MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 592
113
MiG-29Sz 9-13
204786.jpg

ÍMiG-29SzMT 9.19
204468.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 848
113
Igen tudom de mivel csak ilyen részletesen a vpkname írt róla most megjelent magyarul is.;)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 848
113
Talán mert angol oldalakon mindig úgy reklámozzák az oroszok hogy :"supermaneuverability" És mivel ezt ígérik(ték) még 2015-ben is így jogosan írják oda
T-220 meg bermuda háromszög rejtély .
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Utoljára az indiai MMRCA tenderen ajánlották fel a MiG-35-ös akkori inkarnációjához, de az indiai fél érdeklődését nem keltette fel, árdrágító hatása mellett a tender akkori sarokpontjaihoz nem sok köze volt. Hozzáteszem a fél világ lement hídba mikor meglátták, hogy az indiaiak látszólag milyen alaposan és mellébeszélést nem tűrve állították fel a tenderük szempontrendszerét, na ja, nem kevés gépről lévén szó, de azóta már tudjuk, hogy a nagy adag valóban szakmai szempont mellé hasonló mennyiségű időhúzó és árengedmény kisajtoló öteletés is volt, ami végül pont az indiai felet tette komolytalanná, a tender akkor még nem ismert végkimeneteléről nem is beszélve.
Nos szummázva, az egyetlen olyan helyen, ahol értelmes mennyiségű MiG-35-öst lehetett volna eladni, a Klivt fúvócső és az álatala adott előny szóba sem jöhetett.
A Klivt egyébként csak egy eléggé prototípus kivitelben volt jelen a 156-os MiG-29M-en, azért további csiszolásra még bőven lett volna szükség. Mindezt úgy, hogy ez a bizonyos gép a Klivt leges legelső kivitelével még csak nem is repült, hanem a 2001-es beépítést követően még az első repülés előtt módosították a konstrukciót.
A 2005-ös első felszállás idejére azonban a Klivt egy átirata megjelent az MMPP Szaljut AL-31F-én is, azaz a Klimov és Szaljut a körkörösen torzítható profilú 3D vektorálásra képes megoldás mellett tette le a voksát, ami sokkal hatékonyabb, de sokkal komplexebb, mint az NPO Szaturn egészben, de csak két síkbban, ugyanakkor egymással kooperálva, egy közös tengelyhez viszonyítva három tengely mentén dolgozó fúvócsöve. Ez utóbbi terjedt el végül, a Szaljuté csak párszor repült, majd ment a süllyesztőbe.
A Klivt (Klimov Vektor Tjag - Klimov Tolóerő Vektor) legalább érdemben be tudott mutatkozni, de szintén ment az érdekes, de soha nem rendszeresített technikai megoldások tárába.
Azóta, a kétségbeesetten vevőkör után koslató, egykori fényét már rég elhagyó, manufakturális körülmények közt tengődő MiG mindent elkövet, hogy egyetlen, évek óta toldozgatott-foltozgatott portékáját, a MiG-35-öst valahogy értékesítse. Nyilván ebbe belefér a ma már csak néhainak nevezhető Klivt fúvócső, mint opció, de ennek implementálásához először is kell egy új gép és egy új berepülési program... a semmiért. Ugyanis az egyetlen MiG-29 leszármazott, amin a Klivt-et kipróbálták nem egészen az a sárány, mint amit most MiG-35-ként mutogatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 123
53 701
113
Roni

Én orosz forrásban azt találtam, hogy 3200 km/h körül volt a maximális sebessége. De valószínűleg ez számolt adat, nem hiszem, hogy tesztelték rá a gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 592
113
A MiG-35 AESA lokátoráról már mi is írtunk, itt a HTKA-ban. Egy teljesen új technológia, ami fordulópont lehet az orosz lokátorok esetében is. Ha tényleg egy nagyon jó és megbízható platformot akarnak, akkor biztos, hogy érdemes pár évet még beáldozni érte. Sz&r és megbízhatatlan eszközöket ne gyártsanak, arra nincsen szüksége a hadseregnek. Szerintem a MiG nincs a priorítási lista elején, ezért várniuk kell a lokátorra is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed