MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Indiaban levo orosz technika 90% indiai !!!??? Ujat mondtal. Melyek is ezek. Nem a fikazas szimplan a tenyek kedveert.

???
A T-90-ből valami 150 készült csak Oroszországban a többi több mint 1000 darab indiai gyártmány.A SZU-30MKI dettó indiai gyártmányok.A KILO-nál ugye az akkumulátorokkal voltak bajok,persze azok sem orosz akkuk voltak hanem indiai gyártmányok.Mit is kifogásolnak még az indiaiak?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
A MIG-29 K az valóban orosz ellenben mondj már olyan nyugati gépet aminek nincsenek gyermekbetegségei a rendszeresítés elején?Mert ugye erről van szó!A MIG-29 K/KUB nagy részt egy új gép túl sok köze nincs a Többi MIG-29 variánshoz az M/M2-t leszámítva ami meg még újabb mint a K/KUB.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Ugye van még a hordozójuk ami orosz gyártmány de a kazánok szigetelését leszámítva(jéé azt is az oroszok tiltakozása ellenére kellett lecserélni meg is lett az eredménye)bajuk nincs vele.Tagadhatatlan,hogy túl drága volt de az ugye nem műszaki vagy konstrukciós hiba.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Roviden

LOSZERGYARTAS az szerinted UZEMELTETES vagy IPAR ?

Ha egy Siroki loszer rossz akkor az a te hibad mint uzemlteto ha elkad ? Igy gondolod ?

Nem azt írtam,hogy a lőszer az üzemeltetési probléma hanem ahogy lőnek az eszközzel.
Ajánlom figyelmedbe Íjász kolléga M777 tarack topikban lévő 2011.10.11-i hozzászólását(43-as számú hozzászólás) képpel illusztrálva.
Sajnos nem tudom,hogy lehet hozzászólást beilleszteni így neked kell megkeresni tényleg sorry!
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A T-90-ből valami 150 készült csak Oroszországban a többi több mint 1000 darab indiai gyártmány.A SZU-30MKI dettó indiai gyártmányok.A KILO-nál ugye az akkumulátorokkal voltak bajok,persze azok sem orosz akkuk voltak hanem indiai gyártmányok.Mit is kifogásolnak még az indiaiak?

Akkor vegyuk sorba

T-90 rugo es motorproblemak. - A rugot nem tudom de a motor az eredeti orosz !
SZU-30MKI nel hajtomu es fedelzeti szamitogep problemak voltak. Mindketto eredeti orosz !
Kilonal elfogadom amit irsz indiai akuk.
MIG-29K nal azt irod hogy minden technikanal vannak kezdeti nehezsegek ami igaz. De konyorgom ezt a gepet mar 2009 ben leszallitottak . 8 eve !!!!! A problemak pedig folyamatosn fenallnak es a fo problema ugyanaz. Az oroszok keptelenek csinalni ele barmit is mert konstrukcios problema es gyak ujra kene gyartani a sarkanyt hogy megoldjak. Elfogyasztottak az osszes tartalek hajtomuvet es a gyar nem kepes szallitani a potalkatreszeket amiket az indusok rendelnek. Ennek az oka pedig hogy nem voltak felkeszulve ilyen aranyu meghibasodasra. 30 % kornyeken van jobb napokon a MIG-29K bevethetosege szarazfoldi uzemeltetes melett.
IL-20 sok korszerusitese utan azt nyilatkoztak az indusok hogy gyakorlatilag kifizettek egy halom penzt a semmiert. Eredmeny ? Vettek P-8I gepeket.
Es lehetne sorolni a dolgokat.

Viszont ahogy irtam es tovabbra is tartom ezek a problemak a nyugati eszkozokkel nem allnak elo. Erdekes modon azok leszallitasra kerulnek idoben a szerozodott osszegert es mukodnek.

Nem fikazas hanem TENY dudi. Olvashatsz rola te magad is.

Persze konyu lesoporni az asztalrol ezeket azzal hogy "uzemeltetes" de valahogy az indusok csak az orosz technikat nem tudjak uzemeltetni ami kozvelekedes szempontjabol pont sokkal egyszerubben uzemeltetheto mint a nyugati.

Hogy van ez ?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Akkor vegyuk sorba

T-90 rugo es motorproblemak. - A rugot nem tudom de a motor az eredeti orosz !
SZU-30MKI nel hajtomu es fedelzeti szamitogep problemak voltak. Mindketto eredeti orosz !
Kilonal elfogadom amit irsz indiai akuk.
MIG-29K nal azt irod hogy minden technikanal vannak kezdeti nehezsegek ami igaz. De konyorgom ezt a gepet mar 2009 ben leszallitottak . 8 eve !!!!! A problemak pedig folyamatosn fenallnak es a fo problema ugyanaz. Az oroszok keptelenek csinalni ele barmit is mert konstrukcios problema es gyak ujra kene gyartani a sarkanyt hogy megoldjak. Elfogyasztottak az osszes tartalek hajtomuvet es a gyar nem kepes szallitani a potalkatreszeket amiket az indusok rendelnek. Ennek az oka pedig hogy nem voltak felkeszulve ilyen aranyu meghibasodasra. 30 % kornyeken van jobb napokon a MIG-29K bevethetosege szarazfoldi uzemeltetes melett.
IL-20 sok korszerusitese utan azt nyilatkoztak az indusok hogy gyakorlatilag kifizettek egy halom penzt a semmiert. Eredmeny ? Vettek P-8I gepeket.
Es lehetne sorolni a dolgokat.

