UH-60 / S-70 Black Hawk (Sikorsky,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Tetszik:
http://www.israeldefense.co.il/en/node/33083

a kép a cikkből:
S-70%20Black%20Hawk%20helicopter.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A 30 mm gépágyút és a páncélozást leszámítva ez már egy apache :)
Nem hiszem hogy egy szállító helikopter feladata lenne Hellfireeket eregetni...
Amikor harci helikopter feladatot akar ellátni akor felesleges a tehertér (és a vele járó plusz méret, súly, stb...)
amikor meg szállító helit játszik felesleges a szárnycsonk, felfüggesztők, stb...
Attól meg az isten mentsen meg hogy 10 katonával a fedélzeten kezdjen neki tankokra vadászni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Mexikó
Lezuhant egy UH-60 Black Hawk fedélzetén a belügyminiszterrel. A földön 14 ember életét vesztette, 15-en megsérültek.A helikopteren utazók túlélték a balesetet.
p7jbhcr7lTs.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Mexikó
Lezuhant egy UH-60 Black Hawk fedélzetén a belügyminiszterrel. A földön 14 ember életét vesztette, 15-en megsérültek.A helikopteren utazók túlélték a balesetet.
p7jbhcr7lTs.jpg
Na szerencsétlenek, nem elég a földrengés, még a belügyminiszter is "besegít" a bajokba... :(
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Mexikó
Lezuhant egy UH-60 Black Hawk fedélzetén a belügyminiszterrel. A földön 14 ember életét vesztette, 15-en megsérültek.A helikopteren utazók túlélték a balesetet.
p7jbhcr7lTs.jpg

Szerencsés vége lett volna a balesetnek azzal, hogy az utasok túlélték a balesetet, erre meg a földön haltak meg egy csomóan.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Nem hiszem hogy egy szállító helikopter feladata lenne Hellfireeket eregetni...
Amikor harci helikopter feladatot akar ellátni akor felesleges a tehertér (és a vele járó plusz méret, súly, stb...)
amikor meg szállító helit játszik felesleges a szárnycsonk, felfüggesztők, stb...
Attól meg az isten mentsen meg hogy 10 katonával a fedélzeten kezdjen neki tankokra vadászni.

Igen, nagyon eltér a csataheli és a szállító felépítése, hogy helyettesítsék egymást. Persze itt inkább arról van szó, hogy tűztámogatásra is használható legyen egy szállító, mert ha eldurvul a helyzet, akkor ne legyen kihasználatlan jármű. Az UH-60, ha jól látom, ezzel a kiegészítő képességgel rendelkezik.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Igen, nagyon eltér a csataheli és a szállító felépítése, hogy helyettesítsék egymást. Persze itt inkább arról van szó, hogy tűztámogatásra is használható legyen egy szállító, mert ha eldurvul a helyzet, akkor ne legyen kihasználatlan jármű. Az UH-60, ha jól látom, ezzel a kiegészítő képességgel rendelkezik.
Szerintem ha eldurvul a helyzet akkor a szállítítóhelik maximálisan el lesznek azzal foglalva hogy előre hordják a hátországból az utánpótlást (katona, lőszer, kaja, stb...) a front közelébe, visszafelé meg a sebesülteket.
Ha kiveszel a meglévő egy (max. két) tucat szállítóhelikopteredből X db-ot tűztámogatni akkor azt éred el hogy
- a tűztámogató helit le fogják lőni => nem lesz mivel tűztámogatni;
- nem lesz elég heli szállító feladatokra => nem lesz utánpótlás;
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem ha eldurvul a helyzet akkor a szállítítóhelik maximálisan el lesznek azzal foglalva hogy előre hordják a hátországból az utánpótlást (katona, lőszer, kaja, stb...) a front közelébe, visszafelé meg a sebesülteket.
Ha kiveszel a meglévő egy (max. két) tucat szállítóhelikopteredből X db-ot tűztámogatni akkor azt éred el hogy
- a tűztámogató helit le fogják lőni => nem lesz mivel tűztámogatni;
- nem lesz elég heli szállító feladatokra => nem lesz utánpótlás;

Az UH60 alapbol egy rohamdesszant harctéri szállitónak lett tervezve.Hogy magán a harctéren tegye le a desszantot.Azért vannak a lövészállások,Alapbol vannak hozzá a felszerelhető szárnycsonkok.Alapbol jol birja a harci sérüléseket.Tervezési szempontok alakövetelménye volt.Szállitóhelinek a CH47 van rendszeresitve.A Battelhawk változatot még a nyolcvanas évek végén kezték el kialakitani az amik,csak aztán a Szu behalt,és mint feleslegest ejtették.Minek nekik,van elég csatahelijük.Különben 90ben reppült a prototipus,aminek az AH64 célzórendszere ott volt az orrán.Egyébbként a Mihu ugyanilyen jellegű gép,csak jobban átépitették az alaptipust.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az UH60 alapbol egy rohamdesszant harctéri szállitónak lett tervezve.Hogy magán a harctéren tegye le a desszantot.Azért vannak a lövészállások,Alapbol vannak hozzá a felszerelhető szárnycsonkok. Alapbol jol birja a harci sérüléseket.
Azért ezt a "jól bírja a harci sérüléseket" talán megéri kicsit kibontani.
Gondolom azzal nem mondok semmi újat hogy helikopter nagyon érzékeny jószág. Rengeteg nagy terhelésnek kitett, nagy fordulatszámon dolgozó alkatrésze van amik még normál békeidős üzemeltetés mellett is nagyon gondos karbantartást igényelnek. Ennek ellenére a helikopterek baleseti rátája messze meghaladja a fix szárnyú repülőgépek hasonló statisztikáit.
Egy ilyen szerkezetnek nagyon nem tesz jót ha bárhol sérülés éri.
A páncélozást nem kell túl komolyan venni. Nagyon kis felületen van egyáltalán bárminemű páncélzat (az is csak dedikált harci heliken, elsősorban a pilótafülke és környékén) és ott is max 7.62-es kaliberig bezárólag véd (talán a Mi-28 a kabin környékén megfog egy 12.7-est de ez a kivétel).
A helik túlélő képessége sokkal inkább a létfontosságú rendszerek többszörözésétől, mozgékonyságtól (kivonja magát a tűz alól) függ. Napjainkban alapkövetelmény hogy pl. a reduktor min. 20 percig szárazon is képes legyen futni mielőtt beékelődik, a kompozit rotorlapátok pedig bírjanak ki több találatot mielőtt szétesnek.
Mindezek viszont csupán azt jelentik hogy a heli - ha szerencséje van - akkor sérülten is képes hazaérni, de mindenképp műhelybe kerül.
Hogy mennyi időt tölt műhelyben az nagyban függ az adott hadsereg felkészültségétől. Az a reduktor pl. ami hosszú percekig olaj nélkül futott, mehet a kukába. U.ez a helyzet a sérült rotor lapátokkal, öntömítő üza. tankokkal, stb.
Piszok sok tartalék főegységnek és alkatrésznek kell sorakoznia egy ipari szintű nagyjavításokra komolyan felkészült bázison ahhoz hogy harci sérült heliket gyorsan újra bevethetővé varázsolj.
Nem igazán ugrik most be hol is van nekünk egy ilyen komoly javító üzemünk???
Ergó a mi harci sérült helikoptereinket valahová külföldre kellene szállítani komolyabb beavatkozásokhoz. Mennyi ideig tartana így ki egy egy-két tucat gépből álló flotta?
Egy hétig? Kettő? És utána...?
Pedig a szállító heliknek nagyon komoly feladatai lennének.
Szerintem a Honvédségnek ha országvédelmi feladatokról beszélünk akkor a leg nagyobb valószínűséggel egy 100-150 km-es határszakasz védelmére kell felkészülnie egy magyarhoz nagyságrendileg mérhető haderő ellen. A védelem azt jelenti hogy az erődet szét kell szórni 100-150 km-es vonalon. A támadó előnyben van, mert oda fogja koncentrálni a támadását ahol neked a leg kevesebb embered van. Ezt csak úgy lehet kivédeni hogy a védelem első vonala mögött gyorsan mozgó erőid vannak akiket nagyon gyorsan azokra a helyekre tudsz átcsoportosítani ahol az ellenség támad.
