MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Engem az érdekelne,hogy azok az SzMT-k amiket az oroszok maguknak gyártattak és 9.19R a gyári kódjuk azoknak(ha jól emlékszem) az elvileg kisebb gerinctartája(950liter talán) mennyivel bír jobb aerodinamikai jellemzőkkel mint az eredeti 2100 literes pukli?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
SzMT-ből több is volt az idők folyamán. Volt, ami a 9.12-es sárkányára épült,

1297445.jpg


volt ami a 9.13-aséra, ezekben nem volt plusz üzemanyag, ami a T jelölést teszi elsőre kérdésessé.
Igaz, ezekből nem is készült sorozatpéldány, inkább csak az SzMT egyéb képességeit kapta meg, úgy mint új radar, műszerfal és avionika. A T jelölés ott jöhetett a képbe, hogy levegőben utántölthetővé vált az utólag felszerelt csonkkal. De figyelem, sem a perui, sem a maláj gépek nem SzMT-k!

És akkor ezen felül voltak a lényegesen eltérő gerinctartályú példányok, úgy mint ez a 9.17-nek nevezett kísérleti példány:

0695113.jpg

tn_800x600_1038783_72520_MiG29SMT_9.17_05.jpg

tn_800x600_1038783_72527_MiG29SMT_9.17_06.jpg


De ebből nem készült sorozat.

És végül adott a némileg kisebb gerinccel az az SzMT ami ténylegesen megejelnt szériában (és már Szíriában is, hogy egy hülye szóviccet is betoldjak), a 9.19-es gép.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
SzMT-ből több is volt az idők folyamán. Volt, ami a 9.12-es sárkányára épült,

1297445.jpg


volt ami a 9.13-aséra, ezekben nem volt plusz üzemanyag, ami a T jelölést teszi elsőre kérdésessé.
Igaz, ezekből nem is készült sorozatpéldány, inkább csak az SzMT egyéb képességeit kapta meg, úgy mint új radar, műszerfal és avionika. A T jelölés ott jöhetett a képbe, hogy levegőben utántölthetővé vált az utólag felszerelt csonkkal. De figyelem, sem a perui, sem a maláj gépek nem SzMT-k!

És akkor ezen felül voltak a lényegesen eltérő gerinctartályú példányok, úgy mint ez a 9.17-nek nevezett kísérleti példány:

0695113.jpg

tn_800x600_1038783_72520_MiG29SMT_9.17_05.jpg

tn_800x600_1038783_72527_MiG29SMT_9.17_06.jpg


De ebből nem készült sorozat.

És végül adott a némileg kisebb gerinccel az az SzMT ami ténylegesen megejelnt szériában (és már Szíriában is, hogy egy hülye szóviccet is betoldjak), a 9.19-es gép.

Igen ezt tudom(próbáltam magam kiokosítani SzMT ügyileg)de a 9.19R gerinctartályának miértjére sehol nem találtam infót.Ugye az SzMT program egyik fő kritériuma volt a hatótáv növelése de ez a 9.19R-nél alkalmazott gerinctartály kisebb kapacitású mint amit a 917-esnél vagy a sima 9.19-nél alkalmaznak(ezt "kapták" vissza nem is tudom melyik afrikai országtól).
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Algériai visszavásárlás. Kínos ügy, melyet gyorsan orvosoltak jópár Szu-30MKA-val melyekből a harmadik széria gyártása még most is folyik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 040
4 967
113
http://ecache9.m2d1.cdn.onet.pl/cep...&ct=sm&st=YVgPtHk8TRLYYTzKaGWakQ&e=1508783249
Ezen a videón láthatóak a Szerbiába, orosz "donációként" megérkezett MiG-29-esek. Illetve csak 5db a hatból, mivel a hatodikat visszaszállították felújításra Oroszországba. A hatodik videón látható gép, a 2010 óta donornak használt ex-jugoszláv MiG. Annyit le lehet szűrni, hogy pl. az orosz gépekkel megkapták a PTB-1150 szárnypóttartályokat, melyekkel eddig nem rendelkeztek. A 10 repülőgép teljes modernizációja a terv szerint 2019-re fejeződik be. Többlépcsős folyamatot emlegetnek.
 
