Al-Khalid / MBT-2000 / Type 90-IIM (Pakisztán)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 764
113
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/harckocsik/al-khalid-mbt-2000-type-90-iim/" rel="nofollow">boki</a>

 

Szerintem a T-90 topicba (ha van ilyen), a lényeg az, hogy megtaláljuk :)
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Igen az az egyik probléma hogy eszi az olajat, de amikor kisebb hengerűrtartalomból hozol ki hasonló teljesítményt akkor azt is bele kell kalkulálnod hogy nagyobb igénybevételnek teszed ki, így az élettartama is drasztikusan lecsökken.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
A tartósság még véletlenül sem a löketérfogaton múlik! Általában lehet arra következtetni, hogy ugyanakkora teljesítményt nagyobb lökettérfogatból , hosszabb távon ki lehet nyerni, de a valóság az , hogy inkább csak könnyebben.Persze, ésszerű arányok közt! Harckocsimotoroknál pedig nem hiszem, hogy van Euro-norma.Nem kell annyira félni az elektromos vezérlősű porlasztóktól, stb stb! Főleg, hogy minden más dolog is full elektronikus az új tankokban!
Turbódiesel motoroknál, a 100 lóreős literteljesítmény, már borzasztóan tartósan kivitelezhető!
Minden különösebb hókuszpókusz nélkül! De azt is gyanítom, hogy 10.000 ezer üzemórás tankok nincsenek. De azt sem tartom kizártnak, hogy az 1000 üzemórás dögök is ritkák! Ez pedig nulla egy korszerű motornak! Az mondjuk biztos, hogy sárral nem működnek ezek az új motorok. De az is biztos, hogy ma már nem is hiszem, hogy kellene nekik!
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
A 2T diesel megeszi a kerozint, gazolint , dieselt, benzint , akár etanolt (az etanol 105-ös oktánszámú benzinnek felel meg aminek akár 18-as kompresszió viszonynál sincs előgyulladása ,rossz tulajdonsága hogy savas hatása miatt kikezdi az aluminium alkatrészeket illetve feloldja az üzemanyag rendszerben leragadott szutykot), fagy pont felett akár tisztán az étolajat, gázolajjal vegyítve akár a fekete gázolajat (fáradt olaj párlata), sárga gázolajat (mosóbenzin párlata), és ha minden igaz ezt egyszerű állítással változtatható! kell ennél több!? :D Hosszú távon szerintem van létjogosultsága!
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
nani hadd kérdezzem meg, szerinted akkor az a 6TD-2 motor van olyan tartós mint az MTU? Ha kisebb a motor akkor az többet fog forogni, vagy nagyobb feltöltést kell alkalmazni. Ebből pedig az következik hogy azonos technikai színvonal mellett is kevésbé lesz tartós a motor. Mert azt remélem Te sem gondolod hogy az ukránok magasabb technikai szintet képesek előállítani mint a németek?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 795
75 855
113
<a title="Profile" rel="nofollow">shornet24</a>

 

Erre minden korszerű harckocsi motor képes.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Még véletlenül sem arra gondoltam, hogy az ukrán motor tartósabb! Valójában, azt is nehezen tudom elképzelni, hogy egyáltalán üzembiztos! Való igaz, hogy nagyobb fordulat kell, és nagyobb töltőnyomás! De ott, ahol egy lánctalpcsapszegre is milliós összegű árcédulákat aggatnak, nem hiszem, hogy gond lehetne a jobb anyagminőség! Való igaz, hogy a mindenevőmotorkártya elég ütős, de én (európai szinten) nem tudom elképzelni , hogy odáig jusson a dolog, hogy a katonák majd az ellenség kilőtt járműveinek fáradt olaját borogassák a tankokba üzemanyagnak! De az én Ford Transitom is megette az étolajat is meg a fáradt olajat is. És nem kétütemű ugye. A nehézkes indítás, és a magasabb fogyasztáson kívül, amúgy nem nagyon jut eszembe most  értékelhető hátránya a kétüteműnek. (euronorma most nem játszik) Biztosan megvan amúgy az oka, hogy nem egy 1200le-re felhúzott 16 literes Volvo kamionmotort raknak beléjük. De nagyon kíváncsi lennék azért a valós indokokra. 
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Ahogy dudi is írta alapvetően az összes harckocsimotor mindenevő, de azért ennek is vannak korlátai. Nem csak anyagminőség hanem gyártástechnológia is jelenthet nagy különbséget. Jelen esetben pl mivel a max fordulatszámban nagy differencia nincs (2600 vs 2800) így a nagyobb turbónyomással lehet variálni ugye. Márpedig az azt jelenti hogy nagyobb igénybevételnek teszed ki az összes mozgó alkatrészt, így hamarabb használódik el a motorod.

