V-22 Osprey (Bell - Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
mv-22b-osprey-konvertoplan-4663_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
1168568.jpg

Link: http://img6.faloo.com/Picture/0x0/1/1168/1168568.jpg
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
28159192192_8bbeb6ee87_o.jpg
</a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Amikor olvastam a cikket, rögtön két szovjet típus jutott eszembe.
Az egyik a Tu-144 68001-es lajstromjelű prototípusa /ami amúgy nekem kifejezetten tetszene - ha nem bontották volna szét... :-( /
https://i.ytimg.com/vi/XmjppG6dpyc/maxresdefault.jpg
http://m.cdn.blog.hu/ri/ritkanlathatotortenelem/image/Repülés/Tu-144/01.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipe...-schoenefeld.jpg/440px-Tu-144-schoenefeld.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipe..._archive_566221_Tu-144_passenger_airliner.jpg
Többek között volt a követelmény, hogy a Kuznyecov hajtóművekkel 4000-4500 kilométer hatótávolságra legyen képes.
/A Ribinszk hajtóműves verziótól várták el a 6000-6500 kilométeres hatótávolságot, amit nagyjából, hunyorítva tudott is/
Na most ehelyett tudott a proto 2920 kilométert.
S akkor idézet az Osprey cikkből:
"...Terv szerint a gépnek egy légi utántöltéssel 4200 km távolságra kellett volna elrepülnie, gyakorlatban azonban csak 2960 km teljesült..."
Tiszta Tu-144 :)

Aztán ott van a teherbírás, az egyéb korlátozások, na meg az, hogy egy erőátvitel komplett kidőlése esetén esetén gyakorlatilag kuka: Jak-38

Ezekkel közös vonás ezek mellett a forradalmian új kialakítás, az addig ismeretlen üzemi tartományok, a méregdrága üzemeltetés stb.
Illetve az is, hogy jelentős fejlesztéssel, finomítással, evolúcióval végül - megint csak hunyorítva, (nem)kicsit félrenézve a konstrukció hozza az alapvetően rájellemző képességet:
Tu-144D, Yak-141

S akkor a cikk:

http://jetplanes.blog.hu/2017/01/13/v-22_osprey_a_repulo_svajci_bicska
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 675
32 311
113
Annyira nem forradalmi pl x19
Az aw civil tiltrotorosa nem tudom hol tart de azt elég életképesnek tartom. On