Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 824
113
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
https://en.wikipedia.org/wiki/French_Army_Light_Aviation
Ha jól olvasom, kb. 20+16+16 puma lehet három ezrednél elosztva (Ez az ALAT gépállománya).
Ezzel nekem az jön ki, hogy ~10%-os üzemképesség mellett egy pumára évi 240millió Ft-nyi eurót költenek.
Az NH-90-nél pedig 42%-os üzemképesség volt gépenként átlag 1120millió Ft-ból.
Van egy olyan érzésem, hogy kétszeres pénzből a puma jóval több, mint kétszeres üzemképességet produkálna...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 953
113
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
5 éves és25%, és kb egy év míg leszervizelik? Hát akkor mennyit kéne egy századhoz venni, 40-db?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
S mi lenne ezekkel egy olyan elhúzódó, de intenzív konfliktusban, ahol - valami csoda folytán - még csak nem is lenne lelövésből gépveszteségük?
Pár hét után bejelentenék, hogy kérnek egy év halasztást?:eek:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
S mi lenne ezekkel egy olyan elhúzódó, de intenzív konfliktusban, ahol - valami csoda folytán - még csak nem is lenne lelövésből gépveszteségük?:eek:
- mindenük megvan hozzá hogy uj gépeket gyártsanak;
- egy gepet - ha a szükseg úgy hozza - messze tovabb lehet üzemeltetni a normal szerviz ūzemidőnél (ld.:brit Chinook a Falklandon)
- nekem valami azt súgja hogy ezek a hihetetlen szerviz idők es klts.ek egyfajta bujtatott allami tamogatasok az Airbusnak amik segitenek fennatartani egy indokolatlanul magas kapacitast es ahhoz kapcsolodo vizfejet. Ha a szukseg ugy hozna hihetetenül fel tudnának gyorsulni.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
Erősen gyanítható, hogy ebben az esetben szervíz=hangár...
Az persze vicces, hogy a Grandeaur országában is kannibalizálásból tartják fenn a zsír új flottát. Azt hinné az ember, ilyet csak a MÁV csinál.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
- mindenük megvan hozzá hogy uj gépeket gyártsanak;
- egy gepet - ha a szükseg úgy hozza - messze tovabb lehet üzemeltetni a normal szerviz ūzemidőnél (ld.:brit Chinook a Falklandon)
- nekem valami azt súgja hogy ezek a hihetetlen szerviz idők es klts.ek egyfajta bujtatott allami tamogatasok az Airbusnak amik segitenek fennatartani egy indokolatlanul magas kapacitast es ahhoz kapcsolodo vizfejet. Ha a szukseg ugy hozna hihetetenül fel tudnának gyorsulni.
Valószínűleg komolyabb igénybevétellel, repteljesítménnyel, eszközhasználattal járó konfliktus esetén jobbak lennének a mutatók. Ennek hiányában kevésbé kell pörgetni a dolgokat.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Spanyol Tiger és VRC-105.

ejercitodetierra_20_7_2017_2_8_56_50.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Maliban leesett Tiger 550 méteren krúzolt, amikor lerepültek a rotorlapátjai.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A németek feloldották a Tigerekre elrendelt repülési tilalmat és négy gépet kiküldenek Maliba.
http://www.janes.com/article/75264/germany-sends-fourth-tiger-helicopter-to-mali
http://www.spiegel.de/politik/deuts...-triebwerksklappen-vor-absturz-a-1172779.html
Szerintük a nyári baleset oka az lehetett - bár egyértelmű bizonyíték nincs - hogy repülés közben leszakadt az egyik hajtómű burkoló lemeze.
Ezt arra alapozzák hogy a lemezt több kilóméterre találták meg a baleset helyszínétől.
image-1192820-860_poster_16x9-xhkt-1192820.jpg

Arra gondolhatnak hogy a leszakadt lemez felrepülhetett a rotor lapátok közé és részben ez okozhatta hogy azok leszakadtak.
Gyanúsított továbbá a robotpilóta is. Az arra vonatkozó korlátozás érvényben marad (nem szabad használni turbulens időben)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Franciák megkapták az első korszerűsített Tiger HAD helikopterüket.
http://defence-blog.com/news/first-...enters-service-with-french-army-aviation.html
DRjm2tVUEAEIOPy.jpg

A HAP verzióhoz képest az alábbiak változtak:
- több mint száz helyen változott a sárkány;
+1500 új alkatrész;
+ 250 kábel;
nagyobb max. felszálló súly, korszerűbb (erősebb) MTR 390 E turbinák, új STRIX EO berendezés, képes Hellfire II-őt hordozni és indítani.
A Franciák első körben 36 helikoptert modernizálnak és az új gyártású gépek is már ilyenek lesznek
Magánvélemény: a Tigerek elég kiforratlan konstrukciónak bizonyultak úgyhogy valószínűleg erősen időszerű volt a tanulságok levonása...
 
M

molnibalage

Guest
Én szimplán nem csak nem így látom, hogy pazarlás lenne az is. Ha így nézed, csak pazarolnak az amcsik, oroszok, kínaiak is, mert hát kurva sok pénzt elköltenek azok is, aztán néha mekkora blama lesz ott is egy egy program?
A 14,5 milliárd egy korszerű és maga korában forradalmi kompozit alacsony észlelhetőségű harci heli programra az honnan nézve sok? Csak azért kérdem mert a Lengyelek csak Patriotokra elköltik ennek kapásból a felét, és ott azzal ők nem lesznek semmi plusz tudásnak a birtokában...
Mi a frászkarikától lenne alacsony észlelhetőségű...?