F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
"Aviation Week was recently invited to fly on a test flight of the U.S. Air Force’s Auto-ICAS (Automatic Integrated Collision Avoidance System), the world’s first combined air and ground collision avoidance system for combat aircraft."

http://aviationweek.com/icas
 
M

molnibalage

Guest
UAE says it will pay Lockheed Martin $1.6 billion to upgrade 80 of its F-16s to the latest standard.

https://www.thenational.ae/business...-uae-deal-amid-arabian-gulf-tensions-1.675177

A Block 60-at mire lehet még upgradelni?
Block 70-re, ami még nem valósult meg. F-35 szerű display, újabb generációs AESA radar, újabb vontatott csali, új integált ECM. A gépek egy részén képesség megtartáshoz is terveznek új eszközöket, mert a régi supportja megszűnik, ilyen változtatások is szükségessé válhatnak, mert pl. 20+ éves CPU-t lehet, hogy ma már nem gyárt senki. Az AIM-120 gyártásánál pár hónapos hír, hogy emiatt új CPU (?) kell.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 838
113
Block 70-re, ami még nem valósult meg. F-35 szerű display, újabb generációs AESA radar, újabb vontatott csali, új integált ECM.


Ilyenkor elgondolkozom azon hogy mi a bánatnak akarnak ezek szu-35 venni ilyen Scifi képességekekl felruházott f-16 mellé?
 
M

molnibalage

Guest
Ilyenkor elgondolkozom azon hogy mi a bánatnak akarnak ezek szu-35 venni ilyen Scifi képességekekl felruházott f-16 mellé?
A "diverzifikilás" címszó alatt korropció és pénzecske a zsebekbe, politikai kapcsolatok, stb. A világ már csak ilyen. Számtalan ország a világon nagyon meg van egyetlen fő típussal is, mert hazározott elképzelésük van arról, hogy a világ melyik részéhez tartoznak.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
Ha van pénzed, akkor álljon a légierőd több lábon. Amcsik, oroszok, akármikor embargózhatják az alkatrész utánpótlást, sőt az F-35 esetében már olyan elméletek is napvilágot láttak, hogy az amcsi központból, küldenek valamit a gépeidre, és fel sem tudsz velük szállni.. Ott szinte online kapcsolat van szinte a gép és Fort Worth között. (minusz Izrael, mert hát ők kibulizátk ezt is, hogy ne legyen)..
Hasonló ez mind a nagy légitársaságot. Nagyon sokan vegyesen vesznek Airbust és Boeinget, nehogy egy típushiba miatt, leálljon az egész társaság, ha racionálisan néhány típussal csinálják, akkor növeli a biztonságot, és nem terheli feleslegesen a logisztikát és az üzemeltetést. (Most nem egy indiai kaotikus állományú légierőről gondolok.. A bibi, hogy akik amcsi gépet üzemeltetnek, azoknak nehéz orosz és viszont akik orosz, azoknak amcsi gépeket együtt üzemeltetni megfelelő támogatással, mert mindkét nemzet biztonsági okokból azt mondja, hogy ezek megmutatják az ellenségnek a mi cuccainkat, tehát nem kapják meg X-et és Y-t..
 
M

molnibalage

Guest
Ha van pénzed, akkor álljon a légierőd több lábon. Amcsik, oroszok, akármikor embargózhatják az alkatrész utánpótlást, sőt az F-35 esetében már olyan elméletek is napvilágot láttak, hogy az amcsi központból, küldenek valamit a gépeidre, és fel sem tudsz velük szállni.. Ott szinte online kapcsolat van szinte a gép és Fort Worth között. (minusz Izrael, mert hát ők kibulizátk ezt is, hogy ne legyen)..
Hasonló ez mind a nagy légitársaságot. Nagyon sokan vegyesen vesznek Airbust és Boeinget, nehogy egy típushiba miatt, leálljon az egész társaság, ha racionálisan néhány típussal csinálják, akkor növeli a biztonságot, és nem terheli feleslegesen a logisztikát és az üzemeltetést. (Most nem egy indiai kaotikus állományú légierőről gondolok.. A bibi, hogy akik amcsi gépet üzemeltetnek, azoknak nehéz orosz és viszont akik orosz, azoknak amcsi gépeket együtt üzemeltetni megfelelő támogatással, mert mindkét nemzet biztonsági okokból azt mondja, hogy ezek megmutatják az ellenségnek a mi cuccainkat, tehát nem kapják meg X-et és Y-t..
A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...

A Ryanair az egy low cost légitársaság. Egészen más a működési elve mint egy nagy légitársaságnak. Ha olvasol híreket, akkor láthattad hogy most nagyon elrontották a pilóták szabadságolását és simán töröltek több ezer járatot az év végéig. Utána meg elkezdtek nagyon durván akciózni nagyon olcsó jegyekkel.
De ha megnézed pl. a Lufthansát vagy más nagy légitársaságot, akkor ott azért van típusdiverzifikáció.
 
M

molnibalage

Guest
De ha megnézed pl. a Lufthansát vagy más nagy légitársaságot, akkor ott azért van típusdiverzifikáció.
Persze, mert interkont repülést bajosan csinálsz B737-800-zal...
Azt nézd meg, hogy adott hatótávolság és szállító kapacitásra alkalmaznak-e két azonos kategóriájú gépet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Persze, mert interkont repülést bajosan csinálsz B737-800-zal...
Azt nézd meg, hogy adott hatótávolság és szállító kapacitásra alkalmaznak-e két azonos kategóriájú gépet.

A Lufthansának van A380-asa, B747-ese, A330-asa, A340-ese, B767-ese, B-777-ese is, ha csak a hosszútávú járatokat nézzük. Ha a rövidtávú járatokat nézzük az egész Lufthansa csoportra nézve, akkor a Brussels Airlinesnál még Szuhoj Superjet is van.

De ez itt a HTKA.hu-n elég offtopik, szerintem hagyjuk az utasszállító gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
B-737-800 long haul
Air Fiji FJ821. Honolulu - Nadi
5 089 km, 6 óra 23 perc
https://www.flightradar24.com/data/flights/fj821#f81ba73
image.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
775
1 969
93
A Lufthansának van A380-asa, B747-ese, A330-asa, A340-ese, B767-ese, B-777-ese is, ha csak a hosszútávú járatokat nézzük. Ha a rövidtávú járatokat nézzük az egész Lufthansa csoportra nézve, akkor a Brussels Airlinesnál még Szuhoj Superjet is van.

De ez itt a HTKA.hu-n elég offtopik, szerintem hagyjuk az utasszállító gépeket.
(OFF) Lufthansának nincs 767-ese, 777-ese is csak cargo egyenlőre. (ON)