Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Még mindig nem tudom, hogy mit fog tudni az NK-32-2-es. Erősebb lesz? Gazdaságosabb lesz? Hirtelen honnan lett érkezése a két évtizedig csipkerózsika álmát alvó Kuznyecovnak modern(?) hajtóművet gyártani? Úgy tudom UFA-ból, az UMPO-tól kaptak segítséget, de milyet? Az a bajom, hogy szerintem maximum a tüzelőtérbe nyúltak bele és esetleg a turbinákon változtattak, mert a komplett, három forgórészes kompresszor aerodinamikai áttervezésére ennyi idő egy ilyen céggel irtózatosan kevés.
Pedig ez a böhönye három forgórészes 3+5+7 fokozatú kompresszor a mai világban olyan irdatlan nagy teljesítménynövelési potenciállal bírna, hogy korszerű technológiával a Holdig elrepítené a Tu-160-asat. Bár az is igaz, hogy akkor természetesen az utánégetést is át kéne tervezni, mert oda csak úgy nem lehet büntetlenül több vagy nagyobb nyomású levegőt bevezetni. Majd kiderül...
A probléma az, hogy nincs szükség a holdbe repítéshez. Sőt, maga a Tu-160 mint platfrom totálisan drága és overkill. Egy XXI. századi high subsonic jetnek több értelme lenne, csak az nincs... Tök feleslegesen ilyen rohadt nagy, tök feleslegesen van M2.0 képessége...

Mondjuk érdekes lenne a Tu-16, hogy annak ráncfellvarrásával ma mit lehetne összehozni. A maj hajótművek mellett az a gép is már interkontinentális lenne sanszosan és férne bele elég sok kisméretű CM, mert 2500 km feletti vagy 2500 km-es indítási táv is halál felesleges. 400-800 km kategóriéban skálázva - ez a terv most, ilyet csinálnak mag - tucatnyi férne abba is. Csak ilyen gép nincs kellően korszerű alapokon. Bár Kína még használja a H-6-ot.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Igazából ez olyan, mint a F110-zel repülő F-15C. Csorogna mindenki nyála tőle, de annyira nincs rá igény, hogy fizessenek is érte...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
A probléma az, hogy nincs szükség a holdbe repítéshez. Sőt, maga a Tu-160 mint platfrom totálisan drága és overkill. Egy XXI. századi high subsonic jetnek több értelme lenne, csak az nincs... Tök feleslegesen ilyen rohadt nagy, tök feleslegesen van M2.0 képessége...

Mondjuk érdekes lenne a Tu-16, hogy annak ráncfellvarrásával ma mit lehetne összehozni. A maj hajótművek mellett az a gép is már interkontinentális lenne sanszosan és férne bele elég sok kisméretű CM, mert 2500 km feletti vagy 2500 km-es indítási táv is halál felesleges. 400-800 km kategóriéban skálázva - ez a terv most, ilyet csinálnak mag - tucatnyi férne abba is. Csak ilyen gép nincs kellően korszerű alapokon. Bár Kína még használja a H-6-ot.

Nem csak használja, de modernizálja is. A jó öreg Xian WP-8 egyáramú hajtóműveket (a Mikulin AM-3, vagy RD-3M kínai 1:1-es klónja) mostanság cserélik le az Szolovjov D-30KP-3 Burlak-jára, ami egy érdekes valami. 2007-ben láttam Moszkvában és nem más, mint a szintén már őskövület (de legalább már kétáramú) D-30KP teljesen áttervezett és aerodinamikailag jelentősen modernizált változata FADEC vezérléssel.

