F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Itt a GBU-28-ra gondolhatnak. Azt nem tudom, hogy az F-35 képes-e elvinni, mert csak asszimetriával tuda vinni egyet, mert ebből nemigen kell egynél több. Az F-15I meg CL helyen elvisz egyet.
A Super Etendart el tudta vinni az exocettet,tuloldalt póttartály kiegyenlitésel.F35nél ilen megoldást mi akadályoz meg?
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
khmm.. úgy rémlik kb 60 db volt belőle izraeli raktárakban, és gázai balhé idején fogyott belőle x daraqb.

Azaz nem erre a cuccra fog felépülni az izraeli légierő stratégiája...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 040
4 967
113
getasset.aspx

Díszfestésű szingapúri F-15SG, az 50éves fennállás alkalmából.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
ha volt már bocs, de csak most találkoztam ezzel a képpel, még ha ilyen kicsiben is:
c9ijMUgALRX0WIOa4ARQWyNghR4zYS4b9v25O72JGEJidJTIyqwweLrQk0ei8nSdBJYiRz8=s95

Trükkfelvétel. Egy dokumentumfilmhez készített videóból való screenshot, ami amúgy arról szólt, ahogy az izraeli légierő két pilótája letett egy egyetlen szárnnyal is repülőképes maradt F-15D-t. A gép egy légiharc gyakorlás közben összeütközött egy A-4-es Skyhawk-kal, ami lezuhant és sajnos a pilótája is bennmaradt. A 15-ös pilótáját a hátsó ülésből oktató pilóta katapultálásra készült fel, mikor a gyakorlatot végző amúgy már messze nem növendék repülőgépvezető észrevette, hogy a gép még - ha nehezen is - de kormányozható maradt. Együtt hozták meg a döntést, hogy lehozzák a gépet. A közel 500km/h-s leszállási sebesség miatt a gép ugyan a pálya leges legvégéig kifutott, de végül megálltak. A gépet rendbehozták és utána még légigyőzelmet is el tudtak érni vele. Magáról a repülésről nem maradt felvétel, de a leszállás utáni szemle anyagából igen:

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Trükkfelvétel. Egy dokumentumfilmhez készített videóból való screenshot, ami amúgy arról szólt, ahogy az izraeli légierő két pilótája letett egy egyetlen szárnnyal is repülőképes maradt F-15D-t. A gép egy légiharc gyakorlás közben összeütközött egy A-4-es Skyhawk-kal, ami lezuhant és sajnos a pilótája is bennmaradt. A 15-ös pilótáját a hátsó ülésből oktató pilóta katapultálásra készült fel, mikor a gyakorlatot végző amúgy már messze nem növendék repülőgépvezető észrevette, hogy a gép még - ha nehezen is - de kormányozható maradt. Együtt hozták meg a döntést, hogy lehozzák a gépet. A közel 500km/h-s leszállási sebesség miatt a gép ugyan a pálya leges legvégéig kifutott, de végül megálltak. A gépet rendbehozták és utána még légigyőzelmet is el tudtak érni vele. Magáról a repülésről nem maradt felvétel, de a leszállás utáni szemle anyagából igen:

Éreztem, hogy ez CGI. Hiba volt beletenni 5 éve az F-15-ös írásba...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Köszi, azért csodálkoztam ezen a képen, én is eddig csak a leszállás utáni képekkel találkoztam.
így keresve már megvan a History Channel filmje
042_m.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113

Ahogy olvasom, csak belülről lesz más, aerodinamikailag nem jön semmi újítás, vagy eltérés. Korábban, a kilencvenes években volt egy tanumány a szárny módosításáról, de azt elvetették és most se az köszön vissza.
Tetszik a marketing szöveg:

"...including a new mission computer, electronic-scan radar, a new electronic warfare suite, fly-by-wire flight controls, newly-activated weapon stations and the more powerful GE Aviation F110-GE-129 engines..."

Mihez képest more powerful? Az F100PW229-hez képest nem. A többi F110GE129-eshez képest se (mert ugyanaz). Csak F110GE129-essel és F100PW229-essel szerelt F-15-öst gyártanak már vagy 27 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Korai NASA F-15S/MTD koncepció. Jól megfigyelhető, hogy kezdetben ők is a ferde kitérítési szöggel akarták megoldani a 3D vektor hatást.
2w7FwTP.jpg


Az más kérdés, hogy itt extra sárkányszerkezeti megerősítést igényelt volna a két független doboz mozgatása, míg az oroszok ehhez képest fordított V beépítési szöge "rímel" a törzsközéprész és a lejjebb elhelyezkedő vízszintes vezérsíkok bekötési pontjait összekötő tengelyre. Nyílván ezen felül nekik is kellett plusz anyag a hajtóműgondolákba, de jóval kevesebb, mint ami ide kellett volna.

0