A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
<blockquote rel="molnibalage">Európáb belüli szállításhoz meg ott a vasút. Nem igazán értem, hogy akkor mire jó. Komoly expedíciós képességhez C-17 kell, arra meg nem jó az A400.
Akkor meg mire jó...? [fejvakarás]
Ám 1 háborús helyzetben a repterek után a vasutat szokás lebombázni.
Komoly expedíciós képességekre meg inkább az USA-nak van szüksége, mert európa nem akar más kontinensen háborúzni.</blockquote>

Expedíciós képesség és A400. Nézzük a számokat.

A400_M_Payload.png


A C17-es 4000 nm-re 30 tonnát visz el. Az A400 elvisz 15-öt ráadásul ha kell direktben Brize Nortonból Camp Bastionba.

OK de milyen gyorsan?

A400_M_Speed.png


Hmmm... elég gyors.

Na de a C130! (Sötétebb sárga C130 világos A400 mindkettő 20 tonnával)

A400_C130.jpg


Nekem eléggé expedíciósnak tűnik!
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
<blockquote rel="shornet24">"(Amúgy a propelleres gépek a reneszánszukat élik, mert sokkal kevesebbet fogyasztanak. Pl. a regionális utasszállításban az utast /de a gép üzemeltetőjét is/ nem az érdekli, hogy fél- vagy 1 órával később ér oda, hanem az, hogy mennyi pénz marad a zsebében!)"
Ez így van, legfőképp ha a c-27-ről volna szó! De a 4 hajtóműves turboprop utasszállító gépek is a reneszánszukat élik?
Teszem azt 2db cf-6-os(csak példa mert kb ez dukálna alá) dupla annyit fogyasztana mint 4db 11000 lovas monstrum? Üzemeltetése, darabára stb..

Tessék már megérteni, hogy alacsonyabb sebességeknél és alacsonyabb magasságban egyszerűen jobb a hatásfoka a propelleres hajtásnak.
Az pedig, hogy ez nem számít egy teherszállító gépnél, hát minimum vicces. Adott távolságra kevesebb üzemanyag, több szállítható terhet jelent.
Egy utasszállítót (vagy stratégiai szállítót) teljesen más profilra terveznek, nem lehet összemérni a két alkalmazást.
Egyébként szerintem a CF-6 magja teljesítményben simán összemérhető az A-400 2 hajtóművével. Az ősöreg RR Olympus statikusan 25-28.000 LE körül teljesít(ett) az angol hadihajókban és ha jól emlékszem az ami hajók 50.000 LE-s gázturbinái is repülős gyökerekkel rendelkeznek.

És még valami, abba hagyhatnátok már Európa folyamatos pocskondiázását, mintha itt csak hülyék élnének. Miért nem mondjátok mindjárt azt, hogy hagyjanak abba itt minden fejlesztést, mert az amerikaiak úgy is jobban tudják, vegyünk mindent onnan!
Egy ilyen műszaki fejlesztésnek vannak stratégiai oldalai is. Igen, meg kell fizetni az árát, ennyi. Ki fogja forrni magát a konstrukció.

Az amik most pl. az F-35-el fizetik meg a tudás árát, mégsem mondja senki sem, hogy dobják a kukába és építsenek helyette még F-16-ot, mert az már bevált. De a Falcon is volt új konstrukció egyszer, és így tovább!
Vagy pl. ők sem vesznek A-330-at, megvárják míg a Boeing összekínlódja a KC-46-ot.</blockquote>

Ja bocsánat akkor mindent értek; futár és sétarepülőnek fogják használni 3000m magaságban! Ha netán NÉHA a Közel-keletre vagy Afrikába kéne szállítani, (de ezt csak néha mert európa csak pár tucat katonával van jelen mind 2 kontinensen), akkor is csak 3000m-en fognak repkedni mert ott kevesebbet fogyasztana mint ha gt lenne a szárnya alatt!
Amúgy a 2 cf6-os nyom annyit mint a 4 tp400-as, te szerintem a cfm56-ra gondoltál!
Igen Európa befejezhetné már ezeket nagy KÖZÖS fejlesztéseket! Úgy 30 év alatt illett volna pontot rakni a typhon, nh 90, tiger, vagy az a400 program végére! Magyarul tanulhatnának már a saját hibájukból!
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Speziale:"Egyébként meg, hogy a méretkategóriának van létjogosultsága szerintem az mutatja a legjobban, hogy az angolok is beszálltak, pedig náluk van Herki és C17 is."
Ők éppen kitáncolni akartak a programból és rendeltek 3x is c-17-et! Meg
nekik emiatt kellett új herkyket venni amik ráadásul be is válltak! :)

Rudi: a c17-hez kell hasonlítani azzal van egy árban! Inkább az új francia herkyről linkelj valami képet! :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Speziale:"Egyébként meg, hogy a méretkategóriának van létjogosultsága szerintem az mutatja a legjobban, hogy az angolok is beszálltak, pedig náluk van Herki és C17 is."
Ők éppen kitáncolni akartak a programból és rendeltek 3x is c-17-et! Meg
nekik emiatt kellett új herkyket venni amik ráadásul be is válltak! :)

Rudi: a c17-hez kell hasonlítani azzal van egy árban! Inkább az új francia herkyről linkelj valami képet! :)

A Franciák tudtommal azért vesznek 4 herkit mert az A400 beígért helikopter utántöltő képessége.... nos hát az nem lesz :-(
(mondjuk kicsit furcsa is lett volna..)
Ha megnézed a lenti ábrát szerintem érthető hogy miért nem túl egyszerű összehozni a két dolgot (repülőgép és heli utántöltés).

