[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 482
113
off. Szolnokon az LHSN híre szerint ma elkezdték kiüríteni a Jurassic Parkot. Az elszállított helikopterek és repülőgépek további sorsa ismeretlen.

Már október 11-én elkezdték elvinni a gépeket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 482
113
<blockquote rel="sidewinder1">off. Szolnokon az LHSN híre szerint ma elkezdték kiüríteni a Jurassic Parkot. Az elszállított helikopterek és repülőgépek további sorsa ismeretlen.

És hogy ezzel az EI mennyit keresett...

http://hmei.hu/documents/Tajekoztatas_S13N05_eredmenye.pdf</blockquote>

Azért a kft-ék nevéből lehet következtetni...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 817
65 352
113
Mondtam én már egyszer hogy mentőhelikopáter kategóriát veszünk. :S Most nem keresem vissza, de lehet hogy mi leszünk a nato mentőhelis képessége. :) Mil 171 + W3 sokol egy század ebből egy abból. Álom. Tudjátok én azt nem értem hogy anno mi a frásznak tartottunk meg olyan reptereket ahol nuku hangár csak ridegtartás mint a szürke marhának. Míg a sok hangárral ,fedett állással rendelkező pl Kunmadaras pl a természet kezeire lett bízva. ( Lehet ez a logika ? Így még teljesebb az álcázás? :) )
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 482
113
<b>Ezt mindenki olvassa el alaposan és értelmezze!</b>

http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/7700213-74-077
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Terminátor!
Igazad van! Itt mindenki leírta már a kívánságlistáját, köztük én is kétszer biztos. Nincs ezzel baj, mert mindig jön rá válasz, hogy mi miért jó, nem jó, ez az ami előre visz minket. Értelmesen vitatkozunk, érvelün, linkelünk be forrásanyagot stb. szerintem ettől mi (nem az MH) előrébb jutunk.
Abban van igazad, hogy kicsit azzal is érdemes lenne foglalkozni, hogy a kormány mit akar. Jó megközelítés.
Ha a tegnapi Petőfi rádiós hírben nem hallom, hogy "mentőhelikopterek", akkor el sem kezdem továbbrágni ezt a témát. Viszont ott volt a hírekben, ami eddigi infókhoz képest új. Burkoltan eddig is beszéltek róla, hogy kell a gép katasztrófavédelemre is de így konkrétan, hogy légimentő+MH flotta cseréje, még nem. Valami vátltozás biztos történt, különben ezt nem mondták volna, hisz a bejelentésnek relatív semmi apropója nem volt.
Hogy a kormányunk mit akarhat? Akkor elkezdem. Szerintem EU gyártó lesz a befutó. USA-t nem tudom elképzelni, hisz minden komolyabb beszerzést elbuktak nálunk, ráadásul a Grippeneket (európai) pont Orbánék favorizálták az MSZP-USA(F-16)-al szemben. Ezért látom, hogy USA ismét nem rughat labdába, kivéve, ha mondjuk az Afganisztánból kivont Black Hawk-okat fel nem ajánlja nekünk valami jó konstrukcióba.
A MI-171 az összetettebb téma. Nagy most a lámúr az oroszokkal. Átállást tekintve a legjobb megoldás, viszont nagy és nem európai. Elhiszem, hogy fontos az orosz piac, de egyenlőre (és ez még így fog lenni jópár évtizedig) az EU piaca számunkra a domináns, annak a köldökzsinorján lógunk, táplálkozunk, vergődünk.
EU: Két gyártó: AW/EC. Ugye az EC az igazi európai. Neki van is minden kategóriája ami nekünk szóba jöhet. A németek az egyik legnagyobb résztvevők ebben is, nekünk pedig az elsőszámú kereskedelmi partnereink. Megy most a vita, hogy Miskolcon vagy Kassán épüljön a BMW gyár... lehet, hogy pont ezt kapjuk, ha a "tenderen" az EC nyer?
Fontos még (állítólag), hogy legyen javítóbázisa nálunk. Tudtommal a térségben nincs EC-nek érdekeltsége... lehet, hogy ez a kritérium azért került be??
Ha már EC, akkor viszont mi? NH-90 v. Cougar? Ebbe nem szeretnék belemenni, mert ez már jópár oldalt megtöltött előttem. Annyit azért szeretnék hozzátenni, hogy a nagy árak miatt nehogy azt higgyétek, hogy egy NH-90 esélytelen... Szerintem esélyes, hisz tudjuk, hogy úgyis a gazdasági (nem a gazdaságossági) szempont lesz az első mindkét félnek. Meg az is elhangzott a kriériumok közt, hogy olyan gép kell, ami 30-40 évig fejleszthető, tehát annyira régi sem lehet.
AW: Olaszokkal volt pár üzletelgetés (radar), de az ottani állapotokat figyelembe véve, szerintem nem tudnak olyan mézesmadzagot elhúzni előttünk mint Merkelék segítségével az EC. AW-139M-est meg nem is szeretném ék alakú felségjelzéssel látni...
Ez az én meglátásom.
 

skyhawk2

New Member
2012. október 8.
8
0
1
Ha jól értem a Légimentők EC-135 gépeit lecserélik? Azokat minek? Ennyire öreg helikopterek? Azért azt nem hinném!
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Egyet értek marton ismét!
Az AW-139M számomra sem túl szimpatikus megoldás.
Az AW számomra egyetlen okból jöhet szóba, mégpedig az, hogy harci helikopterei is potensek, főleg a törökök által tovább fejlesztett T-129.Bár már így is két gyártóról beszélünk! :)
Az AW gyártmányai közül a 101-es és a 149-es jöhetne szóba.
Viszont, ha már két gyártó, akkor inkább az EC és a TAI.
Egyértelműen az NH90, EC-645 és a TAI részéről pedig a T129.
Hogy miért ezek?
Mivel 30-40 évben gondolkodunk és ezek a legújabb fejlesztések és a legújabb elvek szerint gyártott típusok. Inkább ezeket tovább fejleszteni a későbbiekben, mint egy Mil-t már most fel extrázni jó pénzért, majd később tovább fejleszteni!

Nem tartanám ugyan ilyen okokból szerencsésnek a Black Hawk ((használt ,vagy új) beszerzést sem. Az sem a mai kor gyermeke, bár kétségtelen ,hogy az állandó korszerűsítések miatt, továbbra is korszerű. De már a váltó típusát keresik és mi az elkövetkező 40 évről beszélünk.

Lehet itt fanyalogni, hogy az NH90 ilyen-olyan drága, de ha figyelembe vesszük, hogy már eleve egy magasabb szintről indúl és majd(!) azt kell tovább fejleszteni... Hát nem biztos ,hogy hosszú távon az a drágább! Nekünk viszont hosszú távban kell gondolkodnunk!
Mindent lehet fejleszteni de nem biztos, hogy megéri.
Pl: A Nysa mentőket is lehetett volna fejlesztgetni. Új motor,futómű , elektronika ,belső tér, biztonság, de még sem ugyan azt az eredményt kaptuk volna, mint a váltásukra érkezett toyotákkal.


A másik kérdés pedig a javítóbázis létesítése, ami hatalmas dolog lenne! Csak így szabadna kiírni a tendert, hogy egy regionális javító és ellátó központot is tartalmazzon, szigorúan csak állami tulajdonban. Itt lenne az ideje egy ilyen megállapodásnak, amiből végre az egész ország profitálna, nem csak néhány KFT tulajdonosa!
Ezután a hely kérdésére is rá térhetünk szerintem. Amennyiben vannak még (nem találok róla infót) hasznosítatlan ,fedezékekkel ellátott volt szovjet repterek, akkor érdemes lenne egy áttelepülésen elgondolkodni. Persze a gépek érkezése előtt felújítani.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Az S-70-est a lengyelek is gyártják!!! Ár/érték arányban jobb bármelyik összeurópai nyavalyánál...!!!

És ezt is olyan "megingathatatlan", "konkrét" "tények" birtokában írod, mint az NH90-nél? :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 482
113
<b>Ezt mindenki olvassa el alaposan és értelmezze!</b>
http://honvedelmibeszerzes.kormany.hu/7700213-74-077

Fél napja linkeltem ezt be. Kíváncsi vagyok ki lesz az első aki elolvassa, értelmezi és érdemben hozzászól. Ez a valóság, nem az amit ti álmodtok.

A tenderrel majd akkor lesz érdemes foglalkozni ha kiírják és ismerjük a részleteket.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 020
113
"Ha jól értem a Légimentők EC-135 gépeit lecserélik? Azokat minek? Ennyire öreg helikopterek? Azért azt nem hinném!"

"Az EC135-ös légi mentők osztrák tulajdonban vannak tudtommal!"

Ezeken elgondolkodva még esélyesebbnek gondolom az EC gépeket... Ehhez pl. már pilótánk, tapasztalatunk, stb.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 020
113
Természetesen nem... Viszont nyílván össze lehet vonni a képzést, tapasztalatokat... Ezért is van összevonva a tender is, nem?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 020
113
Node nem Hende "találgatta" ezt? :) Amúgy egy kisebb (145/645) és akár még egy nagyobb EC (532 v NH90) géppel szerintem mindenki kiegyezne. :)
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Az EC645, NH90 párossal személy szerint én mindenképpen. Főleg ha az a későbbiekben T129-el is teljessé válik.

Azért tényleg érdekelne-ha valaki tudja mi van a volt szovjet repterekkel, amin fedezékek is vannak- ,hogy lehetne e valamelyiket helikopteres fészekké alakítani?

Akár Szolnokkal együtt üzemeltetni, vagy helyette. Bár ha mind a három típus realitássá válna (bárcsak úgy lenne!) úgy legalább két reptér lenne az optimális. Mondjuk az egyik a regionális javító és ellátó bázissal együtt, a másikon pedig a harci helik.
De szép lenne!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. GrGLy!
Az árat látva IGEN!!!
AzNH90-et meg adják el az olajmilliárdos araboknak, vagy annak a hülyének, aki kitalálta...!

Bár a tanyasi stadionokat látva hülyéket itthon is lehet találni...!