F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Azt még megértem, hogy a Lockheed miért nem erőlködik a DAS / integrált fegyvertárolós F-16 változatok fejlesztésén (nem akar belső konkurenciát az F-35-nek), de a Boeing mi a fenéért nem integrálja a DAS-t az F/A-18E/F és F-15 változatokhoz, az azért furi. A rendszer megvan, a kezükben van, mögé kell rakni az elektronikát (nyilávn nem olcsó), de tökéletes F-35 alternatívát adhatnának (lopakodóképesség terén persze nem).
Az F-15-ön még vontatott csali sincs...
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Kérdés hogy üzleti/fejlesztési/know-how szempontból kinek, melyik cégnek a tulajdona a DAS?!! És az eladja-e, vagy mit kérne érte a Boeingtól hogy más tipusra is felrakhassák az F-35-ön kívül?!!

A NorthropGrumman fejlesztette ki, amerikán belül bárki használhatja (ie: ha az USAF szeretne az F-15-re, akkor lehet, ha a NAVY szeretne ilyet az F/A-18E/F-re, akkor lehet), export terén persze exportengedélyes dolog, de ahogy az F-35-öst eladják Japánnak, Ausztráliának, stb., esélyesen baráti országoknak ugyanúgy eladhatják...

Az F-15-ön még vontatott csali sincs...

Minek az... :confused:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 369
113
A NorthropGrumman fejlesztette ki, amerikán belül bárki használhatja (ie: ha az USAF szeretne az F-15-re, akkor lehet, ha a NAVY szeretne ilyet az F/A-18E/F-re, akkor lehet), export terén persze exportengedélyes dolog, de ahogy az F-35-öst eladják Japánnak, Ausztráliának, stb., esélyesen baráti országoknak ugyanúgy eladhatják...



Minek az... :confused:


Nem költséghatékonyság/elsővonalas elvárás egyensúlya itt az ok? Végül is az S-300 és az afölötti kategória ellen szükséges a DAS, arra pedig ott van az első vonal - F-35. A jelenlegi/tervezett gépszám egy nagyobb konfliktusban elegendő ezek eltakarítására, utána a másodvonalasra degradált (USAF szempontjából) F-15/F-16 már elsőként egy lmmár kezelt légvédelemmel találkozhat.

Legalábbis én személy szerint a szélesebb gap bevezetését látom képességek terén az USAF esetében - lásd F-35/A-29 kategória. Amint a gyalulás megvolt, nem akarnak drága gépekkel operálni, mehetnek az olcsóbbak/UCAV, ahogy most is (persze ehhez gondolom olyan felderítés/analízis is kell, hogy az optiális átmenetet meghatározzák). Vagyis a köztes (F-tizesek) már nem annyira igénylik ezt a képességet - vagyis igényelnék, de ahhoz már túl drága. A külföldi vásárlók pedig vagy szintén F-35ben gondolkoznak, vagy annyira közeliek/szegények, hoy inkább a szövetségesre hagyják ezt a munkát. Az S-300+ dolgok pedig szintén milliárdos tételek.

Ez valahol az NGAD egészébe bele van már építve, legalábbis a moduláris egészet tekintve - az USAF pedig kőkeményen ezekre készül, szerintem az egész gap tágítás (meglévő típusok képességeit tekintve) szerintem erre irányul. Kína nekik egy olyan ellenfél, ami ellen újra a totális légiháború elvével kell készülni, nem az asszimetrikus ökörködés alapján - ehhez pedig egy DAS-sal megpakolt F-16 kevés annyiért, amiért már F-35öt kapsz, ami meg pont erre a környezetre készült. A maradékra meg ott az A-29/UCAV kategória. Ezt pedig a többi alkalmazó is látja.
(természetesen ez csak az én ötletelésem, ha nagyon mellélőttem javítsatok ki :D)
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Nem költséghatékonyság/elsővonalas elvárás egyensúlya itt az ok? Végül is az S-300 és az afölötti kategória ellen szükséges a DAS, arra pedig ott van az első vonal - F-35. A jelenlegi/tervezett gépszám egy nagyobb konfliktusban elegendő ezek eltakarítására, utána a másodvonalasra degradált (USAF szempontjából) F-15/F-16 már elsőként egy lmmár kezelt légvédelemmel találkozhat.

Nem csak az USAF-ból áll a világpiac. DAS viszont csak rajta van. A DAS képessége egy F-15E v. F-16E/F szintű gépen is hasznos lehet...

Legalábbis én személy szerint a szélesebb gap bevezetését látom képességek terén az USAF esetében - lásd F-35/A-29 kategória.

Nem baj, ha elnyomok egy félmosolyt?

Az OA-X program 11 éve folyik, és idén csak arról döntöttek eddig, hogy több információra van szükségük a döntéshez, úgyhogy nyáron még végrehajtanak pár tesztet. Sem ütemezett döntéshozatal, sem ütemezett IOC nincs az OA-X-re. Vesd ezt össze az F-35 programmal. Ha az OA-X olyan prioritás lenne, mint az F-35, akkor már több ezrednyi COIN gépe lenne az USAF-nak.

De az USAF az OA-X-et nem akarja. Az F-35 programot igen. Ennyi.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Állítólag JEMEN. Arra emlékszem hogy kértek ajanlatot, de vettek is Falccont a szaúdiak?
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Marokkóra utána már emlekeztem, hogy 2015ben mar az o gepeik is jártak szaúdiból bevételre?....aztán latom, mar linkeltek videos előttem!