F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

R

rejsz felügyelő

Guest
tumblr_oom8y7qLVe1u3w4kao1_1280.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Pár érdekesség.

F-15 Harang manőver belülről, némi háton lapos dugóhúzóval, amiből kijött a gép:


NASA teszteli az egyik ősöreg F-15B-ével az új hajtóművezőhelyet, ahol lehet páros utánégetős hajtóműtesztet is végezni:


Azt gondolom ti is megfigyeltétek, hogy kéthajtóműves gépekkel szinte soha nem csinálnak/csináltak páros hajtóművezést, ahogy nálunk a 29-essel se.
Az F-15E-nél is az a szokás, hogy ha az egyik hajtóművet utánégetővel tesztelik, akkor a másikat maximum 85%-on járathatják, hogy legalább a tolóerőaszimmetriát kompenzálják valahogy. A világ minden táján a két hajtóműves gépeknél a hajtóműteszt szinte mindig darabonként megy.
Valahogy így:


Ehhez képest itt egy másik páros utánégetés teszt, ráadásul rögtön egy Lakenheath-i F-15E-vel, amiben F100PW229-es hajtómű van, ami 30%-al még erősebb is, mint a NASA F-15B-je.


A kommentből kiderül, hogy ez nem egy bevett szokás.

Végezetül az 'állásszögbajnok kontra erőművész", azaz az F/A-18C párbaja egy F-15C-vel:

 
M

molnibalage

Guest
Számorma érthetetlen az előadás eleje. A pilóta félelmetes tévedést mond, hogy az F-15-öt nem tervezték csapásmérésre. Pedig de... Mai napig ott van az összes gépen az A/G-hez tartozó kapcsoló a fegyverzeti panelon is...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Mikor ki oldják ezt a rakétát a pilóta ennyit üzen ÉK : Aranyeső hulljon néktek ! :D

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
2017-ben végre megint volt egy F-15C demo az USA-ban, még ha csak pár áthúzásból is állt:


Ha jól emlékszem 2008 körül lehetett az utolsó ezzel a típussal, és kb 2011-ben vagy talán 12-ben volt az utolsó Strike Eagle demo is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 227
17 084
113
A ként konténer között nincs semmi, optikai csalódás. A Sniper TGP felett van IRST annak pilonjába építve. Lásd az F-15SA-ról szóló írásomban.

https://htka.hu/2014/03/01/f-15sa-ut-sivatagi-sasig/

Vagy arra gondolsz, amin a két sárga kis csík van?
Szerintem is az IRST -re gondolt, ami pilonba van beépítve. Csalóka ez a fotó. :p ;) :D
Igen, az IRST-re gondoltam a Sniper fölött, megtévesztett a kép. :D Köszi!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ha jól látom, a külső szárny alatti pilonon is egy dupla adapter van (csak a külsők vannak töltve), azaz erre a gépre akár 8 Sidewindert is feltehettek volna. De azt se feledjük, hogy az F-15SA-ra elvben a klasszikus szárny alatti (most már hívhatjuk belsőnek is) nagypilonra nem két-két, hanem négy-négy rakéta is mehet ( a pótos rovására).
Így akkor csak a szárnyakra 12 darab rakéta mehet, ami mellé jöhet a törzs alá még négy darab!