Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

"...A régi kocsik nem véletlenül voltak nagyon tartósak bizonyos gyártóknál.
Tényleg Youtuben nézze meg mindenki a régi mercedeses gyári videókat, vagy akár az Opel Astra F-ét.
Egyből rá lehet jönni, hogy ezek a vasak miért vannak még 30 évesen is a közutakon, és más kortárs típusok miért nem..."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Visszatérve: Akkor érdemes minőséget, tartósságot gyártani!?

Nem.
Azt a keskeny mezsgyét kell eltalálni - főleg a mindig gyilkos versenyben -, ahol még nem üt vissza a rossz minőség,a csapnivaló megbízhatósság, de - látva a piac nem túl követekzetes hozzáállását - feleslegesen nem ölnek bele a minőségbe.

Az ember tökéletlen, így tökéletlen nagyobb szervezeti formációkban is, a piac fogadókészsége misztikusan kiszámíthatatlan (lásd még popslágerek, divatcikkek), s akkor ebben a közegben kéne okosnak lenni...

Szerintem.

Részben egyet értek veled, de azt ne felejtsd el, hogy ezek a cégek (merci, BMW, Volvo, Audi) a legutóbbi időkig abból éltek, hogy nagyon tartós dolgokat gyártottak egykoron.
Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak.
A volvo is nagyon megbízhatatlan lett, ennek is szép lassan érződik a böjtje, ott sem jönnek már a számok.
A BMW talpon maradásának az oka talán pont az volt, hogy kínában nagyon betaláltak és óriásit kaszáltak.
Európai gyártók között ma is ők ott talán a legerősebbek.

Én úgy látom, hogy két út lehetséges.
1. Éppen, hogy elfogadható minőségű autót gyártasz minimál haszonnal, de dömping mennyiségben és áron. Lásd. Renault.
2. Jó minőséget gyártasz magasabb áron, lásd. Toyota (Lexus) és Honda (Acura), akik köszönik szépen tök jól vannak :)
A harmadik út, amire a németek ráléptek, hogy diszkont szart gyártasz arany áron az rövid távon kifizetődő volt, dőlt is a della egy 10-15 évig. Aztán a világon már mindenki elfogadta, hogy ez már csak az emlékek felélése és lehúzás.
És pont ezért jött a lejtő nekik. Meg is érdemlik!

Szarsági lista az UK-ben, benne renault, volvo, merci volksvagen, nissan. Meg egy eredetileg kínai autó ami itt már mazda.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.





Részben egyet értek veled, de azt ne felejtsd el, hogy ezek a cégek (merci, BMW, Volvo, Audi) a legutóbbi időkig abból éltek, hogy nagyon tartós dolgokat gyártottak egykoron.
Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak.
A volvo is nagyon megbízhatatlan lett, ennek is szép lassan érződik a böjtje, ott sem jönnek már a számok.
A BMW talpon maradásának az oka talán pont az volt, hogy kínában nagyon betaláltak és óriásit kaszáltak.
Európai gyártók között ma is ők ott talán a legerősebbek.

Én úgy látom, hogy két út lehetséges.
1. Éppen, hogy elfogadható minőségű autót gyártasz minimál haszonnal, de dömping mennyiségben és áron. Lásd. Renault.
2. Jó minőséget gyártasz magasabb áron, lásd. Toyota (Lexus) és Honda (Acura), akik köszönik szépen tök jól vannak :)
A harmadik út, amire a németek ráléptek, hogy diszkont szart gyártasz arany áron az rövid távon kifizetődő volt, dőlt is a della egy 10-15 évig. Aztán a világon már mindenki elfogadta, hogy ez már csak az emlékek felélése és lehúzás.
És pont ezért jött a lejtő nekik. Meg is érdemlik!

Szarsági lista az UK-ben, benne renault, volvo, merci volksvagen, nissan. Meg egy eredetileg kínai autó ami itt már mazda.

Egyetértek.

"...Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak..."

Egyrészt.

Másrészt.

Másrészt ezek a cégek a - korlátlan növekedés ígéretével kecsegtető - kínai piacra méretezték fel az egész cégeiket.
S persze "van pénz sza...ig maszekok vagyunk!" mentalitás uralkodott el az igazgató/felügyelőbizottságokon, meg úgy általában az egész céges hierarchiában. (Nem tudom, de azért az emberi mentalitás na.)
Nyilván ez egy öngerjesztő folyamat (mindenki meg akar élni), s gyanítom, hogy óriási lett (az állandósult költségeket jelentő) vállalati struktúra, ami már az első pár százalékos bevételcsökkenésnél büntet...

Most meg ott állnak letolt gatyával (Pl. Merci, Porsche, meg úgy az egész VW konszern), s pingvineznek, mert vissza kéne méretezni a cégeket a 90-es évek; a kanai piac előtti méretre (de kit rúgjunk ki; a régi bútordarab tapasztalt, de már rugalmatlan fejlesztőt, vagy a tejfölős szájút, aki viszont egyelőre csak a jövő ígérete?) de fejleszteni is kéne...

A felskálázásból visszaméretezést sem a Fiat, mint márka, sem a Fiat, mint konszern (stb. egyéb márkák a világon) nem tudta méretgazdaságosan megvalósítani.
Szerintem ezeknek a németeknek sem fog ez nagyon menni. lesz még ott ettől még nagyobb fájdalom.
Nagyot akar a szarka, de nem bírja a farka, a fák nem nőnek az égig.
...még valami Coelho kéne ide.
 
2026. januártól nincs egyeskocsi-támogatás a vasúti teherfuvarozásban Magyarországon.

2025 végén ugyanis lejár ennek az állami támogatási rendszere – a VEKT –, amelyet a magyar kormány 2021-ben indított el, és amely azóta kulcsszerepet játszik a fenntartható, versenyképes vasúti áruszállítás biztosításában. A Monitor Délután műsorunkban dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóság elnöke, CEO beszélt a részletekről. A műsorvezető Érczfalvi András.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
ok aztan tudnak hajot vezetni :o :o
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: misinator
ok aztan tudnak hajot vezetni :o :o
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Három évtizede voltunk Velencében (A Rialton vettem meg a jegygyűrűinket, ott kértem meg az asszony kezét, így mulatott egykor egy magyar kórházi közalkalmazott:D), de ebben a látványban nem volt részünk.:eek:

Ahogy elnézem, jó kis kontraszelekciós teszt lehet a gondolásoknak;)
 
Bezzeg Ausztria... :)
Az osztrák privát vasúttársaság Westbahn Bécs-Salzburg járatának mozdonyvezetöje hètfö reggel (6.59) elfeljtett megállni és lassitâs nèlkül 160-al átrobogott Amstetten vasútállomásán. A vonalon 200 km a megengedett sebesség. Veszély nem volt, mert zöld volt minden jelzö.
 
Bezzeg Ausztria... :)
Az osztrák privát vasúttársaság Westbahn Bécs-Salzburg járatának mozdonyvezetöje hètfö reggel (6.59) elfeljtett megállni és lassitâs nèlkül 160-al átrobogott Amstetten vasútállomásán. A vonalon 200 km a megengedett sebesség. Veszély nem volt, mert zöld volt minden jelzö.

Nálunk ilyen nem fordulhatna elő :)
 
A baj nagy, efftársak:
Még mindig nem képes felfogni a nyugati szemlélet, hogy Kína felnőtt, utolért vagy előbb-utóbb utolér vagy netán már meg is előzte a különböző területeken a nyugati világot.

Egyszerűen azzal a szemlélettel, hozzáállással, stílussal nem lehet már Kínával tárgyalni.
Sajnos nem mentettem el, így nem tudom, hogy hol láttam, ahogy a kínai elnök kíméletlenül szóba hozta mindig van lejjebbnek a megaláztatás évszázadait.
Nem tudtam (hiszen nem ismerem az ázsiai észjárást), csak sejtettem/éreztem, hogy Kína egyszer benyújthatja a számlát.

Talán nem tenné meg, ha változna a hozzáállás a másik oldalon.

De ott meg ez láthatóan egyszerűen nem megy.

Húzzuk meg a nadrágszíjunkat, igazítsuk meg a szerelvényt, cudar idők jönnek;

Ide is beköszöntött a Világok harca.