Az RD-3M, aminek a hangja olyan mint egy vulkánkitörés mennydörgéssel keverve. Legközelebbi "hangrokona" a Vulcan bombázók hajtóművei voltak.

rd-3m.jpg


Itt pedig a modernizált kínai H-6-osok hajtóműve:

d_30_burlak.jpg


A régi D-30KP első (ventillátor) fokozatának átmérjőt megnövelték, a lapátokat sokkal nagyobb hatásfokú és sokkal fejlettebb aerodinamikájúra cserélték és az időközben szükségtelenné váló elébe helyezett állítható szögű terelőlapátsort elhagyták, amivel nőtt a levegőátfutás és csökkent a zaj. De a belső gázgenerátor rész még mindig a régi hajtóműé, csak kapott egy FADEC vezérlést is. Az oroszok egyetlen gépükbe se rendelték meg, de nem kellett emiatt a Szolovjovnak sírva fakadnia, mert a másik slágertermékét, a PSz-90-est választották a D-30KP utódjául az Il-76-osokon és a Tu-204/214 és Il-96-os gépeken. Mi több, a Szolovjov fejleszti a PD-14-est és a ráépülő hatalmasra és rendkívül szerteágazóra tervezett hajtóműcsaládot is.
A PSz-90-es (ahogy a számozása is mutatja) a 80-as években tereveztt és a 90-es évekre rendszerbe állítani kívánt következő generáció hajtóműként kezdte meg pályafutását, de közbeszólt a Szovjetúnió összeomlása és egy jó nagy adag helyben toporgás lett belőle, minek következtében mára már ez a konstrukció is elavult lett. De a PD-14-essel az oroszok nagyon modern dolgot akarnak, ahogy a mégfejlettebb PD-18-assal is (ez még nem létezik).
Miért írom mindezt? Ugye a Kuznyecov már a D-30KP idején (úgy kb negyven-negyvenöt évvel ezelőtt) se tudta tartani a lépést a Szolovjovval, hiszen az ő NK-8-asuk (Malév Tu-154B2) gazdaságossága és zajszintje se volt olyan jó, mint a D-30KP-é. Nem véletlen, hiszen a Kuznyecov fejlesztési kapacitásait szinte teljesen lekötötte az NK-144/22/25, illetve az NK-32 kifejlesztése. Ez utóbbival erősen rokon az igen csak fenséges hangú, de annál szerencsétlenebb NK-86-os az Il-86-osokból (talán még emlékeztek a hangjára, mikor párszor Ferihegyen is jártak ezek a dögök), amelyek tolóerőben nem, de fogyasztásban nagyon is ott voltak a szeren - negatív értelemben. Szégyen-nem szégyen, az Il-62-esen az NK-8-asokból D-30KU, az Il-76-osokon eleve D-30KP, míg a nagy reménység Il-96-oson a Kuznyecov megoldása helyett a már említett Szolovjov PSz-90-es lett.
Merthogy volt a Kuznyecovnak is saját hajtóműve, amivel indult a jövő szovjet hajtóművéért meghirdetett versenyben:

http://www.leteckemotory.cz/motory/nk-56/

nk56_1.jpg


nk64drawing.png


Aztán voltak elképzelések mindenféle meseszép hajtóműről, mint pl a propfan-turbofan hibrid NK-93:

nk93-311.jpg


1255424.jpg


Ennek a hajtóműnek mindenképpen érdekessége, hogy egy másik hibridből, az NK-62/63-ból fejlődött ki, ami pedig nem volt más, mint a Tu-22M3-as szuperszonikus bombázók NK-25-ös hajtóműveinek utánégető nélküli, de a Tu-95-ös hajtóművének, az NK-12-nek a koax légcsavarjaival szerelt változata, a nyolcvanas évek elején, óriási teljesítménnyel (és zajjal, gondolom):

http://www.leteckemotory.cz/motory/nk-62/

nk62_test.jpg


Ez szolt volna elől-hátul rendesen...

