F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
No, már ismert is a tegnapi hírben szereplő, az F-22 gyártásának újraindítását beárazó jelentés lényegi tartalma: a Military.com értesülései alapján további 194 gép legyártása 50 milliárd Dollárjába kerülne az adófizetőknek. Ebből szűken 10 milliárd lenne a gyártósor újbóli beindítása. A gépek egységára pedig csekély 206-216 millió körüli összegre jönne ki.

http://www.military.com/daily-news/2017/06/21/the-f22-fighter-jet-restart-dead-study.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest
No, már ismert is a tegnapi hírben szereplő, az F-22 gyártásának újraindítását beárazó jelentés lényegi tartalma: a Military.com értesülései alapján további 194 gép legyártása 50 milliárd Dollárjába kerülne az adófizetőknek. Ebből szűken 10 milliárd lenne a gyártósor újbóli beindítása. A gépek egységára pedig csekély 206-216 millió körüli összegre jönne ki.

http://www.military.com/daily-news/2017/06/21/the-f22-fighter-jet-restart-dead-study.html
Ahhoz képest, hogy a 187 gép legyártása kb. 23-25 mrd volt az kb. 130 milla/gép. Semmiféle realitása nincs az újraindításnak szerintem.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Mitől kerűl ma kétszer annyiba egy gép? Ráadásul "nulla" feljlesztésre lenne szükségük, hacsak nem akarnak egy hatalmas F-22 modernizációs programot is ebbe belekeverni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
Mitől kerűl ma kétszer annyiba egy gép? Ráadásul "nulla" feljlesztésre lenne szükségük, hacsak nem akarnak egy hatalmas F-22 modernizációs programot is ebbe belekeverni.
A csapat szétszéledt, újra össze kell rakni az egész gyártósort, a beszállítókat fel kell pörgetni, át kell ütemezni a LM meglevő kapacitását másra, stb.
Kérdezz meg egy építő céget, hogy milyen drága kétszer felvonulni egy építkezésre..
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 273
76 843
113
Ezek benne vannak a gyártás újraindításának költségébe ami 10milliárd az 50-ből.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
A csapat szétszéledt, újra össze kell rakni az egész gyártósort, a beszállítókat fel kell pörgetni, át kell ütemezni a LM meglevő kapacitását másra, stb.
Kérdezz meg egy építő céget, hogy milyen drága kétszer felvonulni egy építkezésre..
Na meg az alkupozíció:
Lehet idővel elterjed a stealth az oroszoknál, de leginkább a kínaiaknál nagyobb mennyiségben?
lehet, így egyszer csak kevés viszonylag lesz a Raptor?
Az F-35 nem válasz mindenre?
Akkor ennyi az ára; fizess!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Na meg az alkupozíció:
Lehet idővel elterjed a stealth az oroszoknál, de leginkább a kínaiaknál nagyobb mennyiségben?
lehet, így egyszer csak kevés viszonylag lesz a Raptor?
Az F-35 nem válasz mindenre?
Akkor ennyi az ára; fizess!

Ez ennél sokkal bonyolultabb. F-35öt is csak egy cég gyárt aztán mégse felfele megy az ára hanem lefele. Pedig mondhatná LM, hogy ennyi az ára fizess? Hát nem, ld tavalyi F-35 rendelést. (Illetve idei mert LM megvárta vele új elnököt)

Énse hiszem visszahoznák. vmilyen emlékeztet F-22 formába persze visszajöhet mint pl X-44 de kb ez a max.
F-22 váltótipusa majd 2030 fele. Addig tartja a frontot a 180 F-22, 2000+ F-35, 500+ SH, modernizált F16/F15ök...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A csapat szétszéledt, újra össze kell rakni az egész gyártósort, a beszállítókat fel kell pörgetni, át kell ütemezni a LM meglevő kapacitását másra, stb.
Kérdezz meg egy építő céget, hogy milyen drága kétszer felvonulni egy építkezésre..
Konkrétan építkezési cégnél dolgozom. Ha két egyforma házat, utat, hidat kellene egymás után megcsinálni úgy, hogy mindkettőnél nulláról kell beszerezni a felszerelést, a második építkezést bíztosan olcsóbban megoldanánk még ha addig a fizetések emelkednek is.
A csapat nem széledt szét, megvannak az embereik, ha nem azok akkor mások, de ezrével vannak ott mérnökök meg képzett munkások. A második gyártás beindításához nem kellene semmit fejlesszenek, csak ugyanazt a gyártósort fel kellene mégegyszer építsék aminek minden terve már megvan, minden terv megvan a gyártósorról is és a repüllőkről is. Sőt, sok gép amit használnak minőségellenőrzésnél, ma tizedáron hozzaférhető, mint 30 éve. Ami miatt drágább lehet a második gyártás során az F-22, kb ez az egyetlen ok, hogy az eddigi 200% profit helyett most 1200%-ot akarnak csinálni a gépeken.
 