Sárga gázolaj mosóbenzinből párolva??? ennek sztem fuss neki még egyszer :
http://erettsegi24.hu/kemia/koolaj-feldolgozasa/
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
nani ha megfelelően megszűröd az olajat akkor a legtöbb dieselmotor elmegy vele, függetlenül attól hogy éttermi vagy más fáradtolaj, de ezekhez nem árt némi benzint is tankolni vagy előmelegítőt szerelni az autó tankjába. Friss étolaj esetén erre sincs szükség. Csak éppen a gond az hogy ha megfognak vele akkor úgy megbüntetnek beszarsz :D

És nem csak itthon mint azt egyesek gondolják, hanem nyugat európában is. Sőt ott még kellemetlenebb a dolog mivel ott előfordul hogy közúti ellenőrzésnél egy szondát engednek a tankba és a gyorsteszt kimutatja ha étolaj van a kocsiban. Ilyenkor az autót lefoglalják és 10x annyi büntit kapsz mint itthon. Ha ráadásul renitens bűnismétlő vagy, akkor elkobozzák a kocsit is.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 148
357
83
1. "Nyugat" Európában a benzinkúton megveszed az eleve kevert bionaftát!

2. A szondát a DPF szűrő nélkül járkálok kiszűrésére használjak. ( Ezért már kaptam figyelmeztetést Hollandiában, viszont nekem külföldi regisztráció volt a kocsin , lehet csak ezért nem kaptam pénzbeli büntetést)
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Most erre mit mondjak? :))) Én éltem kint hollandiában pár évet...  És az üzemanyagba tolják a szondát ha épp arra kíváncsiak.

Az eljárás a következő : szonda az üzemanyagtankba, ha jelez akkor tankolónyílás lepecsételése, traileren elszállítás majd laborvizsgálat. És ez nem csak kamionra/teherautóra vonatkozik, hanem minden járműre. Az a bionafta amit megveszel egy keverék és főként repceolajat tartalmaz amiből ugyan vehetsz étkezésit, de az annyiba kerül hogy nem éri meg autóba tölteni :)
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 148
357
83
Na és mikor volt az ? 10 éve ?  A legtöbb új kocsiba te nem nyomsz le semmit sem a tanksapkán keresztül , mert van egy visszacsapó szelep vagy egy szűrő.Akármilyen szart sem tankolsz a common railes kocsiba , mert pár kilométer után jön a "check-engine" vagy egyszerűen be sem gyújtod többet ( Az Audit tutira nem , Horvátoknál eljátszotta ezt velünk a céges szar)  . A DPF -es dízelre ez hatványozottan igaz.

Nem drágább a biodízel , kb. egyforma( Attól is függ , melyik országban veszed) , viszont kevesebbet fogyaszt a kocsi jó egy literrel .

Emlékszek azokra a "szondákra" , még a 90-es évek vége táján volt divat ilyet Németországból  hozatni , az egész azon az elven alapszik , hogy milyen az üzemanyag sűrűsége. Nálunk is ezt használták, vagy 10 évvel ez előtt. Egy üvegcsőbe szívod fel a naftát és a kicsiny, színes, műanyag golyók magasságából megtudod , hogy milyen minőségű, de azt nem mondod meg , hogy most az tiszta nafta vagy sütőolajjal kevert , esetleg a szagából. ( Az após taxizott akkoriban)

 
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Tavaly jöttem haza és összesen 3-4 évet voltam kint :)))

Egyébként olyasmi maga a szonda mint egy endoszkóp. csak nem kukucska van rajta hanem egy műszer. De érdeklődj utána nyugodtan. Jelzem a nővérem 15 éve, a sógorom meg úgy 30 él kint szóval csak tudják mi van ott. Jellemzően nem is új autóba töltenek fáradtolajat, hanem régebbi III/IV-es TDI Golfokba stb... Kint ugyanis főleg nagy cégeknél nem jellemző az öreg teherautó. Nem a biodízel drága, hanem az étkezési repceolaj. Azt gondoltam a szövegértés azért nem jelent problémát.