Vissza a bombázókhoz, valóban volna mit átgondoloni azon, hogy tényleg egy ráncfelvarrt NK-32-es kell-e egy ráncfelvarrt Tu-160-asba...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and misinator
M

molnibalage

Guest
Nem csak használja, de modernizálja is. A jó öreg Xian WP-8 egyáramú hajtóműveket (a Mikulin AM-3, vagy RD-3M kínai 1:1-es klónja) mostanság cserélik le az Szolovjov D-30KP-3 Burlak-jára, ami egy érdekes valami. 2007-ben láttam Moszkvában és nem más, mint a szintén már őskövület (de legalább már kétáramú) D-30KP teljesen áttervezett és aerodinamikailag jelentősen modernizált változata FADEC vezérléssel.

Az RD-3M, aminek a hangja olyan mint egy vulkánkitörés mennydörgéssel keverve. Legközelebbi "hangrokona" a Vulcan bombázók hajtóművei voltak.

rd-3m.jpg


Itt pedig a modernizált kínai H-6-osok hajtóműve:

d_30_burlak.jpg




Vissza a bombázókhoz, valóban volna mit átgondoloni azon, hogy tényleg egy ráncfelvarrt NK-32-es kell-e egy ráncfelvarrt Tu-160-asba...
A kínai H-6-osban akkor meilyen korszaknak megfelelő hajtómű van?
A Tu-160-ba mi más mehetne? Úgy érted, hogy kevesebb kraft és olcsóbb hajtómű is elég lenne? Van erre alternatíva? AL-31 család vagy annak leszármazottait kellene beletenni? A felszálló úthosszt kisebb tolóerővel is letudná rendesen?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
A kínai H-6-osban akkor meilyen korszaknak megfelelő hajtómű van?
A Tu-160-ba mi más mehetne? Úgy érted, hogy kevesebb kraft és olcsóbb hajtómű is elég lenne? Van erre alternatíva? AL-31 család vagy annak leszármazottait kellene beletenni? A felszálló úthosszt kisebb tolóerővel is letudná rendesen?

Dehogy, ma már egy kétáramú hajtóműből az NK-32-esek 25 tonnáját kihozni nem nagy kunszt még a meglévő befoglaló méreten belül se. És az NK-32-esek ezt "csak" forszázzsal tudják. Egy változtatható szárnynyilazású géppel akár még a hangsebesség is átléphető, ha a szokásosnál kicsit nagyobb kilépősebességű (és ezért a civil repülésben már elfogadhatatlan zajszintű) de nagyobb kétáramúsági fokú hajtóművet raknának. A hatótávot rendesen el lehetne nyújtani. Csak akkor ugrik a Mach 2.
Talán Mach 1-1.2 lenne meg.

A kínai H-6-osok nem modernizált példányaiban a kőkemény késő ötvenes - korai hatvanas évek szovjet hajtóműtudománya dübörög, míg a modernizált példányokban a hetvenes évek közepi szovjet dizájn találkozik a kétezres évek erősen CAD és 3D flow áramlástan alapú orosz tervezésével.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 730
80 544
113
A legfrissebb hírek szerint az orosz stratégiai légierő 16 Tu-160 gépe is modernizálva lesz M2 szintre. 1 Tu-160 (mély) modernizációja 2 évet vesz majd igénybe.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Tu-160-ból magán gép/ üzleti gép?

“Big business tycoons in different countries (an Arab sheikh, a millionaire in Australia and a wealthy Greek among them) keep asking us to make a personal supersonic plane on the basis of the missile-carrying Tupolev-160 or long-range bomber Tupolev-22M3."


http://tass.com/defense/975328
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A probléma az, hogy nincs szükség a holdbe repítéshez. Sőt, maga a Tu-160 mint platfrom totálisan drága és overkill. Egy XXI. századi high subsonic jetnek több értelme lenne, csak az nincs... Tök feleslegesen ilyen rohadt nagy, tök feleslegesen van M2.0 képessége...

Mondjuk érdekes lenne a Tu-16, hogy annak ráncfellvarrásával ma mit lehetne összehozni. A maj hajótművek mellett az a gép is már interkontinentális lenne sanszosan és férne bele elég sok kisméretű CM, mert 2500 km feletti vagy 2500 km-es indítási táv is halál felesleges. 400-800 km kategóriéban skálázva - ez a terv most, ilyet csinálnak mag - tucatnyi férne abba is. Csak ilyen gép nincs kellően korszerű alapokon. Bár Kína még használja a H-6-ot.
Azt azért ne hagyd ki a számításból, hogy a Fehér hattyú az egy "high subsonic jet" - ha úgy akarják, vagy supersonic jet - ha éppen úgy akarják, illetve alacsony leszállósebességű gép - ha éppen az a pillanatnyi igény. Szóval a varia-szárny - még ha drágán is - de többféle konfigurációnak megfelel, és legfőbb erénye hogy ez a gép már megvan, rendelkezésre áll Szergejnek. Nem kell méregdrágán új tipust tervezni, kifejleszteni és gyártani ki tudja mikorra?! A Tu-160 modernizálása még mindig olcsóbb és sokkal-sokkal gyorsabb megoldás mint egy új tipus - nem véletlen hogy a B-1 is még mindig repül ugyanolyan varia-szárnyú megoldással. Pedig ott már kifejlesztették és már gyártották is a sokkal modernebb B-2 váltótipust, tehát sokkal előrébb jártak mint az oroszok, csak éppen félúton "lelőtték" a programot. Pedig Jimmynek állítólag sokkal több dodója van mint Szergejnek rubelje :D!
 
M

molnibalage

Guest
Azt azért ne hagyd ki a számításból, hogy a Fehér hattyú az egy "high subsonic jet" - ha úgy akarják, vagy supersonic jet - ha éppen úgy akarják, illetve alacsony leszállósebességű gép - ha éppen az a pillanatnyi igény. Szóval a varia-szárny - még ha drágán is - de többféle konfigurációnak megfelel, és legfőbb erénye hogy ez a gép már megvan, rendelkezésre áll Szergejnek. Nem kell méregdrágán új tipust tervezni, kifejleszteni és gyártani ki tudja mikorra?! A Tu-160 modernizálása még mindig olcsóbb és sokkal-sokkal gyorsabb megoldás mint egy új tipus - nem véletlen hogy a B-1 is még mindig repül ugyanolyan varia-szárnyú megoldással. Pedig ott már kifejlesztették és már gyártották is a sokkal modernebb B-2 váltótipust, tehát sokkal előrébb jártak mint az oroszok, csak éppen félúton "lelőtték" a programot. Pedig Jimmynek állítólag sokkal több dodója van mint Szergejnek rubelje :D!
A B-1B flotta úgy repül, hogy a 100 db legyártott gép fele sincs hadrendben már. Tehát nem növelték a mennyiségét, hanem csökkentették...

A B-2 megalkotásakor és a B-1B is 100% nuki deterrent cucc volt, mindekettőnek a hh után építették ki a hagyományos csapásmérő képességét. Bár az AGM-86 ALCM-ba a harci rész kicserélhető volt, de ennél több hagyományos csapásmérő képessége a B-1B-nek nem volt a hh alatt.

A B-2-ből is azért épült kevés, mert a hh után nem volt szükséges egyfeladatos nuki gépre. A B-2-őt elemébe a JDAM megjelenése hozta és az egyéb úgy fegyverek, amivel képes volt szimultán n+1 cél ellen csapást mérni. Anélük a gép haszna kb. 0 lett volna.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A B-1B flotta úgy repül, hogy a 100 db legyártott gép fele sincs hadrendben már. Tehát nem növelték a mennyiségét, hanem csökkentették...

A B-2 megalkotásakor és a B-1B is 100% nuki deterrent cucc volt, mindekettőnek a hh után építették ki a hagyományos csapásmérő képességét. Bár az AGM-86 ALCM-ba a harci rész kicserélhető volt, de ennél több hagyományos csapásmérő képessége a B-1B-nek nem volt a hh alatt.

A B-2-ből is azért épült kevés, mert a hh után nem volt szükséges egyfeladatos nuki gépre. A B-2-őt elemébe a JDAM megjelenése hozta és az egyéb úgy fegyverek, amivel képes volt szimultán n+1 cél ellen csapást mérni. Anélük a gép haszna kb. 0 lett volna.
Nem a B-1 és a B-2 esetét kell megmagyarázni (ezt én is értem), hanem azt, miért lenne jobb az oroszoknak egy ki tudja mikorra/vagy soha elkészülő ÚJ szubszonikus bombázó, mikor a már meglévő is alkalmas erre az üzemmódra/célra. Ráadásul azt is figyelembe véve hogy a Tu-95-ök mennyire régiek, rövidesen elérhetik az élettartamuk végét, ezért nincs elég idejük 0-ról kifejleszteni egy új tipust nyilvánvalóan elkésve és sokkal drágábban, mint egy meglévőt modernizálni. A kényszerhelyzet az kérem kényszerhelyzet ...
 
M

molnibalage

Guest
Nem a B-1 és a B-2 esetét kell megmagyarázni (ezt én is értem), hanem azt, miért lenne jobb az oroszoknak egy ki tudja mikorra/vagy soha elkészülő ÚJ szubszonikus bombázó, mikor a már meglévő is alkalmas erre az üzemmódra/célra. Ráadásul azt is figyelembe véve hogy a Tu-95-ök mennyire régiek, rövidesen elérhetik az élettartamuk végét, ezért nincs elég idejük 0-ról kifejleszteni egy új tipust nyilvánvalóan elkésve és sokkal drágábban, mint egy meglévőt modernizálni. A kényszerhelyzet az kérem kényszerhelyzet ...
Ennyi erővel a Tu-95/142 gyártását is újra lehetne indítani korszerűbb formában vagy a Tu-16-ost. Ok, ezek gyártása a Tu-160-nál is régebben befejeződött, de mivel szubszonikus típusok mai korszerűbb hajtóművekkel röhögve meglenne a reginoális csapásmérésnél is bőven nagyobb hatótáv és fillérekért. A Tu-160 szuperszonikus képessége iszonyatosan sokban kerül úgy, hogy kb. soha nem használják ki.

A Navy is visszasírta az 2001-201x közötti iraki és afganisztáni jelenlét alatt az A-6 és A-7 gépek iszonyatos hatótávolságát és kedvező őrjárai idejét, de lefőgképpen röhejesen olcsó repülési költségüket a szuperszonikus Hornethez képest.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ennyi erővel a Tu-95/142 gyártását is újra lehetne indítani korszerűbb formában vagy a Tu-16-ost. Ok, ezek gyártása a Tu-160-nál is régebben befejeződött, de mivel szubszonikus típusok mai korszerűbb hajtóművekkel röhögve meglenne a reginoális csapásmérésnél is bőven nagyobb hatótáv és fillérekért. A Tu-160 szuperszonikus képessége iszonyatosan sokban kerül úgy, hogy kb. soha nem használják ki.

A Navy is visszasírta az 2001-201x közötti iraki és afganisztáni jelenlét alatt az A-6 és A-7 gépek iszonyatos hatótávolságát és kedvező őrjárai idejét, de lefőgképpen röhejesen olcsó repülési költségüket a szuperszonikus Hornethez képest.
A Tu-95-ök esete szerintem tükörképe a B-52-ek újra-hajtóművezésének/sorsának, a régi szovjet sárkányok élettartamuk vége felé járnak (az LGT-hajtóművektől sokkal magasabb vibrációs igénybevételt kaptak, mint a BUFF-ok a gázturbinás hajtóművektől). Új és megfelelő LGT-hajtómű nincs hozzájuk, ventilátoros kétáramú hajtóműhöz (ami ugye nem éppen Szergejék erőssége!) meg annyira át kellene tervezni, hogy ez gyakorlatilag új gépet jelentene. Vajon mikorra lenne az bevethető állapotban?!! Ezt dobta nekik a Szu. gazdasági összeomlása és legalább 15 éves ipari vegetálása.
Nekem úgy tűnik, minden sírás ellenére a US NAVY se választhatta a korábbi A-6 és A-7 típusok újra gyártását (vagy pláne egy új A-akárhányast!), csak a Hornet-modernizációt, ami ráadásul még a "felhízlalt" gép ellenére is hatótávban alig pár % pluszt adott a fegyverfüggesztők "speciális" felszerelése miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
A Tu-95-ök esete szerintem tükörképe a B-52-ek újra-hajtóművezésének/sorsának, a régi szovjet sárkányok élettartamuk vége felé járnak (az LGT-hajtóművektől sokkal magasabb vibrációs igénybevételt kaptak, mint a BUFF-ok a gázturbinás hajtóművektől). Új és megfelelő LGT-hajtómű nincs hozzájuk, ventilátoros kétáramú hajtóműhöz (ami ugye nem éppen Szergejék erőssége!) meg annyira át kellene tervezni, hogy ez gyakorlatilag új gépet jelentene. Vajon mikorra lenne az bevethető állapotban?!! Ezt dobta nekik a Szu. gazdasági összeomlása és legalább 15 éves ipari vegetálása.
Nekem úgy tűnik, minden sírás ellenére a US NAVY se választhatta a korábbi A-6 és A-7 típusok újra gyártását (vagy pláne egy új A-akárhányast!), csak a Hornet-modernizációt, ami ráadásul még a "felhízlalt" gép ellenére is hatótávban alig pár % pluszt adott a fegyverfüggesztők "speciális" felszerelése miatt.
A Tu-95/142 résszel egyetértek. Radikálisan jobb hasonló teljesíményű légcsavaros GT nem lenne.

A Tu-16 lenne a realisabb a turbofan fejlődés miatt, de ott meg jönne a fanyalgás, hogy újabb hajtóművel sem repülne sansosan 10 ezer km+-t utántöltés nélkül Szerintem totál felesleges ez a hatótáv, de nem én vagyok orosz védelmi politikában a mérvadó.

Az A-6 és A-7-nél nem gyártásról lenne szó. Ha a vadászgépek reptethetőek 30+ évesen, amik 9G-ket kapnak és szuperszonikusan, akkor a bombázó terherautó jelleg csapásmérőnél ez szeritnem nem mission impossible a deck üzem ellenére sem. Az A-6F/G projekt erről szólt, még AIM-120 integráción is elgondolkoztak az új kompozit szárnyak mellett. A hh utáni rózsaszín ködös "történelem vége" és költség megvágások korában esélytelen volt szegény A-6F. Az USAF az alig 15 éves csúcs SOJ gépére sem talált forrást, egyfeladatos A-6 és A-7 továbbéltetése senki ingerküszöbét nem érte el.

http://aviationintel.com/it-could-have-been-the-a-6f-intruder-ii/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Jól látom, hogy az eredeti bombacélzó házát ezen is meghagyták, pedig ez relatíve új sárkány? Minek, ha egyszerűen le is vehették volna róla? Mert a többi gépen be lett "falazva", ami érthető, ha egyszer inaktív. De itt minek hagyták meg az üres szekciót?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Jól látom, hogy az eredeti bombacélzó házát ezen is meghagyták, pedig ez relatíve új sárkány? Minek, ha egyszerűen le is vehették volna róla? Mert a többi gépen be lett "falazva", ami érthető, ha egyszer inaktív. De itt minek hagyták meg az üres szekciót?

Egyszerűség?Idő/pénz megtakarítás?