[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 222
76 706
113
Kivéve ha késik a jelzés vidáman mint tavaly egy kollégámnak a céges kocsival emelkedőn felfelé. Egyszercsak elment a powa', aztán mire megfőtt a motor kicsivel később már jelezte is a kis led. :D
A BTR ennél egyszerűbb szerkezet. Ott vagy működik a visszajelző és időben jelez, vagy egyáltalán nem működik. A termosztát/érzékelő/jelzőlámpa láncba nincs beiktatva egy központi számítógép ami a késlekedést okozhatja.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
A motort nem lehetne kicserélni nagyobb teljesítményűre, mint a gyári? Mint Kriss is írta, a mai helyzetben még a jelenlegi szinten való fenntartás sem zökkenő mentes. Például egy kamion motor. Elég sok modell van, ami a jelenlegi teljesítményt jóval túlszárnyalja, tömegtermék, alkatrész utánpótlás megoldott. Egy sima Man HX motor is 60 le-vel erősebb (260 vs 326 le), de a D26 sorozatnak vannak erősebb darabjai.
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:

De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.

De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:

De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.

De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.
A súlypontvándorlást azért írtam csak, mert szerintem elképzelhető, hogy úgy már lógna segge a vízben úszáskor.
A kardánokat szerintem „teljesítményosztály”-ból válogatták bele (legalábbis remélem, hogy nem egyedi gyártás, hanem valami GOSZT szabvány szerinti katalógusból válogatható cucc), szóval egyrészt azért kéne kidobni motorcserekor őket, mert elöregedtek, másrészt az eltérő fordulatszám / nyomaték párost kevésbé lájkolják, mint a régit ----> vagyis gyengék az új motorhoz.
És akkor ez már igaz lehet a difikre, féltengelyekre, stb.

Jómagam mérnökféle lennék, de nem ilyen szárazföldi izékkel foglalkozom. Annyit látok a dologból, hogy irdatlan meló lenne az átalakítás, de akarat és némi pénzmag csodákra képes. Csak ezeknek a bicikliknek az esetében mindenből hiány van.
Ugye volt az a cikksorozat a HT-ban pár éve a kerékcsere kísérletekről.
Hiába lehetett volna évente akár százmilliókat is spórolni „flotta”-szinten. Egyszerűen lesz@rják, hogy folyik el a pénz a folyamatos abroncs-cserékre...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 901
13 855
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...

Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:

De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.

De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.

Az elejére egy (Alibaba)civil-csörlő, elektromos, többet-tudó, felesúly, +sok-liter másra használható "megnyert" hely!
Én is/Más is írta már, ugyanezt lehet 2-3 elektromos hajócsavar-meghajtással, még redundancia-szempontból is jobb lenne, szintén fele-súly, még kevéssel jobb vizes paraméterekkel, +szintén sok kiló/liter(hely) nyereség.

Ha van APU(külső-Diesel-es --a megható-motortól független-- áramforrás) akkor lehet jobb klímát használni, elektromos vezérlésű stabilizált-fegyveres tornyot rakni!

Az eredeti motor --motorgépész munkatárs szerint is-- 10-15% tuningot elbír, évtizedekkel ezelőtt is már csináltak ugyan-ebből kb. 350 Le-set (asszem' a bolgárok/csehek).

Politikai akarat esetén gombokért lehetne belőle sokkal jobb támogató(drón, rakéta-tüzér, tüzérségi vontató), műszaki, logisztikai kiszolgálót csinálni, amíg nem lesz pénz másik 2-3-400 darab hasonló, --ha módjával is de jelenleg azért repesz-/gyalogsági-fegyver "álló"-- szintű gépre.
Amíg nincs itt az utód, hazaárulás kidobni/eladni, leszerelni!

A súlypontvándorlást azért írtam csak, mert szerintem elképzelhető, hogy úgy már lógna segge a vízben úszáskor.
A kardánokat szerintem „teljesítményosztály”-ból válogatták bele (legalábbis remélem, hogy nem egyedi gyártás, hanem valami GOSZT szabvány szerinti katalógusból válogatható cucc), szóval egyrészt azért kéne kidobni motorcserekor őket, mert elöregedtek, másrészt az eltérő fordulatszám / nyomaték párost kevésbé lájkolják, mint a régit ----> vagyis gyengék az új motorhoz.
És akkor ez már igaz lehet a difikre, féltengelyekre, stb.

Jómagam mérnökféle lennék, de nem ilyen szárazföldi izékkel foglalkozom. Annyit látok a dologból, hogy irdatlan meló lenne az átalakítás, de akarat és némi pénzmag csodákra képes. Csak ezeknek a bicikliknek az esetében mindenből hiány van.
Ugye volt az a cikksorozat a HT-ban pár éve a kerékcsere kísérletekről.
Hiába lehetett volna évente akár százmilliókat is spórolni „flotta”-szinten. Egyszerűen lesz@rják, hogy folyik el a pénz a folyamatos abroncs-cserékre...

A korábbi harmadáras, háromszoros futás-idejű, háromszoros futott-kilométeres lehetőségű civil abroncs-cserét sem látom!!!

SEMMI szakértelemmel lehet égetni a milliárdokat, mert a politikai vezetés részéről nincs követelmény támasztva, nincs számonkérés, mert a politikai vezetés nem lát számonkérhetőséget saját magán sem, nincs politikai kockázata a döntően látszat-eredményeknek, a disszszemle-haderőnek, látszat-modernizálásnak.

Végigvezetve az ok-okozat láncon elég lehangoló az eredmény!

A politikai akarat nélkül pedig valóban eléggé "puki-flexelés", "testgáz-plasmavágás" és egyebek zajlit itt is, sajnos, holott valóban lehetne --"gombokért"-- zavarba ejtően jó eredményeket elérni a mostani, múltból hozott anyagból is, mutava némi kreativitást a "szomszédoknak"!!!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 222
76 706
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
Van email címed?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 135
10 832
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...

Csak műszaki kíváncsiságból teszem fel a költői kérdést, vajon a csörlő, a ventilátor és a csavar meghajtásának elektromossá tételével mennyi súlyt lehetne megspórolni, és ha ezekhez (is) van generátor, akkor mekkora generátort bírhatna el a motor maximum?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 901
13 855
113
Csak műszaki kíváncsiságból teszem fel a költői kérdést, vajon a csörlő, a ventilátor és a csavar meghajtásának elektromossá tételével mennyi súlyt lehetne megspórolni, és ha ezekhez (is) van generátor, akkor mekkora generátort bírhatna el a motor maximum?


...sokaknak,
"lusta disznó"! ;)
Google a beosztottad neked is!!! ...vagy a Főnököd? Amelyiket akarod, ahogy akarod! Melyiket akarod? :D


Csörlő:
12 V-os 11 tonnás civil csörlő (a katonai minősítésekkor a civil teherbírása szorzandó 0.7-tel kb., vagy az a csörlő "zöldre festva" kb. 7 tonna teherbírású lenne!!!), és 55 kg: ITT
Nem tudom, hogy az eredeti BTR-80 csörlő hány Tonnás. Valaki?


Víz-sugár hajtómű:
Én inkább a APU/generátorral hajtanám, és meghagynám az eredetit is.
EBBŐL egy BME-s csapat hetek alatt csinálna egy pályázatra egy önindítós, hajó(cső)-csavaros megoldást az eredeti mellé.
"Mindennel"(vízen-átkelős-dobozolás, +hajócsavar, katonai specifikáció/strapa-bírás), lenne kb. egy százas(kg).
Kellene belőle kettő a BTR-re: összesen lenne akkor 10 kW csúcsteljesítmény.
Ha több kell, akkor nagyobb modellből kell kindulni.

Ez a modell százas nagyságrendben 200$ !!!
Nagy sorozatban, átalakítva sem lenne több a végösszeg 1.000-1.500$-nál.
...és ennek a java itthon maradna, HUF-ban!!!

Ezen kívül kellene még két különálló LiFe(Po) akku és ezek elektronikája(35-50 kg).
Így minden megkettőzve, minden kívül(nincs robbanás/tűz-veszély), minden (döntően)hazai, a külföldihez képest megfizethető áron.
...vagyis Magyarországon esélytelen! Tévedjek már végre!!!

.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 222
76 706
113
...sokaknak,
"lusta disznó"! ;)
Google a beosztottad neked is!!! ...vagy a Főnököd? Amelyiket akarod, ahogy akarod! Melyiket akarod? :D


Csörlő:
12 V-os 11 tonnás civil csörlő (a katonai minősítésekkor a civil teherbírása szorzandó 0.7-tel kb., vagy az a csörlő "zölre festva" kb. 7 tonna teherbírású lenne!!!), és 55 kg: ITT
Nem tudom, hogy az eredeti BTR-80 csörlő hány Tonnás. Valaki?


