Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
A Smartwings ismét leszállt az Antarktiszon

November 11-én, pénteken, a délutáni órákban a Smartwings légitársaság OK-SWA lajstromjelű Boeing 737-8 típusú repülőgépe leszállt az Antarktisz északi csücskében található Troll repülőtéren. Ez a hazai légitársaság idei harmadik járata az Antarktiszra.

A földgolyó déli csücskébe tartó járatot az Aircontact bérelte, hogy a norvégiai Oslóból (Norvég Sarki Intézet) és a németországi Brémából (Alfred Wegener Intézet) érkező kutatókat az ottani bázisra és vissza szállítsa.

Januárban szállt le először egy Boeing 737-8-as repülőgép az Antarktiszon, és a Smartwings volt a világon az első légitársaság, amely ilyen típusú repülőgéppel szállt le ott.

1668581591_sw_antarktida5-jpg.jpg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113

Ahhoz képest még szerencsésen meg is úszták... Ha nem a jobb szárny találja el a 40 tonnás tűzoltót, hanem a törzs, akkor nem éli túl mindenki a gépen, az biztos.
Így "csak" két halott meg egy súlyosan sérült tűzoltó az áldozat, plusz egy 5 éves A320neo, meg maga a tűzoltóautó...
A hírek szerint a tüzeseknek nem volt engedélyük a pályára hajtani. :( Az Airbusnak volt felszállási engedélye.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 699
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 969
13 953
113
Többször is volt alkalmam repülni a Malév gépeivel, a Dash 8-el és a 737-el, még nem sokkal a cég feleszámolása előtt is. Volt egy hangulata Magyarként, de az is igaz, hogy a végére kicsit gagyi lett a színvonal is, leginkább csak a jó reptéri slotok/indulás miatt választottam már csak. A 737-en még 2010 után is az egyik hátso poggyász tartóban lévő VHS magnóról adták az utastájékoztatást, amit a kazettát berakva a Stewardess indított. :)
Az egyik utolsó 737-t még évekig láttam a Dublini reptéren.. A gépek festése meg mai szemmel is megállná a helyét, nagyon eltalált jó desing lett.
RIP Malév
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Ide teszem be a Tu-144-es katasztrófája miatt. Amatőr 8mm-es film, hang nélkül.
Érdekessége, hogy látszik rajta az a Mirage gép, amire pár éve kezdtek az oroszok hivatkozni, hogy a bemutatót repülő gép útját keresztezhette. Ami különös, mert előtte szó se volt soha erről az "extra" gépről a levegőben és az oroszok is csak kb 15 évvel ezelőtt álltak elő a sztorijával, amit a franciák azóta is tagadnak. De itt egy pillanatra látszik, hogy abban az irányban van a levegőben, kb a felhőalap alatt nem sokkal, amerre a pár pillanattal később a levegőben kettétört 144-es tartott. És a lezuhanás után megint felbukkan, de már valamivel alacsonyabban.


(További érdekesség még a variaszárnyú Mirage G bemutatórepülése is)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 699
113
Ide teszem be a Tu-144-es katasztrófája miatt. Amatőr 8mm-es film, hang nélkül.
Érdekessége, hogy látszik rajta az a Mirage gép, amire pár éve kezdtek az oroszok hivatkozni, hogy a bemutatót repülő gép útját keresztezhette. Ami különös, mert előtte szó se volt soha erről az "extra" gépről a levegőben és az oroszok is csak kb 15 évvel ezelőtt álltak elő a sztorijával, amit a franciák azóta is tagadnak. De itt egy pillanatra látszik, hogy abban az irányban van a levegőben, kb a felhőalap alatt nem sokkal, amerre a pár pillanattal később a levegőben kettétört 144-es tartott. És a lezuhanás után megint felbukkan, de már valamivel alacsonyabban.


(További érdekesség még a variaszárnyú Mirage G bemutatórepülése is)
Nahát nekem meg határozottan úgy rémlik, hogy még az ismeretterjesztő tv csatornák ( Spektrum, stb.) hőskorában (úgy Kr. u 2000 előtt) láttam - mi több fel is vettem egy dokumentumfilmet VHS-re, ami a Tu-144 fejlesztésről, (kémkedés stb.) katasztrófájáról szólt.
A filmesek megkérdeztek egy idősebb francia urat, hogy mennyi felelősségük volt a katasztrófában, amire az úr sértődötten félbeszakította a riportot - de aztán visszajött, s ragaszkodott a francia állam álláspontjához...
Videólejátszóm már nincs, de a kazetta még valahol megvan!

Hozzáértő remélem, hogy megtudná állapítani, hogy ez a tartalom mikori keltezésű:
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Civil repülés biztonsága, de ugye a Szovjetúnióban olyan, hogy civil, meg repülés, együtt nemigen volt. Avagy a belügyi terrorelhárító alakulatok demonstrációs oktatófilmje, hogyan kell elhárítani egy - a Szovjetúnióban természetesen ismeretlen - utasgép elleni terrorfenyegetést:


Amennyire én tudom, ahányszor ezzel a szovjetek élesben is próbálkoztak, ott utas nem járt jól.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 699
113

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 379
8 565
113
Legördült a gyártósorról az utolsó 747-es, már nem készül több....


Ezen meglepődtem. Ezután nem marad nagygépe a Boeingnek. Gondolhatják esetleg azt, hogy már nincs rá szükség, mert inkább a több, de alacsonabb sűrűségű útvonal vna ma már. De idővel lehet hogy visszafordul ez a trend. Repülést inkább csak nagyobb távolságokra fognak használni, középtávra már vonatot. És kevesebb, de sűrűbb repülési vonalak lesznek. Ahhoz meg a nagyobb gépek passzolnak. Persze ehhez jópár év, több évtized is kell, mire kialakul. Ha úgy alakul.