Hiánypótló hírcsokor - fehérorosz Jak-130-asok, orosz Szu-30SzM-ek, indiai P-8I-k és F-35-ösök Japán

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

AIM-120

Member
Szerkesztőségi tag
2011. március 5.
62
0
6

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Az F35-ös látványán azért a festés is sokat dob, nagyon jól néz ki. Amúgy mirefel van ez a kettéosztott ablaka az F35-ösöknek? Nem zavarja nagyon a kilátásban a pilótát az a vastag csík ott középen? A F22-nél megoldották egy darabból az egészet, az F35-nél miért vetették el azt a módszert?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Szvsz azért, mert a három verzióból kettő tengerész verzió, melyek sokat repülnek víz felett, ahol nagyobb a madarakkal való ütközés esélye és ez a megoldás erősebb kabintetőt eredményez (lehet h könnyebb is) és a rendszerazonosság miatt kapta ezt a 3. is.
 

waggon

New Member
2012. július 20.
9
0
1
Meg ha jól dereng, az F22-esekre nem is egy panasz érkezett, hogy túl hamar cserélni kell a kabintetőt, mert nem bírja az elvárt repóráig a strapát. Hogy most kopik vagy vetemedik azt már tényleg nem tudom.
Gondolom visszaváltottak a már beváltabb és erősebb megoldásra, plusz két darabból cserélni egyszerűbb csak azt, amivel tényleg gond van, ha gond van és nem kell egy méreg drágán, egyben megformált tetőt hozni.
 

Qualit

Member
2010. május 20.
50
6
6
Lehet egyedül vagyok vele, de nagyon nem értem ezt a Szu-30SzM rendelést. A Szu-27SzM/SzM3 modernizáció helyett/mellett, vagy a Szu-35Sz gyártása akadozik? Vagy csak simán a vártnál sokkal gyorsabban "esnek szét" a régebbi gyártású gépek?
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
joker:
Szerintem a zsokékat nem zavarja majd annyira a keret. Gondolom a sisakkijelzőn keresztül úgyis a kamerák által kiegészített "képet" látja.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Ezen a képen szembeötlő az F-35 esetén a körkörös kilátás hiánya. Vajon ezt a Hans által említett kamera kompenzálja vagy áldozatául esett a lopakodó képességnek? Elvégre az amerikai gépeken honosodott meg az a fajta kialakítás első körben (II. vh. után).

Chimera:
India szerintem biztos butítottat kapott, legfőképpen az oroszokkal való jó viszony végett. /Meg, ez is a szokás./
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A keret azért nem zavar olyan nagyon, mert a pilótának optimális esetben két szeme van.

Az oroszok a végtelenségig tervezik üzemben tartani a Mig-31eseket? Ahelyett terveznek valamit, vagy azt is a Szuhojokkal akarják megoldani?
 

maxim

Active Member
2011. március 8.
138
222
43
@Qualit

Nagy valószínűséggel a Szu-27SzM/SzM3-ból már nem lesz rendelve. A 35-ös program lassan halad, sok az új fejlesztés, ellenben az export megrendeléseknek hála az érett 30-osokat az irkuti gyár elég gyorsan le tudja gyártani.
Hozzá kell szokni az érkező új technikákhoz, talán még az az idő is eljön, hogy a drágán vásárolt gépeket nem a szabadban fogják tárolni:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mTEeY7NBcoU
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 901
113
Közben az orosz festőművészek már teljesen kikészültek idegileg, mert van már ilyen kombinált rettenet is:

http://russianplanes.net/id93724
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 901
113
Amúgy, ha már ragaszkodnak mindenképp a sötéthez, itt van ez az anakronisztikus MiG-23 festés, ami szürke orral még a Szu-35Sz/Szu-30SZM/PAK-FA gépeknek is jól állna, minusz a látványos villámok:

http://russianplanes.net/id93789

http://russianplanes.net/id93790
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Ezek nem is szürke színek hanem valami fekete szar.

Jó döntés az újabb szu-30

Úgy 2016-ra HA sikerül leszállítani a gépeket akkor jól haladnak .

48 zsu-35
64 szu-30 a régebbi átadott gépek
50 szu-27sm
12 szu-27sm3
24 mig-29SMT

Amúgy szerintetek a a modernizált gépeken is integrálják majd az új levegő levegő rakétákat?

Ha Kína és a jenkik ellen nem is elég de más ellen igen egy támadás visszaveréséhez .
Légi teheneket meg a felderítőket lekapják a mig-31 gépek .
 

sulyid

Member
2010. április 19.
173
0
16
Lehet, hogy bennem van a hiba, de az az il-76 variáns gyanúsan azért néz ki úgy, ahogyan, mert most eshetett át egy nagyobb átépítésen, ezért friss gyártmányú vezérsíkokat és szárnyakat kapott ( + új radardómot ), amik már a légierő új (fekete) festését viselik.

Vagy tévedek?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Hans, elég érdekes elképzelés, hogy a sisakkijelzőn keresztül szemléli csak a világot a pilóta. Akkor nem is kellene átlátszó kabintető ezzel az erővel, lenne egy 2 centi vastag szénszálból / titánból készült átláthatatlan kabintető, azzal meg ütközhetne bármivel nyugodtan.