Víz-sugár hajtómű:
Én inkább a APU/generátorral hajtanám, és meghagynám az eredetit is.
EBBŐL egy BME-s csapat hetek alatt csinálna egy pályázatra egy önindítós, hajó(cső)-csavaros megoldást az eredeti mellé.
"Mindennel"(vízen-átkelős-dobozolás, +hajócsavar, katonai specifikáció/strapa-bírás), lenne kb. egy százas(kg).
Kellene belőle kettő a BTR-re: összesen lenne akkor 10 kW csúcsteljesítmény.
Ha több kell, akkor nagyobb modellből kell kindulni.

Ez a modell százas nagyságrendben 200$ !!!
Nagy sorozatban, átalakítva sem lenne több a végösszeg 1.000-1.500$-nál.
...és ennek a java itthon maradna, HUF-ban!!!

Ezen kívül kellene még két különálló LiFe(Po) akku és ezek elektronikája(35-50 kg).
Így minden megkettőzve, minden kívül(nincs robbanás/tűz-veszély), minden (döntően)hazai, a külföldihez képest megfizethető áron.
...vagyis Magyarországon esélytelen! Tévedjek már végre!!!

.
Sajátmagát tudja menteni a csörlőjével a BTR tehát vagy 15 tonnás.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 901
13 855
113
Sajátmagát tudja menteni a csörlőjével a BTR tehát vagy 15 tonnás.

Mivel kellene rá pót-páncél(3-5 Tonna), +végre "valamik", amitől használható lesz:
drón/drón-munkaállomás és/vagy, rakétavető csőkőteg, új --"motoros"-- torony, +ATGM és/vagy MANPADS, +továbbfejélesztési lehetőség, +biztonsági tartalék!
...vagyis lesz az 20-25 Tonna között!!!

Ehhez --ha jót akaranánk-- már alá kéne tenni a Gidran futóművet/fékeket/gumikat.
Így már van benne bőven 15(+) év, és így már nem is koporsó kategória, és a végén is eladható/tartalékba helyezhető.
...vagy a "jelnelegi-hagyományos" magyar megoldás: ennek a kb. 2-300e €-s átépítés-modernizációs ár helyett lehet "Zrínyi-venni" a várható és "gyors" NATO-hulladékot is, becsülve 2-3 milliókért/darab, amit ugyan Ukrajna ingyen kap, de éppen ezért nekünk a valós piaci (gombokért-)ár sokszorosába kerül majd!!!
Jut eszembe: +ennek is az átépítés-modernizáció! :oops:

...és, a "ha már lúd, legyen dundi"=>a 20+ tonnás civil csörlőt én szintén egy BME-s pályázattal "varázsolnék" civilből, kb. "fél-gombokért", mert egy ilyen esetben a sikeres otthoni vállalkozó barátom már 20 éve megcsinálta, hogy az akkori kínai "spiáter"(hulladék) fogaskerkeket kicserélte, és még erősebb drótkötelet "tekert rá".
Tippelek: 20 évvel később egy Műegyetemes(/Kandós ??) csapatnak egy ilyen pályázat nem okozhatna gondot.
Ilyenekkel lehetne a katonai fejlesztés szakembere-alapjait megteremteni! ...10+ évvel ezelőtt kezdve, nem "takarékoskodva"!!!

Visszaugorva: De ha valaki ragaszkodik a NATO-"jóindulatos"-nál még mindig sokkal olcsóbb --civilből válogatott és "(át)minősített"/bevizsgált kínaihoz--, az is van kb. 1.500$-tól a csillagos égig.


...ééés végül természetesen/hagyományosan a legesélyesebb a "jóindulatos" német, a "szokásos" áron, a szokásos "mennyiségben".
Mindkettőt már ismerjük.


.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 222
76 706
113
Mivel kellene rá pót-páncél(3-5 Tonna), +végre "valamik", amitől használható lesz:
drón/drón-munkaállomás és/vagy, rakétavető csőkőteg, új --"motoros"-- torony, +ATGM és/vagy MANPADS,
...vagyis lesz az 20 tonna felett!!!

Ehhez már alá kéne tenni a Gidran futóművet/fékeket/gumikat.
Így már van benne bőven 15(+) év, és így már nem is koporsó kategória, és a végén is eladható/tartalékba helyezhető.
...vagy a "jelnelegi-hagyományos" magyar megoldás: ennek a kb. 200e €-s átépítés-modernizációs ár helyett lehet "Zrínyi-venni" a NATO-hulladékot is, becsülve 2-3 milliókért, amit ugyan Ukrajna ingyen kap, de éppen ezért nekünk a valós piaci(gombokért) ár sokszorosába kerül majd!!!
Jut eszembe: +ennek is az átépítés-modernizáció! :oops:

...és, a "ha már lúd, legyen dundi"=>a 20+ tonnás civil csörlőt én szintén egy BME-s pályázattal "varázsolnék" civilből, kb. "fél-gombokért", mert egy ilyen esetben a sikeres otthoni vállalkozó barátom már 20 éve megcsinálta, hogy az akkori kínai "spiáter"(hulladék) fogaskerkeket kicserélte, és még erősebb drótkötelet "tekert rá".
Tippelek: 20 évvel később egy Műegyetemes(/Kandós ??) csapatnak egy ilyen pályázat nem okozhatna gondot.
Ilyenekkel lehetne a katonai fejlesztés szakembere-alapjait megteremteni! ...10+ évvel ezelőtt kezdve, nem "takarékoskodva"!!!