Szerintem a készenlétben lévő tartalék erőknek ez a gyors átcsoportosítása a leg hatékonyabban szállító helikopterekkel valósítható meg.
Minél több szállítóhelikoptert fogsz be tűztámogatásra annál inkább csökkented ezt a gyors reagáló képességedet. Ennyi...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Azért ezt a "jól bírja a harci sérüléseket" talán megéri kicsit kibontani.
Gondolom azzal nem mondok semmi újat hogy helikopter nagyon érzékeny jószág. Rengeteg nagy terhelésnek kitett, nagy fordulatszámon dolgozó alkatrésze van amik még normál békeidős üzemeltetés mellett is nagyon gondos karbantartást igényelnek. Ennek ellenére a helikopterek baleseti rátája messze meghaladja a fix szárnyú repülőgépek hasonló statisztikáit.
Egy ilyen szerkezetnek nagyon nem tesz jót ha bárhol sérülés éri.
A páncélozást nem kell túl komolyan venni. Nagyon kis felületen van egyáltalán bárminemű páncélzat (az is csak dedikált harci heliken, elsősorban a pilótafülke és környékén) és ott is max 7.62-es kaliberig bezárólag véd (talán a Mi-28 a kabin környékén megfog egy 12.7-est de ez a kivétel).
A helik túlélő képessége sokkal inkább a létfontosságú rendszerek többszörözésétől, mozgékonyságtól (kivonja magát a tűz alól) függ. Napjainkban alapkövetelmény hogy pl. a reduktor min. 20 percig szárazon is képes legyen futni mielőtt beékelődik, a kompozit rotorlapátok pedig bírjanak ki több találatot mielőtt szétesnek.
Mindezek viszont csupán azt jelentik hogy a heli - ha szerencséje van - akkor sérülten is képes hazaérni, de mindenképp műhelybe kerül.
Hogy mennyi időt tölt műhelyben az nagyban függ az adott hadsereg felkészültségétől. Az a reduktor pl. ami hosszú percekig olaj nélkül futott, mehet a kukába. U.ez a helyzet a sérült rotor lapátokkal, öntömítő üza. tankokkal, stb.
Piszok sok tartalék főegységnek és alkatrésznek kell sorakoznia egy ipari szintű nagyjavításokra komolyan felkészült bázison ahhoz hogy harci sérült heliket gyorsan újra bevethetővé varázsolj.
Nem igazán ugrik most be hol is van nekünk egy ilyen komoly javító üzemünk???
Ergó a mi harci sérült helikoptereinket valahová külföldre kellene szállítani komolyabb beavatkozásokhoz. Mennyi ideig tartana így ki egy egy-két tucat gépből álló flotta?
Egy hétig? Kettő? És utána...?
Pedig a szállító heliknek nagyon komoly feladatai lennének.
Szerintem a Honvédségnek ha országvédelmi feladatokról beszélünk akkor a leg nagyobb valószínűséggel egy 100-150 km-es határszakasz védelmére kell felkészülnie egy magyarhoz nagyságrendileg mérhető haderő ellen. A védelem azt jelenti hogy az erődet szét kell szórni 100-150 km-es vonalon. A támadó előnyben van, mert oda fogja koncentrálni a támadását ahol neked a leg kevesebb embered van. Ezt csak úgy lehet kivédeni hogy a védelem első vonala mögött gyorsan mozgó erőid vannak akiket nagyon gyorsan azokra a helyekre tudsz átcsoportosítani ahol az ellenség támad.
Szerintem a készenlétben lévő tartalék erőknek ez a gyors átcsoportosítása a leg hatékonyabban szállító helikopterekkel valósítható meg.
Minél több szállítóhelikoptert fogsz be tűztámogatásra annál inkább csökkented ezt a gyors reagáló képességedet. Ennyi...

Kicsit le vagy maradva a páncélozással!A MI-24 páncélzata ellenáll a 12,7-es lőszereknek a MI-28-é pedig a 23mm-es gépágyúnak bár a MI-28 extrém módon páncélozott helikopter.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz