Dél-Afrika hadiipari fejlesztései

Röhögök.....
Ugyanis ezek valójában dél afrikai dronok,Denel fejlesztése....Halcon és az Edge a Denel leanyvallalatok.
Meg a végén az Umbani is felkerul a Gripenre, csak Al Tariq néven:cool:


A dél-afrikai korrupcióellenes ügynökség (SIU) két különálló állítást vizsgál, miszerint a dél-afrikai védelmi cégek alkalmazottai, akik az Egyesült Arab Emírségekben dolgoznak, érzékeny információkat vihettek magukkal.

...

A Denel-ügy

Eközben a Denel-ügy 2012-re nyúlik vissza, amikor a dél-afrikai állami tulajdonú fegyvergyártó vegyesvállalatot alapított egy egyesült arab emírségekbeli céggel, amely akkoriban Tawazun Operation Company LLC néven volt ismert. A megállapodás értelmében a két cég egy új, Tawazun Dynamics LLC nevű vállalatot alapított az Egyesült Arab Emírségekben.

A Költségvetési Parlamenti Bizottságnak 2023-ban benyújtott tájékoztató szerint a közös vállalkozás kezdetben Denel rakéták gyártására és szállítására szolgált az Egyesült Arab Emírségek Légiereje, valamint „jövőbeli ügyfelek” számára.

Eleinte a partnerség sikeresnek tűnt. Hamarosan további megállapodások is születtek, amelyek keretében a Denel egy NIMR Automotive LLC nevű egyesült arab emírségekbeli védelmi vállalatot is ellátna RG35 katonai járművekhez kapcsolódó szellemi tulajdonnal és hardverrel.

De a kapcsolat hamarosan romlani kezdett.

„Azt állítják, hogy az intézményhez tartozó szellemi tulajdont összefüggő bűncselekmény keretében sikkasztották el külföldi állami vállalatok támogatása érdekében” – közölte a SIU 2023-as tájékoztatójában, utalva a Denel által felhozott vádakra.

A SIU a nyomozás során bizonyítékokat talált arra vonatkozóan, hogy a Denel alkalmazottai engedély nélkül férhettek hozzá a szellemi tulajdonhoz.

Az egyik esetben a SIU nyomozói megállapították, hogy a Denel rendszeréből rakétatechnológiával kapcsolatos „adatcsomagokat” töltöttek le a Halcon, egy másik, az Edge Group tulajdonában lévő fegyvergyártó cég kérésére, a 2023-as tájékoztató szerint.

A tájékoztató egy olyan esetet is ismertet, amelyet a Denel jelentett a SIU-nak, és amely egy katonai jármű szellemi tulajdonát képezte. A SIU megjegyezte, hogy egy olyan Denel-alkalmazott írt alá szerződéseket az NIMR-rel, aki nem volt erre felhatalmazva.

„Ez a tisztviselő később lemondott, és tájékoztatta Denelt, hogy Nimr magas beosztású pozíciót ajánlott neki” – áll a tájékoztatóban.

A Denel arról számolt be, hogy később levelet kapott a NIMR Automotive vezérigazgatójától, aki korábban a Denelnél dolgozott, amelyben szellemi tulajdonjogot követelt egy katonai járműhöz.

A Tawazun Dynamics közös vállalat neve ma Al Tariq, és – a NIMR-hez hasonlóan – az Edge Group tulajdonában van, amely nem reagált a Deneltől való szellemi tulajdon átruházására tett állítólagos kísérletekkel kapcsolatos kérdésekre.

A NIMR vezérigazgatója egyike volt annak a több mint 300 Denel alkalmazottnak, akik elhagyták a céget, és az Egyesült Arab Emírségek fegyverszektorában kezdtek dolgozni – áll egy februári dél-afrikai parlamenti vita összefoglalójában.

Gloria Serobe, a Denel igazgatótanácsának elnöke a parlamenti bizottságnak elmondta, hogy annyi Denel-alkalmazott távozott az Egyesült Arab Emírségekbeli vállalatokhoz, hogy „néhány igazgatótanácsi ülést afrikaans nyelven tartottak”, egy olyan nyelven, amelyet csak Dél-Afrikában beszélnek.
 

A dél-afrikai korrupcióellenes ügynökség (SIU) két különálló állítást vizsgál, miszerint a dél-afrikai védelmi cégek alkalmazottai, akik az Egyesült Arab Emírségekben dolgoznak, érzékeny információkat vihettek magukkal.

...

A Denel-ügy

Eközben a Denel-ügy 2012-re nyúlik vissza, amikor a dél-afrikai állami tulajdonú fegyvergyártó vegyesvállalatot alapított egy egyesült arab emírségekbeli céggel, amely akkoriban Tawazun Operation Company LLC néven volt ismert. A megállapodás értelmében a két cég egy új, Tawazun Dynamics LLC nevű vállalatot alapított az Egyesült Arab Emírségekben.

A Költségvetési Parlamenti Bizottságnak 2023-ban benyújtott tájékoztató szerint a közös vállalkozás kezdetben Denel rakéták gyártására és szállítására szolgált az Egyesült Arab Emírségek Légiereje, valamint „jövőbeli ügyfelek” számára.

Eleinte a partnerség sikeresnek tűnt. Hamarosan további megállapodások is születtek, amelyek keretében a Denel egy NIMR Automotive LLC nevű egyesült arab emírségekbeli védelmi vállalatot is ellátna RG35 katonai járművekhez kapcsolódó szellemi tulajdonnal és hardverrel.

De a kapcsolat hamarosan romlani kezdett.

„Azt állítják, hogy az intézményhez tartozó szellemi tulajdont összefüggő bűncselekmény keretében sikkasztották el külföldi állami vállalatok támogatása érdekében” – közölte a SIU 2023-as tájékoztatójában, utalva a Denel által felhozott vádakra.

A SIU a nyomozás során bizonyítékokat talált arra vonatkozóan, hogy a Denel alkalmazottai engedély nélkül férhettek hozzá a szellemi tulajdonhoz.

Az egyik esetben a SIU nyomozói megállapították, hogy a Denel rendszeréből rakétatechnológiával kapcsolatos „adatcsomagokat” töltöttek le a Halcon, egy másik, az Edge Group tulajdonában lévő fegyvergyártó cég kérésére, a 2023-as tájékoztató szerint.

A tájékoztató egy olyan esetet is ismertet, amelyet a Denel jelentett a SIU-nak, és amely egy katonai jármű szellemi tulajdonát képezte. A SIU megjegyezte, hogy egy olyan Denel-alkalmazott írt alá szerződéseket az NIMR-rel, aki nem volt erre felhatalmazva.

„Ez a tisztviselő később lemondott, és tájékoztatta Denelt, hogy Nimr magas beosztású pozíciót ajánlott neki” – áll a tájékoztatóban.

A Denel arról számolt be, hogy később levelet kapott a NIMR Automotive vezérigazgatójától, aki korábban a Denelnél dolgozott, amelyben szellemi tulajdonjogot követelt egy katonai járműhöz.

A Tawazun Dynamics közös vállalat neve ma Al Tariq, és – a NIMR-hez hasonlóan – az Edge Group tulajdonában van, amely nem reagált a Deneltől való szellemi tulajdon átruházására tett állítólagos kísérletekkel kapcsolatos kérdésekre.

A NIMR vezérigazgatója egyike volt annak a több mint 300 Denel alkalmazottnak, akik elhagyták a céget, és az Egyesült Arab Emírségek fegyverszektorában kezdtek dolgozni – áll egy februári dél-afrikai parlamenti vita összefoglalójában.

Gloria Serobe, a Denel igazgatótanácsának elnöke a parlamenti bizottságnak elmondta, hogy annyi Denel-alkalmazott távozott az Egyesült Arab Emírségekbeli vállalatokhoz, hogy „néhány igazgatótanácsi ülést afrikaans nyelven tartottak”, egy olyan nyelven, amelyet csak Dél-Afrikában beszélnek.
Az Edge 51%bán a Denel tulajdona.A Denel így cselezi ki a helyi NERt,az ANC kormányt, ami folyton belexart az exportja.
NIMR35 az a RG35,eredetileg Mechem,majd BAe SA.Jo zavaros.Most a spanyolok akarják megvenni a liszenszet, ANC meg kérne "alkotmányos költséget "......
 
