F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Egy kakukktojással
F-15_F-16_366th_Wing.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Nem világos a hír. Ezek a zsír új Golden Eagle gépeket vonnák ki? Vagy az ANGs F-15-ösök azon nem kapján meg a GE fejlesztést?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Nem is modernizálják az összes F-15C/D gépet, a korábbi szerződés szerint az USAF és ANG összesen felújított 176 gépet vehet át, ebből csak 48 darab az ANG-é, ami a teljes kivonandó ANG-s flotta (236 gép) elenyésző része. Azt is el tudom képzelni, hogy a modernizált gépeket átveszi az USAF. De várjuk meg a végleges döntést.
 

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Én nem értem ezt nagy Golden Eagle programot.Az USAF-nak 3 század van F-15C-vel felszerelve (2 szd Japán, 1 szd Egyesült Királyság) a többség az ANG-nél van, meg néhány tesztelő alakulatoknál. A Lakenheath bázison F-35-ösök lesznek pár év múlva. Ha az ANG leállítja őket akkor a USAF mit csinálna velük?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
ANG thinking of retiring F-15C/Ds; replace homeland defense with F-16s
https://www.airforcetimes.com/articles/are-the-f-15-eagles-days-numbered
Újabb adalék a témához:
http://aviationweek.com/defense/cen...m=email&elq2=560429f41b074a25b9811f199e5dfdb7

Azt írják az F-15C6D-k Achillesz sarka a törzsközép szekció.
Ahhoz hogy a gépek 2020 után is repülhessenek fokozatosan valamennyi gépnek át kéne építeni a törzsközép szekcióját.
Ez mai áron gépenként 30-40 millió $ lenne! :eek:
Az árat a Boeing kalkulálta úgy, hogy tavaly augusztusban elvégeztek egy fáradásos tesztet két a szolgálatból kivont és nekik átadott F-15-ösön.
A kivonás mind a 235 db F-15C/D-t érintené!
A dolog pikantériája hogy a Raytheon 2010-óta dolgozik az APG-63(V)3 AESA radarok integrációján az F-15-kön, tavaly novemberben meg nekikezdtek az EWS rendszer korszerűsítésének.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A cikk konkrétan csak a C/D-k kivonását említi.
Az E-k jóval fiatalabbak. Gondolom ott még kisebbek a strukturális gondok...
Nem véletlen, a C-hez képest több mint 1,5 tonnával nehezebb az üres súlya, szóval a nagyobb harci terhelés cipeléséhez rendesen meg is van erősítve a sárkányszerkezet, jobban is kell neki bírni a nyúzást.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
T

Törölt tag 1586

Guest
Lassan kezdem elhinni hogy az USA-ban tényleg gondok vannak védelmi beszerzések árazásával...:confused:
http://aviationweek.com/defense/boe...m=email&elq2=f348872651c746b4a56a8a539c513a2a
Múltkor a Boeing kapott két F-15-öst amin elvégeztek egy fáradásos vizsgálatot.
Ebből az jött ki nekik hogy 30-40 milló $/gép áron tudnák biztosítani a gépek további légi alkalmasságát.
Erre a légierő felvetette hogy akkor ők meg inkább kivonnák az F-15-ket...

Valószínű a Boeingnél rájöttek hogy hogy egy "picit" túllőttek a célon mert most bejelentették hogy a törzs kritikus hossztartóinak cseréjével 1 millió $/gép költséggel megoldható lenne a gépek üzemeltetése 2030-ig (talán tovább).:eek:
Arra hivatkoznak hogy a 30-40 millió $/gép kalkuláció (új törzsközép rész) csak "worst-case scenario" volt és ebben az esetben a gépeket strukturálisan további 40-50 évig lehetne használni. :)
Lehet hogy én vagyok csak rosszindulatú, de szerintem a Boeing blöffölt egy marha nagyot, és mikor látta hogy az nem úgy sült el mint gondolta - nem kap egy szép kövér sokmilliárdos megrendelést - akkor hogy mentse a menthetőt, visszatáncol egy reálisabb megoldás irányába.
Amúgy állítólag erről az alkatrészről van szó:
f-15.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
F-15SG-k hazamenetele az ausztrál Avalon 2017 airshow-ról. A GE F110GE129C hajtóműve - az F-16-osokkal ellentétben - az F-15-ösökbe építve kissé füstöl, de ez nem jelent gondot. Érdekes, mellékzönge, hogy már nem először látom a szingapúri Sasokat CFT nélkül. Az, hogy az SG-k demorepüléshez ugyanúgy nem használnak CFT-t mint az izraeli F-15I-k, az véleményem szerint dícséretes, de a demo az mégiscsak demo. Viszont szingapúrék úgy fest akkor is 3 pótossal dolgoznak, ha csak statikon vesznek részt és csak átrepülés van. Persze más eseményeknél, hadgyakorlatoknál azért fenn vana CFT. mert anélkül nem Strike eagle az F-15SG sem...

 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed