MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 827
113
Azt hiszem ezek a képek még nem voltak de ha igen akkor elnézést kérek.
MiG-29K tesztüzem a Kuznyecov fedélzetén 1990-ben Tahtar Aubakirov berepülőpilótával.
4514911.jpg


2787597.jpg


2040426.jpg


0087945.jpg


2167160.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 328
113
Az orosz s300 ugy tulbonolitasa is segitett a mig iroda "csodjehez" gy irani upg modernizacio 1mrd feletti uzletet jelenthetett volna a mig iroda szamara de ha csak sm verziora tortent volna a modernizacio is z arcdula alurol karcolta volna az 1mrd dollart. Es a j7 esek is megkaphattak volna a 93 as csomagot amivel csekely de megis valami harcerteket adtak volna a kinai 21eseknek...
Off a 29 es topikba de a 93 as csoagot a 21esekhez vajon miert nem dolgoztak tovabb szines kijelzokkel es meg par aprosaggal. Mikozben meg boven repul 21es de amit meginkabb nem ertek hogy a 21eshez a 93 as csomaggal integraltak a lezervezerelt kabokat. A 29 esnel ezt miert nem leptek meg annak idelyen vagy ha csak egyre volt penz es a 21es mellett dontottek miert nem nyomattak a programot...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 836
113
Az algériai visszadobott gépeket leszámítva a 2010-es katasztrófa és egyéb hatások együtt lényegében kivégezték a 29-es. Szinte csaj mutatóba maradtak gépek még, ha a 29K-kat is hozzávesszük...

A K/KUB-bal együtt 120 feletti a géppark(állítólag rendeltek 48db MIG-35-öt is).Ezt nem nevezném kivégzésnek még ha töredéke is annak ami volt.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 854
113
Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.
Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva.
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.
Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva.
Mert a Szu-27 gyártáse cirka 3-4 évvel később futott fel, mint a 29-es. Ezen felül a hh. alattt a Szu-27Sz tudtommal nem tervezték exportálni sehova, csak a hh. után álltak rá.

Már Magyaroszágon is volt legalább két ezred 1987-ben. A Szu-27Sz gyártásan 1984 végén haladta meg az évi száz darabot. A 29-es mérete és hatósugara miatt rendkívül népszerűtlen volt és bár india vette már 29-es 1985-ben egyértelműen a Szu-27 vonal lett a preferált hatósugár okokból. Kína nem is tudom, hogy pl. foglalkozott érdemben-e a 29-essel... A helyi háborúk tapasztalatai is azt mutatták, hogy a hatósugár igen fontos harcászatilag, akár még a repteljesítmény némi kárára is. Ez és még más faktorok betettek a 29-esenek és a Szu-27/30 vonal kiütéssel győzött.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Felporgetik a szamitogepes szimulaciokat. Valos ideju tesztekre alkalmas szimulatorokat keszitenek. Osszefognak egyetemekkel, a vedelmi a ipar szereploivel es a leendo vasarloikkal, hogy egy komolyabb kozpontot hozzanak letre. A (teljesen orosz) programok mar lenyegeben megvannak. Kepesek szimulalni mindenfele repulo targyat. Olcsobb es gyorsabb lesz a fejlesztes, blabla...
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.
Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva.
Jé, ez idáig fel sem tűnt!:eek:
Komolyan: van némi igazságod!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
"Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva."