M

molnibalage

Guest
Ez még is milyen indok már?
Ez valami generált hiszti. Nem jellemző a katonákra.
Khöm...
USA-ban Raptorral is elfőrodult és alig pár hónapja tömegesen a T-45 iskolagépeken. Mindkettőnél az oxigéngenerátor problémája miatt.

Ez azután volt, hogy emlékeim szerint Alaszkában nagy magasságból beleállt a földbe a gép, mint valami ballisztikus rakéta. Aztán kiderítették, hogy nem maga az obogs volt a gond, hanem valami apróbb szelep (?) a rendszerben. Ha jól emlékszem.

Ez a repülés megtagadás Raptoron. Két pilóta még interjút is adott valamelyik TV adón.
http://articles.latimes.com/2012/may/01/business/la-fi-fighter-pilots-20120502

Ez meg a T-45, idén áprilisban. Nem két db pilóta, mint anno az F-22-nél, hanem cirka 100 db oktató. Azért ez már nem egyedi és elszigetelt eset...
http://www.military.com/daily-news/...indefinitely-grounded-after-pilot-strike.html

Ma már más időket élünk, mint egykor...

Hogy a blogár eset (vagy akár a jenki) mennyire túlreagálása a helyzetnek, azt nem tudom. Melyikünk ismeri a bolgár gépek műszaki állapotát...? [fejvakarás]
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Khöm...
USA-ban Raptorral is elfőrodult és alig pár hónapja tömegesen a T-45 iskolagépeken. Mindkettőnél az oxigéngenerátor problémája miatt.

Ez azután volt, hogy emlékeim szerint Alaszkában nagy magasságból beleállt a földbe a gép, mint valami ballisztikus rakéta. Aztán kiderítették, hogy nem maga az obogs volt a gond, hanem valami apróbb szelep (?) a rendszerben. Ha jól emlékszem.

Ez a repülés megtagadás Raptoron. Két pilóta még interjút is adott valamelyik TV adón.
http://articles.latimes.com/2012/may/01/business/la-fi-fighter-pilots-20120502

Ez meg a T-45, idén áprilisban. Nem két db pilóta, mint anno az F-22-nél, hanem cirka 100 db oktató. Azért ez már nem egyedi és elszigetelt eset...
http://www.military.com/daily-news/...indefinitely-grounded-after-pilot-strike.html

Ma már más időket élünk, mint egykor...

Hogy a blogár eset (vagy akár a jenki) mennyire túlreagálása a helyzetnek, azt nem tudom. Melyikünk ismeri a bolgár gépek műszaki állapotát...? [fejvakarás]

De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....
 
M

molnibalage

Guest
De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....
Az, hogy az ATV szabad fordításában mit írnak az nem feltétlen mérvadó, hogy mit mond a pilóta... Az "elavult" azt is jelentheti, hogy "nincs már mögötte support", vagy erkölcsileg elavult és ezért nem biztonságos, stb.

Ez inkább olyan, mitha megtagadnák a szolgáltot a M4-en, mert a fék hol működik, hol nem...
Kelet-Európában nem divat kimondani azt, hogy "a köcsög politikai vezetőink nem adnak pénzt technikára és ezért veszélyes", mert szegény pilótas pórul járna. Oszt lehet, hogy ezt mondta, mert így ez még megúszható, csak féligazság.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....

Bulgária nem áll háborúban senkivel.
A hír eredetileg arról szólt, hogy az adott pilóták egy gyakorlaton nem voltak hajlandóak részt venni, többek között a kevés repült óraszám miatti nem megfelelő felkészültségükre hivatkozva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....
És halkan jegyzem meg, hogy az M4 nem volt elavult. Az azonos tömegkategóriába eső Pz. IV kési változataival is felvette a harcot. A Tiger nagy volt, nem szuperfejlett. Hatalmas difi. Erről kb. ötvenszer volt már szó...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Akkor tegyünk különbséget a kiképzettlenség,elavultság és elégtelen műszaki állapot közt mert ez 3 teljesen eltérő dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
És halkan jegyzem meg, hogy az M4 nem volt elavult. Az azonos tömegkategóriába eső Pz. IV kési változataival is felvette a harcot. A Tiger nagy volt, nem szuperfejlett. Hatalmas difi. Erről kb. ötvenszer volt már szó...

A Panter tett kb minden harckocsit elavulttá nema Tiger!