Viszont ahogy irtam es tovabbra is tartom ezek a problemak a nyugati eszkozokkel nem allnak elo. Erdekes modon azok leszallitasra kerulnek idoben a szerozodott osszegert es mukodnek.

Nem fikazas hanem TENY dudi. Olvashatsz rola te magad is.

Persze konyu lesoporni az asztalrol ezeket azzal hogy "uzemeltetes" de valahogy az indusok csak az orosz technikat nem tudjak uzemeltetni ami kozvelekedes szempontjabol pont sokkal egyszerubben uzemeltetheto mint a nyugati.

Hogy van ez ?
Negyven valahány gépről beszélsz!
Miért nincs baj a többi Szuhojjal?A fedélzeti számítógépnél állítólag a külföldi rendszerek integrációja a baj(azt,hogy ki integrálta őket az meg nem mondom).
Ki ne találd,hogy az indiaiak otthon gyártják a tankokat de rugókat az oroszoktól veszik..és itt is felmerül a kérdés,hogy miért csak az indiai T-90-ekkel van baj?A motornál meg a hűtéssel volt baj állítólag(nagy rész a kasmíri területnél állomásoznak a T-90-ek).Itt megint az a fura,hogy nincs olyan közel-keleti vagy afrikai állam aki panaszkodna a T-90-re pedig ott is van meleg dögivel!
Azt sem mondhatod,hogy máshol nem derülnek ki a problémák hisz már Afrikába sem lehet mindent eladni vagy a Közel-Keletre.

Az IL-ekkel nem műszaki bajok voltak hanem képességbeliek.

Az a fura,hogy Indiában baj van mindennel,valahogy minden elromlik máshol meg nem.Az sem szokványos,hogy a pocsék indiai tapasztalatok ellenére a fent említett eszközöket máshol veszik mint a cukrot(kivéve az IL-t).

Azt mondod nem az üzemeltetővel van a baj.Legyen!Azt mondod nem az Indiában készült részegységekkel van a baj.Legyen!De akkor azt is mond meg,hogy a világ többi országának eladott Szuhojokkal,T-90-ekkel stb... miért nincs baj.Vagy szerinted reális az a fent említett elmélet miszerint az oroszok Indiába direkt csak a selejtet küldik?
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem azt írtam,hogy a lőszer az üzemeltetési probléma hanem ahogy lőnek az eszközzel.
Ajánlom figyelmedbe Íjász kolléga M777 tarack topikban lévő 2011.10.11-i hozzászólását(43-as számú hozzászólás) képpel illusztrálva.
Sajnos nem tudom,hogy lehet hozzászólást beilleszteni így neked kell megkeresni tényleg sorry!
Negyven valahány gépről beszélsz!
Miért nincs baj a többi Szuhojjal?A fedélzeti számítógépnél állítólag a külföldi rendszerek integrációja a baj(azt,hogy ki integrálta őket az meg nem mondom).
Ki ne találd,hogy az indiaiak otthon gyártják a tankokat de rugókat az oroszoktól veszik..és itt is felmerül a kérdés,hogy miért csak az indiai T-90-ekkel van baj?A motornál meg a hűtéssel volt baj állítólag(nagy rész a kasmíri területnél állomásoznak a T-90-ek).Itt megint az a fura,hogy nincs olyan közel-keleti vagy afrikai állam aki panaszkodna a T-90-re pedig ott is van meleg dögivel!
Azt sem mondhatod,hogy máshol nem derülnek ki a problémák hisz már Afrikába sem lehet mindent eladni vagy a Közel-Keletre.

Az IL-ekkel nem műszaki bajok voltak hanem képességbeliek.

Az a fura,hogy Indiában baj van mindennel,valahogy minden elromlik máshol meg nem.Az sem szokványos,hogy a pocsék indiai tapasztalatok ellenére a fent említett eszközöket máshol veszik mint a cukrot(kivéve az IL-t).

Azt mondod nem az üzemeltetővel van a baj.Legyen!Azt mondod nem az Indiában készült részegységekkel van a baj.Legyen!De akkor azt is mond meg,hogy a világ többi országának eladott Szuhojokkal,T-90-ekkel stb... miért nincs baj.Vagy szerinted reális az a fent említett elmélet miszerint az oroszok Indiába direkt csak a selejtet küldik?


Az indiai SZUHOJ azert eleg egyedi es szerintem innen jott a problema is hogy csakugy mint a BP-i metrot azt sem teszteltek le elegge. Aztan jottek a problemak.

dudi arra szeretnelek kerni hogy ha szeretnel normalis modon beszelgetni akkor ezt az ovodas stilust fejezd be hogy olyanokat adsz a szamba amit nem mondtam.
pl "Ki ne találd,hogy az indiaiak otthon gyártják a tankokat de rugókat az oroszoktól veszi" En nem talalgattam hanem azt mondtam egyszeruen hogy NEM TUDOM. De ha te tudod konkretan akkor orommel meghallgatlak.

Ismet megkerdem.

Szerinted miert van az hogy csak az orosz eszlkozokkel van "uzemeltetesi" problema? Miert nem jonnek elo ezek vagy ilyen mertekben a nyugati eszkozoknel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Az indiai SZUHOJ azert eleg egyedi es szerintem innen jott a problema is hogy csakugy mint a BP-i metrot azt sem teszteltek le elegge. Aztan jottek a problemak.

dudi arra szeretnelek kerni hogy ha szeretnel normalis modon beszelgetni akkor ezt az ovodas stilust fejezd be hogy olyanokat adsz a szamba amit nem mondtam.
pl "Ki ne találd,hogy az indiaiak otthon gyártják a tankokat de rugókat az oroszoktól veszi" En nem talalgattam hanem azt mondtam egyszeruen hogy NEM TUDOM. De ha te tudod konkretan akkor orommel meghallgatlak.

Ismet megkerdem.

Szerinted miert van az hogy csak az orosz eszlkozokkel van "uzemeltetesi" problema? Miert nem jonnek elo ezek vagy ilyen mertekben a nyugati eszkozoknel?

Budapesti metró:Az oroszok közölték amikor meglátták a kocsikat,hogy nincs értelme annak amit csinálnak(annyira elavult amit nekünk szállítottak,hogy már nem is gyártják egy ideje csak miattunk tettek kivételt)ezen kívül amolyan magyaros megoldásként a metró szoftvereinek csak azokat az elemeit vettük meg ami nekünk szimpatikus volt.Gondolom nem árulok el azzal nagy titkot,hogy miután nem nagyon vagyunk metrógyártó/fejlesztő nagyhatalom természetesen ezt is elbasztuk.

Az MKI valóban egyedi de a hajtóműve már közel sem.
Rugó:Józan paraszti ésszel gondolkodva szerinted reális az,hogy az oroszok pont a rugók licencét nem adták el Indiának?Tökéletesen nyilvánvaló,hogy a rugók is Indiába készültek.Nem én voltam a gyerekes hanem te próbálsz hülyének nézni mindenkit ezzel a rugót nem tudom hol gyártják dologgal.

Én azt mondom,hogy az üzemeltetői oldallal van a baj.Nyilvánvalóan a gyártási oldal mellett.Ugye nem véletlen nem vállaltak semmilyen garanciát a franciák az esetlegesen Indiában készült Rafaleokra!

Kérlek válaszolj az én kérdésemre(Hogy lehet,hogy máshol nincs baj csak Indiában?) ha már én megtettem azt,hogy a tiédre válaszoltam ráadásul nem kérdéssel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
su-30-aams.png
 
M

molnibalage

Guest
Ez az ábra úgy értelmetlen, ahogy van az ábrázolási módja miatt.

A lenti diagramon M0,9 cél és indító gép sebesség, 0 km oldaltávolság paraméter esetén látható az R-27ER esetén az indítási távolság. 18 km-en mindkettő esetén 130 km, ami testvérek között is 70 tmf. Hohó, hát ez szerepel a fenti ábrán. Az, hogy mikor repül az indítógép 18 km-en és a célpont is és nem manőverezik azt mindenki fantáziájára bízom. Kb. soha..

Aki a realitásokkal akar foglalkozni, az ossze el ezekt a távolságokat úgy 3-4-gyel, ez az 5-10 km között magasság tartomány.

A diagraom indítási távolság van, közeledő, nem manőverező célt nézve, 0 km-es paraméterrel. A NEZ ennél sokkal kisebb...

A HT összefoglalóban benne lesz ez sokkal bővebben levezetve és elmagyarázva. (IR rakéták esetén a szenzor korlátja sehol nincs, ez a rakéta mozgási energiája szerinti korlát. Az R-73 pnotosan szemből kb. néhány km-ről lockol rá bármire is és nem 30-40 km-ről...)
m7mamgl7c4h6uypj3euy.png
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 412
44 018
113
Szerintem mindenki tudja, hogy ez egy marketinges ábra :)
És mint a marketinges ábrák általában, ez is az ideális esetre vonatkozó elméleti maximumot tartalmazza, erősen felfelé kerekítve.
Természetesen. Alap hogy nagy magasságban nagy gyorsasággal vakon közeledő nem manőverező célra adják meg mindig az ilyen adatokat. Kb. ezek értelme annyi, mint szgk. végsebességet reklámozni szakadékban hátszél mellett mért értékkel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Ma az egyik vezető RSzK MiG konstruktőr öngyilkossági kísérletet hajtott végre. Szerencsére a munkatársai időben taáltak rá és kihívták a mentőt. Jelenleg kórházban ápolják.