C-2 (Kawasaki, Japán)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 097
113
Úgy néz ki, csúszik a gép 2015 elejére tervezett rendszerbe állítása egy januári tehertét ajtó baleset miatt.

http://www.janes.com/article/39831/japan-delays-c-2-service-entry-after-door-issue-in-testing
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Kawasaki_C-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1680x1050
Kawasaki_C-2_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 
T

Törölt tag 1586

Guest

A potenciális vásárlók helyében azért én várnék addig amíg egy pár ezer óra üzemeltetési tapasztalat összegyűlik a géppel a Japánoknál.
A géppel elég sok strukturális probléma volt már eddig is (vízszintes vezérsík, futó bekötés, tehertér ajtó...) ami miatt egyáltalán nem kizárt hogy további problémák fognak előjönni. Egyszóval még nem egy kiforrott szerkezet.
 
M

molnibalage

Guest
A potenciális vásárlók helyében azért én várnék addig amíg egy pár ezer óra üzemeltetési tapasztalat összegyűlik a géppel a Japánoknál.
A géppel elég sok strukturális probléma volt már eddig is (vízszintes vezérsík, futó bekötés, tehertér ajtó...) ami miatt egyáltalán nem kizárt hogy további problémák fognak előjönni. Egyszóval még nem egy kiforrott szerkezet.
Ha ez a méret és teljesítmény kategória a cél, akkor nincs alternatíva, tehát a szándéknyilatkozat csak használhat, mert a japán félnek nagyobb mozgásteret adhat és még most customizálhatják a gépet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 830
113
Aerodinamikai szempontból közel ugyanaz, de méretben +30%, terhelésben +40%, árban meg +120-130%, szóval minden tekintetben magasabb kategória, olyan igazán japános. A minőség, tartósság meg majd kiderül...

A japán haditechnikáról nem nagyon hallani rosszat igaz nem is árulják pedig nagyon innovatívak.Az AESA radaros légi harc rakétájuk rendszerben van már 7 éve.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A japán haditechnikáról nem nagyon hallani rosszat igaz nem is árulják pedig nagyon innovatívak.Az AESA radaros légi harc rakétájuk rendszerben van már 7 éve.
Hogy általában a haditechnikai eszközeik milyen színvonalúak nem tudom, de a repülőgépek tervezése terén azért lehet hogy elkélne még nekik némi tapasztalat mert - bár nem katonai típus - de a Mitsubishi MRJ 70/90 is azért csúszik sokadik éve mert a strukturális teszten megbukott (a szárny és a futó nem bírta a terhelést) továbbá baj van a gép elektromos rendszereivel is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A japán haditechnikáról nem nagyon hallani rosszat igaz nem is árulják pedig nagyon innovatívak.Az AESA radaros légi harc rakétájuk rendszerben van már 7 éve.
Úgy általában haditechnikai termékeiket nem ismerem, de repüléstechnikában könnyen előfordulhatnak ott problémák. Ahhoz képest hogy mekkora ország mekkora távolságokkal és lakossággal, a saját fejlesztésű repülőgépgyártás elég szegényes, ilyen téren tehát elég kevés a tapasztalat azon a tájon. Hirtelen tán 5 olyan japán gépet tudnék felsorolni, amit a világháború óta (72 év!!) saját maguk terveztek és gyártottak!!
 
M

molnibalage

Guest
Úgy általában haditechnikai termékeiket nem ismerem, de repüléstechnikában könnyen előfordulhatnak ott problémák. Ahhoz képest hogy mekkora ország mekkora távolságokkal és lakossággal, a saját fejlesztésű repülőgépgyártás elég szegényes, ilyen téren tehát elég kevés a tapasztalat azon a tájon. Hirtelen tán 5 olyan japán gépet tudnék felsorolni, amit a világháború óta (72 év!!) saját maguk terveztek és gyártottak!!
Minden gépük külső segítséggel készült, de részben hazai harcászati elektornikával. M F-1 saját sárkány fejlesztés, de a hajtóműve a Jaguáré volt. F-4 + F-15 1:1 licensz, az F-2 fejlesztése az F-16 felskálázása, mint a Hornet ---> Super Hornet.

Döbbenetes, de nincs csúcskat japán gázturbina. Vagy csak én vagyok vak...? [fejvakarás]
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 830
113
Minden gépük külső segítséggel készült, de részben hazai harcászati elektornikával. M F-1 saját sárkány fejlesztés, de a hajtóműve a Jaguáré volt. F-4 + F-15 1:1 licensz, az F-2 fejlesztése az F-16 felskálázása, mint a Hornet ---> Super Hornet.

Döbbenetes, de nincs csúcskat japán gázturbina. Vagy csak én vagyok vak...? [fejvakarás]

Őszintén szólva nem tudom,hogy mennyi amerikai elektronika van az F-15J-kben mert a légi harc fegyverzetük egy az egyben hazai.
 
M

molnibalage

Guest
Őszintén szólva nem tudom,hogy mennyi amerikai elektronika van az F-15J-kben mert a légi harc fegyverzetük egy az egyben hazai.
A 2012-es F-15 írás alatt volt olyan japán F-15 videó és friss, aimben nem az F-15C, hanem az full analóg műszeres F-15J volt látható. Az AN/APG-63 radar is tudtommal megtalálható volt akkor számtalan F-15J-ben.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 830
113
A 2012-es F-15 írás alatt volt olyan japán F-15 videó és friss, aimben nem az F-15C, hanem az full analóg műszeres F-15J volt látható. Az AN/APG-63 radar is tudtommal megtalálható volt akkor számtalan F-15J-ben.

Akkor teljes mértékben ahhoz optimalizálták a rakétáikat?
 
M

molnibalage

Guest
Akkor teljes mértékben ahhoz optimalizálták a rakétáikat?
A radarnak önmagában csak annyi köze van a rakétához, hogy felderítéshez és rávezetéshez kell. Technikaialg egy MiG-21 radarhoz is lehet kiépíteni olyan hátteret, hogy MCG-t adjon egy AIM-120-nak, csak olyan felderítési távolsága van, hogy értelmetlen.

Az AN/APG-63 is képes kiszolgálni az AA-4 igényeit, de természetesen, ha monduk két CM-et kéne lelőni +45 és -45 fokos aspektussal, akkor ahhoz fázisvezérelt radar illene az F-15-re is, hogy az MCG-hez az adat gyakran frissüljön.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Nekem nagyon tetszik ez a gép, különösen az "aránytalanul" hatalmas CF6-os hajtóművei miatt. Már-már légcsavaros gép, de ez még javában sugárhajtómű, "a legjobb, mind a két világból" ahogy a nagy vizen túl mondani szokás. Nyilván a GE90-115B lenne a legjobb, de az egy kényes civil hajtómű, drága mint a fene és még jó nehéz is. A CF6-nak meg van már tapasztalata a katonai gépeken is.
Csakhogy azok nem taktikai gépek, hanem "szalonkatonák", lásd C-5M, KC-10...
És emiatt nem tudni, hogy igazi harcászati feladatokra alkalmas-e ez a dizájn.
Ugyanez a gondom a gép szexi kis futóművével is. Látszatra amolyan katonai teherszállító futómű, első blikkre talán még harcászati is, de jobban megnézve ez nem C-17 kategória.
Ezzel szerintem nem szállnak le egynél töbször nagyjavítás nélkül betonon kívül sehová máshova...

Ha én terveznék ilyen gépet, ez a méret nagyon jó lenne, ahogy a kéthajtóműves elrendezés is. De hajtóműnek valami olyasmit szednék elő, mint anno a Kuznyecov NK-93-as volt, futóműnek meg ami a C-17-eseken van.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 097
113
Ezzel szerintem nem szállnak le egynél töbször nagyjavítás nélkül betonon kívül sehová máshova...
Japánban vannak egyáltalán alkalmas területek kiépítetlen repülőtérnek? Iszonyatosan be van építve az egész ország. Export szempontból talán szerencsésebb lett volna, ha erősebbek a futók, de gondolom a C-2-t is szigorúan hazai igények szerint tervezték.