[Open ISV] Meghajtás, erőátvitel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@fip7

Igen, emlékszem azokra a motorokra, csak az a baj velük, hogy teljesen más igénybevételekre és környezetre fejlesztették ki, tehát gyakorlatilag abban a formában nekünk használhatatlanok. A működési elv elleséséhez azonban jók lehetnek.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 125
53 707
113
Ez talán érdekes lehet:
http://www.qinetiq.com/what/capabilities/land/Documents/E-X-Drive-Electric-Drive-Propulsion.pdf

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/MGV_Chassis.png
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 125
53 707
113
Így már látszik:
MGV_Chassis.png
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
Találtam videókat, egy egyszerű és zseniális automata sebességváltó rendszerről igaz hogy mezőgazdasági gépek van kitalálva de szerintem kiválóan bemutatja a működésüket.

http://www.youtube.com/watch?v=dgtIKMAjvFI

http://www.youtube.com/watch?v=b_-LL0sCT-k

http://www.youtube.com/watch?v=ST2rP4ICMCk
 

Sharky

Member
2010. május 17.
34
0
6
Nem tartom jó ötletnek az elektromos kihajtást, lévén nem nyújt annyi pluszt, mint amennyi hibalehetőséget okozhat (plusz hűtés, vezérlési probléma, energiatárolás).
A hagyományos meghajtásoknál nem a kihajtás a kritikus pont, így teljesen felesleges ezen a ponton megállni, és valami újat és bonyolultat kitalálni. Meglévő és nagyon jól bevált és megbízható motorok és meghajtások léteznek, abból javaslom inkább válogatni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 463
113
Valóben elég ritka a DE meghajtás. A Thomson-Hotchkiss P4R ami hírtelen eszembe jut. Talán mintha láttam volna valami hasonlót az oroszoknál is a TOR rendszer alapjaként.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Az ISV fejlesztésnél a legelején kb egy hónapot ment az agyalás, hogy milyen legyen a meghajtása, a DE mellett maradtunk. Ezután már nem módosítható a szabályok szerint, szóval ezen az úton kell tovább menni, ennek minden előnyével és hátrányával.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 125
53 707
113
Igazából a DE meghajtás elég sok új tervezésű járműnél szóba került. Feljebb linkeltem az E-X Drive-ot, az is egy létező dolog, DE meghajtáshoz. Sok előnnyel jár a sima D-hez képest, és ha jól tervezik/építik meg akkor üzembiztos is. (Lásd. vasúti közlekedés)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 956
113
Lassan annyi extra lesz a gépen ahogy olvasgatom a témát, hogy többe kerülne egy darab mint az egész MH költségvetés...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
A bizottság nem tervez, csak az igényeit fejti ki :) A kezdeti lelkesedés 1%-ára esett vissza a mostani kommunikáció, így az egyeztetés is nehezebb a tervező és a bizottság között. Én pl le vagyok még maradva GrGLY tervénél a 6 irány
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Eddig ami eléggé fix volt az a meghajtás és a szállítandó személyek száma, emiatt a méret, meg valami súlykorlát. Ezen nincs amit nulláról kezdeni, inkább építeni kellene. Se a fegyverzet se a páncélzat nem volt véglegesítve.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 956
113
Olyan ez mint a nagyoknál.:)
Költség-idő-tömeg túllépés. Pedig még a borítékok meg sem jelentek, hogy ugyan jó lenne már beléjük egy hableányos szökőkút. :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Volt egy közös topik a legelején, valami Open ISV lehet, rengeteg hozzászólás van benne, aztán amikor mindenki kiokoskodta és kihülyülte magát és kezdett valami körvonalazódni, akkor feldarabolták több topikra, Open ISV meghajtá-, fegyverzet-, páncélzat, stb. Ezeket ha átnézed akkor a "bizottság" döntéseit meg fogod kapni. Sőt még szavazás is volt online a meghajtásról.
Itt vannak a topikok:
http://htka.hu/kozosseg/categories/ny%C3%ADlt-gyalogs%C3%A1gi-harcj%C3%A1rm%C5%B1-fejleszt%C3%A9si-projekt
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Bele-bele olvasgatok a topikba. Én sajna sík vagyok minden reál tudományhoz, ezért itt kicsit gyorsabban görgetek.
Tetszik, hogy ennyire profin végzitek a munkát,, tuti kis gép lenne belőle.
Viszont én is szeretnék hozzájárulni a projekthez, ami úgy néz ki, hogy barátnőmmel elkezdtünk lottózni,,, megdumáltam vele: "ha nyerünk, tankot építünk!" (a "tank" miatta volt, mert nem HTKA olvasó :) ).
Szóval hajrá,, én meg megpróbálom a lóvét előkeríteni!! ;)