[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
blogen

"Azt fogd fel, hogy nincs igazán átjárás a személygépkocsi és a bicikli között."

Vagy nem.... Csak személyes ismerőseim között jó pár van aki jó időben az autó helyet teker. De a hozzászólásod többi része is hasonlóan jól sikerült, és megalapozott.

A koppenhágai modal split (2014) így alakult:
egyéni közlekedés: 80%
- személygépkocsi: 33%
- bicikli: 30%
- gyalog: 17%
tömegközlekedés: 20%

Amíg a budapesti így:
egyéni közlekedés: 41%
- személygépkocsi: 38%
- bicikli: 1%
- gyalog: 2%
tömegközlekedés: 59%

A koppenhágai számok eléggé megdöbbentőek és jól mutatják azt, amit feljebb írtam néhány mondatban az okokról. Az átlagos koppenhágai ha nem biciklizik, akkor autóval, vagy gyalog kénytelen közelekedni igen sokat, mert a biciklizők magas aránya a tömegközlekedők alacsony százalékával jár együtt, ugyanis a döntő átjárás a tömegközlekedésből a biciklizés irányába van.

források:
http://www.epomm.eu/tems/result_city.phtml?city=227&list=1
http://budapest.hu/Documents/varosfejlesztesi_koncepcio_2011dec/10_Kozlekedesi_infrastruktura.pdf
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 313
54 772
113
Az adataidból az tűnik ki, hogy kevesebben használják az autójukat, mint hazánkban. Ami jó.
De ettől még értelmetlen az egész.
Budapest és Koppenhága között semmi hasonlóság sincs.
Más a tömegközlekedés struktúrája is, más a települések kiterjedése, más a települések lakosságszáma, úgy Isten igazából 1 közös pont sincs a két városban :)
 
M

molnibalage

Guest
Az adataidból az tűnik ki, hogy kevesebben használják az autójukat, mint hazánkban. Ami jó.
De ettől még értelmetlen az egész.
Budapest és Koppenhága között semmi hasonlóság sincs.
Más a tömegközlekedés struktúrája is, más a települések kiterjedése, más a települések lakosságszáma, úgy Isten igazából 1 közös pont sincs a két városban :)
Pl. a város teljesen sík. Bp-n Budán meg szép nagy dombok és hegyek vannak, és a legtöbb ember még felsétálni sem akar ezekre, nemhogy feltekerni...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 937
113
Ne viccelj már, az a legjellemtelenebb párt az ország történetében, szakértelem, intelligencia meg nyomokban sem fedezhető fel ott. Volner? A bagós, tőmondatokban beszélő kmb, mint "gazdasági szakember"? :D Hasonlítsd össze Varga Mihállyal vagy Matolcsyval!
Az meg, hogy egy párt 180 fokos fordulatot hajtson végre, és úgy forduljon szembe magával, hogy olyan érzésünk támadhat, mintha az 1984 egyes részeit olvasnánk, alapjában kérdőjelezi meg a párt hitelességét.
Az meg csak hab a tortán, hogy ha jól szerepelnének a választásokon, vagy koalícióban hoznák vissza a hatalomba a balliberálisokat, vagy a "baloldali szakembereknek" nevezett kontárokat hoznák vissza, amint erre Dúró Dóra utalt is, hogy ezek irányába nyitottak. Mert két oldal van, és a jobboldali értelmiség a Fidesz mögött áll.
Volnert belügyminiszternek simán el tudnám képzelni. Mondom, osztom jópár gondolatod, de nálam e kettő között fog eldőlni sanszosan, kire tolom az X-et. Egyelőre tipikus bizonytalan szavazó vagyok, csak én követem az eseményeket, és nem az alapján fogok dönteni, hogy a választás előtt 2 nappal épp hogy alszom, s mit álmodok meg.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
Szeretném megkérdezni, hogy az átlag fideszes miniszternek mi köze volt ahhoz a nemzetgazdasági vagy államirányítási szakterülethez, amit most vezet?
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 380
23 076
113
A Futár remekül működik és messze többet tud, mint az, hogy az állomáson kiírja, hogy mi mikor jön. Az utazástervező fantasztikus és mivel nyílt a DB ezért Gmaps-szel is működik. (Debrecenben meg pereskedik az ottani szolgáltató egy ingyenes app miatt, ami a nyilvános menetrendi adatot használja. Vicc...)

