Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A géphez fejlesztik a fegyvert nem a fegyvehez a gépet.Szóval adott a gép fegyverterének mérete,a bekötési pontok a kábelezés stb,meg hogy adott típusú fegyverből mennyinek kell elférni és ezek alapján fejlesztik a fegyvereket.
Persze, ez így mind szépen is hangzik. De azt azért ne felejtsd el, hogy Szergejéknél ez az első VADÁSZGÉP, ami belső fegyvertérrel készül. Ehhez ráadásul új fegyverzetet is akarnak, szóval lehet ott probléma bőven, hiszen eddig egy repfedélzeti rakétánál 15-20 centi +- nem számított, elfért a szárny alatt, itt meg a centik is számítanak. Azt is vedd számításba hogy mindenre ott se telik, választaniuk kell. Úgy néz ki nekik nem ez a sürgős, hiszen ki az a környezetükben, akit a PAK-FA nélkül hagyományos fegyverzettel ne nyomnának le, szóval nekik nem égető a hiánya. Aki ellen meg ez kevés, az ellen meg ott van a nagy BUMM. Szóval ők úgy érzik, nekik most más a prioritás, pl. a Tu-160 és más stratégiai fegyverek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Persze, ez így mind szépen is hangzik. De azt azért ne felejtsd el, hogy Szergejéknél ez az első VADÁSZGÉP, ami belső fegyvertérrel készül. Ehhez ráadásul új fegyverzetet is akarnak, szóval lehet ott probléma bőven, hiszen eddig egy repfedélzeti rakétánál 15-20 centi +- nem számított, elfért a szárny alatt, itt meg a centik is számítanak. Azt is vedd számításba hogy mindenre ott se telik, választaniuk kell. Úgy néz ki nekik nem ez a sürgős, hiszen ki az a környezetükben, akit a PAK-FA nélkül hagyományos fegyverzettel ne nyomnának le, szóval nekik nem égető a hiánya. Aki ellen meg ez kevés, az elleon meg ott van a nagy BUMM. Szóval ők úgy érzik, nekik most más a prioritás, pl. a Tu-160 és más stratégiai fegyverek.

Igazából a második.A SZU-47-nek is belső fegyvertere volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and notaricon
M

molnibalage

Guest
Hány YF-22 készült?Hány YF-22-n teszteltek fegyvereket?Hány YF-22-N teszteltek fedélzeti elektronikát?
2 db. Volt egy demonstratív célpont nélküli AIM-120 indítás. Nem teszteltek, összesen 200-300 órát repültek a gépek. De ezeket wikin is megtalálod, ha vennéd rá a fáradságot..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Mert nem a végleges hajtómű van benne, nem azonos a kabin kialakításuk sem emlékeim szerint, stb. Az YF-22 és F-22A külsőre sem azonos, nemhogy belsőre. A mostani gépekben sanszosan radar sincs csak ballaszt, stb. stb.

Nem azonos kabin kialakítás?Arra gondolsz,hogy egy vagy 2 gépnek van megerősítés a plexin?Az egyik gépbe már beépítették a 30-ast és láss csodát semmit nem változott a gép(valószínűleg a 117 úgy lett átalakítva,hogy a gép változtatása nélkül bemenjen a 30-as helyére).

Maradjunk a tényeknél és felejtsünk el olyan dolgojat,hogy valószínűleg.A tényeket igazítsd a teóriához ne fordítva...

