Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
C_4oPnsW0AAibq-.jpg
C_4oQy7XUAA1uIe.jpg
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 080
11 758
113
Új vagy módosított hajtómű?
Pót tartályok:)
Сегодня был очень насыщенный день, подведём итоги.

11-12 мая 2017 Т-50-9 совершил перегон от завода-изготовителя КнААЗ (г.Комсомольск-на-Амуре) в ЛИИ им. М.М.Громова (г.Жуковский). Это был первый перелёт нового борта всего с одной промежуточной дозаправкой. Дозаправка производилась на аэродроме Ельцовка, испытательной базе НАЗа/НАПО (Новосибирск). Маршрут Дземги-Ельцовка (3600 км) предположительно проходил с использованием двух ПТБ-1500, о чём говорит подвеска БД4 на пилонах, маршрут Ельцовка-ЛИИ (2800 км) проходил без подвески внешних топливных баков. Пилотировал самолёт летчик-испытатель "ОКБ Сухого" А.В. Шендрик.
Самолёт отличается оригинальным камуфляжем, который является развитием уже привычной схемы "акула" с пиксельным переходом цветов. На самолёте установлен комплекс 101КС в "стандартном" исполнении: 101КС-О, 101КС-В и 101КС-У. До сих пор на самолётах Т-50 отсутствуют пилотажные посты 101КС-П, что наводит на мысли о сложностях с разработкой данного поста комплекса. В любом случае, на данный момент времени Т-50-9 является самым совершенным и самым напичканным прототипом. Уточним, что информация о том, что облик серийных Т-50 будет основываться на БРЭО Т-50-9 не соответствует действительности, т.к. планы "ОКБ Сухого" сильно изменились с момента появления этого инсайда от АзохенВея.
Так же ответим на вопрос, который сегодня задают чаще всего: нет, на прототипе не установлено Изделие 30. Не планировалось. То, что вы его ждали на "девятке", это ваша личная половая драма. Так же докладываем, что на Т-50-10 и Т-50-11 Изделие 30 так же не планируется.

https://vk.com/pakfa
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Új vagy módosított hajtómű?
Pót tartályok:)
Сегодня был очень насыщенный день, подведём итоги.

11-12 мая 2017 Т-50-9 совершил перегон от завода-изготовителя КнААЗ (г.Комсомольск-на-Амуре) в ЛИИ им. М.М.Громова (г.Жуковский). Это был первый перелёт нового борта всего с одной промежуточной дозаправкой. Дозаправка производилась на аэродроме Ельцовка, испытательной базе НАЗа/НАПО (Новосибирск). Маршрут Дземги-Ельцовка (3600 км) предположительно проходил с использованием двух ПТБ-1500, о чём говорит подвеска БД4 на пилонах, маршрут Ельцовка-ЛИИ (2800 км) проходил без подвески внешних топливных баков. Пилотировал самолёт летчик-испытатель "ОКБ Сухого" А.В. Шендрик.
Самолёт отличается оригинальным камуфляжем, который является развитием уже привычной схемы "акула" с пиксельным переходом цветов. На самолёте установлен комплекс 101КС в "стандартном" исполнении: 101КС-О, 101КС-В и 101КС-У. До сих пор на самолётах Т-50 отсутствуют пилотажные посты 101КС-П, что наводит на мысли о сложностях с разработкой данного поста комплекса. В любом случае, на данный момент времени Т-50-9 является самым совершенным и самым напичканным прототипом. Уточним, что информация о том, что облик серийных Т-50 будет основываться на БРЭО Т-50-9 не соответствует действительности, т.к. планы "ОКБ Сухого" сильно изменились с момента появления этого инсайда от АзохенВея.
Так же ответим на вопрос, который сегодня задают чаще всего: нет, на прототипе не установлено Изделие 30. Не планировалось. То, что вы его ждали на "девятке", это ваша личная половая драма. Так же докладываем, что на Т-50-10 и Т-50-11 Изделие 30 так же не планируется.

https://vk.com/pakfa

Fentebb írtuk, hogy nincs benne a 30-as.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Viszont lehet egy projekt hajtómű, amiről korábban már volt szó. A 30-as nagynyomású forgórészét a 117A-ba beépítve ebben az évben tervezték tesztelni. Lehet, hogy ez a terv még fennáll és ez az. Ha így is van, kívülről nem fogjuk megtudni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Ezek távolról sem 8000 literes tartályok. Hasonlítanak a Szu-24/Szu-34-esek PTB-3000-es tartályaira, de annál áramvonalasabbak, szerkezetileg emlékeztetnek a 70-es, 80-as évek PTB-2000-es tartályára, amiből nagyon rövid ideig a Szu-24M-ek hasa alatt volt egy, de mára kikopott és nem emlékeztet a rendkívül rövid ideig használt PTB-2000-es tartályra, ami a MiG-31-eseken volt, míg egy részüket utólag át nem alakították utántölthetőre (a többi meg amúgy hagyta el ezt a tartályt a külső pilonokról, melyek némely, nem BM-esített példányon még most is megvannak, immáron közel harminc éve funkciótlanul).

A fenti cikk PTB-1500-ast ír, nekem ennél nagyobbnak tűnnek, PTB-1500-as volt a MiG-29-esek korábbi (nálunk és a többi külföldi üzemeltetőnél használt), törzs alatti tartálya.
Annak más volt a kialakítása, de azért itt jelentős méretbeli eltérések vannak.

Ha figyelmesen megnézzük, ez a tartály nagyon hasonlít a 2000-es évek elején infgrafikákon a Szu-35BM gépekhez megálmodott és a Szu-35Sz-ekhez azóta se rendszeresített szárnytartályhoz, ami lehet, hogy a PAK-FA program farvizén végül mégis beérik ott is.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Mivel ezt a fúvócső koncepciót már az USA-ban is meghaladták, továbbá nem nagyon látok tanulmány, vagy techdemo szerkezeteket, illetve az oroszok saját ilyen jellegű elképzelése a teszteket követően már vagy negyed százada elvetésre került, én kétlem, hogy ez megvalósulna. A 30-asnak idén már illene repülnie, de egy ilyen feleslegesen futurista és inkább hátrányos, mint előnyös dizájn szerintem még nem mostanra lenne kész. Az ilyen fúvócső-rendszerek amúgy is feleslegesen nehezek, miközben a tőlük remélt előnyöket hagyományos kivitellel is el lehet érni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ez a 30-as hajtómű inkább fantáziarajznak tűnik. Nem hiszem, hogy pont itt kukáznák a minden irántú TVC-t, ha már annyi fejlesztést beleöltek és minden új Szuhojra azt raknak. Ezt a hátsó beömlőnyílást amiről gőzöm sincs mire jó meg már láttam egy nagyon régi amerikai tesztgép egyik teszthajtóművén (a képet épp nem találom róla), de ha azóta máson nincs, akkor lehet ha nem is kell az ott legyen.