VEKE "ötlete" - Londonban is így megy - hogy van a tömegközlekedést szolgáltató szég és a város + agglomerációs szitnű közlekedés szervező egység, mint önálló szervezet. Ez megrendeli a szolgáltatást. Ez nem azt jelenti, hogy nem csak a BKV-től, adott esetben bárkitől. A BKK ezen felül, mivel rednelkezik adatatt és voltak egyéb funciói meg tudta oldalni a jogosultságaival, hogy ne akadjanak meg folyamatok, amit mindenki leappatintott magáról és nem volt gazdája vagy több gazdája volt.

A Vitézy rokoni szálai meg kicsit unalmas érvek. A VEKE miatt került be a BKV idején még a bizottságba, mint külsős és ezek után lett BKK vezér. Nem azért, mert rohadt távoli rokona OV-nak.

Képeségei elmaradtak...? Ez valami vicc...? A korábbi BKV vezérek egy rohadt 5 mondatos nyilatkozatot nem voltak képesek elmondani...
De akkor kérném kifejteni, hogy hol és milyen képességeit hiányálod. Az elmúlt 4 évben a közösségi közlekedés többet fejlődött, mint az elmúlt 24 évben. Fun fact, az elmúlt 24 évben inkább leépült a közésségi közlekedés, mint tarlós köcsög szürketállománya, ami talán soha nem is volt.

Nem tudom ezekből mi valósult meg (nem élek Pesten, csak gyakran járok a fővárosban)
http://veke.hu/2006/04/a-budapesti-kozlekedes-jelenlegi-helyzete-civil-szemmel/
http://www.veke.hu/download/veketanulmany.pdf

Amúgy szerintem nagyon jó oldal :
http://veke.hu
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom ezekből mi valósult meg (nem élek Pesten, csak gyakran járok a fővárosban)
http://veke.hu/2006/04/a-budapesti-kozlekedes-jelenlegi-helyzete-civil-szemmel/
http://www.veke.hu/download/veketanulmany.pdf

Amúgy szerintem nagyon jó oldal :
http://veke.hu
A VEKE által készített éjszaki járat átszervezés anno megvalósult és asszem azonos pénzből cirka 3-szoros járatsűrűség jött ki. Csak akkor felteszi az ember a kérdést, hogy akiknek ez a feladata lett volna megcsinálni, azok mégis mi a faszra kapták a fiztésüket...?

Ebben volt erről is szó. Ez még 2007-es felvétel.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 630
55 135
113
Mondjuk, nem hallottam Fischertöl egy büdös pozitiv szòt a hazàjàròl még. Ocsmàrolàst azonban annàl többet.
Igy részvètem szegényért elég korlàtolt :) Mehet vissza Berlinbe....
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 992
53 878
113
Hát ez így még mindig homály mester :D Sőt inkább egyre homályosabb nekem :)


De ha homály,akkor miért jársz oda?
Csak kérdezem,tudod mit jelent,mit szimbolizál az asszimetrikus kereszt? Vagy a szimetrikus? Tudod mit tanítanak a gyerekeknek hittanon?
Esetleg elmondanád nekem melyik isten a keresztények istene,mármint mi a neve?
Vagy mi a helyzet a meg kereszteléssel,mi történik ott?
Győzz meg, hátha igazuk van... :rolleyes:
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 576
14 481
113
Az olimpiával kapcsolatban:

https://444.hu/2017/02/24/arban-szinte-paratlan-lesz-az-uj-puskas-stadion

Szóval eredetileg, hogy 20 sportág kaphat benne helyet, és 70-90mrd forint lesz. Mára módosultak a tervek, csak foci lesz benne, de a tervezett költség már 190 mrd Forint lesz, ami kb. 600 millió Euro.

Az Arsenal stadionja, ami az egyik legkorszerűbb stadion 10 éve ennél 100 millió euróval kevesebbért épült. Londonan.

A 2014-es vébére a Sao Paulo-i Arena Corinthians 100mrd forintnak megfelelő brazil reálból készült el.

