Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 666
113
A cikk szerint hamarosan időszerűvé válik egy újabb szerződés megkötése az indiánok és az oroszok közt, ami egy jelentősebb összeget venne ki az indók bukszájából. Nyilván megnézik, hogy hogy áll a program, mielőtt fizetnének. Nekik fontos, hogy a gépeket ők gyárthassák otthon. Az F-35-öt nem hiszem, hogy gyárthatnák Indiában.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ezt az Indiában gyártás dolgot egyszer már a Rafale beszerzésnél eljátszodták. Legyártani még talán le tudták volna, csak épp garanciát nem vállaltak a franciák a gépre, ha a francia minőségellenőr nincs helyben. Most is ez lesz, ők akarják majd gyártani, és az oroszok kellene garantálják Moszkvából, hogy az amit összegányolnak az fentmarad a levegőben.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Mivel tudnának fejlesztőként hozzájárulni?
Nagyon semmivel.Sajnos nem tetszik nekik az a tény,hogy a pénzükért csak egy saját igényre szabott változatot kapnak amibe semmit nem tudnak önerőből a pénzen kívül hozzátenni.

Nagyon sok mindent hozzá tudnának rakni. HAL negotiated a 25% share of design and development work in the FGFA programme. HAL's work share will include critical software including the mission computer, navigation systems, most of the cockpit displays, the counter measure dispensing (CMD) systems...

India másik problémája a késés, anno úgy indult mint Oroszoknál, azaz 2015ös rendszerbe állás. Ebből lett 2017. In May 2012, the Indian Ministry of Defence (MoD) announced a two-year delay in the project's development. The then Defence Minister A K Antony had said that the FGFA would join the Indian Air Force by 2017. ... Aztán már nincs 2015ös rendszerbe állás dehogy megkapják az első FGFA protot 2015ben The HAL is to receive three Russian prototypes, one per year from 2015 to 2017 for evaluation.[39
ehez képest 2017ben még egy FGFA gurulopróba se volt, semmi sincs. Jelenleg ott tart a program, hogy lehet nem is lesz FGFA és India sima vásárló lesz. Márha vmikor készen lesz PakFa mert Oroszok 2020ig akarnak 12dbot legyártani, végleges hajtomű gépben még nem volt... és ilyeneken durván el, illetve durván tovább lehet csúszni.
Ehez képest az F-35 kész, idén már ki is települhetnek USba első pilota, support jelöltekkel és ott viríthat a zászló az első Indiai F-35ön.
Ez az egyik lehetőségük.

Másik, hogy beszálnak más 5gen fejlesztésbe is mint KF-X, Flygsystem és közös gép lesz. Vagy fizetnek mint Törökök.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Fade
Ahhoz, hogy megkapják az FGFA protót alá kellett volna írni a szerzodést az oroszokkal. Eddig csak kb 360 millió USD-t fektettek a programba - a tervezésbe.

A protók már a második csomag(szerzodés) része ami máig nincs aláírva. Már noveltík az indiaiak részesedédét is a program kivitelezésében 40%-ra, Az osszeget(indiai részvétel) is csokkentették 4 milliárd USD-re.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 848
113
Nagyon sok mindent hozzá tudnának rakni. HAL negotiated a 25% share of design and development work in the FGFA programme. HAL's work share will include critical software including the mission computer, navigation systems, most of the cockpit displays, the counter measure dispensing (CMD) systems...

India másik problémája a késés, anno úgy indult mint Oroszoknál, azaz 2015ös rendszerbe állás. Ebből lett 2017. In May 2012, the Indian Ministry of Defence (MoD) announced a two-year delay in the project's development. The then Defence Minister A K Antony had said that the FGFA would join the Indian Air Force by 2017. ... Aztán már nincs 2015ös rendszerbe állás dehogy megkapják az első FGFA protot 2015ben The HAL is to receive three Russian prototypes, one per year from 2015 to 2017 for evaluation.[39
ehez képest 2017ben még egy FGFA gurulopróba se volt, semmi sincs. Jelenleg ott tart a program, hogy lehet nem is lesz FGFA és India sima vásárló lesz. Márha vmikor készen lesz PakFa mert Oroszok 2020ig akarnak 12dbot legyártani, végleges hajtomű gépben még nem volt... és ilyeneken durván el, illetve durván tovább lehet csúszni.
Ehez képest az F-35 kész, idén már ki is települhetnek USba első pilota, support jelöltekkel és ott viríthat a zászló az első Indiai F-35ön.
Ez az egyik lehetőségük.

Másik, hogy beszálnak más 5gen fejlesztésbe is mint KF-X, Flygsystem és közös gép lesz. Vagy fizetnek mint Törökök.
A franciák a Rafale-t nem merik rájuk bízni nem véletlenül.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Fade
Ahhoz, hogy megkapják az FGFA protót alá kellett volna írni a szerzodést az oroszokkal. Eddig csak kb 360 millió USD-t fektettek a programba - a tervezésbe.

A protók már a második csomag(szerzodés) része ami máig nincs aláírva. Már noveltík az indiaiak részesedédét is a program kivitelezésében 40%-ra, Az osszeget(indiai részvétel) is csokkentették 4 milliárd USD-re.

és elnézve a PakFa program alakulását mekkora baromi nagy mákjuk ez. Csusszon el a hajtomű, avionika... és ezekben mind benne a lehetőség és 2020hoz képest is éveket fog csúszni.

India eszi a kefét. Fizetheti az FGFA fejlesztését, cserébe megint minimális tech transszfer, knowhowt kap, papíron persze meglesz a 40%. Végén lesz egy összeszerelő üzeme ahonnan 2025 felé vagy inkább késöbb legyártódik az első FGFA. Akkor már 100*jobban jár ha kidobja FGFAt, nem fizet 4b$t és simán csak vásárló lesz. Így már 2020 elött megkaphatja az első PakFat.
Vagy kukázza az egészet és ebből a 4b$ból beszáll Flygsystem. Ennyiért SAABtól kap 100% TOTot. Vagy F-35. Ilyen 140+os rendelés esetén egy összeszerelő, karbantartó üzem bőven belefér.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
A franciák a Rafale-t nem merik rájuk bízni nem véletlenül.

Én nem is értettem Indiát főleg scorpene után mit gondoltak. India akar Scorpene után kiterjesztett nagyon sok év garanciát, gyártás indulásra, minőségre... Franciák ezt adják Franciaoban gyárott gépekre, de hogy bevállalják ezt scorpene torténések után ha HAL nem vállalja, hogy Franciák csinálják QCt hát megértem nem.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 868
113
Én mindig is megmondtam hogy az indiaiaknak elege lesz ami az oroszoknál megy és előbb lesz f-35 mint FGFA !
Lássák mi megy környéken Kína miatt ! A pakiknak megy a Jf-17 block 3 ami már tartalmaz JHMCS PL-10 AESA és PL-12 Az oroszok meg a háttérben bohóckodnak:confused:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 848
113
és elnézve a PakFa program alakulását mekkora baromi nagy mákjuk ez. Csusszon el a hajtomű, avionika... és ezekben mind benne a lehetőség és 2020hoz képest is éveket fog csúszni.

India eszi a kefét. Fizetheti az FGFA fejlesztését, cserébe megint minimális tech transszfer, knowhowt kap, papíron persze meglesz a 40%. Végén lesz egy összeszerelő üzeme ahonnan 2025 felé vagy inkább késöbb legyártódik az első FGFA. Akkor már 100*jobban jár ha kidobja FGFAt, nem fizet 4b$t és simán csak vásárló lesz. Így már 2020 elött megkaphatja az első PakFat.
Vagy kukázza az egészet és ebből a 4b$ból beszáll Flygsystem. Ennyiért SAABtól kap 100% TOTot. Vagy F-35. Ilyen 140+os rendelés esetén egy összeszerelő, karbantartó üzem bőven belefér.
Semmire mem fognak menni a 100%tech transzferrel mert a náluk gyártott gépek fele selejt lesz épp csak ezt az orosz nem engedi meg(a piacon szarul mutat)a svédet meg nem érdekli mert minden Dollár úgy kell neki mint egy falat kenyér.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
India szarban van. A MIG-21, 27 gépeik kikopnak, ahogy lassan a modernizálás ellenére a Jaguárok is. A Tejas könnyűvadász program jelenleg kudarc. A nagy potenciális ellenfél Kína, amely a J-sorozaz Szu-27/30 klónjait, és a J-10-est is sorozatban gyártja és ott a J-20 a lopakodó vadász. A másik oldalon növekszik a potenciálja a Pakisztáni Légierőnek is a J-17 sorozattal. amely potensebb, mint a Bison.
Az MMRCA üzlet ugrott, a hosszú vajudás után. Megértem a Franciák álláspontját. Indiának sürgősen kellett ezért Rafale-ket venni, - ha már tendernyertes volt - viszont a mennyiség szinte semmire sem elég a szubkontinens nagyságú országnak. Van egy felújítási program a Mirage-2000-re de az lassú ütemezésű. A MiG-29UPG-ket sem egy nap alatt építik a régebbi 29-esekből. Egyetlen potens gépük a SzU-30, meg üzemeltetési problémákkal küzd, hadrafoghatóság 50% körüli. India az Atomfegyver birtoklásával természetesen védett. De a szomszédai is atomhatalmak, és talán egy kisebb nagyobb földrajzi területre szorított alacsony-közepes konfliktus alakulhat ki.
India sokat leadott az igényekből a FGFA program során. Először kétüléses vadászbombázók változat is ki lett volna fejlesztve. Aztán ott vannak a pilótafülke és orrész alatt beépített oldalra néző lokátorok. Nos ez sem lesz, először az oroszok jelezték, hogy nem fejlesztik ki, aztán már India sem eröltette. A határidő csúszás nagyon problémás nekik, mert India cca. 10-13 repülőszázaddal többel számolt, amely 4-5 gen repülőgépekkel van felszerelve és ezek a századok hiányoznak.
Persze ebben India is ludas, hiszen a döntéshozatal körülményes, az alkudozás olyan mint egy közel-keleti piacon, az üzemeltetési kultúra sok egységnél hiányos. Persze a hazai ipar is támogatni kell, de India jobban járt volna, ha a HAL Rafi gyártása helyett, 100-200% közötti visszapörgetésről állapodott volna meg Franciaországgal. Igy más terülten lehet, hogy kapott volna korszerű technikát.
Egyébként a TEJAS-nál már a svédek és a franciák is elmentek szinte a legvégsőkig. Az Északiak átvették volna a teljes projektet, a franciáknál a SNECMA, lassan szinte minden részét már átalakította volna a turbinának, de hát az egész egy hulladék.. Ezért vannak a GE hajtóművek az Mk1-ben.
Mindenesetre egyetlen útjuk van, újabb kurva sok pénzt pumpálni az FGFA programba, és újabb tendert követően (gondolom már nem lehet visszacsinálni, hogy a Dassault helyett mondjuk a második helyezettel kötni szerződést) ténylegesen akár külföldről - belföldi karbantartással, nagyjavítással - végigvinni sürgősen a vadászbombázó programot..
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Sok dolog eldolhet a holnap kezdodo AERO India 2017 kiállításon, amely február 19-ig tart. Sok tárgyalás lesz . :)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
Akár? Ez szinte 100%, hogy így lesz. Idén sanoszan be sem lesz téve a végleges hajtómű. A gép repórái alapján meg aztán végképp igaz ez az extrapoláció..
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 868
113
Remélem akkor a 4 gen gépeiket felhozzák fullosra .

A szu-34-nek 2020-ig tart a gyártás . A szu-35 gépből 98 db lesz akkorára és abból sem terveznek többet. Közben meg mjad mehet a már átadott gépek modernizálása AESA radar JHMCS stb
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Remélem akkor a 4 gen gépeiket felhozzák fullosra .

A szu-34-nek 2020-ig tart a gyártás . A szu-35 gépből 98 db lesz akkorára és abból sem terveznek többet. Közben meg mjad mehet a már átadott gépek modernizálása AESA radar JHMCS stb

Lesznek még 4+(+) géprendelések amíg a PAK-FA érkezik . Attól te ne félj ! :)
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 666
113
Már megörültem (a munkából hazatérve) hogy valami komoly pakfa gépel kapcsolatos hír De csak megint a sapnyul szintű GDP Russia VS USA megy itt már megint :confused:



Mondjuk ebben őszintén Molni volt a hibás mert elkezdte Indiát fényezni Kínával szemben, Holott ő az ki szeret számokkal és már a meglévő dolgokkal hasonlítgatni akkor a hülye is látja hogy India fényévekre van Kínától.
Hajó Drón és még másban is már olyat csinál hogy nem az india-orosz páros lesi hanem már az európai is.

Nem értem mire tartja ennyire őket talán azért mert komálják a jenkik őket még akkor is ha a népük 80 százaléka nyomorult az utcaszélen ?
Még szerencse hogy ők nem nyomorítsák népüket mint a szovjetek:D:D:D:D:D

A sisakcélzót és az AESA-t kifelejtetted. ;):D
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 868
113
M

molnibalage

Guest
Inkább kihagyom:) De ha már itt vagy lenne egy kérdésem:D

Ha a pakfa akár a j-20-on lesz EOTS meg DAS szintű rendszer akkor ezek már fejlettebbek lesznek mint az f-22?:oops:

Az f-22 nincs ilyen akkor a pakfa előnyben lehet vele?
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2017-01-23&ttitle=Sikeresen+vizsgázott+a+szíriai+hadműveletekben+az+orosz+Szu-35-ös+elektrooptikai+rendszere

Az OLS -35 is hasonló mint a EOTS nem?
Bizonyos szempontból igen.

Igen, a PAK-FA-nál ez előnyös lehet, de két stealth gép estén a döntő az, hogy mit hoznak ki az RCS-ből és data linkből. Az F-22 soha nem repül egyedül...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni