JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Hogyan ragasztanád fel a visszapillantót, hogy ott is maradjon -5G és +9G-nél is? Ahol van kabinkerek ott kompromisszum nélül elfér. A mások kabinban eleve belógna és ugyebár nincs keret.
Értsd jól. Csak a GD/LM csinált idáig merevítő nêlküli dekket, ez az ő szokásuk, mások nem vették át. Nyilván nem lehet az ilyenre utólag tükröt ragasztani.
 
M

molnibalage

Guest
Értsd jól. Csak a GD/LM csinált idáig merevítő nêlküli dekket, ez az ő szokásuk, mások nem vették át. Nyilván nem lehet az ilyenre utólag tükröt ragasztani.
Az F-16 pitjétől amikor kijött, akkor mindenki oda és vissza volt, hogy olyan kilátást bizotosított, hogy a pilóták seggreültek tőle. Ma már annyira nem fontos, de a Vietnám utáni érában ez kb. 5* faktor és selling point volt a dogfigth aranykorában.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
F 7 Såtenäs
2018 december 2.

Saab JAS 39C Gripen (English: "Griffin")

2 x Meteor Rb 101
2 x AMRAAM Rb 99
2 x IRIS-T Rb 98

23783830_1981173825456899_6701138655176574193_o.jpg


23799976_1981173822123566_7335435172662448576_o.jpg

24068850_1981173852123563_5453470545102424136_o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Kicist szomorú, hogy egy modern, 4.5 generációs harcászati vadászgép tolóerő/tömeg aránya gépbe épített állapotban lényegében csak az üres szerkezeti tömegével éri el az 1:1-et.
Ez a JAS-39E/F a méretéhez képes bizony ultranehéz lett...
:(
 
M

molnibalage

Guest
Kicist szomorú, hogy egy modern, 4.5 generációs harcászati vadászgép tolóerő/tömeg aránya gépbe épített állapotban lényegében csak az üres szerkezeti tömegével éri el az 1:1-et.
Ez a JAS-39E/F a méretéhez képes bizony ultranehéz lett...
:(
Hát igen, még a Super Hornethez képest is erőtlen pusztán tolóerőt nézve. A Gripen E/F-nek nagyon, de nagyon kellett volna az F414EPE...

Alig használható valamire, annyire marketing szagú. Az első változatonák a top speed M1+ az E/F-nél mmeg M2.0... Jaj...

Miközben a gyorsulási jellemzőt meg a t/w arány határozzza meg azonos csúcsebesség mellett. Az E/F aerodinamikailag alig tér el a C/D-től.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Alig használható valamire, annyire marketing szagú. Az első változatonák a top speed M1+ az E/F-nél mmeg M2.0... Jaj...

Arra mindenképp jó nekem, hogy az MRPS neve sosem szokott az eszembe jutni :)

Gondoltam, ha már megtaláltam, belinkelem ide, hátha másnak is jó lesz valamire.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Amúgy itt is azt írom, amit a Hornetes topicban. Szóval lehetett volna ez az új Gripen mentes a mi általunk napjainkbanismert Gripen erőtlenségétől, de nem lett. Minden másban viszont jobb.
A magamfajta powermachine rajongóknak meg itt van a ma már nem is létező svéd JAS-39A Gripen felszállása 2010-ből:


Jól nézzük meg, mert ilyen se lesz többet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nálunk a Gripen kabinbelsője titkos (svéd kérésre), de itt van egy svéd videó a youtuberól, ahol 30m-es magasságban a nyílt tenger felett gyorsítanak igen szép nagy sebességre, majd belehúzva elérik a 11000 métert, kb egy perc alatt (10-11 sec-nél kezdődik a zoom climb és kb 1:20-nál már 33000 láb felett vannak. A videóból nem derül ki a pontos max magasság elérése, de a másfél perc se rossz, csak nekünk sajna nem releván, mivel sanszosan itt hangsebesség felett gyorsítottak, nyílván függesztények nélkül. Egy magyar keszi Gripen ezt nem teheti meg, mert vinne magával mindent.