[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
"Itt merül fel a kérdés, hogy a Magyar Honvédség hogyan oldja majd meg az esetlegesen meghibásodó Gripen pótlását a közel 1200 kilométerre lévő honi bázisról? Miért akarunk különcködni?"
Ez nem is lehet kérdés! Magyarosan! Pont úgy, mint az orosz frontra fegyvertelenül küldött váltás esetében. Az a baj, hogy a mindenkori magyar katonai és politikai vezetés a saját katonáink bőrén spórol!

"Látható tehát, hogy megfelelő szervezéssel megoldható lenne a szükséges (és elegendő) gépmennyiség biztosítása, elkerülve azt, hogy nemzetközi szinten is leégesse magát a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség vezetése."

Sajnálom, hogy ezt kell írnom, de remélem ,hogy ez be is fog következni! Ugyanis láthatjuk már nagyon sok éve, hogy nálunk nincs változás Honvédelmi téren. Itt viszont, nagyon komoly farba rúgások lesznek végre, ha ez be következik. Szerintem itt a komplett NATO-t veszélyeztetjük ezzel az ámokfutással, amit a rendszerváltás óta végzünk. Amig nem szankcionálnak bennünket, addig a politikusaink csak röhögnek a markukba, hogy ezt a pénz lopást is megúszták és nincs következménye, tehát folytatható tovább!
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Nem is értem igazán.... Az odáig még rendben, hogy itt elhatározzák a kétgépes kiküldetést. De ezt nem kell jóváhagyatni a NATO illetékes pk-ságával?

És most kérem az igazán szakmabeliek segítségét. Mi történik akkor, ha emelik a két gépet, a feladatot elvégzik és Bingo van? Visszarepülnek. És ha pont akkor, újra riasztás van? Akkor a levegőben kapnak kerót? Csak azért, mert AZT sem gyakoroltuk. vagy szólunk az ellennek, hogy bocs, várjatok, elmegyek tankolni, azután gyertek?
 
T

torsen

Guest
Lehet, hogy a magayarisztáni vezetés elégnek tart 2 gépet, de a mai ukrán helyzet ha nem rendeződik 2015. szeptemberig, akkor ez a realitás:

http://www.origo.hu/nagyvilag/20140306-hat-vadaszgep-es-egy-legi-tanker-erkezik-a-baltikumba-az-ukran-valsag-miatt.html
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 022
26 550
113
Csodálkozom, hogy az ukrán-válság miatt a NATO még nem rendezett egy seregszemlét, hogy felmérje a felajánlott képességek teljesítésének valós szintjét. Itt lenne az ideje, hogy eltanácsoljanak minket ebből a szövetségből, mert semmilyen szinten nem teljesítjük a szerződésben vállalt kötelezettségeinket.
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Gripeneket küldeni? Felesleges
Küldjük ki azt a rühes dögöt (ízé Komondort), meg a víztisztítókat.
Oszt ha hepciáskodik a Medve a szomszédban, majd a Kutyával vitt friss vízzel jól megitatjuk!
Pont.
 

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 895
4 405
113
Csodálkozom, hogy az ukrán-válság miatt a NATO még nem rendezett egy seregszemlét, hogy felmérje a felajánlott képességek teljesítésének valós szintjét. Itt lenne az ideje, hogy eltanácsoljanak minket ebből a szövetségből, mert semmilyen szinten nem teljesítjük a szerződésben vállalt kötelezettségeinket.

Nem fognak eltanácsolni. Pont most kellünk nekik igazán, ha hídfőállásokat kell kiépíteni (feltéve, ha komolyra fordul az Ukrán helyzet). Eddig sem a haderőnk miatt kellettünk a NATO-ba.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 314
54 780
113
ijasz

"Eddig sem a haderőnk miatt kellettünk a NATO-ba."

Most egy világ omlott össze bennem :-(
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
És most kérem az igazán szakmabeliek segítségét. Mi történik akkor, ha emelik a két gépet, a feladatot elvégzik és Bingo van? Visszarepülnek. És ha pont akkor, újra riasztás van? Akkor a levegőben kapnak kerót? Csak azért, mert AZT sem gyakoroltuk. vagy szólunk az ellennek, hogy bocs, várjatok, elmegyek tankolni, azután gyertek?

Ez sokmindentől függhet. Vagy egy vagy kettő potóssal fognak menni. Az még lehet kérdőjel, hogy a belső tank mennyire van tele. Ésszerű lenne ha tele lenne, de sajnos itthon ez nem sokat jelent.

Elméletileg az működhet, hogy ha még van elég keró akkor RTB közben kapott riasztásra kimennek, ha úgy ítélik, hogy biztonságos. Az viszont tutira nem fog működni, hogy közben majd hazamennek, közbe bográcsoznak egyet amíg feltankolják a gépet, aztán indulnak vissza.

Legegyszerűbb persze a tanker, viszont nem tudom, hogy van-e ott helyben. Ha nincs akkor lefogadom, hogy nem fognak csak azért reptetni egyet mert mi b@sztunk odaküldeni még egy géppárt.

A képességi részről, ha az adott pilóta jól tud szoros kötelékben repülni szerintem nem lesz belőle probléma, max kicsit fel kell frissíteni az emlékezetét.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
A hídfőállásokhoz annyit,hogy szerintem oláhiában, illetve a lengyel testvéreinknél + a baltikumban, elég lehetőség van rá. Lássuk be,hogy a határszakasz nem olyan nagy és jelentős. A másik,hogy délkeleten védi őket a Kárpátok...
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 254
93
És most kérem az igazán szakmabeliek segítségét. Mi történik akkor, ha emelik a két gépet, a feladatot elvégzik és Bingo van? Visszarepülnek. És ha pont akkor, újra riasztás van? Akkor a levegőben kapnak kerót? Csak azért, mert AZT sem gyakoroltuk. vagy szólunk az ellennek, hogy bocs, várjatok, elmegyek tankolni, azután gyertek?

Más országok sem küldenek tankert (max USA), sokuknak nincs is. Ezért van az, hogy négy gép elég a feladatra, a meghibásodások miatti gépkiesésre is elegendő biztonsággal, ill. az ilyen eléggé ritka helyzetekre való tekintettel.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 254
93
A képességi részről, ha az adott pilóta jól tud szoros kötelékben repülni szerintem nem lesz belőle probléma, max kicsit fel kell frissíteni az emlékezetét.

A légiutántöltés ennél azért bonyolultabb. A kötelékrepülésnél nem téped le a kosarat a cső végéről, ha hibázol és van lehetőség korrigálásra legalább függőleges irányban.

Nem véletlenül nem engednek tankolni tankerből csak X darab (nem 1-2), oktatóval elvégzett ellenőrzőtankolást követően.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 254
93
<blockquote rel="Littlejohn">
És most kérem az igazán szakmabeliek segítségét. Mi történik akkor, ha emelik a két gépet, a feladatot elvégzik és Bingo van? Visszarepülnek. És ha pont akkor, újra riasztás van? Akkor a levegőben kapnak kerót? Csak azért, mert AZT sem gyakoroltuk. vagy szólunk az ellennek, hogy bocs, várjatok, elmegyek tankolni, azután gyertek?

Más országok sem küldenek tankert (max USA), sokuknak nincs is. Ezért van az, hogy négy gép elég a feladatra, a meghibásodások miatti gépkiesésre is elegendő biztonsággal, ill. az ilyen eléggé ritka helyzetekre való tekintettel.</blockquote>

Egyébként nem véletlenül gyakorolják a műszakisok és pilóták a "hot refueling"-et, azaz a járó hajtómű melletti tankolást. Amivel gyorsan lehet "gépet fordítani". :)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
<blockquote rel="blaze">
A képességi részről, ha az adott pilóta jól tud szoros kötelékben repülni szerintem nem lesz belőle probléma, max kicsit fel kell frissíteni az emlékezetét.

A légiutántöltés ennél azért bonyolultabb. A kötelékrepülésnél nem téped le a kosarat a cső végéről, ha hibázol és van lehetőség korrigálásra legalább függőleges irányban.

Nem véletlenül nem engednek tankolni tankerből csak X darab (nem 1-2), oktatóval elvégzett ellenőrzőtankolást követően.</blockquote>

Hát én nemtudom te mit értesz szoros kötelék alatt, de amire én gondoltam az annyira kemény, hogy ha azt lerepüli a pilóta adott esetben úgy, hogy nem ő a vezér, akkor bizony lazán lenyomja a tankolást is. Különben is, itt nem kosaras, hanem boom-os tankolás van.

Nem azt mondom, hogy egyszerű, de akinek van kellő óraszáma meg érti, hogy mit kell csinálni az meg tudja oldani.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 254
93
Különben is, itt nem kosaras, hanem boom-os tankolás van.

Nem tudom, hogy hol élsz, de a Gripenek kosaras rendszerrel tölthetők csak, mint Európában a vadászok többsége (az F-16-oson kívül).

http://www.xairforces.net/images/news/large_news/Czech-Air-Force_Gripen_Refuel_280212.jpg
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 619
5 337
113
Zord Gábor azt írja a blogján, hogy utánakérdezett, és nem igaz a 2 gépes kimenés. De ha jól tudom, Phoenix viszont Kecskeméten dolgozol.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 292
17 365
113
blaze

Nem arról van szó, hogy a pilóták ne lennének rá képesek, hanem hogy engedély nélkül nem tankolhatnak.Az engedély megszerzése, majd megtartása gyakorlásba, azaz pénzbe kerül, itthon eddig nem adtak erre keretet, azaz lehetőséget. Talán majd idén. :)
 
Status
Not open for further replies.