Aviaagregat / KB SAT SR-10 / KB SzAT SzR-10 (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
Az elso proto
2705366_original.jpg

2705570_original.jpg

2705816_original.jpg


A gép érdekessége, hogy magáncégek terméke. A hajtomuve Al-55 vagy AI-25TL.
További képek
http://kb-sat.ru/projects/cp10.shtml
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
A gép elso felszállása dec. 25-én
https://www.youtube.com/watch?v=o5vek4J-86E
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
354
220
43
Ahogy ránéztem egyből az jutott eszembe, hogy mennyire zavarhatja a pilótát a kilátásban a kabintető kerete. Aztán megnéztem és a Jak-130-on és az Albán is hasonló helyen van a keret.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 479
113
Az előrenyilazott szárny miért jó?
Úgy értem a Szu-47-esnek is megcsinálták aztán maradt csak technológiai demonstrátor állítólag a pont a szárnyból adódó gondok miatt.
Mostanra sikerült megoldani a kérdést? Vagy az ehhez a géphez (teljesítményszinthez) tartozó terhelési értékeket még bírja a konstrukció?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 324
76 952
113
Az előrenyilazott szárny repülési jellemzők terén nagyon jó viszont strukturális szempontból rémálom mert nagyon erősre kell tervezni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az előrenyilazott szárny miért jó?
Úgy értem a Szu-47-esnek is megcsinálták aztán maradt csak technológiai demonstrátor állítólag a pont a szárnyból adódó gondok miatt.
Mostanra sikerült megoldani a kérdést? Vagy az ehhez a géphez (teljesítményszinthez) tartozó terhelési értékeket még bírja a konstrukció?

Aerodinamikailag jó az ilyen szárny, mert az áramlás nem a szárnyvég felé csúszik le róla, így nincs a szárnyvégen örvénylés, indukált ellenállás. Szilárdságilag erősebbre és merevebbre kell építeni, mint egy hátranyilazott szárnyat, mert bármilyen állásszögű repülésnél a hátranyilazott szárnyat a légáramlat a kereszt-tengely körül vissza akarja téríteni alaphelyzetbe, az előrenyilazottat meg még jobban "ki akarja csavarni" helyzetéből, ezért kell erősebbre építeni. Egy komolyabb súly vagy manőverezési túlterhelésre épített gépnél ezért az előrenyilazás nem túl előnyös, de egy alapkiképző gépnél nincs fegyver-terhelés, nem követelmény a bonyolult és nagy túlterhelésű műrepülés, így az aerodinamikailag jó, kisebb ellenállású szárny előnyös is lehet. Minden repgép-tervezés egyben kompromisszum-keresés is, és ha a gépnek nem célja a bármilyen szempontból elérendő nagy teljesítmény, akkor könnyebb lehet megtalálni a jó kompromisszumot.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

maiden67

New Member
2015. január 3.
5
1
3
Az amcsik is kipróbálták sikerrel...Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 479
113
Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Ez azért így elég meredek :))

Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
<blockquote rel="maiden67">Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Ez azért így elég meredek :))

Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.

</blockquote>
Nagyon nem igaz, amit itt írogatsz! Egy dolog igaz, hogy itt nagyon off!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
<blockquote rel="notaricon"><blockquote rel="maiden67">Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Ez azért így elég meredek :))

Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.

</blockquote>
Nagyon nem igaz, amit itt írogatsz! Egy dolog igaz, hogy itt nagyon off!

</blockquote>

Mi nem igaz, hogy voltak jó ötleteik? Volt pár: tankhadviselés. Sugárhajtómű alkalmazása (amcsiknak előbb volt működő hajtómű, de nem használták fel), összfegyvernemi hadviselés alkalmazása. Irányított siklóbombák, radar elleni önirányító bombák. Radarral koordinált légvédelem, radarral segített légvédelmi irányzás?

Hogy minden ötletük jó lett volna? Volt pár szar ötletük is: Maus, Ratte, óriáságyúk, egyéb őrült megaprojektek erőltetése?
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
<blockquote rel="akagi"><blockquote rel="notaricon"><blockquote rel="maiden67">Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Ez azért így elég meredek :))

Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.

</blockquote>
Nagyon nem igaz, amit itt írogatsz! Egy dolog igaz, hogy itt nagyon off!

</blockquote>

Mi nem igaz, hogy voltak jó ötleteik? Volt pár: tankhadviselés. Sugárhajtómű alkalmazása (amcsiknak előbb volt működő hajtómű, de nem használták fel), összfegyvernemi hadviselés alkalmazása. Irányított siklóbombák, radar elleni önirányító bombák. Radarral koordinált légvédelem, radarral segített légvédelmi irányzás?

Hogy minden ötletük jó lett volna? Volt pár szar ötletük is: Maus, Ratte, óriáságyúk, egyéb őrült megaprojektek erőltetése?</blockquote>
Bocsika!
Félreértettél!
"Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg."
Én erre reagáltam!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az amcsik is kipróbálták sikerrel...Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Igen, a próba sikeres volt (mindenki túlélte), az eredménye meg az volt, hogy a gyakorlatban az előrenyilazott szárny nem igazán praktikus. Azóta sincs ilyen szárnnyal repülő gépük.
 
M

molnibalage

Guest
Az amcsik is kipróbálták sikerrel...Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Juj... A németek egy tonnányi iszonyatos ökörséggel próbálkoztak kétségbeesésük közepette...
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="maiden67">Az amcsik is kipróbálták sikerrel...Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..

Igen, a próba sikeres volt (mindenki túlélte), az eredménye meg az volt, hogy a gyakorlatban az előrenyilazott szárny nem igazán praktikus. Azóta sincs ilyen szárnnyal repülő gépük.</blockquote>
Sőt senkinek annak ellenére, hogy a szerkezeti anyagok fejlődésében is eltelt 30 év...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Olyan, mintha a Jak-130-on csináltak volna egy szárnycserét. Kíváncsi leszek, beválik-e nekik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 176
61 034
113
Azóta már rájöttek, hogy sokkal hatékonyabb az a fajta trapéz szárny, ahol a hátranyilazott belépőél mellé a kilépőélet nyilazzák előre. Nagy állásszögeken az erősen előrenyilazott kilépőélű trapéz szárnyak hasonló előnyökkel rendelkeznek, mint az előre nyilazott szárnyak, de azok minden más hátránya nélkül.
Az ilyen szárnyak dugóhúzóba perdülési hajlama kicsi, hátrányuk, hogy a rajtuk elhelyezett irányfelületek hatékonysága a megfúvási irányra vetített kisebb ellenállás miatt kisebb. Még kis állásszögeken is igénybe kell venni más felületek (vízszintes vezérsík) kitérítését.
Ugyanakkor érdekes plusz előny, hogy a jelentősen előrenyilazott kilépőél miatt a fékszárny (ami a modern, ötödik generációs gépeken már eleve kettős funkciójú flaperon), de akár a csűrő is a kereszttengely mögé kerül, így magassági kormányként is funkcionálhat. Hasonlóan a deltaszárnyú gépek elevonjaihoz.
Flapelevon? Akár.