Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
A Brexit után azon kellene agyaljanak, hogy minden EU-s központ ne a németeknél és a belgáknál legyen. És tényleg el kellene gondolkodni, hogy egy rakás igénytelen szemétbúvárt Magyarországra akarnak-e csábítani és cserébe olyan adókedvezményeket adni, amit Londontól soha nem kaptak meg. Mert mindegyik multival ezt csinálják, csak tudnám hogy ha a németnél olcsóbban kapnak munkaerőt Magyarországon, akkor az adókedvezményt és más támogatást miért kell odaadni ráadásnak. Persze mondhatják, hogy akkor máhova viszik, mondjuk Kínába, csak onnan ide is kell szállítani meg levámolni ami elrendezi egyből az árát.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 376
23 017
113
<blockquote rel="szuvorov">Üzenem a munkáltatóknak:
Lenne munkás, csak meg kéne fizetni!

Ezzel az a baj, hogy sokan a munkáltatók közül csak rövid távon képesek gondolkodni és így csak azt az érdekellentétet látják, hogy ugyanabból a kosár pénzből kell az alkalmazott is kapjon és neki is profit maradjon. Ez főleg a KKV-k specialitása. Ebből meg egyenesen következik, hogy szarér-húggyér kellene dolgozz úgy hogy a túlóráidat ki se fizetik, mert "a munka el kell legyen végezve, ha nem vagy kész időben, akkor te vagy a balf@sz és ezt nem a munkaadónak kell megfizetnie". Ezt meg már a nagyok (is) gyakorolják.
Természetesen a kormány is hibás, mert ha betartatná német szinten a munkaköri előírásokat hogy mit tehet meg a munkaadó és mit nem akkor az alkalmazottnak is jobb pozíciója (és fizetése) lenne, meg valószínűleg jobban is dolgozna. Egy barátomat idézve aki finoman fogalmazva nem tette tönkre magát a munkában cserébe az éhbérért "ennyiért ennyit".
were-looking-for-someone-age-22-26-with-30-years-of-experience-job-interview.jpg
</blockquote>

"Ameddig a főnököm úgy tesz mint aki jól megfizet, addig én úgy teszek mint aki jól dolgozik!"
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Egy 30-40 évvel ezelőtti közmondás : Amíg minket csak fizetgetnek, addig mi csak dolgozgatunk!
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 387
2 635
113
Dolgozót már most is hoznak ide mexikóból, oroszból, szerbiából, ukránból.
De nepálból is akarnak. Ez van..
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 080
10 238
113
Egy 30-40 évvel ezelőtti közmondás : Amíg minket csak fizetgetnek, addig mi csak dolgozgatunk!

Kb. ugyanakkori kabaré:

Mókahelyen, mókaidőben mókavégzés, mókabérért.


Valahogy nem húzódik mosolyra....
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Ya és nem azért, mert olcsóbb, hanem mert nincs...

Nekem rokonomék élnek Nógrádban, mondják hogy is hogy hatalmas a munkanélküliség. Néhányszor megfordultam már ott is; az a megye szerintem nagyobb fekete lyuk, mint Borsod vagy Szabolcs. Viszont ők is úgy vannak vele, hogy inkább kijárogatnak alkalomadtán Németbe, minthogy éhbérért ott dolgozzanak. A fiuk meg a lányuk meg már kiköltözött végleg Angliába, őket sikeresen kiüldözték az itthoni bérek külföldre. Sajnálni sajnálom, hogy nem itt vannak, de mikor a srác posztolgatja, hogy most épp milyen "nagymotort" vett magának, valahol megtudom érteni.

Januárban jöttem el egy nagynevű vagyonbiztonsági cégtől, mert a hét hat napján bent voltam dolgozni, a fizetésem meg a nettó százat sem érte el, aztán mikor megmagyarázták, hogy mikor 90 felé mozdult el a pénzem, hogy az ott jó, besokalltam és átmentem máshová. Ott a pénzem ugyanannyi volt, de semmi nem járt mellé, se cafeteria (az előző helyen fél év után járt volna, olvasd és értsd, 2500/kétezerötszáz ft kajapénz!!!!), se bejárási pénz (ott térítettek valamennyit), de legalább helyben voltam, és egésznap a tévén meg a telefonon csüngtem, az úgy elment. A másiknál meg állandóan figyelt a kamera, meg csesztettek, hogy ezt ne csináld, azt ne csináld illetve tök fölösleges munkákat kellett még végezni.) Május végén megszűnt a hely, felajánlottak egy másikat. Megnéztem, és mondtam hogy ennyi pénzért nem vagyok hajlandó ezt csinálni. Faterral mentünk át ide is, ő maradt, ő nehezebben vált, de én úgy döntöttem, hogy megyek a gyárba, meglátom mi lesz. Barátnőm már egy ideje ott van, 100-110 nettó körül keres 8 órázással, plusz 18 ezer nettó cafeteria. Én 12-ezéssel picivel többet keresnék. Dolgoztam már 3,5 évet előzőleg más gyárban, ott minőségellenőr voltam, láttam hogy az összeszerelők mit csinálnak. Tartozik a folyamathoz durván 3-4 mozdulat, és kész van. Azt hittem, itt is az lesz, de tévedtem. Kezeljél egyszerre két gépet, mellette sok mozdulatból álló összeszerelést végezz, egyébként nem könnyű kütyükön, és hozzad a darabszámot is. Tökéletesen értem már, hogy nem viccből mennek el onnét az emberek, és most már egyre jobban tisztelem a barátnőmet is amiatt, hogy ő mit meg nem tudott csinálni a pénzéért, míg én őrként relatíve jól elvoltam (hozzá képest, igaz kevesebb pénzért). Szerettem végre hosszú távú munkahelyet, azt hittem ez az lesz, de már egyáltalán nem vagyok benne biztos. Ha ez nem fog működni, komolyan én sem tudok mást, mint kimenni külföldre (voltam már 7 hónapot Dániában). Egyszerűen nem állnak szinkronban a bérek az elvárt munkával, és ez a cég, helyi viszonylatban azért jól megfizeti a dolgozókat, mindenképpen más itteni munkáltatókkal összehasonlítva. Itt keleten nálunk ez a helyzet.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 387
2 635
113
Sajnos jól írod le a helyzetet.
Politika nélkül; itt ott olvastam, hogy a mostani kurzus ugyanolyan bérugrst tervez jövőre, mint 2000-01 ben volt ( 25-ről 50-re). Most az Erzsébet utalvány és a munkaerőhiány (képzett) miatt kénytelen lesz meglépni ezt. Választások előtt se jön rosszúl majd nékik. Sajnos a még meglévő könnyűipar meg fogja érezni. De muszáj. Ha nem emelnek, akkor tönkre megy ( elnéptelenedik) az ország.
Sok hozadéka lesz. Pl több külföldi munkavállaló, lakossák növekedés, stb.. Ki tudja a végét előre látni?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 721
64 888
113
Hogy őszinte legyek itt nyugton se adnak 1-2 műszakban többet mint 100 körül. Nálunk a takarítónők valami fedett kintekunta cégtől vannak bérelve ,na ők 85-öt vihetnek haza a 4 műszakban. Az 1-2 műszakosok se érik el a 100-at. Nagy is a fluktuáció köztük, aki 2 hónapot lehúz már gyakorlatilag törzsgárda tag. Persze ennek ellentettje is igaz pl az öregem aki 180-at keres a helyi vízműnél sima melós beosztásban. Szóval ki kell fogni. Nekem ezt a kb 700-800 eurós összeget 4 műszakkal sikerül összehoznom. De csak 5km -et utazom. Jobban megéri bemennem túlórázni mint mint kimenni osztrákba egy két napot melózni.
Az öcsém kint van osztrákban, Sopronban bérelnek a nőjével lakást havi 170000-ért, keres 1800-1900 eurót napi 2x50km autózással 3 műszakban. 1x már elaludt vezetés közben a tükre bánta szerencsére csak. Hajnali 3 kor kel fél 4 -kor indul. Körül van véve törökökkel, meg hulladék balkániakkal a melóhelyén. Cseppet sem leányálom neki ott magyarként. Bár a szerbekkel azért kijön, nagyon összetartó társaság. A törökök meg akarták téríteni, 3 hónapig fűzték legyen mohamedán. Ráadásul bármennyire is jól dolgozik ő ott csak magyar, míg azok bent vannak osztrákban ilyen olyan jogcímen már. A főnökei is balkániak. Nem adnak ott se ingyen semmit sem.
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
Azt még a MÁV-ot szidják, hogy kevés a fizetés :D

Forgalomnál a létra alján keresnek 128500ft alapot + 30% műszakpótlék.
Négyműszak, előre tervezhető.
15 nap betegszabadság 70%-os alapbérrel, 20 nap normál szabadság alapbérrel, napi 8 órában elszámolva.
Túlórabér +50%, ha bármi miatt (kolléga megbetegszik) be kell extra menni akkor +100%.
Ingyen utazás az egész családnak.
Cafetéria 260000ft az évre + kap évi 90000ft-ot Szép kártya/étkezésre.
Munkaruházatot is kiutalják általában alig 1 év alatt :D

Aki egy kicsit feljebb tud kapaszkodni annak a bére egyből ugrik 50000ft-ot.
Főiskolával 240000ft a kezdő alap, ami nem sok, de 2-3 év után tovább lehet lépni és friss diplomásként nem a McDonalds-ban kell gebedni...