A400_M_Refuelling.jpg


Az angol C17 programot meg jobb nem piszkálni. Ugye azt tudod hogy az angolok 2000-ben hajszál híján AN-124-eseket vettek? :)

Itt van az eredeti parlamenti előterjesztés a teljes kiválasztási program leírásával:

publications.parliament.uk/pa/cm200001/cmselect/cmpubacc/136/1011719.htm

Erős USA politikai nyomásra változtatták meg a döntést és rendeltek végül is C17-eseket.
Egy C17 áráért 4 AN-124-est kaptak volna ami többet visz és messzebbre mint a C17. (Az angolok ~ 400 millió USD/db áron kapták a C17-eseket, az A400 pedig kijön nekik ~ 200 millió USD/db-ból)

A meglévő C-130-asok közül a K szériát már részben leállították vagy eladják, a J változatokat pedig átadják a különleges erőknek, megtartják heli utántöltésre illetve - nem túl régi ötlet - megpróbálják átalakítani tengeri járőrgéppé.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
M

molnibalage

Guest
Úgy érzem, hogy játszol a számokkal...

1. Mikori dollár volt a C-17 ára 400 mUSD.
http://www.bga-aeroweb.com/Defense/C-17-Globemaster.html
225 millió volt egy db C-17.

2. A felajánlott An-124 műszerezését 2000 magasságában el tudom képzelni... (Ősrégi ótvar szar.)

3. A orosz hajtómű csak annyira megbíható, hogy az An-124 és az An-225 is tudtommal rendszeresen tartalék hajtóművet visz magával. Ehhez képest a C-17-en levő? Izé...
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
"A meglévő C-130-asok közül a K szériát már részben leállították vagy eladják, a J változatokat pedig átadják a különleges erőknek, megtartják heli utántöltésre illetve - nem túl régi ötlet - megpróbálják átalakítani tengeri járőrgéppé."
Azt csak a Lockheed meg a Marshall szerette volna! Poseidont rendeltek!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
Two out of three German A400Ms have cracks in their propeller gearboxes

http://www.reuters.com/article/airbus-a400m-germany-idUSL1N19M1HF
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
"First Spanish Air Force A400M makes its maiden flight.


The first Airbus A400M new generation airlifter ordered by the Spanish Air Force has made its maiden flight, marking a key milestone towards its delivery. The aircraft, known as MSN44, took off from Seville, Spain where the A400M Final Assembly Line is located at 15:25 local time (GMT+1) on 5 September and landed back on site 3 hours and 45 minutes later.

Test-Pilot Nacho Lombo, who captained the flight, said after landing: “As always, the aircraft was a pleasure to fly. I am confident that its unique combination of strategic and tactical capabilities will have a transformational effect on the Spanish Air Force’s air mobility operations as it has done in other countries already.” The aircraft is scheduled to be delivered in the coming weeks.

Airbus Group Release"
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Egyébként most nézem egy régebbi vitára visszatérve; az azonos teljesítményű japán C-2 alatt is 2db cf-6 -os van!
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Talán úgy jön ki, hogy tényleg minden benne van: eszközök, kiképzés, támogatás, számos póthajtómű stb. .
 
  • Tetszik
Reactions: sata

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 453
113
A németek 8 db A400M-jéböl jelenleg egy (1) hasznalhatò. ( Spiegel, 11.2.2017)
Az alacsony üzemeltetési arànyt egyes katonai vezetök szerint az okozza, hogy a reménytelenül elcsùszott szàllitàsi hatàridök miatt Airbus a minöségellenörzésnél a gyàrtàs minden fàzisàban csökkentette a rendelkezèsre allò idöt.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Azt írja az újság hogy a csehek és a svájciak együtt lízingelnének 13 db-ot a németek A-400-asai közül.
Egyenlőre a hivatalos feltételekre várnak Berlinből.
Ha megvalósul az üzlet a cseheknek szép vegyes flottája lesz:
Yak-40, Let L-410, Bombardier CL-601 Challenger, CASA C-295M, Airbus A-319 CJ, Embraer KC-390 és A-400 :rolleyes:
http://www.defensenews.com/articles/czech-swiss-militaries-could-lease-airbus-a400m-from-germany


Egy hete megírtuk ;)
https://htka.hu/2017/02/08/kozos-europai-a400m-flottat-vizionalnak-nemetek/