An-148 / An-158 / An-178 (Antonov, Ukrajna)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Valami olyan érzésem van, hogy kína megveszi a licencet.
Erre szerintem is nagy esély van, mert az AVIC Y-20 mellé kelleni fog nekik 1 kisebb szállítógép is. /A saját fejlesztés drága lenne, nyugatit meg úgysem kapnának./ Az ukránok meg ugrani fognak minden üzletre.

Alfa74-nek: Nagy terhekre és külföldi missziókra ott a közös Globemaster. De hazai és taktikai feladatokra /pl. szükségreptereken/ jobb és gazdaságosabb a turboprop hajtómű.
Abban viszont tökéletesen egyetértünk, hogy civil "freighter" csak a politikusoknak lenne jó.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Azt azért ne felejtsük el, hogy ha valami nagyobb baj történik, amiben csak nekünk van érdekeltségünk és a NATO-nak nem, akkor számunkra a C17-es flotta elérhetetlen lesz!
Azok közös használatú gépek és nem kizárólag a miénk. Ebből adódóan nem is biztos, hogy mindig itt lesznek, viszont a saját gépek igen.
Más hadseregek is tartanak fent azért szállító kapacitást, pedig részesei a programnak! És hát azért azt se felejtsük el, hogy a mi derék politikusaink a közös képességeket szeretik úgy értelmezni, hogy akkor minek a saját, hisz így olcsóbb!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 560
113
Eloszor szállt fel az An-178
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PtPQhBrsU84
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Hát hiába, Kína!http://new.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1104%3Aazerbajdzsán-és-kína-is-vásárol-az-an–178-asból&Itemid=27
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 828
113
163888.jpg
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Szemre tetszetős, de mit tud amit a többi nem? Talán az ára lesz alacsonyabb mint a brazil haverjának.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Véleményem szerint a mostani ukrán helyzetben csak a licensz eladása segíthet rajta, hogy ne kerüljön a többi prototípus társa mellé.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 560
113
Érdekes interjú Szergej Merenkovval a GP Antonov új vezetojével az An-70, An-178 jovojérol, az Antonov helyzetérol .
http://aerovokzal.net/gp-antonov-za-kulisami-vzglyad-ot-sergeya-merenkova-chast-2/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 560
113
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1PfxdFmcW00
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Azért Irakra, kevesen mertünk volna nagy összeget tenni ez ügyben!
Kína is gyanús nekem. Vagy megveszik a licencet, vagy vesznek pár db-ot és neki állnak másolni!

http://www.honvedelem.hu/cikk/52885_irak_meglepo_megrendelese
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 560
113
Azért Irakra, kevesen mertünk volna nagy összeget tenni ez ügyben!
Kína is gyanús nekem. Vagy megveszik a licencet, vagy vesznek pár db-ot és neki állnak másolni!

http://www.honvedelem.hu/cikk/52885_irak_meglepo_megrendelese

Várjuk ki a végét....Korábban is rendeltek ukrán BTR-4 -et,(usa nyomásra) tudjuk mi lett a vége. Most is usa nyomásra mentek bele az An-178-ba.

Eloszor is be kellene indítani a szériagyártást ami még igen messze van, meg az orosz beszállítokat is helyettesíteniuk kell.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2015-11-13&ttitle=Elszabt%C3%A1k_az_%C3%BAj_An-178-as_sz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9p%C3%BCket_az_ukr%C3%A1nok
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 560
113
Eloszor is be kéne indítani a szériagyártását, az alkatrészek ,berendezések fele orosz ....:)
 

Capslock

Member
2010. december 30.
580
2
18
Orosz üti az ISIS-t, Szaud-A támogatja az ISIS-t, logikus, h Szaud-A támogatja az oroszokkal rossz viszonyban lévő ukránokat.
Más értelme ennek a rendelésnek nincs.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
Az ukrán ipar demokratizálás óta egye fejlettebb

Ők lesznek a következő Lengyel pl sikertörténet .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 560
113
Orosz üti az ISIS-t, Szaud-A támogatja az ISIS-t, logikus, h Szaud-A támogatja az oroszokkal rossz viszonyban lévő ukránokat.
Más értelme ennek a rendelésnek nincs.

Ugyanez vonatkozik a nagy torok-ukrán osszeborulásra is.