A Varsói Nemzeti stadion is kevesebbe fájt, pedig az teljesen befedhető.
 
M

molnibalage

Guest
Az olimpiával kapcsolatban:

https://444.hu/2017/02/24/arban-szinte-paratlan-lesz-az-uj-puskas-stadion

Szóval eredetileg, hogy 20 sportág kaphat benne helyet, és 70-90mrd forint lesz. Mára módosultak a tervek, csak foci lesz benne, de a tervezett költség már 190 mrd Forint lesz, ami kb. 600 millió Euro.

Az Arsenal stadionja, ami az egyik legkorszerűbb stadion 10 éve ennél 100 millió euróval kevesebbért épült. Londonan.

A 2014-es vébére a Sao Paulo-i Arena Corinthians 100mrd forintnak megfelelő brazil reálból készült el.

A Varsói Nemzeti stadion is kevesebbe fájt, pedig az teljesen befedhető.
Ez a hungarikum és nem a Tokaji... Szart méregdrágán...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Ha már az olimpiából nem lehet lopni, valahogy be kell hozni a veszteséget.

Rendkívüli képességeid vannak, főleg a jövőbelátó ... A 2024-ben regnáló kormányt illetően ...

Itt van pár "kormánypárti narancsos köcsög" közleménye ...

https://www.budapest2024.org/palyazat/hirek/a-budapest-2024-es-sportoloi-bizottsag-kozlemenye-2
http://index.hu/sport/2024/budapest/2017/02/23/olimpiai_bajnokok_leirhatatlan_a_szomorusag/
Kovács Ágnes elnök
Kárpáti György tbi elnök
Arlóy Zsófia, Becsey János, Berki Krisztián, Boronkay Péter, Bóta Kinga, Czene Attila, Darnyi Tamás, Dunai Antal, Gál Gyula, Gécsek Tibor, Gyulay Zsolt, Igaly Diána, Keleti Ágnes, Kiss Gergely, Kovács Antal, Kulcsár Győző, Magyar Zoltán, Martinek János, Nagy Tímea, Nébald György, Rácz Marianne, Regőczy Krisztina, Vereckei Ákos.
(Csak mellékesen Berki Krisztián nem az a Berki ...)

Lehet köpködni, tolvajozni etc.
 
M

molnibalage

Guest
Rendkívüli képességeid vannak, főleg a jövőbelátó ... A 2024-ben regnáló kormányt illetően ...

Itt van pár "kormánypárti narancsos köcsög" közleménye ...

https://www.budapest2024.org/palyazat/hirek/a-budapest-2024-es-sportoloi-bizottsag-kozlemenye-2
http://index.hu/sport/2024/budapest/2017/02/23/olimpiai_bajnokok_leirhatatlan_a_szomorusag/
Kovács Ágnes elnök
Kárpáti György tbi elnök
Arlóy Zsófia, Becsey János, Berki Krisztián, Boronkay Péter, Bóta Kinga, Czene Attila, Darnyi Tamás, Dunai Antal, Gál Gyula, Gécsek Tibor, Gyulay Zsolt, Igaly Diána, Keleti Ágnes, Kiss Gergely, Kovács Antal, Kulcsár Győző, Magyar Zoltán, Martinek János, Nagy Tímea, Nébald György, Rácz Marianne, Regőczy Krisztina, Vereckei Ákos.
(Csak mellékesen Berki Krisztián nem az a Berki ...)

Lehet köpködni, tolvajozni etc.
Egy olimpikon magánvéleménye és álmainak semmi köze nincs a politikai realitáshoz és a korrupcióhoz. Lehet Kovács Ági bármennyire kedves, ettől még a hazai beruházások pontossága vicc. Uszó VB?? Négyszeres túllépés. Új stadion? Dettó...?

Baszod, minket az iparban kereszte feszítenek, ha 15% feletti túllépés van...
Egész egyszerűen nevetséges, hogy ilyen projekteknek végig kell mennie...
Egész egyszerűen nevetséges, hogy semmiféle büntetőjogi felelőssége nincs annak, hogy ennyi pénzt tapsolnak el...
 
Status
Not open for further replies.