"Az a bionafta amit megveszel egy keverék és főként repceolajat tartalmaz AMIBŐL UGYAN VEHETSZ ÉTKEZÉSIT, de az annyiba kerül hogy nem éri meg autóba tölteni :) "
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 148
357
83
Nem vitázni akarok veled... ezt írtad .. "Friss étolaj esetén erre sincs szükség. Csak éppen a gond az hogy ha megfognak vele akkor úgy megbüntetnek beszarsz :D"

 

Erre válaszoltam 1. és 2. pont . - vagyis eleve felesleges nekik kockáztatni . Hollandiában eleve kevés a 10 évnél idősebb autó , ami van , az is külföldi (azért is szálltak rám, de megszívták , mert a kocsi műszakijában nem volt benne , hogy PDF-fel vagy nélküle volt üzembe helyezve), főleg Belgiumra és Dániára jellemző az öreg autó.Németben pedig eleve kérhetsz engedélyt sütőolajos használatra, még nálunk is , csak itt fizettetnek veled jövedéki adót ( mellesleg nem mindenki vallja be a pontos mennyiséget
sf-wink.gif
, papír meg van róla, úgyhogy büntetni sincs miért).

"Nem a biodízel drága, hanem az étkezési repceolaj." ez nálunk is drága és nem is ez jellemző , hanem az elhasznált sütőolaj bekeverése.  Azon a szelepen te semmilyen szondát vagy endoszkópot nem nyomsz le , maximum egy hajszálnyi vékony drótot, de azt is csak a szűrős kivitelben. Az öreg szívó dízelek pedig akkor is elmennek , ha belehugyozol , de ilyen dízelt az öreg 124-es Mercik óta nem is gyártanak.
sf-wink.gif
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Szerintem örvénykamrás dízelre gondoltál, de az összes hagyományos adagolós dízel elmegy vele még a TDI-k is. Ezt Ki mondta Neked hogy a hollandoknál ritka az öregebb autó? Megsúgom hogy nagy divat az öreg autó, de most kezdik irtani őket. De majd beszélek pár hollanddal és megkérdem Tőlük. Adott esetben majd linkelek Neked videot ugyanis én magam is láttam kint a TVben.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 148
357
83
én 10 evésnél öregebb autót nem láttam .  Nem azt mondtam , hogy nincs , hanem , hogy nem jellemző . Ha átruccantál az angolokhoz , na ott tényleg csak az öreg vackok futnak. Sem a porlasztós , sem a turbós nem megy el sokáig átalakítás vagy nagy hígítás nélkül ( feljebb említtetted, hogy mik azok), hidegebb időben meg sem fog moccanni, még a "Webasto" sem segít. De ezt bárki rögtön kiszúrja , elég belenezni a motortérbe, onnantól kezdve meg minek szondázgatnának ?! A mobilkocsis "duane" -ok , vagy mi a frász volt az egyenruhásokra írva , benéztek mindenhova , de az üzemanyagot nem piszkálták, csak a kipufogót szondáztatták . Még így sem tudtak mibe belekötni , pedig nagyon reszketett a keze , hogy kiírja a büntetést a korom miatt.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Nem tudom melyik részen jártál, de ami jellemző hogy az új autók (és főleg a cégautók) általában lízingesek. Viszont saját tulajdonra szívesen vesznek használt akár öreg kocsit is. Ennek egyszerű oka van : egy öregebb autóhoz olcsóbb az alkatrész és mivel a motorszámot kint nem kötik az autóhoz így ha gond van elbattyogsz egy bontóba és veszel egy másik motort. Ami itthon is divat , ti. hogy 2es Golfba TDI vagy VR6 motort pakolnak, az ott teljesen legális és nem kell hozzá engedély sem. A nővéreméknek konkrétan autókereskedésük/kozmetikájuk is volt ide is hoztunk elég sok kocsit amíg lehetett. Hidd el nem a levegőbe beszélek , hanem azért tudom mert éltem ott és a koszon kívül is ragadt rám pár dolog.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 795
75 855
113
Vannak nagyon jó turisztikai blogok az interneten,ha nem gond ott beszéljétek már át a holland élményeket :)