Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A Stadler szolnoki üzemében ünnepélyes keretek között leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonat-flottájának első festett kocsiszekrényét.

A GYSEV megrendelésére készülő 11 új, kétáramnemű InterCity FLIRT motorvonat kocsiszekrényeit magyar szakemberek gyártják Szolnokon.

A járművek 2027 év végétől folyamatosan állnak majd forgalomba a Sopron-Budapest és Szombathely-Budapest viszonylatokon, a teljes flotta pedig 2028 elejére készül el. Az ötrészes, kétáramnemű járművek nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában is képesek lesznek a közlekedésre.



A Stadler szolnoki kocsiszekrény üzeme 2025 januárjában ünnepelte fennállásának 15. évfordulóját. Az elmúlt másfél évtized alatt a Stadler folyamatos beruházásokkal, fejlesztésekkel és új munkahelyek teremtésével Közép- és Kelet-Európa legnagyobb kocsiszekrénygyártó üzemévé fejlesztette szolnoki telephelyét, amely eddig több mint 6000 kocsiszekrényt állított elő, 14 ország vasúthálózataira.
 
TÜV szerint melyek a legtöbb hibát produkáló autók, adott életkoruk szerint:
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdmNTc3ZmI1ZDM0YjRlZGFhNzFiNjhhNzcxYWY1Zjkw.webp


Szerintem vissza igazolja a közvélekedést.
 
TÜV szerint melyek a legtöbb hibát produkáló autók, adott életkoruk szerint:
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdmNTc3ZmI1ZDM0YjRlZGFhNzFiNjhhNzcxYWY1Zjkw.webp


Szerintem vissza igazolja a közvélekedést.
Meg azt is megmutatja, hogy az autó (is) olyan, mint a pénz:
Ígéret.

Új korában ígéret, hogy jó lesz, mint az eddigi sorozatok, vagy ha nem, akkor most már jó lesz...

Használtan ugyanez, bonyolítva azzal, hogy X évesen még kutyabajuk, aztán X+1 évesen meg tömegesen kezdenek lerohadni.

Ezek után hogy lehet alapozni az eddigi tapasztalatokra!?

Leginkább sehogy.
 
Az EIB elfogadta a MÁV 383 milliárd forintos hitelkérelmét
 
Ford fiat francia?

Meg a BMW :rolleyes:
Amúgy a saját tapasztalatom nem releváns, egy elemes minta, de minden nap vezetek kb. 5-6 órát, tisztán.
Az úton lerohadt autókat így tudnám besorolni:
1. Elektromos. Ahhoz képest milyen kevés van belőle, és milyen fiatalok, szinte mindig látok belőle behalva valahol.
2. kb. 30 éves bontó szökevények, főleg VW. (Utóbbiból sokat hoznak be lehet azért is a magas szám. Bár szerintem csak szimplán szarok)
3. 10+ éves "dájcse prémium", általában BMW, Merci, Audi gyakorisági sorrendben.
De mint írtam, ez csak az én BP és környéke megtapasztalásom.
Ebből az elektromos kocsikat már szabályosan gyűlölöm, ugyanis azok úgy rohadnak le, hogy a sáv közepén maradnak rendszeresen.
Nem tudnak lehúzódni.... Most vagy mindet gyökerek vezetik, vagy ez technikai sajátosság. Nem tudom.
A 30 éves szarokkal az út szélén szoktak állni, ezekkel a sok milliós villanyosokkal meg szinte mindig a sávban.
 
Az EIB elfogadta a MÁV 383 milliárd forintos hitelkérelmét
Lázár megmondta, még 8 év kell és itt shinkanzen meg minden lesz
 
A 30 éves szarokkal az út szélén szoktak állni, ezekkel a sok milliós villanyosokkal meg szinte mindig a sávban.
A villanyautók tele vannak elektronikával. A Teslában még azt is az érintő képernyőn mondod meg, hogy előre vagy hátra akarsz menni. Ha elmegy a kép, szerintem még félretolni sem tudod.
 
A legnagyobb baj azonban a fejekben van. Szemléletváltás nélkül nem lesz változás. Amíg elfogadjuk, hogy történelmi típusokat nyomtalanul el lehet tüntetni. Amíg a felelős vezetők, akik az értékek megőrzése helyett azok elbontásában, külföldre eladásában érdekeltek, a helyükön maradhatnak, nem lesz változás. Amíg elfogadjuk, hogy a dunai hajósoknak nincs helye a hagyományos augusztus 20-i budapesti parádé programjában. Amíg az Újpesten és máshol szebb napokról álmodó történelmi magyar hajók helyett száműzött balatoni replikákkal és külföldről levetett hajókkal bonyolítják le a budapesti sétahajózást, nem lesz változás. Amíg elfogadjuk, hogy nálunk egyszerűen lehetetlen olyan dolgokat megvalósítani, amit mások a világ szerencsésebb tájain sikeresen megvalósítottak. Amíg mindenki néhány lelkes civiltől várja az értékek megőrzését, akiknek se pénze, se más eszköze nincs ehhez, miközben a többi szinten minden téren ellenük dolgoznak, nem lesz változás.