+Ha Viktor is úgy akarja hamarosan 30%-os általános fizetésemelés lesz a cégnél és műszakpótlék 40%-ra emelése.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
http://autopro.hu/beszallitok/2-1-milliard-forintbol-fejlesztett-a-teglasi-lemezmegmunkalo/19515/

http://autopro.hu/beszallitok/Hokezelo-kemenceket-vasarol-a-gyori-femmegmunkalo/19532/
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
"A beruházás várhatóan lehetővé teszi majd, hogy a jövőben a kisebb megrendeléseknek is eleget tudjon tenni a vállalat és jelentősen javuljon az előállított termékek minősége. A cél az évi kétmillió tonna termék előállítása - fogalmazott az eddig évente mintegy 1,7 millió tonna terméket gyártó cég vezetője, Jevgenyij Tanhiljevics."

http://autopro.hu/szolgaltatok/Befejeztek-a-Dunaferr-kettes-kohojanak-felujitasat/19582/
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
index.hu/gazdasag/2016/07/26/kinai_buszgyar_epulhet_komaromban/

<i>Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben elindulhat a termelés. </i>
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 990
53 869
113
index.hu/gazdasag/2016/07/26/kinai_buszgyar_epulhet_komaromban/

<i>Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben elindulhat a termelés. </i>


Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
<blockquote rel="blitzkrieg">index.hu/gazdasag/2016/07/26/kinai_buszgyar_epulhet_komaromban/

<i>Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben elindulhat a termelés. </i>


Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
</blockquote>
Igen.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 376
23 017
113
Kínai "magyar" buszok

http://www.origo.hu/auto/20160726-byd-elektromos-autobuszgyar-komaromban.html
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 990
53 869
113
<blockquote rel="papajoe"><blockquote rel="blitzkrieg">index.hu/gazdasag/2016/07/26/kinai_buszgyar_epulhet_komaromban/

<i>Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben elindulhat a termelés. </i>


Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
</blockquote>
Igen.
</blockquote>



Mekkora okosság,meg lehet spórolni az eu-s minden közlekedési szabályoknak,szabványoknak való,nehézsége,vámot,adót,idejönnek,ingyen kapnak földet,ha jól osztanak vissza az állami támogatásból,akkor azt is,adókedvezményt,bánatos f@szt,és találtak is egy kontinensnyi piacot.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
<blockquote rel="joker"><blockquote rel="papajoe"><blockquote rel="blitzkrieg">index.hu/gazdasag/2016/07/26/kinai_buszgyar_epulhet_komaromban/

<i>Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben elindulhat a termelés. </i>


Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
</blockquote>
Igen.
</blockquote>



Mekkora okosság,meg lehet spórolni az eu-s minden közlekedési szabályoknak,szabványoknak való,nehézsége,vámot,adót,idejönnek,ingyen kapnak földet,ha jól osztanak vissza az állami támogatásból,akkor azt is,adókedvezményt,bánatos f@szt,és találtak is egy kontinensnyi piacot.</blockquote>

Ha felhúzol egy gyárat egy országban, akkor ott céget alapítasz. Ez a cég helyben termel, így helyben adózik, foglalkoztat embereket és a helyi előírásoknak kell megfeleljen, Attól, hogy kínai az anyavállalat vagy a tulaj, még Made in EU lesz a termék. Ha valamit hoznak hozza, azt meg levámolják, így egy csak összeszerelő-üzem már nem lenne akkora bolt, mert ha egy euróért elhozzák az anyacégtől az egész évi alkatrészmennyiséget, akkor rohadt nagy profitja lesz bent amit le kell majd adózzon. Persze meg lehet kapni, hogy milyen alkatrészáraknál lesz a legkevesebb a profitadó + vám értéke, de csodák nincsenek.
És ugyanez van azokkal az európai autómárkákkal, amik itt fejlődtek ki évtizedek alatt, de a kínaiak (vagy más) felvásárolta. Pl Volvo, a kínaiaké. Most akkor azt is vámolni kellene, nem elég, hogy 40-50000 euró egy szaros családi autójuk? Vagy Opel, a GM tulajdona, ami amerikai. Na meg egy rakás cég a tőzsdén jegyzett, nem változtathatod a vámokat az alapján, hogy aznap épp kinek a tulajdona 1-1 részvény.