Prospektus a búr dronelháritó tornyocskárol
282117-bddd0c96594109950ffa36f7d165caeb.jpg

282735-4c298cd8613b317870d1af49a1da71ca.jpg

Denel meg elővakarta a pályakorrekciós rádióvezérlésű 35milis C-RAM lszer tervezetét,ezuttal dronok ellen is ajálva csak valaki fizesse már ki a fejlesztést.....)
189975-f19be74c724f069146c371072eb2be05.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Érdekességek
Hansold S.A fejlesztette gyártotta az angolok új kisérőhajóinak néhány radarját,és REH rendszerét.
315454-0d59a09295b94656e47bdd4707694dc5.jpg

Ami érdekesebb a hirben,hogy a Hansold S.A javasolja,hogy újitsák fel az eredetileg a Rooivalknak és a Puma G2 gépeknek fejleszteni kezdett rotorárbóc radar fejlesztést (az eredeti fejlesztő Rencor cég most a Hansold SA része,a fejlesztés jogaival együtt).Vagyis a Rooivalkhoz eredetileg még egy rotorárbóc radart is szántak,mint az Apach D/E változatokhoz.
A radar rotorárbóc készült csak el belőle,maga a radar nem (van róla kép,csak nem eszi meg a fórummotor).
Volt hir egy zsidó rotorárbóc radar fejlesztésről is anno,valószinűleg eredetileg ez is közös dél afrikai-izraeli program lehetett.
A radarral együtt a Puma Gunship gépek hasi gá tornyának újáélesztését is javasolják,helikopterek körkörös dronvadász fegyverének.
 
Érdekességek
Hansold S.A fejlesztette gyártotta az angolok új kisérőhajóinak néhány radarját,és REH rendszerét.
315454-0d59a09295b94656e47bdd4707694dc5.jpg

Ami érdekesebb a hirben,hogy a Hansold S.A javasolja,hogy újitsák fel az eredetileg a Rooivalknak és a Puma G2 gépeknek fejleszteni kezdett rotorárbóc radar fejlesztést (az eredeti fejlesztő Rencor cég most a Hansold SA része,a fejlesztés jogaival együtt).Vagyis a Rooivalkhoz eredetileg még egy rotorárbóc radart is szántak,mint az Apach D/E változatokhoz.
A radar rotorárbóc készült csak el belőle,maga a radar nem (van róla kép,csak nem eszi meg a fórummotor).
Volt hir egy zsidó rotorárbóc radar fejlesztésről is anno,valószinűleg eredetileg ez is közös dél afrikai-izraeli program lehetett.
A radarral együtt a Puma Gunship gépek hasi gá tornyának újáélesztését is javasolják,helikopterek körkörös dronvadász fegyverének.
91217-3c9b5616e78adf2955f8c050e1844401.jpg
Innen megeszui,de itt meg csak az árbóc stabilizált talpazata látható
 
R7.7 billion and 18 years later: Badger project has delivered zero vehicles...

The Badger Infantry Fighting Vehicle was intended to replace the Ratel IFV, which was designed in the 1970s by Springfield Büssing and manufactured by Sandock Austral.
South African state-owned aerospace and military technology company Denel was selected to design the replacement, and a contract was signed in 2007.
At the time, the project, known as Project Hoefyster, involved the state-owned entity designing and delivering 264 vehicles.


Badger_AAD_2014_mobility_track_Guy_Martin-768x565.jpg
 
7,7 milliárd rand és 18 évvel később: A Badger projekt nulla járművet szállított...

A Badger gyalogsági harcjármű a Ratel IFV leváltására készült, amelyet az 1970-es években a Springfield Büssing tervezett és a Sandock Austral gyártott.
A dél-afrikai állami tulajdonban lévő Denelt, a repülőgépipari és katonai technológiai vállalatot választották ki a csere megtervezésére, és 2007-ben aláírták a szerződést.
Akkoriban a Project Hoefyster néven ismert projektben az állami tulajdonú vállalat 264 járművet tervezett és szállított le.

SADF soha nem akarta a Pátriát (Badger),mert nem felelt meg az igényeinek.Mechen Piranhat akarták,modernizálva,és akkora már BAe RG41nek hivták.(BAe megvette a Mechent).És eredetileg a 35milis EMAK ágyúval igényelték,amire a meglévő Rateleket is átfegyverezték volna (Mechen Piranhan az volt)
192110-3f3eacc439d91bd59e28697ed07419e5.jpg

Ratel35.Lent a már 30milis ágyús már RG41 SADF változat.

.
144372-77ba15754db687c07188c50f6ac25aa6.jpg

ANC azonban törölte a programot,majd újra kiirta a pályázatot-és beleirta az úszóképesség igényét,amit a sereg egyáltalán nem igényelte.....És nagyon rövid határidőt szaptak.Csak a Pátria felelt meg a kiirásnak.......Az első Badger ezért még úszóképes volt,és LvL4 KE védettségű,kisebb CE és aknavédelemmel.SADF nem akart belőlük egy db-t sem.....

M9pYh99TdcOIqpvVMbgQMhCVlNMYK4Rz8kDHLDWs.njuy.jpg

Úszóképes korai Badger,lényegében Patria egy LIW toronnyal.
Továbbfejlesztették,javitották a védettségét,igy lett a már nem úszóképes.......LvL6 védettségű lett,szemböl 30,körbe 23x152(!) AP lőszerektől véd.A legerősebb Pátria változat-viszont az áttervezés elvitte az időt,és főleg a pénzt.Drágább is lett...(ebben a nagyon modern harcrendszerek is ludasak,pl egy Iron Visionhoz hasonló kamerarendszer is volt rajtuk).
ÉSs a fejlesztések ellenére továbbra se volt az SADF vágyálma,nem felelt meg a harctéri javithatósági igényeiknek......(jóval nagyobb önállóságot várnak el a harcjárművektől,mint Európában)
K.özben az ANC csökkentette a megrendelést,már csak 2 zl-nyit akart rendelni-ennyiért nincs értelme megkezdeni a gyártást....
Közben a Mechen a BAe-től átkerűlt a Denelhez-most már se a Denel,se a sereg nem akarta a Badgert.....
SADF úgy nézz ki,hogy elérte a program újrainditását-amihez hozzájárult a Denel,azzal,hogy bejelentette,nem képes gyártani a Badgert.....Közben az RG41el indulni akar az újra kiirt pályázaton.....(Paramount fejleszti a pályázatra a nehéz,SADF követelményű M8at,Milkor meg egy másik pályázó egy új 8x8 GYHJ-val,Plusz az AGT mobiliti a Wahash LvL6 védettségű nem úszóképes nehéz változatával)
Éppencsak 5 éve húzódik ennek az új pályázatnak a kiirása.......
Milkor_8x8_model_Milkor.jpg

Szóval a szappanopera folytatódik......Semmi garancia nincs egyenlőre semmire
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az afrikai gerillák is idővel drónozni fognak, mint ahogy az oroszok és az ukránok egymást.
Afrikában elöbb dronoztak,mint nálunk.....
Semmi meglepő nincs a dronok térhóditásában.Inkább az a meglepő,hogy eddig tartott.HH 10 évvel tovább tart.....Amit most látsz UKrajnában,annak a 90%-ka 80as évekbeli fejlesztés.(mármint azokbol,amik az "új" technika,és nem raktárbol kiglancolt cucc)
 
Afrikában elöbb dronoztak,mint nálunk.....
Semmi meglepő nincs a dronok térhóditásában.Inkább az a meglepő,hogy eddig tartott.HH 10 évvel tovább tart.....Amit most látsz UKrajnában,annak a 90%-ka 80as évekbeli fejlesztés.(mármint azokbol,amik az "új" technika,és nem raktárbol kiglancolt cucc)

A Geran-féle drónok igen, azok a 80-as évek fejlesztése voltak eredetileg.

