Ezek az oldalak a reklámokból élnek. Minél több kattintás érkezik a felületükre, annál jobb árat kapnak a reklámhelyeikért, tehát működésük alapelve a clickbait. Ezért a cikkeik a legritkább esetben bírnak érdemi információs értékkel, hiszen nincs is rá szükségük, onnantól kezdve, hogy megtörtént a rájuk kattintás, teljesítették a küldetésüket. Tulajdonképpen nem cikkek ezek, csak CÍMEK, amiknek az átlag proli nehezen tud ellenállni:Na akkor most segítsen nekem valaki. Annyira nem értem, hogy ezeket a cikkeket miért, kik és kinek írják, hogy biztos bennem van a hiba. Sportok, amelyeket csak rengeteg pénz elköltésével űzhetünk illetve 5+1 kiegészítő, amely minden férfi megjelenést elegánssá tesz Egy ismerős mondta, hogy soha az életben ne nézzek bele a Velvet című index mellékletbe, mert súlyos következményekkel járhat. Hát igaza lett. Ki a fene a célközönsége ennek a szarnak? Ír egy "cikket" arról, hogy az öv, meg az óra divatos. Meg arról, hogy az F1-ben sok pénz kell. Ha már drága sportokról akart írni, akkor golf, de a tenisz? Mert a PROFI ütő mennyibe kerül? Hát hülyék ezek? (Igen...) Miért nem írnak cikket mondjuk arról, hogy a fű zöld, az ég meg kék. Ennyi, egy sor és kész a cikk. Ezek ilyen gyakornokok akarnak lenni? Józsikám, ez itt az asztalod, és most írj egy cikket akármiről. Józsika meg a kisegítő első B-ből ír egy cikket és megsimogatják a buksiját, mert sikerült kiszenvednie magából egy teljes sort. Vagy nem értem.
Azt értem, hogy (fél)meztelen nőket beraknak, mert gimis Pistike arra veri ki, meg a két síkhülye alkoholista mutogatja egymásnak, hogy mennyire meg...ná ezt a bigét. Na de ezeket a cikkeket mégis kinek?
- Szenzációs felfedezés arról, hogy...
- El sem hinné, mi van itt...
- Az öt legdurvább akármi...
- A tíz kötelező valami...
- Döbbenetes meglepetés a...
- Amiről feltétlenül tudnia kell, ha...
A kattintás után persze kell valami tartalom is, de annak már nincs érdemi szerepe. 30% közhely, 30% felszínes infó mondjuk a Wikiről, 30% "újságírói" blablabla (keltsen félelmet vagy vágyat), 3% hatásfokozó jelző (szenzációs, szörnyűséges, lenyűgöző, sokkoló, stb.), 3% kulcsszó a keresőrobotoknak, 3% hivatkozás hasonló, épületes címekre, 1% meg szimplán helyesírási hiba, mert ezeknek a "cikkeknek" annyi becsületük sincs, hogy egyszer átolvassa őket bárki is a közzététel előtt.
Közben persze futnak "komolyabb" cikkek is, amik nagy része szimplán idegen nyelvű hírportálokról magyarított, vagy az MTI-től kopipésztelt szövegek újraközlései. Itt sem a minőség, hanem a mennyiség a lényeg. Ha nagy ritkán feltűnik egy igényesen megírt tanulmány, vagy vérbő véleménycikk is - akkor kész a piacvezető online sajtótermék.