Láttad a 30-as hajtóművet valaha?Aztán még is ott van a gépben és repül.Attól,hogy nem látunk valamit az nem jelenti azt,hogy nem is létezik.És csak ezalapján kijelenteni bármit is óriási butaság.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Hallgatom ezt a sok stb-t...
Mert eddig ami biztosan kiderült az az,hogy a bele tervezett hajtómű miatt semmilyen átalakításra nincs szüksége a gépnek tehát emiatt biztos nem lesz akkora különbség a széria gépek és a mostaniak sárkánya közt mint amekkora az YF-22 és az F-22 közt van.A kabintetőre ugyan ez igaz miután abból is van megerősített és megerősítés nélküli.Ami a radart illeti az már a T-20-3-as gépbe beépítésre került(2011-ben emelkedett először a levegőbe) szóval ezt a ballasztos dolgot sem tudom másnak felfogni mit a vágyaid egyikének.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Igazából a második.A SZU-47-nek is belső fegyvertere volt.
Igen, de az nem vadászgép volt csak egy techdemo kísérleti gép főleg az előrenyolazott szárny aerodonamikai és szilárdsági tesztjére. Ráadásul nem is volt hozzá semmiféle új fegyverzet, így ebből szempontból nem sok új tapasztalatot gyűjthettek vele.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Tudod papám a 444 hívők se igazán így látják.

Ez most mit akar jelenteni?

ha ez is jó! A A ch-4 ch-5 és az egyéb nagyobb drónok is csak kínai propik ugye? amivel jól bevágódtak a közel keleten.
Az oroszok el is ismerik hogy nem csak a jenki kínai drónok mögött vannak elmaradva hanem török és az iránaiak mögött is .

Ki beszélt most a drónokról? Én csak a hülyeségre válaszoltam, amit belinkeltél.

Ha te így látod oké

Arról nem beszélve hogy a mi-28 gépük most kapott kemény kritikát . Egy szíria bevetés során merülnek fel benne hiányosságok .
Az orosz kiképzés során mit csináltak azok a pilóták? Hogy nem volt panasz ?

Na és hány kínai hadieszközt teszteltek éles harci helyzetben? Mert az orosz cuccokat most elég jól letesztelték. Természetes, hogy a tapasztalatokat a fejlesztéseknél alkalmazzák. Mi ezzel a gond?

Mert azoknál 2011-ben szált fel a j-20! Más országot nem, látok 5 gen gépet fejleszteni.

Ez oké. Nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy a zéró infókból jelentesz ki dolgokat fixre!

Akiknél már ZH-5 fegyver van a csaptoknál ugye? Az oroszok meg elkamuzzák hogy mi is van az AK-12-vel. Erre bedobják hogy megy a 74-ek modernizálása inkább nehogy már a kis sorkatona újat kapjon a kezébe.

Oké, elismerem a kínaiak gépkarabélya jobb, mint az AK-74. Meglátjuk befut-e akkora karriert, mint a kalas...

Mi értelme titkolózni egy k-77M kapcsolatba ?

Ahaa. Mondj már nekem egy 100%-ban hitelesnek vehető infót bármelyik AAM-ról légyszi!


Jut eszembe! A sisak kijelzőt elfelejtetted megemlíteni!:rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Igen, de az nem vadászgép volt csak egy techdemo kísérleti gép főleg az előrenyolazott szárny aerodonamikai és szilárdsági tesztjére. Ráadásul nem is volt hozzá semmiféle új fegyverzet, így ebből szempontból nem sok új tapasztalatot gyűjthettek vele.

De attól még úgy kellett megtervezni és kivitelezni a belső fegyverteret,hogy abba kerülhet is valami(nem arra tervezték a gépet,hogy elkaszálják a projektet!!!).Nem csak kihagytak a sárkányban x köbméter helyet meg rászegeltek pár lemezt ajtó gyanánt.
 
M

molnibalage

Guest
Nem azonos kabin kialakítás?Arra gondolsz,hogy egy vagy 2 gépnek van megerősítés a plexin?Az egyik gépbe már beépítették a 30-ast és láss csodát semmit nem változott a gép(valószínűleg a 117 úgy lett átalakítva,hogy a gép változtatása nélkül bemenjen a 30-as helyére)
.
És ezt te miből szűröd le? Az F-16 Block 40/42-nél a szívócsatorna tér el az PW F100 és GE F110 levegőigény miatt, de a gépre ez utólag került rá. A PAK-FA estén eredetileg is a szívócsatorna sanszosna a 30-as gyártmányhoz készült. Ennek ellenére lehet, hogy a F100 vs F110 szerint nem azonosak bekötési pontok. Ugyanis a fenti két gép külsőre a szívócsatornát leszámítva azonosak, de mégsem csereszabatosak. Nem tudsz F100-at és F110-et ellentétes sárkányba betenni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
De attól még úgy kellett megtervezni és kivitelezni a belső fegyverteret,hogy abba kerülhet is valami(nem arra tervezték a gépet,hogy elkaszálják a projektet!!!).Nem csak kihagytak a sárkányban x köbméter helyet meg rászegeltek pár lemezt ajtó gyanánt.
Lehet hogy így volt, de nem új, majd egyszer talán létező fegyverekhez tervezhették, hanem az akkor meglévőkhöz. Egyébként a projektet nem annyira elkaszálták, mint inkább rájöttek arra (mint mások is máshol), hogy nagy manőverezőképességet igénylő harcigépet előrenyilazott szárnyakkal a konstrukcióból adódó ellentmondás miatt nemigen lehet építeni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
.
És ezt te miből szűröd le? Az F-16 Block 40/42-nél a szívócsatorna tér el az PW F100 és GE F110 levegőigény miatt, de a gépre ez utólag került rá. A PAK-FA estén eredetileg is a szívócsatorna sanszosna a 30-as gyártmányhoz készült. Ennek ellenére lehet, hogy a F100 vs F110 szerint nem azonosak bekötési pontok. Ugyanis a fenti két gép külsőre a szívócsatornát leszámítva azonosak, de mégsem csereszabatosak. Nem tudsz F100-at és F110-et ellentétes sárkányba betenni...

Maradjunk a józan paraszti észnél.
Van egy repülő amibe van egy hajtómű tervezve ami még fejlesztés alatt áll.Mi az egyszerűbb?A hozzá tervezett hajtóműhöz megépíteni a gépet és az átmeneti hajtóművet átalakítani,hogy alkalmas legyen a beépítésre vagy az átmeneti hajtóműre szabni a gépet majd utólag átépíteni a fél gépet,hogy alkalmas legyen az eredetileg bele tervezett hajtómű befohadására?
 
M

molnibalage

Guest
Maradjunk a józan paraszti észnél.
Van egy repülő amibe van egy hajtómű tervezve ami még fejlesztés alatt áll.Mi az egyszerűbb?A hozzá tervezett hajtóműhöz megépíteni a gépet és az átmeneti hajtóművet átalakítani,hogy alkalmas legyen a beépítésre vagy az átmeneti hajtóműre szabni a gépet majd utólag átépíteni a fél gépet,hogy alkalmas legyen az eredetileg bele tervezett hajtómű befohadására?
Hajtóműveket tudtommal nem szokás csak úgy átalakítgatni, de Allesmor majd kijavít, ha tévednék. Ennek fő oka (szerintem) azok hődilatációja, kurvára nem mindegy, hogy hol vannak megfogva. Ezért van az, hogy az F-16 esetén a Block 40/42 esetén a sárkányok térnek el és nem a hajtóműveket szabák át... Ezért van az, hogy az F-16-ból kikapott F100-asok a fel tudták használni az F-15-ösöknél is. Az F-15 könyv kék keretes írása és az F-35 FAQ hajtóműves részénél is ott van.

Erről beszélek, hogy minden infó eléd van téve, de nem tudod összerakni a daraokat. Kvázi soha..
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Hajtóműveket tudtommal nem szokás csak úgy átalakítgatni, de Allesmor majd kijavít, ha tévednék. Ennek fő oka (szerintem) azok hődilatációja, kurvára nem mindegy, hogy hol vannak megfogva. Ezért van az, hogy az F-16 esetén a Block 40/42 esetén a sárkányok térnek el és nem a hajtóműveket szabák át... Ezért van az, hogy az F-16-ból kikapott F100-asok a fel tudták használni az F-15-ösöknél is. Az F-15 könyv kék keretes írása és az F-35 FAQ hajtóműves részénél is ott van.

Erről beszélek, hogy minden infó eléd van téve, de nem tudod összerakni a daraokat. Kvázi soha..

A 117 eleve egy átalakított hajtómű amit kizárólak a SZU-57-hez terveztek(és csak ebben használják).Ebbe belefér az amiről írtam.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Csak arról van szó, hogy anno, a 30-as hajtóművet megrendelő orosz védelmi minisztérium kikötötte, hogy a szerkezetnek egy az egyben be kell férnie a 117-es helyére és annak bekötési pontjaihoz. Így a Szaturn kezei meg voltak kötve. Kérdés, hogy mennyire tartották magukat ehhez, hiszen a rendelkezésre álló videók tanúsága szerint már hozzányúltak a hajtóműgondolához, de legalábbis annak végéhez.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Hajtóműveket tudtommal nem szokás csak úgy átalakítgatni, de Allesmor majd kijavít, ha tévednék. Ennek fő oka (szerintem) azok hődilatációja, kurvára nem mindegy, hogy hol vannak megfogva. Ezért van az, hogy az F-16 esetén a Block 40/42 esetén a sárkányok térnek el és nem a hajtóműveket szabák át... Ezért van az, hogy az F-16-ból kikapott F100-asok a fel tudták használni az F-15-ösöknél is. Az F-15 könyv kék keretes írása és az F-35 FAQ hajtóműves részénél is ott van.

Erről beszélek, hogy minden infó eléd van téve, de nem tudod összerakni a daraokat. Kvázi soha..

Jah azt elfelejtettem,hogy ez az infó ugyan úgy ahogy a radar is számodra is elérhető.Úgy látszik te sem vagy képes összerakni dolgokat...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
A 117 eleve egy átalakított hajtómű amit kizárólak a SZU-57-hez terveztek(és csak ebben használják).Ebbe belefér az amiről írtam.
Megnyugtatlak, a 117-es hajtómű egy módosított vezérlésű 117Sz, aminél kissé felspanolták a tolóerőt, de amúgy ugyanaz a 905-ről 932mm-re megnövelt belépő keresztmetszete és az AL-31FP-kel azonos AN-100-as vektorálható laval fúvócsöve van, mint az AL-41F1-Sz-nek.
Vagyis lényegében ez egy idén negyven éves AL-31F.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Csak arról van szó, hogy anno, a 30-as hajtóművet megrendelő orosz védelmi minisztérium kikötötte, hogy a szerkezetnek egy az egyben be kell férnie a 117-es helyére és annak bekötési pontjaihoz. Így a Szaturn kezei meg voltak kötve. Kérdés, hogy mennyire tartották magukat ehhez, hiszen a rendelkezésre álló videók tanúsága szerint már hozzányúltak a hajtóműgondolához, de legalábbis annak végéhez.

A 30-as rövidebb ez tisztán látszik szóval emiatt kisebb lett az a tér is amibe be kell rakni.Vagy nem erre az átalakításra gondoltál?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Megnyugtatlak, a 117-es hajtómű egy módosított vezérlésű 117Sz, aminél kissé felspanolták a tolóerőt, de amúgy ugyanaz a 905-ről 932mm-re megnövelt belépő keresztmetszete és az AL-31FP-kel azonos AN-100-as vektorálható laval fúvócsöve van, mint az AL-41F1-Sz-nek.
Vagyis lényegében ez egy idén negyven éves AL-31F.

Ez miben mond ellent annak,hogy a 117 egy kizárólag a SZU-57-hez készült átalakított hajtómű?