Visszaugorva: De ha valaki ragaszkodik a NATO-"jóindulatos"-nál még mindig sokkal olcsóbb --civilből válogatott és "(át)minősített"/bevizsgált kínaihoz--, az is van kb. 1.500$-tól a csillagos égig.


...ééés végül természetesen/hagyományosan a legesélyesebb a "jóindulatos" német, a "szokásos" áron, a szokásos "mennyiségben".
Mindkettőt már ismerjük.


.
Lángvágó kell neki.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
674
1 872
93
...sokaknak,
"lusta disznó"! ;)
Google a beosztottad neked is!!! ...vagy a Főnököd? Amelyiket akarod, ahogy akarod! Melyiket akarod? :D


Csörlő:
12 V-os 11 tonnás civil csörlő (a katonai minősítésekkor a civil teherbírása szorzandó 0.7-tel kb., vagy az a csörlő "zöldre festva" kb. 7 tonna teherbírású lenne!!!), és 55 kg: ITT
Nem tudom, hogy az eredeti BTR-80 csörlő hány Tonnás. Valaki?


Víz-sugár hajtómű:
Én inkább a APU/generátorral hajtanám, és meghagynám az eredetit is.
EBBŐL egy BME-s csapat hetek alatt csinálna egy pályázatra egy önindítós, hajó(cső)-csavaros megoldást az eredeti mellé.
"Mindennel"(vízen-átkelős-dobozolás, +hajócsavar, katonai specifikáció/strapa-bírás), lenne kb. egy százas(kg).
Kellene belőle kettő a BTR-re: összesen lenne akkor 10 kW csúcsteljesítmény.
Ha több kell, akkor nagyobb modellből kell kindulni.

Ez a modell százas nagyságrendben 200$ !!!
Nagy sorozatban, átalakítva sem lenne több a végösszeg 1.000-1.500$-nál.
...és ennek a java itthon maradna, HUF-ban!!!

Ezen kívül kellene még két különálló LiFe(Po) akku és ezek elektronikája(35-50 kg).
Így minden megkettőzve, minden kívül(nincs robbanás/tűz-veszély), minden (döntően)hazai, a külföldihez képest megfizethető áron.
...vagyis Magyarországon esélytelen! Tévedjek már végre!!!

.
Látszik, hogy még egy igazi használható teherautó csörlőt sem láttál soha. De szerintem meg egy csavarhúzó készletet sem. Tévedsz! Főleg magaddal kapcsolatban!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 901
13 855
113
Látszik, hogy még egy igazi használható teherautó csörlőt sem láttál soha. De szerintem meg egy csavarhúzó készletet sem. Tévedsz! Főleg magaddal kapcsolatban!

Tudod mit? Legyen igazad!

Nekem az sem baj, ha minden marad így, vagy megy a jóindulatos irányba...
Nem érdekes!

"Hulljon a forgács..."

Itt az ideje! Minél hamarabb! :hadonaszos:

.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
674
1 872
93
Tudod mit? Legyen igazad!

Nekem az sem baj, ha minden marad így, vagy megy a jóindulatos irányba...
Nem érdekes!

"Hulljon a forgács..."

Itt az ideje! Minél hamarabb! :hadonaszos:

.
Tudod mit? Legyen igazad!

Nekem az sem baj, ha minden marad így, vagy megy a jóindulatos irányba...
Nem érdekes!

"Hulljon a forgács..."