A két Sólyom végül nem kapta meg az esélyt a túlélésre. Így a Sirályok után egy újabb szárnyashajó-típus tűnt el végleg a magyar vizekről. Van még három Bíbic és a Vöcsök I. Neszmélyen, amelynek a sorsa ugyancsak rendezésre vár,
tekintettel arra, hogy a hírek szerint a hajóskanzen gyakorlatilag megszűnt.........
 
...
Ebből az elektromos kocsikat már szabályosan gyűlölöm, ugyanis azok úgy rohadnak le, hogy a sáv közepén maradnak rendszeresen.
Nem tudnak lehúzódni.... Most vagy mindet gyökerek vezetik, vagy ez technikai sajátosság. Nem tudom...
Ha jól tudom, akkor az elektromos autókat általában nem szabad még picit sem tologatni, pláne nem vontatni.
Ugyanis az elektromotor ekkor generátorként tud/fog viselkedni, ami érdekes dolgokat művelhet mind a (teljesítmény)elektronikával, mind az akkumulátorral.
Hogy most melyik fajta motor esetén érvényes ez és melyik esetén nem, azt nem tudom. Követelmény a konkrét típusismeret.
Szóval biztos, ami biztos, jobb, ha ott helyben marad.
(Lásd még automata váltók).

Még autómentőre/trélerre rakni is csak vagy ún. dollykocsival szabad ezeket, vagy daruzva.
Amikor az (eddig, most már más típusú* autót "kaptam") általam vezetett elektromos VII-es Golf makacsolta meg magát (becsípődött "neki", hogy be van dugva a töltőkábel, s addig nem indul el, amíg ki nem húzom azt. Csak kár hogy se töltő, se töltőkábel nem volt a környéken sem...), akkor az autómentős rutinosan szedte elő a kis görgős szerkezeteket, s arra rakva az első kerekeket vontatta fel.
Tehát még azt is tudnia kell az autómentősnek, hogy fronthajtású e, mint a VII-es e-Golf, vagy hátsó kerékhajtású, mint az ID.3* (még az /autót/ akarom mondani kocsit átadó értékesítő is rosszul tudta...), vagy netán összkerék...

*Félreértések elkerülése végett nem ID.3 a cserélt munkaeszközöm.

Ugye még az sem mindegy, hogy mekkora teherbírású, no meg milyen kialakítású dögöt hívsz hozzá:


36979741_b78e6fae59b.2e16d0ba.format-avif.fill-1310x868.avif
 
A mercedes hanyatlásának kezdete:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ukrajna vasúti közlekedése:
A gazdaság-politikai politikusi kották évekre előre meg vannak írva és le vannak fektetve, mint ott a vasúti sinek. Ennek rekonstrukciójára érkezik oda 2026-tól 10 000 tonna osztrák vasúti sin:


Tehát ezen tervek szerint - akkor még létezik Ukrajna , erre lehet számítani ("Hacsak valami közbe nem jön - By Hofi")
 
Meg a BMW :rolleyes:
Amúgy a saját tapasztalatom nem releváns, egy elemes minta, de minden nap vezetek kb. 5-6 órát, tisztán.
Az úton lerohadt autókat így tudnám besorolni:
1. Elektromos. Ahhoz képest milyen kevés van belőle, és milyen fiatalok, szinte mindig látok belőle behalva valahol.
2. kb. 30 éves bontó szökevények, főleg VW. (Utóbbiból sokat hoznak be lehet azért is a magas szám. Bár szerintem csak szimplán szarok)
3. 10+ éves "dájcse prémium", általában BMW, Merci, Audi gyakorisági sorrendben.
De mint írtam, ez csak az én BP és környéke megtapasztalásom.
Ebből az elektromos kocsikat már szabályosan gyűlölöm, ugyanis azok úgy rohadnak le, hogy a sáv közepén maradnak rendszeresen.
Nem tudnak lehúzódni.... Most vagy mindet gyökerek vezetik, vagy ez technikai sajátosság. Nem tudom.
A 30 éves szarokkal az út szélén szoktak állni, ezekkel a sok milliós villanyosokkal meg szinte mindig a sávban.
Ha elszáll az elektronika, akkor nem tudja kikapcsolni a motorféket, tehát nem fogja tudni letolni az útról. Ezt kikapcsolni meg csak a nem működő képernyőről lehet... Ki van ez találva. :)
 
A villanyautók tele vannak elektronikával. A Teslában még azt is az érintő képernyőn mondod meg, hogy előre vagy hátra akarsz menni. Ha elmegy a kép, szerintem még félretolni sem tudod.
Ha elszáll az elektronika, akkor nem tudja kikapcsolni a motorféket, tehát nem fogja tudni letolni az útról. Ezt kikapcsolni meg csak a nem működő képernyőről lehet... Ki van ez találva. :)

Magyarán ezek gagyi szar ipari hulladékok, amikkel még a leálló sávba sem lehet békésen kigurulni hiba esetén. Csodás :D