A MIG-29-el nem lett volna semmi baj. A Szovjetunió és a VSZ felbomlása után, Oroszországnak nem volt elég pénze semmire. Igy katonai repülőgépek tervezésére és gyártására is kevés jutott. Ez azt jelentette, hogy pld. amíg az F-16 folyamatos korszerűsítéseken, upgradeken ment keresztül, a tervezett MIG-29 korszerűsítések elmaradtak illetve megmaradtak prototípus szinten, és azok is csak félig-meddig készültek el. Utána viszont a Szuhoj iroda mindenhatója Pogoszjan került olyan helyzetbe, hogy az orosz állam mindenkor a Szuhoj protokat fogadta el. (A szuhoj is hasonló nehéz helyzetben volt, sok esetben nyugati, sőt amerikai haknikból fedezték a tervezési költségeket - lásd pld. Kvocsur repüléseit a gyári gépekkel klf. repnapokon). Olyan esetben is nyert a szuhoj amikor a MIG-29-es értelmesebb kompromiszum lett volna, Lásd. Orosz flotta Szu-33-as rendszersítése a Kuznyán. Aztán a MIG iroda és gyártósok lassan elavult. A gyártósora pld összehasonlíthatatlanul rosszabb körülmények között működött, (valszeg szakembere is kevesebb volt, mint a Szuhojnak) A Szuhoj 27-est is felajánlották egy csomó országnak már a HH végén (pld. nekünk is). Elviselhetetlenül drága lett volna az üzemeltetése abban az időben. A régebbi modikiációjú MIG-29-esek gyászos harci eredményei - aminek nagy részében támogatás nélkül repültek, mennyiségi és minőségileg is fölényben lévő ellenség ellen, (pld. Jugo vs NATO) vagy 2 évtizednyi lemaradással rendelkező erők oldalán repültek a világ legnagyobb koalíciója ellen (Irak - ENSZ csapatok, III. Iraki (öböl) háború -arra ösztökélték a még orosz fegyvert vásárolókat, hogy a Szu-27-est vegyék. Erre a magasabb harcérték, a nagyobb hatótáv, illetve járőrőzési képesség, nagyobb üzemanyagtartalék - és a modernizálások + az orosz állam tevékenysége is kellett amely a Pogoszjan féle Szuhojt támogatta. Nézzük meg, hogy a Szuhoj mikor kapott PESA lokátort pld.. Hány változatot alakítottak és és mennyi nyugati müszerintegrációja volt. A 29-eseknél csak a Maláj gépeknél oldották meg, de ott is csak részben ezeket.. Szinte minden más 29-es üzemeltető, csak a 29UPG-t kaphatta és kapta volna meg, de hány évre is a rendszeresítések után. Ez az egyetlen értelmes modernizáció,de azóta pld. hova fejlődött az F-16-os. Másik vegyük észre, hogy már nincs F-16 (bár van F-16V, de az utodtípus F-35 az USA és a külföldi váltótípus is, tehát a 29/35 moderizálással, új változattal sem szabadna vergődni. Új sárkány, hajtómű egyszóval XXI századi MIG kéne a tervezirodának.

A MIG mára már teljesen beolvadt s másodhegedüsként bár még mindig brand a név, de a 29-est már Bangladesh sem veszi.. Az potenciális 29-es vásárlóknak utolsó lehetősége lesz ha az oroszok tényleg rendszeresítik a 35-öst, de Ők is csak akkor, ha az AESA, MAWAS, ECM megfelelő lesz. Nos ez elég távol van. Oroszországnak sincs már szüksége a 29/35-re, de talán még lenne potenciális 29-es vásárló amely a 35-öst megvenné. Intő jel az indiai naval változat, ahol már látszik, hogy a szárazföldi üzemeltetési kultúrájú gépeket gyártó, a tengerészeti igénybevételt nem tudta rendesen tervezni és minőséget gyártani.

Én talán egy könyebb repülőgépet várnék már a MIG-től, 5 generációs-t, de az az igazság, hogy a Szu-57, amely kisebb a bazi nagy Szu-30/35 sorozatnál éppen optimális méretű. Viszont szélnek nem akarják ereszetni a MIG tervezőit, gyártósorát stb. ezért még fennmarad a MIG brand. Talán a MIG-nek az UCAV frontra kéne inkább tervezni, miként a Grumann tette amerikában. (bár az más projektekben is részt vesz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 168
113
Érdekes a sapka is az egyik fickón.
Ő maga Takhtar Aubakirov. Későbbi kazah elnöki főtanácsadó és mellesleg űrhajós is. A 29K fedélzeti teszteket (melyek nem voltak veszélytelenek) úgy csinálta meg, hogy már javában zajlott a kozmonauta kiképzése. Később a Kazah Repülésügyi Intézet vezetője és parlamenti képviselő is volt, no meg a Szovjetúnió Hőse is. Jelenleg nyugdíjas.