[HUN] Kraz, Ural, Zil, IFA gépjárművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Ural-4320

Ural-4320-11.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Nem tudom milyen URAL-ok voltak ott de ilyeneket nem tapasztaltam.A mostaniak 80-90-et mennek és terepen sincs baj velük beszélgetni meg simán lehet a fülkében ami 3 személyes szóval van hely a rádiósnak...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 458
113
Nem tudom milyen URAL-ok voltak ott de ilyeneket nem tapasztaltam.A mostaniak 80-90-et mennek és terepen sincs baj velük beszélgetni meg simán lehet a fülkében ami 3 személyes szóval van hely a rádiósnak...
A cikkben a benzines változatról van szó.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 487
14 276
113
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Lenne értelme BTR-152 szerű járművet kialakítani a meglevő Ural alvázakkal és hajtásláncokkal? Persze a BTR-152-nél picit jobb aknavédelemmel.

Konvojkíséretre szvsz ideális lenne - hátul egy forgatható távirányított nehézgéppuska toronynyal.

Az ukránok csináltak belőle egy MRAP szerű APC-t.
http://defence-blog.com/army/ukrainian-company-has-developed-a-new-armored-vehicle-godzilla.html

A Haditechnikában konkrétan a műszaki mentő MRAP tipusu páncélozásával foglalkoztak, és utánszállító konvojba való szintén MRAP védelmű szállító járműről van szó. Egyébbként a Rábától már van páncélozott szállítóterü verzió is, talán 8 katonával a platón. Talán 1db létezik belőle, de ezen is csak a vezető fülkére helyezhető ki egy önvédelmi géppuska
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 487
14 276
113
A Haditechnikában konkrétan a műszaki mentő MRAP tipusu páncélozásával foglalkoztak, és utánszállító konvojba való szintén MRAP védelmű szállító járműről van szó. Egyébbként a Rábától már van páncélozott szállítóterü verzió is, talán 8 katonával a platón. Talán 1db létezik belőle, de ezen is csak a vezető fülkére helyezhető ki egy önvédelmi géppuska

Arról - mármint a Rábáról - láttam egy képet, de állítólag elég gáz.

Persze ha csak egy sima fel ill. leszerelhető személyszállító modul lenne, akkor lehet, hogy az sem lenne rossz.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 953
113
A cikk alapján azért elég sz* volt ez az Ural:

http://totalcar.hu/magazin/szerelem/ural375/
A benzines az rengeteget evett,én valami 80-100literre emlékszem, már kevés volt az én időmben üzemben belőlük. A hűtőmaszkja fogott meg, belül ugyanaz mint a 4320, csak a váltó kiosztás más. Mindenféle komolyabb előképzettség nélkül el tudja vezetni egy traktor vagy személyautó jogsival is az ember, legalábbis én el bohóckodtam vele sokszor a tatai híradós telephelyen. Kb olyan egyszerű és annyira buli mint egy zsiguli.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 840
113
Nem tudom hogy menyi Uralunk maradt még raktáron? De szerintem egy jó pár db ot érdemes lenne felújítani. A régi szép sorkatonai emlékek. Mikor szerelnem kellett azokat a defektes "szétrohadt" kerekeket. Hogy hányszor elküldtem any............va,meg elküldtem melegebb éghajlatra Ívánt:D
Kicsit off: A Platos Uazokból mármint a modernebb kivitelűekből az oroszok párat átlöktek Szíriába. Egyrészt gondolom teszteléssel. Másrészt segélyként.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 499
113
Karcsi odabasz!


Kozrohely, sem gyártani, sem venni nem tudunk/akarunk értelmes katonai tgk(kat).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Karcsi odabasz!


Kozrohely, sem gyártani, sem venni nem tudunk/akarunk értelmes katonai tgk(kat).
Az egyik rokonom gépjárművezető oktató.
Beszélgetéseink a magyar közutakon tapasztalható jelenségekről rendre oda lyukadnak ki, hogy le kéne cserélni a saját személyautóinkat egy ilyen terepgumis Krazra, s hívogatóan intve csábítani a bepofátlankodókat, hogy: Gyere csak barátom, gyere: Beférsz!
...opsz, elfelejtettem szólni a légfékkésedelemről...de sajnálom...:rolleyes:

https://www.origo.hu/auto/20161126-top-10-szocialista-teherautok.html
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
A cikk alapján azért elég sz* volt ez az Ural:

http://totalcar.hu/magazin/szerelem/ural375/
Winkler nem először próbálkozik Urallal. Volt már korábban is köpködős videója róla.
Nagyon finoman fogalmazva Winkler polgártárs nem a teherautók mágusa!

Híradós alakulatnál voltam sofőr. Csepelek, Zil 131-ek,és benzines Uralok voltak nálunk.
A Zil alap normája 45 liter, az Uralé 56 liter volt 100km-en. Erre jöttek a szorzók. 1,1 sor gk vezető, 1,2 utánfutó, 1,35 városi közlekedés, 2,4 nehéz terep.

Nálunk a századnál két Ural volt kábelfektető géppel a puttonyon. Enyhe emelkedőn felezővel nagygázzal indulva fölemelte a földről kB 40 centire a teljesen kirugózott első hidat. Aztán nagyot csattanva visszaesett.

A minősítő vizsgán egy erdőn mezőn berendezett akadály pályán kellett vegigmenni időre. Volt ott árok, bombatölcsér meredek emelkedő.
Valami négy és fél perc volt a kiváló idő. Az irnokok nem merték beírni a három és fél perces időket!
Repültek az Zilek meg az Uralok!
Azért amikor egy zárt felépítményű híradó kocsival kilinccsel előre mész a szlalomban a bolyák között, és majd 2 méter magasan ülve fej nagyságú földdarabok repülnek el az oldalablak mellett, az érdekes!
:)

Közúton a 131 Zil kB 100-105 körül ment óra szerint.
Az Ural kB 90-et.