Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mai WTF. Libsi író néni sirámai, h a müncheni railjet késik, hátpedig Mosonmagyaróvár csak pár perc a határtól. A zsenije úgy képzeli, h Lázár két kézzel tolja vissza Nickelsdorfnál a vonatot, bele nem fér a mogyorónyi agyába, h már Bécsbe késve érkezett, meg h a DB leggányabb társaság egész Európában. Ráadásnak vmi munkálatok miatt késik az összes No-ból érkező vonat, plusz a Deutsches Eck-en át közlekedő összes osztrák belföldi vonat is. Ennyi ésszel és helyzetismerettel miért érzi szükségét megnyilvánulni?!
 
Az 1983 Ford Ranger's Lima 2.3L motoros pickupról egy nagyon részletes videó, hogy miért is lett sikeres és elpusztíthatatlan ez a mai szemmel alulmotorizált pickup, ami még nem akart más lenni mint egy munkaeszköz.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kár, hogy nálunk iszonyatosan be van szabályozva az, hogy a roncs autókat csak brutálisan körülményes módon lehet újjáépíteni. Ha összehasonlítjuk az itthoni szabályozást az amerikaival akkor a kettő ég és föld. Amiből szerintem az is következik, hogy amerikában egészen máshogy viszonyulnak az autókhoz, nem probléma ha pimpelik, átalakítják vagy egyszerűen életbentartják őket. A mi rendszereünk abból indul ki, hogy mindenki lopni akar, és ezért mindent évezredekre visszamenőleg igazolni kell.

Pedig szerintem érdekes kérdés, hogy minek van nagyobb ökológiai lábnyoma, ha egy régi autót újra üzemképessé teszünk, vagy legyártunk egy vadi új elektromos autót, ami ha valahol leragad akkor ott is marad.

Bocs csak praktikus okokból nálam becsípődött ez a pickup téma, aminek az egyik vetülete a hulladék gazdálkodás, majd írok arról is.
 
Magyarán ezek gagyi szar ipari hulladékok, amikkel még a leálló sávba sem lehet békésen kigurulni hiba esetén. Csodás :D
A Teslának szerintem az a fő baja, hogy különleges akar lenni, ezért a 100 éve bevált megoldások helyett is saját megoldást talál ki + mindent képernyőről kell vezérelni. Még azt is a képernyőn állítod, hogy mennyi levegőt és hova nyomjon be.
 
Az 1983 Ford Ranger's Lima 2.3L motoros pickupról egy nagyon részletes videó, hogy miért is lett sikeres és elpusztíthatatlan ez a mai szemmel alulmotorizált pickup, ami még nem akart más lenni mint egy munkaeszköz.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kár, hogy nálunk iszonyatosan be van szabályozva az, hogy a roncs autókat csak brutálisan körülményes módon lehet újjáépíteni. Ha összehasonlítjuk az itthoni szabályozást az amerikaival akkor a kettő ég és föld. Amiből szerintem az is következik, hogy amerikában egészen máshogy viszonyulnak az autókhoz, nem probléma ha pimpelik, átalakítják vagy egyszerűen életbentartják őket. A mi rendszereünk abból indul ki, hogy mindenki lopni akar, és ezért mindent évezredekre visszamenőleg igazolni kell.

Pedig szerintem érdekes kérdés, hogy minek van nagyobb ökológiai lábnyoma, ha egy régi autót újra üzemképessé teszünk, vagy legyártunk egy vadi új elektromos autót, ami ha valahol leragad akkor ott is marad.

Bocs csak praktikus okokból nálam becsípődött ez a pickup téma, aminek az egyik vetülete a hulladék gazdálkodás, majd írok arról is.
Ha belegondolsz, hogy minálunk micsoda átdolgozásai jönnének ki a fényre a nógrádi, borsodi, szabolcsi rajműhelyekből, akkor szerintem te is belátod, hogy kell a szigorú szabályozás...
A Teslának szerintem az a fő baja, hogy különleges akar lenni, ezért a 100 éve bevált megoldások helyett is saját megoldást talál ki + mindent képernyőről kell vezérelni. Még azt is a képernyőn állítod, hogy mennyi levegőt és hova nyomjon be.
Akkor sikerült nekik, hiszen különlegesen sz@r...
 
Mai WTF. Libsi író néni sirámai, h a müncheni railjet késik, hátpedig Mosonmagyaróvár csak pár perc a határtól. A zsenije úgy képzeli, h Lázár két kézzel tolja vissza Nickelsdorfnál a vonatot, bele nem fér a mogyorónyi agyába, h már Bécsbe késve érkezett, meg h a DB leggányabb társaság egész Európában. Ráadásnak vmi munkálatok miatt késik az összes No-ból érkező vonat, plusz a Deutsches Eck-en át közlekedő összes osztrák belföldi vonat is. Ennyi ésszel és helyzetismerettel miért érzi szükségét megnyilvánulni?!

Ez hol volt? Random facebook észosztó?
 
Ez hol volt? Random facebook észosztó?
Annyira nem random, mert írónő, nem, nem a Péterfy-Novák, valaki más, csak pechjére pont láttam a kiírást Bécs Hauptbahnhofon, szó szerint minden Németországon át közlekedő vonat késett. Meg a menetrendváltozás monitoron külön jelezték ia a Deutsches Eck - problémát.
Aki nem tudná: Salzburg - Innsbruck vonalon az osztrák vonatok tulajdonképpen Németországon át közlekednek, Freilassing-on és Rosenheimen át. Valahányszor ott építenek / javítanak valamit vagy a német vasutasok sztrájkolnak, meghal az osztrák közlekedés Salzburg és Nyugat-Ausztria között és vissza, tovább Bécs felé.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Teslának szerintem az a fő baja, hogy különleges akar lenni, ezért a 100 éve bevált megoldások helyett is saját megoldást talál ki + mindent képernyőről kell vezérelni. Még azt is a képernyőn állítod, hogy mennyi levegőt és hova nyomjon be.

Szerintem ez a marketing része a dolognak.
A valóság meg az, hogy se tervezni, se gyártani se tesztelni nem tudtak hagyományos műszerfalat, ezért fröccsöntöttek valami műanyag tartót, amit elneveztek műszerfalnak, majd bele tettek két tábla gépet és arra rákötöttek mindent.
Ez nem csak gyors, de olcsó is.

Nem szar, csak ennyi pénzt nem adnák érte. Ingyen elfogadnám. :D

Nézd, ami ingyen van, az mindig megéri az árát :cool:
 
Mai WTF. Libsi író néni sirámai, h a müncheni railjet késik, hátpedig Mosonmagyaróvár csak pár perc a határtól. A zsenije úgy képzeli, h Lázár két kézzel tolja vissza Nickelsdorfnál a vonatot, bele nem fér a mogyorónyi agyába, h már Bécsbe késve érkezett, meg h a DB leggányabb társaság egész Európában. Ráadásnak vmi munkálatok miatt késik az összes No-ból érkező vonat, plusz a Deutsches Eck-en át közlekedő összes osztrák belföldi vonat is. Ennyi ésszel és helyzetismerettel miért érzi szükségét megnyilvánulni?!
 
Szerintem ez a marketing része a dolognak.
A valóság meg az, hogy se tervezni, se gyártani se tesztelni nem tudtak hagyományos műszerfalat, ezért fröccsöntöttek valami műanyag tartót, amit elneveztek műszerfalnak, majd bele tettek két tábla gépet és arra rákötöttek mindent.
Ez nem csak gyors, de olcsó is.
Sokkal egyszerűbb megvenni a kész műszerfalat egy gyártótól. Az autógyártók rengeteg mindent készen vesznek. Szinte csak a karosszériát meg a motorblokkot gyártják saját maguk.

Egy ilyen szintű szoftver rendszert megírni óriási feladat. Rengeteg funkciónal kell nagyon bolondbiztosan és stabilan működni. Inkább arról van szó, hogy mivel a semmiből indultak, mindenképpen rengeteg munka volt a fejlesztés, azt az utat választották, amit a jövőnek tartottak. Csak egy kocsit túl tolták.

Nemrég utaztam elektromos Opellal is. Ez sokkal racionálisabban készült. Itt is van egy nagy érintő képernyő, viszont megvannak a normál kezelő szervek is. Plusz megtartották a jól bevált egyszerű dolgok jelentős részét. Kevésbé forradalmi, de szerintem jobban használható és olcsóbb is.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tavaly az árvíz miatt elmaradt a Nato Days de minden le volt foglalva, szabik kiírva stb., így viszont lett egy csomó szabadidő, lehetőség kirándulni. Mi is megnéztük mindkét múzeumot (a videóban láthatót és a teherautósat), tényleg érdemes meglátogatni őket.
Engem ugyan nem mozgatnak meg az autók, de még nekem is érdekes volt. Szóval, menjetek, nézzétek meg.

Másik érdekes a Bliznie-nél lévő múzeum (Lengyelországban), ahonnan a németek indították a V1-V2-őt.

 
Si-hu mennyország
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Sokkal egyszerűbb megvenni a kész műszerfalat egy gyártótól. Az autógyártók rengeteg mindent készen vesznek. Szinte csak a karosszériát meg a motorblokkot gyártják saját maguk.

Egy ilyen szintű szoftver rendszert megírni óriási feladat. Rengeteg funkciónal kell nagyon bolondbiztosan és stabilan működni. Inkább arról van szó, hogy mivel a semmiből indultak, mindenképpen rengeteg munka volt a fejlesztés, azt az utat választották, amit a jövőnek tartottak. Csak egy kocsit túl tolták.

Nemrég utaztam elektromos Opellal is. Ez sokkal racionálisabban készült. Itt is van egy nagy érintő képernyő, viszont megvannak a normál kezelő szervek is. Plusz megtartották a jól bevált egyszerű dolgok jelentős részét. Kevésbé forradalmi, de szerintem jobban használható és olcsóbb is.
Az is elég nagy különbség (a Tesla javára), hogy ők egyetlen szoftvert írnak gyakorlatilag, nem százat mint a többi gyártó, ahol a beszállító ír egyet a váltónak, egyet a futóműnek, egyet az ablaktorlonek.