Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
NEM kölcsönkéregetnek a hadseregektől.
Pedig adnank.... :p Kell valakinek egy alighasznalt MiG-29? Ketuleses, egy pilota, egy utas, rohadtgyorsan ott vagy Brusszelben, vagy ahol akarsz. :D Tenyleg Viktor leparkolhatna egy ketuleses Fulcrummal Brusszelben, Szijjarto meg a masikkal, csak fel kell ujitani oket, azt sirhat az ellenzek, hogy jaj, kormanygep.:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
view.php
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 050
26 606
113
A 219 sehol nincs, legfeljebb A 319!! :D És tudod mennyi a különbség az A 319 és a WizzAir-nél tömegével előforduló A 320 között?!! A 320-as kicsivel hosszabb hogy több utasülés férjen bele, vagyis reptechnikailag gyakorlatilag semmi különbség.

Lehet, hogy van átjárás, de nem vagyok biztos benne!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lehet, hogy van átjárás, de nem vagyok biztos benne!
Akkor nyugodtan biztos lehetsz benne, sőt, még a 321-hez is van átjárás elég rövid szimulátoros átképzéssel (a 321-en a még nagyobb utastér miatt nagyobb a kondi-rendszer, több a vészkijárat és a hosszabb törzs miatt hátul van farokcsúszó, hogy nehezebben verjék oda a gép seggét startnál - ekkora a brutális különbség). Nem véletlen hívják ezeket típuscsaládnak.
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Akkor nyugodtan biztos lehetsz benne, sőt, még a 321-hez is van átjárás elég rövid szimulátoros átképzéssel (a 321-en a még nagyobb utastér miatt nagyobb a kondi-rendszer, több a vészkijárat és a hosszabb törzs miatt hátul van farokcsúszó, hogy nehezebben verjék oda a gép seggét startnál - ekkora a brutális különbség). Nem véletlen hívják ezeket típuscsaládnak.

Egészen pontosan a Wizzairnél egy 1 órás online átképzés van a pilótáknak a típuscsalád tagjai között... Tehát nyugodtan repülhetnék. Más kérdés, hogy nem hiszem, hogy a Wizzair pilótát fog biztosítani a magyar államnak tekintve, hogy elég komoly pilótahiánnyal küzdenek ők is, pláne kapitányi oldalról.

Előbb tartanám elképzelhetőnek, hogy gyakorlatban tartás végett a honvédségi pilóták repüljenek part-time contract-al a Wizznél.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kicsit érdekes mert a lajstromozás alapján (9H-AGN) a gépek jelenleg a Máltai Privajet - https://www.privajet.com/en/#/top - tulajdonában vannak.
Érdemes figyelni mert állítólag - www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4 - ma vagy holnap szállítják le őket a HUAF-nak.

Szerintem a Privajet valami közvetítő lehet az üzletben...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Egészen pontosan a Wizzairnél egy 1 órás online átképzés van a pilótáknak a típuscsalád tagjai között...
Előbb tartanám elképzelhetőnek, hogy gyakorlatban tartás végett a honvédségi pilóták repüljenek part-time contract-al a Wizznél.
Szerintem így is kellene csinálni hosszú távon, segítség lenne a Wizz felé, és repült időt, tapasztalatot gyűjthetnének a Honvédség pilótái (feltéve ha nem tiltja ezt valami légiforgalmi szabályzat).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 050
26 606
113
Szerintem így is kellene csinálni hosszú távon, segítség lenne a Wizz felé, és repült időt, tapasztalatot gyűjthetnének a Honvédség pilótái (feltéve ha nem tiltja ezt valami légiforgalmi szabályzat).

Fizetni is kellene őket ahhoz, hiszen a civil pilóták 3-5-ször többet keresnek, mint a katonaiak. Ez talán megoldás lenne arra a problémára, hogy fognak megtartani a honvédségnél, egy civilben lényegében azonnal elhelyezkedni tudót!
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 839
65 469
113
Kicsit érdekes mert a lajstromozás alapján (9H-AGN) a gépek jelenleg a Máltai Privajet - https://www.privajet.com/en/#/top - tulajdonában vannak.
Érdemes figyelni mert állítólag - www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4 - ma vagy holnap szállítják le őket a HUAF-nak.

Szerintem a Privajet valami közvetítő lehet az üzletben...
Megtalaltad hol landol némi feketepenz. Málta valami adoparadicsom ha jól tudom mint Luxemburg meg a Man sziget.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 839
65 469
113
Fizetni is kellene őket ahhoz, hiszen a civil pilóták 3-5-ször többet keresnek, mint a katonaiak. Ez talán megoldás lenne arra a problémára, hogy fognak megtartani a honvédségnél, egy civilben lényegében azonnal elhelyezkedni tudót!
Azokra a napokra fizessen nekik a Wizz, de ha jól tudom jogszabályokat tilos a bermunka a fegyveres testuleteknel. Legalábbis a múlt evtizedbol nekem valami ilyen rémlik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azokra a napokra fizessen nekik a Wizz, de ha jól tudom jogszabályokat tilos a bermunka a fegyveres testuleteknel. Legalábbis a múlt evtizedbol nekem valami ilyen rémlik.
Megoldható: MH/HM szerződik a Wizz-el, és a személyzetet vezénylik a Wizz-járatokra, a pilótákat nem közvetlenül a Wizz fizetné hanem a saját gazda, tehát így nem egyéni akció lenne és kontrollálható a tevékenység törvényessége és az elfoglaltság ideje is.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz