Csak bele-bele néztem, de azt hozta, amit vártam.Csak mert föl szokott merülni a kínai az új kórea ami még az új japán.
Az első 20 perc kihagyható.
Sok frappáns kijelentés van benne, én kettőt emelnék ki.
Az egyiket időpontra állítottam, 20 másodperc, szó szerint klasszikus

A másik 1.12:27-től hangzik el 1:12:54-ig, a vége az: "...de hogy nem nézett szét a piacon, az biztos..."
S itt van az eb elhantolva.
Újabban az fogalmazódik meg bennem, hogy világunk túl bonyolulttá vált, túl összetetté.
Jogszabályok, eljárások, lehetőségek, no meg csapdák, zsákutcák tengere.
Ember legyen a talpán, aki mindig a számára legoptimálisabb megoldást tudja kiválasztani, legyen szó étkezésről, kúrákról, sportokról, fűtésrendszerről, ingatlanvásárlásról, bánattuggya'.
Ráadásul a költségvonzatok horribilisak tudnak lenni, egy rossz döntést nem olcsó veszteségek nélkül módosítani.
S itt jön be az autóvásárlás/csere.
Gépjárművezetést oktató rokonommal szoktuk beszélni, hogy világunk úgy általában 1990 és 2010 között volt talán a legjobb, legemberbarátabb.
Legyen szó híradástechnikáról, infokommunikációról., de lehet tán sok más területéről is az életnek.
Már egész kiforrottak voltak a technológiák, de nem voltak túltolva.
Az autózás is ilyen - volt - szerintem.
A motor részét már rengetegszer tárgyaltuk itt, most a kiszolgálásra, kezelhetőségre gondolok.
A 90-es években bár a felszereltséget nagyon szűkmarkúan és/vagy méregdrágán adták, de azért egész jól össze lehetett válogatni, hogy mire van valóban szüksége - az akkori adott keretek között - a felhasználónak.
Kell ködfényszóró? X-eljük be!
Kell bőrülés? Nem? Hagyjuk ki.
Stb.
Én - talán, valamennyire, azt hittem* - képben voltam az új autó (de egy használt autónál még bonyolultabb, kockázatosabb) kiválasztása előtt, mert érdeklődési köröm, de így is hónapokig böngészgettem a kínálatot, mire rácsodálkoztam arra felszereltség/kezelhetőség/hajtáslánc kombinációra, ami nekem a tökéletesen ideális- legalábbis a garanciaidő végéig...
* Pl. átmenetileg képbe került mint alternatíva Az Opel Corsa 1.2 aut is.
De a Puretech katasztrófáról mit sem tudtam...
Konkrétan nekem a Kia Cee tetszett kívülről és konfigurációt/kezelhetőséget nézve derült ki, hogy a kombinációk pont az ellentétei annak, amit én barátságosnak, használhatónak, szükségesnek éreztem.
Erre kiderült, hogy a testvérmodell I30 kínálja azt, amit ideálisnak tartok. (Pl. automata alapfelszereltséggel, ebben így nincs érintő képernyő, meg automata klíma, meg lágyhibrid, meg elektromos kézifék, meg elektromosan behajló tükör, meg sárnehéz könnyűfém felni zötyögős, széles, peres gumival, de van hagyományos kézifék, meg defektjavító készlet helyett (szükség)pótkerék, tekerőkkel, gombokkal állítható hangerő, klíma, elektromos tükör, meg mégis rendelhető ülés-, kormányfűtés stb.
Mennyit kéne utána járnia - kiszúrva a neki tetsző/nem tetsző dolgokat(!) egy átlagos júzernek, aki életében vezetett vagy max. 15-féle autót. Vagy annyit se...
Az autók kezelhetősége talán ekkoriban volt a legegységesebb, no meg egészségesen analóg.
Bármelyik autóba beülhetett bárki, s kérdezés nélkül tudta elsőre kezelni. Persze voltak kivételek akkor is (Pl. Merci rögzítőfék, pl. ablaktörlő kar), de az átlagautók bárki számára első perctől kezdve teljes mértékben kezelhetőek voltak.
Most meg beülök egy "kor-szerű" mai autóba, amiben minden is érintőképernyőről vezérelhető, meg olyan is van, ami onnan se, s az eddig 236-féle autó vezetése/kipróbálása után (benne ugye napi használatban pl. elektromos, pl. Golf, elektromos Ducato) úgy ülök egy új Focusban, mint egy sült hal, mert sem az üvöltő hangerőt, sem a süvültő klímát nem tudom hirtelen kiütni.
Pedig csak a hajtásláncra (1.0 automata) lettem volna kíváncsi - csendben...
S akkor hol vannak ezek a kínai kommerszek a nem teljesen kiforrott infotainmentel, de látjuk, hogy a rutinos újságírók is csak pingvineznek még egy Audi klímájával is...
...egy kolléganő újonnan vett Omodájának beállításait két informatikus harcolta meg - amennyire tudta...
Minden kiszemelt autót minimum napokra kéne megszerezni ahhoz, hogy a rigolyáit is felfedje...
Ebben - legyen az új, legyen az használt autó - az újra átláthatatlan, kiismerhetetlen, visszavaduló dzsungelben hogy lehet megnyugtató döntést hozni!?




