Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Viszont annak meg nem forgott a rotorja.... A billentés egy dolog, a "flexibilis" áthajtás egy másik. Talán még nem megy egyszerre a kettő. Az A400 fordulatszám csökkentővel kapcsolatos problémáibó levezetve, talán nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy mondjuk én lerajzolnám! :)

Egyébként számomra érthetetlen ez a billenőrotoros megközelítés.
A V-22 is valljuk be, hogy nem nevezhető sikertörténetnek. Erre egy még bonyolultabb megoldást választani...
 
T

torsen

Guest
Itt legalább nem "csomagolja be" magát a rendszer. Talán emiatt egyszerűbb, de mégse probléma mentes.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Remélem az oroszok is a az SB-1 harcheli változatához hasonló nagy sebességű harci helit alkotnak.
Az a legcsinosabb harci heli terv
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 515
4 886
113
Érdekes a kanóc mosolyoghat. Minden esetre a fizikát nem lehet át dobni, véres verejtékkel kis eredményt elérni sok pénzért. Ez a verzió már vagy 10 éve megvan csak aktualizálják .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Techdemó gép ilyen rotorral mintha régebben lett volna
Sikorsky X2 - Sikorsky S-97 Raider - Sikorsky/Boeing SB1 Defiant a sorrend. És igen, ezek még mindig csak tech demok.

Azonban, ha a régebben alatt még a 70-es éveket érted, akkor ez is igaz, mert a Sikorskynak akkor készült az első rigid rotor system-es kísérleti gépe.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Techdemó gép ilyen rotorral mintha régebben lett volna
xh-59.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Elképesztően masszívnak tűnik ez a rotoragy és nem csak azért, mert koax az elrendezés. De ha megnéz az ember egy akármilyen Sikorsky gépet, totálmindegy, hogy könnyű, vagy nehéz konstrukciót, ami szembeötlő, az a jó masszív rotoragy és rotor tengely kialakítás.
Érdemes összevetni az UH-60-ast a Mi-38-assal, vagy Mi-28-assal, vagy a Mi-26-osét a CH-53K-val és feltűnik, hogy pl. az oroszok forgószárny tengelye arányaiban szinte fogpiszkáló a Sikorsky konstrukcióhoz képest.
És mi az, amit rendre kiemelnek a Sikorsky gépeivel kapcsolatban? Hogy a legjobban sikerült részük a forgószárny agy és hajtótengely, szinte örök életűek.
És az összes többi külföldi gyártónál vagy ezzel a redszerelemmel van gond, mikor a fejlesztés során elkezd emelkedni a tengelyteljesítmény, vagy a reduktorral.

Nem értem, hogy ezt miért csak a Sikorsky tudja jól dizájnolni?
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
Elképesztően masszívnak tűnik ez a rotoragy és nem csak azért, mert koax az elrendezés. De ha megnéz az ember egy akármilyen Sikorsky gépet, totálmindegy, hogy könnyű, vagy nehéz konstrukciót, ami szembeötlő, az a jó masszív rotoragy és rotor tengely kialakítás.
Érdemes összevetni az UH-60-ast a Mi-38-assal, vagy Mi-28-assal, vagy a Mi-26-osét a CH-53K-val és feltűnik, hogy pl. az oroszok forgószárny tengelye arányaiban szinte fogpiszkáló a Sikorsky konstrukcióhoz képest.
És mi az, amit rendre kiemelnek a Sikorsky gépeivel kapcsolatban? Hogy a legjobban sikerült részük a forgószárny agy és hajtótengely, szinte örök életűek.
És az összes többi külföldi gyártónál vagy ezzel a redszerelemmel van gond, mikor a fejlesztés során elkezd emelkedni a tengelyteljesítmény, vagy a reduktorral.

Nem értem, hogy ezt miért csak a Sikorsky tudja jól dizájnolni?

És milyen brutál mereven állnak a lapátok, szög egyenesek. Hol vannak már a lelógó lapátok.
Legalább könnyű dolguk lesz a makettezőknek, nem kell hajlítgatni :)

Én azt nem értem, hogy állítólag több kategóriában tervezik a váltást. A Bell-féle tilt rotor-os gépből hogy lesz harci helikopter?
Vagy valamit nem jól tudok?
Az SB1 koncepciót ismerjük harci konfigban.
Jézus ereje, most néztem meg, több mint 50 éve szállt fel először a Cheyenne.:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: therob