Itt az ideje! Minél hamarabb! :hadonaszos:

.
Nem feltétlenűl azzal van a baj , hogy ötletelsz. Az iránya a felvetéseidnek sok esetben még tetszik is. De megvalósítani úgy dolgokat, hogy idedobálsz alibabás linkeket , az kb az a szint, hogy holnap rendelsz szikét a netről és agymütetet csinálsz , mert igazából szike kell csak meg véső. Kb ennyire állsz realitásban távol a valóságtól. Ha csak azzal tisztában lenne a legtöbb ember, hogy micsoda mérnöki munka meg fejlesztői háttér kell még egy szaros autóajtózár elkészítéséhez is azt hiszem , nem okoskodna többet. De még az életfelfogása is lehet, hogy megváltozna. Én amúgy ha már ötletelünk, álmodozunk, valóban elvinném a dolgot a műszaki egyetemre, és had kinlódjanak! Már nem kidobott pénz! A meghajtást pedig teljesen kukáznám. 8 agymotor (elektromos) kicsi akkupakk, plusz egy kicsi kompakt generátoregység , stb stb. Ma már ezt nagyon hatékonyra és könnyüre meg tudnák tervezni! De ez egy több száz, de lehet ezer fős csapatot, hosszú éveket és milliárdokat követelne. Gyakorlatilag semmi sem maradna a gépből, kb csak a körvonalai. Egyébként az ilyenhez hasonló projektek hiánya miatt nincs már itthon számitásbavehető szürkeállomány. Ami van az be van tanitva a multik kiszolgálására.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 322
46 049
113
Igen de ha az időjárás engedi a legtöbb esetben nyitott buvoval, kidugott fejjel vezetnek a sofőrök.
Így a műszereket nem nagyon figyelik.

Ezért lehetne hangjelzèst is beiktatni egy ilyen súlyos hibalehetőségnèl
Tekintve, hogy annak idején a 99-es Corollámba állandóan rajta hagytam a világítást, és emiatt vagy 3x merítettem le az akkuját, vállaltam egy 5000Ft-os beruházást, amiért cserébe az autóvillamossági szerelő beletett egy sípolót arra az esetre, ha leveszem a gyújtást, és de közben égve marad a lámpa.
Látom azt a piaci rést, ahol inflációval együtt is maximum 30.000-ért BTR-enként egy betanított szerelő is megoldhatná, azt a bonyolultnak nem nevezhető problémát, hogy túlmelegedés esetén sípoljon az a nyomorult BTR.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
715
1 345
93
De ez egy több száz, de lehet ezer fős csapatot, hosszú éveket és milliárdokat követelne.
- Ne haragudj de te ennyire lenézed a magyar mérnökeinket? :confused::( Több száz-meg ezer mérnök kell.
Meg hosszú évek. Sajna, - ezt tanítják az egyetemeken? Nem-e lehetne valamilyen gondolatgyorsítót adagolni.
- Én amúgy ha már ötletelünk, álmodozunk, valóban elvinném a dolgot a műszaki egyetemre, és had kínlódjanak! - Ez viszont egy jó gondolat. - Kapnak rá egy hónapot! - Nincs több! Lehet törpölni.
- Persze majd ellíbecoljuk vele az egész évet! Természetesen akkor nő a költség munka meg sehol.
Currus - technológia!
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
674
1 872
93
- Ne haragudj de te ennyire lenézed a magyar mérnökeinket? :confused::( Több száz-meg ezer mérnök kell.
Meg hosszú évek. Sajna, - ezt tanítják az egyetemeken? Nem-e lehetne valamilyen gondolatgyorsítót adagolni.
- Én amúgy ha már ötletelünk, álmodozunk, valóban elvinném a dolgot a műszaki egyetemre, és had kínlódjanak! - Ez viszont egy jó gondolat. - Kapnak rá egy hónapot! - Nincs több! Lehet törpölni.
- Persze majd ellíbecoljuk vele az egész évet! Természetesen akkor nő a költség munka meg sehol.
Currus - technológia!
Egy agymotort a futóműbe nem terveztetsz meg egy hónap alatt! De még ha meg is tervezed, meg kell tervezni hozzá a szerszámokat gépeket amivel legyártod! Majd tesztelni, és újratervezni, aztán megint tesztelni, megint újratervezni…..! Egy vaslapot a tetőpáncélra erősítésnek felrakni az lehet egy hónap, de hajtásláncot csinálni az nagyon más játszótér! Hidd el, hogy reális a több száz ember és a hosszú évek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 222
76 706
113
Egy agymotort a futóműbe nem terveztetsz meg egy hónap alatt! De még ha meg is tervezed, meg kell tervezni hozzá a szerszámokat gépeket amivel legyártod! Majd tesztelni, és újratervezni, aztán megint tesztelni, megint újratervezni…..! Egy vaslapot a tetőpáncélra erősítésnek felrakni az lehet egy hónap, de hajtásláncot csinálni az nagyon más játszótér! Hidd el, hogy reális a több száz ember és a hosszú évek.
Úgy látom nem nagyon értesz ehhez a dologhoz. 1 hónapod van, lehet nekiállni rajzolni, ott a sarokba a papír meg a ceruza.