[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

gaborv

Member
2013. február 2.
141
10
18
Egy olyat halottam, hogy a Grippen infra/sztaniol szórója olyan helyen van, hogy teljes függesztmény mellett nem lehet használni. Ebből mi lehet az igazság?
 

dzsoniboj

New Member
2011. július 14.
11
0
1
A 2007-es gyakorlat azért érdekes, mert akkor ugye 3G-re voltak korlátozva a gépek a katapultülés problémája végett. Tehát nem csak a "RED" korlátozás csökkentette a magyarok lehetőségeit. A megnevezett F-16-os meg török volt amúgy.
 
M

molnibalage

Guest
Egy olyat halottam, hogy a Grippen infra/sztaniol szórója olyan helyen van, hogy teljes függesztmény mellett nem lehet használni. Ebből mi lehet az igazság?

Tudrommal semmi. A törzse bépített BOP/C kazetták a gép farokrészén vannak, a BOL sínbe építet szóró lényege meg az, hogy a rakétasínban van. Az F-15E kivételével nem ismerek olyan gépet, ahol korlátozva lenne a zavarótöltetek használata függesztménytől függően, de azon is csak a podok korlátoznak le 1-1 kazettán a 2x4-ből.

A Gripen FAQ-ban ott a kép a 24. oldalon.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 298
113
Egyébként én is hallottam/olvastam valamikor ilyesmiről...régebben,valahol...tehát a kérdés nem alaptalan.

pl. itt is ez van az Air Power blogon a Wikipédiára hivatkozva : "Az infracsapda-kilövőket a légiharc-rakéták szárny alatti indítósínjeibe építették be (a törővégi sínekbe a besugárzásjelző rendszer antennái kerültek), ami egyúttal azt is jelenti, hogy amennyiben a repülőgép a szárnyai alatt földi célok elleni fegyvereket vagy póttartályokat hordoz, védtelenné válik a légvédelmi és a légiharc-rakétákkal szemben.
ezt nem értem. "
Egy válasz rá ugyanitt: "A gondot az okozza, hogy A-G feladatnál sem a Maverick-sínbe, sem a pilonokra nem tudunk BOL-t tenni, így csak a beépített kazették maradnak"
...
Lehet innen fúj a szél...egyébként én is marhaságnak tartom a dolgot, miért ne tudna szórni...
 
M

molnibalage

Guest
Csak ez így meg nem ugynaz. Ugyanis nem korlátozásról van szó, hanem arról, hogy csak az AMRAAM sínben van BOL. Tehát nem korlátoz, hanem nincs ott akkor infracsapda. A hátsók ettől még megvannak.


Viszont AGM-65 a belső függesztőn is lehet, ha nincs pótos, tehát a külső szárnyfüggesztőn lehet AMRAAM és BOL is szerintem. A bibi akkor van, ha pótossal van csapásmérő konfig.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 298
113
Igen, így már van értelme a történetnek...egyébként látott már valaki magyar gépen függesztőn elhelyezett BOL szórót?...tényleg van ilyenünk?
 
M

molnibalage

Guest
Emlékeim szerint van. Fotója talán van róla Zordnak, Stonefortnak vagy más hasonló beállítottságúnak. Nekem nincs.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 298
113
...csak gyakoroljanak :) az sosem árt :D
Kár hogy a magyar GBU-knak még se hire se hamva (nem mintha a gyakorláshoz feltétlen kellene).
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 541
113
Molni! szerintem arra gondoltak, hogy kb 6000 gép van amit elsővonalasra akarnak cserélni, nem? :D
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 020
113
Gondolom, hogy ez nekünk is jó hír a jövőre nézve, ha már a Saab-bal kavarunk... Úgyhogy jipíí!!!
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
Kb. Van esélyünk majd az E-F re gondolom és ha az kiforottabb és fejlettebb mert viszik, akkor jippi ahogy mondod :D
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 049
6 489
113
Lenne néhány észrevételem, kérdésem a Magyar és a Cseh gépekkel kapcsolatban.

Előszöris, amikor az első 10 évet aláírtuk (évi 130 millió dollár, ami 1,3 milliárd 10 év alatt), akkor a Svédek vállaltak ellentételezést.
A kérdésem az, hogy amikor a második 10 évet aláírtuk (2016-tól 2026-ig), akkor azért nem vállaltak semmi ellentételezést?
Lehet, hogy bennem van a hiba, de én azt gondolom, hogy ha az első 10 év bérleti díjáért járt ellentételezés, akkor a második 10 évért is járna.

A Cseh Gripen-ekkel kapcsolatban többször írták (itt a HTKA-n is), hogy a Csehek A/B gépeket kaptak.
Szerintem ez nem igaz. Egyrészt az Interneten sok oldalon az szerepel, hogy C/D-k a Cseh gépek, másrészt vannak fotók a Cseh gépekről, amin légi utántöltőjük van (itt a HTKA-n ment egy cikk arról, hogy a Német tanker gépek segítségével gyakorolják a Cseh pilóták a légi utántöltést).
Szerintem nem létezett olyan A/B, aminek lett volna légi utántöltési lehetősége (a Magyar tendernél is ez volt az egyik ok, amiért a kevesebb, de drágább C/D-t válaszottuk, amik ugyan A/B-kből lettek C/D-k, de a törzs részt pl. cserélni kellett pont a légi utántöltés miatt).

Az is gyakran elhangzik, hogy azért lett drágább a Magyar Gripen, mert NATO kompatibilissé kellett tenni. De a Csehek egy évvel korábban kötötték az ő szerződésüket! A Cseh gépek akkor nem NATO kompatibilisek?
 
Status
Not open for further replies.