Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
Dudi!
Ne vedd zokon, de valamire azt mondják: "nicsevó", de az, ami, arra meg, hogy "nyet!". Ha, érted az orosz logikát! Lehet, hogy így sokak számára érthetetlen, de aki kint élt, vagy dolgozott, az érti! Magyarul:
- Ha Ötvös József dumáját veszem alapul: "Van másik"!


Pont ez a bajom!Túl kevés másik van nekik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ne értsd félre én is jól megbambultam őket kecsón és vigyorogtam mint egy kisgyerek,hogy Szuhojjjjj.De az orosz légierő jelenleg nem áll úgy modern gépekkel,hogy ezt a párat piar feladatokra használja csak(főleg,hogy a SZU-30M2 eléggé impotens gép).

A Szu-30M2-es se impotensebb, mint az SzM, csak egyelőre Szu-27UB feladatkörben használják. Az SzM-ekhez a haditengerészetnek bedolgozó alakulat kapott H-31-es rakétát, az M2-esekhez nincs ilyesmi, pedig lényegében minden modern orosz fegyver integrálva van mind a két variánshoz.
Továbbmegyek, az SzM-eket is UB feladatkörben használják. Egyelőre.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
A Szu-30M2-es se impotensebb, mint az SzM, csak egyelőre Szu-27UB feladatkörben használják. Az SzM-ekhez a haditengerészetnek bedolgozó alakulat kapott H-31-es rakétát, az M2-esekhez nincs ilyesmi, pedig lényegében minden modern orosz fegyver integrálva van mind a két variánshoz.
Továbbmegyek, az SzM-eket is UB feladatkörben használják. Egyelőre.


Nehezen tudom elképzelni,hogy a modernizált N001 radarja egy szinten legyen a Barsz radarral.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Vektorálgatás belső nézetből. A maláj MKM variáns a legnehezebb verzió az export MKI/MKM/MKA és orosz hazai SzM közül. Látványos videó, amiből én személy szerint a következőket emelném ki (ismét):
  • A maláj demopilóták jók
  • Az indiai demópilótákkal valami baj van (például nagyon nem jók, sose voltak azok)
  • A nagy állásszögű palástorsóval belassítás az extrém állásszögű, ultra alacsony sebességű áthúzáshoz és maga az áthúzás nem csak nekem, de a hátul ülő hajózónak is nagyon tetszik
  • A vektorálással megtámogatott intenzív húzott negyed forduló belülről nézve is elég látványos, de ilyesmit a Rafale is tud.
  • A demo vége felé, amikor már nincs sok keró, jó lendületesen fordulózik ez a masina is. talán még jobban, mint egy alap Szu-27-es
 
M

molnibalage

Guest
Tök érdekes, eléggé zihált a pilóta, és közepes magasságon, ahol azért van még tolóerő gazdagon, 3-4000 m en, én legtöbbször 0.7 mach alatt láttam a sebességet... Ha valaki tudja hogy mire gondolok...
  1. Már megint TVC-zni akarsz...?
  2. Ez zihálás...? Nem hallottál akkor még akkor igazi dogot és low level műrepülést, ahol nyög a pilüta és kis túlzással néha üvölt egyet a 9G alatt. Amíg a pilóta még beszél is az annyira nem vészes. Az Osirak támadás videón a pilóta a 7G-s felhúzásnál nagyobbat nyög.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Kár, hogy se az állásszög, se a g érték nincs megjelenítve, de szerintem nem dolgozott különösebben a TVC (csak alap korrekciókat végezhetett), viszont tartósan 3-4 g felett lehetett a küzdelem. A Szu-35Sz TVC-s gép, de nem ez a fő előnye, hanem a jókora tolóerő/tömeg arány. Nagyon komoly energiatartalékkal tud manőverezni.
Tartós alacsonyabb g is igénybe veszi a szervezetet, akkor is ha a PPK g ruhát is viselik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 028
113
Kár, hogy se az állásszög, se a g érték nincs megjelenítve, de szerintem nem dolgozott különösebben a TVC (csak alap korrekciókat végezhetett), viszont tartósan 3-4 g felett lehetett a küzdelem. A Szu-35Sz TVC-s gép, de nem ez a fő előnye, hanem a jókora tolóerő/tömeg arány. Nagyon komoly energiatartalékkal tud manőverezni.
Tartós alacsonyabb g is igénybe veszi a szervezetet, akkor is ha a PPK g ruhát is viselik.
Pont arra volt jó ez számomra, hogy elég jól látszott, VWR légiharcban nem feltétlenül nyomják folyamatosan 0.7 mach felett még 3000-4000m-en sem ahol a hajtóműveknek tolóerő, a sárkánynak pedig légsűrűség szempontjából kedvező kormányfelület van. A TVC volt olyan sebesség tartomány, ahol HA KELL, bizony be tudott avatkozni, nem is feltétlen állásszögeknél, hanem mondjuk jobbra-balra roll manővernél, vagy ahogy említetted, kisebb korrigálásoknál. Egész egyszerűen most azt láttam, hogy nem valós az, hogy "jellemző légiharc sebességnél, közepes tartományon KI VAN KAPCSOLVA a TVC". Én ennyit láttam...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 428
18 845
113
Én erről nem halottam de érdekességnek berakom.

http://iho.hu/hir/veszelyes-tipusu-talalkozasok-a-kozel-keleti-legterben-151007

Sokkal veszélyesebbnek tűnik az orosz légierő és a törökök két találkozása: a The Aviationist összefoglalója szerint október 3-án egy Szu-30-as, egy nappal később egy Szu-24-es repült török légtérbe, amire a török készültség válaszul F-16-osokat emelt. A 24-es egy régebbi generációs bombázó, a Szu-30-as viszont egy 4+ generációs többfeladatú típus, vagyis légi harcra nagyon is alkalmas: nos, ez a gép egyes török közlések szerint öt percen és negyven másodpercen keresztül(!) tartotta radarjával befogva a török F-16-osok valamelyikét, ami gyakorlatilag már az utolsó lépés a valóságos légi harc, a rakétaindítás előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
Én erről nem halottam de érdekességnek berakom.

http://iho.hu/hir/veszelyes-tipusu-talalkozasok-a-kozel-keleti-legterben-151007

Sokkal veszélyesebbnek tűnik az orosz légierő és a törökök két találkozása: a The Aviationist összefoglalója szerint október 3-án egy Szu-30-as, egy nappal később egy Szu-24-es repült török légtérbe, amire a török készültség válaszul F-16-osokat emelt. A 24-es egy régebbi generációs bombázó, a Szu-30-as viszont egy 4+ generációs többfeladatú típus, vagyis légi harcra nagyon is alkalmas: nos, ez a gép egyes török közlések szerint öt percen és negyven másodpercen keresztül(!) tartotta radarjával befogva a török F-16-osok valamelyikét, ami gyakorlatilag már az utolsó lépés a valóságos légi harc, a rakétaindítás előtt.

2015-os ,sok pontatlansággal.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 428
18 845
113
Szu-35 közelharc.


Aha! de hála a sisakcélzónak azért nem kell túlzásba vinni a nagy g-s manővereket.
Amúgy a sisak kijelzőn már láttam gépet persze azt hogy mit vetít ki mert köztudott hogy a HUD adatait vetíti ki
Hasonló lehet

De egy orosz sisakcélzón mit látni? egy egyszerű célkeresztet vagy mi?
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
SzU-30 SzM -ek Szíriában:

0_151f81_48313d7b_orig.jpg

0_151f80_994afa06_orig.jpg

0_153c5c_94a23fac_orig.jpg

0_151f7f_d0c29be6_orig.jpg

0_174384_3c874c0d_orig.jpg

0_174385_6c6f05fe_orig.jpg

0_153c5b_6c556eee_orig.jpg