M

molnibalage

Guest
A csapat nem széledt szét, megvannak az embereik, ha nem azok akkor mások, de ezrével vannak ott mérnökök meg képzett munkások.
Már elnézést, de ezt honnan a frászból veszed? Ameikában a skilled munkaerő igen dinamikusan mozog. Egyrészt, mert a végzettségük megfelelő és a munkaadó sem alkalmaz 200k USD/év fizetéses csókát, ha csak lógatja a lábát...

A második gyártás beindításához nem kellene semmit fejlesszenek, csak ugyanazt a gyártósort fel kellene mégegyszer építsék aminek minden terve már megvan, minden terv megvan a gyártósorról is és a repüllőkről is.
Mennyi ideig tart oldtimer vasakat feltámasztani? Itt meg egy egész gyártósorra igaz. A program beszállító cégei közül több már lehet, hogy nem is létezik...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Már elnézést, de ezt honnan a frászból veszed? Ameikában a skilled munkaerő igen dinamikusan mozog. Egyrészt, mert a végzettségük megfelelő és a munkaadó sem alkalmaz 200k USD/év fizetéses csókát, ha csak lógatja a lábát...
Gondolom anno sem önkéntesként dolgozó analfabéták dolgoztak az F-22 gyártósorán, hanem jól képzett jól fizetett emberek. De a lényeg, hogy most nem kell semmit kifejleszteni, csak leporolni a terveket és újra felépíteni a gyártósort és betanítani az embereket, hogy tökéletesen kövessék a már rég kitalált és leírt gyártási procedúrákat. Akik a hajtóművet, radart, bevonatot, formát, futóművet, stb tervezték azokból egy sem kell oda, csak olyan aki a gyártás- és összeszerelésnél elég agysejttel rendelkezik ahoz, hogy kövesse azt amit már rég kitaláltak és leteszteltek.

Mennyi ideig tart oldtimer vasakat feltámasztani? Itt meg egy egész gyártósorra igaz. A program beszállító cégei közül több már lehet, hogy nem is létezik...
Nem kell ott semmit feltámasztani, nem a régi gyártósort kell renoválni, hanem az egészet ugyanúgy legyártani. A program beszállító cégeinek anno ha megérte a termelést beindítani akkor most is megéri ugyanekkora mennyiségnél. Ha meg egy gyártó megszűnt, akkor legyártja valaki más, elég nagy az az ország. Az oldtimer példád nagyon rossz, mert ott egy régi valamihez kell alkatrész, itt meg az összes régi gépet akarod újra legyártani és neked gyár kell hozza.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Ez nem igy megy, mar bocsanat.
Lasd meg csudalatos Nimrod Mr4 tortenet.
Ahhoz, hogy repulogep alkatreszt gyarts meg kell felelned "par aprosagnak":
- jogositvanyok megszerzese
- gyartastechnologia
- mindenfele auditok
- [ meg ide jon meg vegtelen mas cucc, amirol nem tudok ;) ]

A gyartosort lebontottak, szetszedtek. Az egeszet ugyanugy ujragyartani meg lehet.
Aztan auditalni, processeket implementalni ra, logiszitikai supportot inditani ra, beszallitokkal (ujra)szerzodni, az egesz backline supportjat megoldani...
Vegeredmenyben feltalalod a gyartast ujra, elolrol, nagyon kozel a semmibol.

S akkor meg nem neztunk olyan kockazatokat, hogy mi van ha:
- az adott alkatresz, technologia mondjuk licenszelt es a licensz tulajdonosa nem ismert vagy horribilis arat ker a hasznalatert
- basszus, felsorolni is remiszto hany kockazat merul fel egy ilyennel. vegeredmenyben az egesz gyartast nem 0-rol hanem 0.2-rol kell elkezdeni.

A hazas hasonlatodnal olyan mintha felepitettel volna egy hazat.
Majd 15 ev mulva leporolod a terveket egy teljesen mas telekhez, ugy hogy megszunt a fodem elemeket gyarto ceg, kivezettek az eloirt betonacelt szabvanyilag. Nem beszerezheto a hoszigetelo anyag es ujra kell gyartani a csavarkulcsokat is a specko csavarokhoz.
Nem beszelve arrol, hogy eloirasok valtozasa miatt at kell rakni a kemenyt es a felepites utan az ugyfel pert indit, mert a 15 eves hoszigeteles eppenseggel nem teljesiti a modern elvarasokat.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Ja es nincs aki osszerakja a fodem bekoteset, mert Jozsi mar reg nyugdijba ment Szent Peterhez, mast meg 2-5 ev betanitani ra. A megoldast meg mar 8 eve sehol sem hasznaljak az iparban.
(S utolag is bocs, nem volt ezen ket poszt kelloen osszeszedett.)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Ja es nincs aki osszerakja a fodem bekoteset, mert Jozsi mar reg nyugdijba ment Szent Peterhez, mast meg 2-5 ev betanitani


Nagyon buták vagytok! Szerintetek az f-35-öket ki gyártja ? .Pont egy 300 milliós országba ahol rengeteg képzett ember van pont iylen kis marhaság miatt fog fent akadni?
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Nagyon buták vagytok! Szerintetek az f-35-öket ki gyártja ? .Pont egy 300 milliós országba ahol rengeteg képzett ember van pont iylen kis marhaság miatt fog fent akadni?

Nem fennakadasrol beszelunk. Kockazatrol es koltsegrol. Megvalositani barmit meg lehet. A kerdes, hogy megeri-e technikailag, katonailag, koltsegileg, politikailag.
Jelenleg ugye az F22 gyartas ujrainditasarol van szo.

Foleg az F35 gyartasa mellett, szerintem egyszeruen tul draga es tul keson lenne kesz.
A tul draga pedig nem azert lenne tul draga, mert amit feljebb felvetett valaki: hogy tularaznak.
Hanem azert, mert iszonyatos mennyisegu munka, betanulasi idokkel, vizsgakkal es hivatalos papirokkal.
Fentebb a szinten masok altal felvetett hazepitesi pelda alapjan probaltam bemutatni az altalam latott kihivasokat. De en nem vagyok sem process manager, sem HR szakerto, se repulogep-szerelo mernok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Akárhonnan nézzük: ha úgy döntenek, akkor legyártják gond nélkül. Ha meg úgy döntenek, akkor nem. Az egész nem ezen múlik, hanem lobbikérdés... Ha a 4+, 4++ lobbi győz, akkor lesz még 100 Hornet meg 100 F15 Super Silent Akármi...Ha pedig a másik lobbi, akkor lesz még 200 F22, mert 100 az kevés (a lobbi szerint)...
 
S

speziale

Guest
Már elnézést, de ezt honnan a frászból veszed? Ameikában a skilled munkaerő igen dinamikusan mozog. Egyrészt, mert a végzettségük megfelelő és a munkaadó sem alkalmaz 200k USD/év fizetéses csókát, ha csak lógatja a lábát...


Mennyi ideig tart oldtimer vasakat feltámasztani? Itt meg egy egész gyártósorra igaz. A program beszállító cégei közül több már lehet, hogy nem is létezik...

Szerintem teljes marhaság lenne már feltámasztani az f22 gyártósorát. Az f35 EOTS+DAS+AESA radar kombója sokkal alkalmasabbá teszi a hálózat alapú hadviselésre. Egy zsír új f22 a gyártósor feltámasztásának fix költségei miatt ára alsó hangon lenne 200 millió USD. Abból kijön két f35. Számomra nem kérdés, hogy melyik opciót választanám.
(mondjuk én az Usákok helyében elgondolkoznék a Meteor rendszeresítésén, mert az aztán tényleg overkill képességet adna az f35-nek)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
...De a lényeg, hogy most nem kell semmit kifejleszteni, csak leporolni a terveket és újra felépíteni a gyártósort és betanítani az embereket, hogy tökéletesen kövessék a már rég kitalált és leírt gyártási procedúrákat. ....
...Nem kell ott semmit feltámasztani, nem a régi gyártósort kell renoválni, hanem az egészet ugyanúgy legyártani....

Azért az furcsa lenne ha az F-22 elektronikájának az alapját adó régi (90-es évek eleji) 25 Mhz-es processzorokat nekiállnának újra legyártani. :)
http://www.thedailybeast.com/americas-advanced-stealth-jet-flies-on-1990s-tech
Lássuk be erre azért kevés az esély. Ha meg nekiállnak az elektronikát újra tervezni - ami a gép értékének igen markáns része - akkor már érdemes lenne megvárni a közeljövőben elkészülő új adaptív ciklusú (ADVENT) hajtóművet és korszerűbbre cserélni a minimum egy generációval régebbi munkaigényes radarabszorbens bevonatot.
http://www.defenseone.com/technolog...eres-what-would-take/127729/?oref=search_f-22
A végeredmény már csak nyomokban emlékeztetne az F-22-re.

A korábbi gyártósor gondos lezsírozása pedig csak egy mítosz. Érdemes elolvasni ezzel kapcsolatban ezt a cikket. (a gondosan elraktározott gyártókészülékek konténerét amikor kinyitották mert szükség lett volna egy készülékre egy sérült F-22 javításánál - a konténer tök üres volt)
http://warisboring.com/will-we-ever-build-more-f-22s/#.hsmsdl1m5