Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
photo1872431_456242332
Nem látszik a kép.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Akkor megvan a 11-es. Valamelyik okos meg tudja mondani, hogy ez az új csaodahajtómű-e benne, mert ha jól emlékszem az idénre ígértek egyet amibe belekerűl.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Mi volt a műszaki hiba? Mindent kényszerleszállásnak hívnak ami a repülési tervtől eltérően, korábbi landolást jelent kb bármilyen okból (kivéve azt, ha hamarabb odaért). És ügyelnek is nagyon a protókra, egyik már ígyis szinte kiégett, kb egy elromlott szenzor miatt is lehozhatják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 864
113
Hasonlóan oldották meg a reflexió kérdését mint az F-35-nél.Eddig terjedt a tudományon.Jah meg vektorálható.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Várjunk még egy kicsit. Ez a képsorozat az MMPP Szaljut gyárában készült ahol "stealth-esítették" az AL-31FN-t. De ez a szerkezet már vagy 10 éves. 2007-ben a MAKSz-on már láttam, csak akkor mégnem volt a lamellák végén fűrészfog. Gondolom kell a megrendelés.


http://rostec.ru/news/4521409

A 30-as hajtóművet a konkurens NPO Szaturn készíti...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
Tudtommal a 30-son együtt dolgoznak a cégek. Közösen a Szaljut és a Szaturn-így is hirdették.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Tudtommal a 30-son együtt dolgoznak a cégek. Közösen a Szaljut és a Szaturn-így is hirdették.

Én is így tudtam korábban, de ez a fotósorozat a Szaljutnál készült és a proto hajtóműveket az UMPO illetve a Szaturn építi meg. Amúgy igen, egy ideje a két konkurens cég már az UEC égisze alatt kollaborál. Szóval nem kerek még a dolog, de nekem akkor is úgy fest, ez csak egy korábbi hajtómű "modernizálása".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
Én is így tudtam korábban, de ez a fotósorozat a Szaljutnál készült és a proto hajtóműveket az UMPO illetve a Szaturn építi meg. Amúgy igen, egy ideje a két konkurens cég már az UEC égisze alatt kollaborál. Szóval nem kerek még a dolog, de nekem akkor is úgy fest, ez csak egy korábbi hajtómű "modernizálása".

Igen , Szergej Szobjanyin Moszkva polgármestere látogatott el a Szaljuthoz. (105 éves a vállalat)
http://www.tvc.ru/news/show/id/125912#284533
Pedig mindegyik VK-s oldal Izdelie 30-at ír, viszont a 30-ast Ufában építik.(fogják)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 090
3 021
113
Én is így tudtam korábban, de ez a fotósorozat a Szaljutnál készült és a proto hajtóműveket az UMPO illetve a Szaturn építi meg. Amúgy igen, egy ideje a két konkurens cég már az UEC égisze alatt kollaborál. Szóval nem kerek még a dolog, de nekem akkor is úgy fest, ez csak egy korábbi hajtómű "modernizálása".

Bakker "elég jól képben vagy"....Ez nem semmi ,hogy egy kép alapján összeteszed a nagy kirakóst!!!!...MI van neked az agyadban egy két áramú???:):):)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
525.jpg


Itt például az orosz blisk-ek láthatók, de nem valami első fokozatból, hanem hátrébbról. Ez vagy a MiG-29M2, vagy KR RD-33MK-ja, vagy a Ka-52-es VK-2500-asa, vagy netán a Szu-34-esek AL-31FM-1-eseihez kell, mert a Szaljut az foglalkozik ám mindennel és startégiai együttműködése van a szentpétervári Klimovval és annak gyárával a Csernyisev Gépgyárral. Igazából fogalmam sincs, mert ebből a képből nem tudom megmondani.

Mert ugye mindenkinek van saját gyára. (Szuhoj irodának a moszkvai kísérleti próbaüzem mellett a KnAAZ, NAPO, Irkut, a RSzK MiG-nek a Lukhovici és a Nyizsnyij Novgorod-i Szokol gyár, a Mil-nek a Kazany, Ulan-Ude illetve a rosztovi Rosztvertol, a Kamovnak és a Mil-nek közösen az Arszenyev-i Progressz gyár, Klimovnak a Csernyisev Gépgyár, a Ribinszk-i NPO Szaturn-nak az UMPO Ufa-ból, az MMPP Szaljutnak saját gyára van, a JSC Kuznyecovnak Szamarában a Kuznyecov (itt nincs nagy megfejtés), Iljusin és Antonov gépek közös orosz gyára az Uljanovszkban épült Aviasztar, a Berijev az Irkutnál gyártat,a Tupoljev meg Kazanyban épít gépeket...stb, stb)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 864
113
Ha egy blisc technológiával készült fokozaton megsérül az egyik lapát akkor azt,hogy cserélik?