A kvadkopterek azok nem, akkor még nem volt olyan szintű elektronika (meg kamerák stb) és akksik, amikkel működhettek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
A Geran-féle drónok igen, azok a 80-as évek fejlesztése voltak eredetileg.

A kvadkopterek azok nem, akkor még nem volt olyan szintű elektronika (meg kamerák stb) és akksik, amikkel működhettek volna.
Meg a felderitő dronokat is.Ami azt illeti,az első igazolt harcászati dron lelövés is afrikai,Angolában történt Osával-a 2. igazolt lelövés meg Mozambikban.(hadászati felderitő dront lőttek le már Vietnámban).
Gerán konkrétan afrikai,Kentron KRD-10 a leánykori neve (és a perzsák mellett a zsidóknak is eladták a liszenszet,Harop az izraeli változat).
Hivatalosan nem lett bevetve-de mind kubai jelentések,mint dél afrikai visszaemlékezések szerint igen,légvédelmi radarok ellen (G6 önjárók is elősorozati példányok voltak,a löveg sorozatgyártása a háború után indult).
Egyébként környékünkön Szerbia vett dél afrikai portyázó dronokat (görögök meg liszenszet,de az minket nem érdekel különösebben).Meg technológiát,amivel FVP drongyártó kapacitást épitett ki....(rácok kb úgy mennének keresztül az MH-n,mint fos a libán)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ratel ARV Angolában
97114-9dd61ae4bdc4b935dcd21c1dead21866.jpg
97115-dc49d18965e8ab7e72c5af1eb67e5566.jpg

Nem volt túlbonyoritva.Általában egy sima Ratel20 egy emelve vontató A daruval.Gyalogsági raj helyett meg szerelők voltak beleültetve,és minden létező helyre szerszámokkal és alkatrészekkel.A daru bármelyik Ratelra felszerelhető volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and fishbed
100902-a4209e7ab344bb22e3a57c1540ed30d0.jpg

Elefánt kompozit futógörgőkkel.1 tonnával csökkentette a hk csatatömegét a kompozit görgő
20 év késéssel a kompozit hk futógörgőket végül használatba vették(de a kompozit lánctalpat nem,pedig az is készült)
Párhuzamosan ugyan az a program kompozit,levegőnélküli kereket is fejlesztett,ami eljutott a prototipus szintig.Ugyan akkor,ugyan az a cég csinálta,mint a hk futógörgőket
101159-eb2c50e9a169050c225e7297201ba133.jpg
101300-6567c15feda165083ff88fe6efc7bece.jpg
101498-a1341c110467a124ea91945677b1d364.jpg
 
Centauri Technologies has announced that its TriAD counter-drone system successfully completed integrated, multi-layered C-UAS (counter-unmanned aerial system) capability trials in a vehicle-mounted configuration.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Céltól 50-100 méterre robbanó EFP-s fegyverekkel semmit nem tudnak kezdeni a mai APS-ek.
Kivételt képezne a Mongoose-3(B) elfogóval integrált Iron Fist-csak az meg a kutyaúristennek se akar még mindig harcképes lenni (csak azt nem értem,hogy a pékbe tudott igy tendereket nyerni?)
Rádió frekvenziás
De ez mit jelent?
RM azt állítja hogy APSFDS nyilakat is elhárítja
No,ezt erősen kétlem.....Állitani meg sokmindent állitanak.
 
Az konkrétan nemhogy EFP ellen nem hatékony, de úgy néz ki, hogy semmi ellen...
Az EFP töltetet hordozó eszköz ellen lenne hatékony a Mongoose-3 elfogó.Mert a 300 méteres hatótávjával eléri még a Bonus gránátot is.
Szerintem nem az elfogó töltetekkel magukkal lehet a fő probléma
 
Az EFP töltetet hordozó eszköz ellen lenne hatékony a Mongoose-3 elfogó.Mert a 300 méteres hatótávjával eléri még a Bonus gránátot is.
Szerintem nem az elfogó töltetekkel magukkal lehet a fő probléma
Nem működik.