Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
71 utassal a fedélzetén eltűnt egy repülő, miután felszállt Moszkvából - írja az RT. Bővebb információ folyamatosan.

A Saratov légitársaság Antonov An-148 típusú repülőgépe nem sokkal azt követően, hogy felszállt a moszkvai Domodedovo repülőtérről, eltűnt a radarokról. Fedélzetén 65 utas és 6 személyzet utazott.

Az Interfax hírügynökség úgy tudja, hogy Moszkva közelében lezuhant a repülőgép, amely egyébként az orosz-kazah határ közelében fekvő Orsk városba tartott.
Nicsenek túlélők...
http://tass.ru/proisshestviya/4948185
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 533
113
A mostani An-148-as katasztrófájánál olyan feltételezés is van, hogy pilótahiba. A gép a hírek szerint a felszállás után kb 4 perccel zuhant le, a szemtanúk szerint kigyulladva. Pilótahiba miatt kigyulladhat egy gép? Ez inkább műszaki/karbantartási hibára utal vagy külső tárgy okozta problémára, mint anno a Concorde-nál.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
A mostani An-148-as katasztrófájánál olyan feltételezés is van, hogy pilótahiba. A gép a hírek szerint a felszállás után kb 4 perccel zuhant le, a szemtanúk szerint kigyulladva. Pilótahiba miatt kigyulladhat egy gép? Ez inkább műszaki/karbantartási hibára utal vagy külső tárgy okozta problémára, mint anno a Concorde-nál.
Azt írják, hogy valamilyen műszaki meghibásodás lehetett a háttérben és a pilóta kényszerleszállást tervezett végrehajtani.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
T

Törölt tag 1586

Guest
Úgy néz ki, megtanulta a szakmát!!
Nem kissebbítendő a hölgy érdemeit, de egy ilyen helyzet megoldása - ha a gép rendszerei amúgy nem sérültek - nem igényel különösebb extra tapasztalatot vagy képességet.
A pilcsik felveszik a maszkot, és a max. elérhető süllyedési sebességgel elkezdenek merülni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem kissebbítendő a hölgy érdemeit, de egy ilyen helyzet megoldása - ha a gép rendszerei amúgy nem sérültek - nem igényel különösebb extra tapasztalatot vagy képességet.
A pilcsik felveszik a maszkot, és a max. elérhető süllyedési sebességgel elkezdenek merülni.
Ez is a szakma része amit meg kellett tanulni, meg az egyhajtóműves leszállás és megállás egy reverzzel is. És élőben azért nem ugyanaz mint szimulátorban!! (Ámbár többek szerint inkább szokott a levegőben élőben, vészhelyzetben sikerülni mint szimulátorban!!)
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk aki tervezte a maszkot az is kókler volt... eleve orr formájúnak kéne lennie a felső résznek, akkor mindenki jól rakta volna fel.
Akkor sanszosan drágább sorozatgyártani és több helyet foglalnak és hát akkor utasonként 5 centtel kevesebb lenne a profit egy olyan dolog miatt, amit a gépek 99,9%-a élettartama alatt sosem haznál. A repipar már csak ilyen...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Akkor sanszosan drágább sorozatgyártani és több helyet foglalnak és hát akkor utasonként 5 centtel kevesebb lenne a profit egy olyan dolog miatt, amit a gépek 99,9%-a élettartama alatt sosem haznál. A repipar már csak ilyen...

Eközben azért említsük meg, hogy 2017ben polgári légitársaságoknál 0db halálos baleset volt. Senki nem halt meg miközben a pogári légi utasszállítás elképesztően megnött az elmúlt 10-30évben. A legbiztonságosabb közlekedési mód már évek óta nem az autó, busz, bicikli vagy a gyaloglás hanem a légitrásaságos repülés. Az átlag 99% meg hude veszélyesnek ttartja és fél tőle. LOL. :)
https://www.popsci.com/why-air-travel-became-so-incredibly-safe

$


Ez persze idén már sajnos nem fog összejönni.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
Ez is a szakma része amit meg kellett tanulni, meg az egyhajtóműves leszállás és megállás egy reverzzel is. És élőben azért nem ugyanaz mint szimulátorban!! (Ámbár többek szerint inkább szokott a levegőben élőben, vészhelyzetben sikerülni mint szimulátorban!!)

A szimulátor konkrétan sokkal nehezebb, mint egy repülőgép, mivel nem repülőgép. Szörnyű vele repülni, mivel nem érzed, de igazából nem is arra való.
Igazából az FNPT II arra jó, hogy műszerezz vele, meg hogy begyakorold ezeket a dolgokat ösztön szinre - pl. hajtóműleállásnál belépsz, döntesz, közben pitch, power, stb... a procedure lépéseit olyan szintre, hogy ne gondolkozz.
Szóval aki ebből szimen levizsgázik, annak élőben nemigen lehet vele gondja... (+ mindenki propon tanulja ezt meg, ott meg ugye feathering is van, szal macerásabb :D)