MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Amennyire tudom normál bevetésen ma senki nem visel magassági ruhát, csak az U2-es gépek. A MIG-31-nek semmi oka nincs felmászni 17 km fölé, de még annak közelébe sem.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
Az logikus, hogy hermetikus, de ha a kabin hermetizálódik ki - mert azt ne mond, hogy olyan nem történhet meg - akkor mi van?

A másik kérdésem a főzőüstös/fedőleemelős jelenet, az miről szól? Sisakpárásodási teszt?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
CCCP-42454, the Tupolev Tu-104LL avionics testbed operated by NPO Vzlyot, shown here in its LL-2 configuration for testing the Zaslon weapons control system.

http://basilzolotov.com/side-views/tupolev-tu-104ll/

1_o_2.jpg
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 173
2 918
113
Az logikus, hogy hermetikus, de ha a kabin hermetizálódik ki - mert azt ne mond, hogy olyan nem történhet meg - akkor mi van?

A másik kérdésem a főzőüstös/fedőleemelős jelenet, az miről szól? Sisakpárásodási teszt?
Nem... :) Azzal magyarázta a sisak jelenlétét. A földön tengerszinten víz felforralási foka 100 C, hegymászók esetén 7-8 km-én 40-50 C..... 21.500 méreten, ahol a gép halad, ott ha nem lenne ruhája, akkor a könnycsepp is felforr.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and misinator
M

molnibalage

Guest
Nem... :) Azzal magyarázta a sisak jelenlétét. A földön tengerszinten víz felforralási foka 100 C, hegymászók esetén 7-8 km-én 40-50 C..... 21.500 méreten, ahol a gép halad, ott ha nem lenne ruhája, akkor a könnycsepp is felforr.
A kabinban mindig van valamekkora túlnyomás, de nem légköri. Az F-15 írásban is benne van egy diagram. A gond akkor lenne, ha el kellene hagyni a gépet vagy kihermetizálódik.

Ők a jelek szerint saját felelősségre kockáztatnak...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
A kabinban mindig van valamekkora túlnyomás, de nem légköri. Az F-15 írásban is benne van egy diagram. A gond akkor lenne, ha el kellene hagyni a gépet vagy kihermetizálódik.

Ők a jelek szerint saját felelősségre kockáztatnak.
..

Erre gondoltam laikusként, amikor kesztyű nélkül kotor úgy 15000 méter felett.
Gondolom, egy Concorde vagy Tu-144 utasának is csak az egyik problémája lett volna utazómagasságon kihermetizálódás esetén a hideg; a vérgáz értékek alakulása lett volna a másik...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113

Köszönöm, csakhogy ez nem az a gép:(

Erről; a CCCP-42326-osról van egy másik fotó is:

Rám jellemző módon :( nem a lajstromjel lett gyanús, hanem az orrkúp illeszkedése az ábrához képest.
Aztán már észrevettem az eltérő lajstromjelet is, de hát a szovjeteknél mit tudni ugye...
Szerencsére rátaláltam erre az oldalra:
http://russianplanes.net/planelist/tupolev/tu-104/107/110
Azt mondja:

Ту-104ЛЛ 66600102 01-02 1956 СССР-42326

Ту-104ЛЛ 96601703 17-03 1959 СССР-42454

Tehát két különböző gépről van szó.
Innentől maradt a remény, hogy A. O. nem tévedett, s tényleg van kép a MiG-31 tesztplatformról is.
Szerencsére van, s meg is találtam:
http://zavodfoto.livejournal.com/4970696.html


Pimaszul tetszik ez a jószág!

Ui: Remélem nem rontottam el a kép beillesztéseket...
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 310
4 578
113
Köszönöm, csakhogy ez nem az a gép:(

Erről; a CCCP-42326-osról van egy másik fotó is:

Rám jellemző módon :( nem a lajstromjel lett gyanús, hanem az orrkúp illeszkedése az ábrához képest.
Aztán már észrevettem az eltérő lajstromjelet is, de hát a szovjeteknél mit tudni ugye...
Szerencsére rátaláltam erre az oldalra:
http://russianplanes.net/planelist/tupolev/tu-104/107/110
Azt mondja:

Ту-104ЛЛ 66600102 01-02 1956 СССР-42326

Ту-104ЛЛ 96601703 17-03 1959 СССР-42454

Tehát két különböző gépről van szó.
Innentől maradt a remény, hogy A. O. nem tévedett, s tényleg van kép a MiG-31 tesztplatformról is.
Szerencsére van, s meg is találtam:
http://zavodfoto.livejournal.com/4970696.html


Pimaszul tetszik ez a jószág!

Ui: Remélem nem rontottam el a kép beillesztéseket...
Szép munka! "Vadász Kistuskó" :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
Szép munka! "Vadász Kistuskó" :D
:)
Kalinyingrádi polgári járatként, fegyverkamrába rejtett rakétákkal most milyen jól jönne az oroszoknak:rolleyes:
Mindenki tudná, hogy fel van fegyverezve, csak senki nem sejtené, hogy ténylegesen is így van e?:confused:

"...Tudni tudtam, csak nem sejtettem!..." Sylvester Stallone az Oscar című filmben.