Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Bár ez itt kicsit OFF, de itt egy mai példa arra, hogy a dolgok ugyanúgy működnek, mint a SzUban.
Az állam eldönti, hogy le kell váltani az An2eseket.
Kijelöli a tervező irodát.
Átveszi a tervet.
Kijelöli a gyárat.
Alapít egy új légiforgalmi vállalatot.
Piacnak, gyárnak, utazó közönségnek semmi beleszólása.
https://vpk.name/news/206876_v_ross...lya_regionalnyih_passazhirskih_perevozok.html

Ez a gép már konkrétan készen van. Repül belőle több példány is. A SzibNIA ( szibériai repülési tudományos társaság fejlesztette), Novoszibirszkben. A SzibNIA részéről a programért Vlagyimir Barszuk volt a felelős. Ő a második világháborús repülőgépek rajongói számára lehet ismert, ugyanis ha újjáépítenek Oroszországban egy második világháborús repülőgépet,akkor annak általában Barszuk végzi el a berepülését. Ő repülte be annak idején a világ első újjáépített Il-2-es repülőgépét, az újjáépített MiG-3-as magassági vadászt, vagy éppen tavaly a második újjjáépített Il-2-est. Repüli az összes második világháborús Polikarpov típust is. Ezt a továbbfejlesztett AN-2-essel már számos alakalommal repült bemutatót a MAKSZ-on, kis példányszámú sorozat is készült a gépből. Az An-2-esek nem mai vasak, lassan kiöregszenek, és kell az utánpótlás.Ott nem csak annyira használják az An-2-eseket mint felénk, hogy nyáron ejtőernyőst ugratnak velük és szúnyogoznak, esetleg tavasszal, ősszel műtrágyáznak vele és az egész telet átpihenik egy hangárban. Ott az An-2-esek egész évben üzemelnek, és rengeteg felhasználó rengeteg féle célra használja őket. Jóval gyorsabban kopik belőlük az üzemidő,mint Magyarországon. Nem akkor kell elkezdeni kotorászni utódtípus után, amikor az utolsó orosz lajstromban lévő An-2-es leszáll a búcsúrepülése végén. Ugye nem gondolod, hogy majd az ukránoktól fognak venni,ahol a regnáló erőteljesen neonáci beütésű hatalom inkább nukleáris robbanófejjel felszerelt rakétákat röptetne Oroszországra, semmint új/továbbfejlesztett An-2-eseket? :D Nyilván,hogy saját fejlesztésű utódban gondolkodnak. A tudásuk megvan hozzá, az állam most pénzt kell adjon a nagy példányszámú sorozatgyártásra.
Ebben azt lámom, hogy az állam nem előírt, hanem kiválasztott egy jó alternatívát, amivel már ráadásul tapasztalat is van. Ez nem egy olyan project ami most fog a 0-ról indulni. Az pedig, hogy létrehoztak egy új légiforgalmi vállalatot(egy régi bázisán, ahogy a cikkben is ott van) nem tudom miért lenne baj. Pont a Szaratov Airlines, meg sok egyéb korábbi példája jelzi,hogy nem feltétlenül jó mindent magánvállalatokra bízni. A repülésbiztonság fontosabb mint az,hogy szabad versenyen ölhessék egymást a cégek spórolva a személyzetek képzési költségein/ alkatrészeken. Aztán az ilyen "mi már nagyon kapitalisták vagyunk és megoldjuk okosba, költséghatékonyan,olcsóbban" módszerek vége az, hogy a Tu-134-esből B-737-esre ültetett kapitány utasokkal teli géppel hátonrepülésben csapódik a vasúti töltésbe. Mert rossz volt az idő nem nagyon volt látás, IFR szerint kellett volna csinálni a megközelítést. És a bérelt 737-esen már régóta fennáló és meg nem csinált( mert ha földön áll a hangárban, nem termel bevételt,a bérleti díj viszont ketyeg) gázkarmeghibásodás korrekciójával bíbelődő gépszemélyzet fordítva értelmezte a műhorizont jelzését. Ugyanis ha a 134-esen és a 737-esen egyforma jelet ad a műhorizont akkor a két gép pont ellentétesen áll. Egy példa: a horizont felső széle bal oldalon 45 foknál van,az alsó pedig jobbra lent. A 737-esnél ez azt jelenti, hogy a gép 45 fokban be van döntve balra. A 134-esnél ugyanez a azt jelenti, hogy a gép 45 fokra be van döntve jobbra! Mert a régi szovjet műhorizonton nem a horizontot forgatták a gép sziluettje alatt, hanem fix horizont felett forgatták a gép sziluettjét. Ebből adódott a baj is, mert látták a műhorizonton, hogy a gép elkezd bedőlni. Ők el is kezdték a korrekciót, csak mivel még annyira bennük volt a Tu-134 és a szimulátoros képzést a 737-esre is "okosban" kapták (hogy olcsóbb legyen az órák egy részét csak papíron repülték le...),így félreértelmezték a műhorizont állását és a korrekciójuk valójában nem egyenesbe hozta a gépet, hanem egyre közelebb vitte őket a háton repüléshez, végül bele is kerültek ebbe a helyzetbe. Amikor erre rájöttek már olyan alacsonyan voltak, lévén,hogy leszállni készültek,hogy már késő volt. Ez egyébként a Nordavia esete volt. A Szaratov Airlines,aminek pedig pár napja zuhant le az An-148-asa arról lett ismert, hogy egy véletlen szerű hatósági ellenőrzés alkalmával totál ismeretlen figurákat találtak a pilótaülésekben, szakszolgálati engedély nélkül. Az eset után bevonták a cég működési engedélyét,több évre. Ki tudja, talán oda még engem is felvettek volna, némi további orosz nyelvtanulás után pedig én eddig csak vitorlázórepülőgéppel tudtam egyedül repülni, mert motorosrepülő kiképzésre nem volt pénzem.
Lehet,hogy tudtam volna nekik egy olyan fizetési összeget ajánlani amivel én is, és ők is jól járnak (egészen a katasztrófáig), csak rádióznom ne kelljen, mert nem tudom az orosz fóniát.
Egy szó mint száz, ha valahova repülőgéppel akarok utazni, inkább bíznám magam egy állami cégre, ha az biztonságosabb, mint egy magánvállalatra. Sem ír idióták miatt nem akarok meghalni, akik szerint elég egy pilóta is a 737-esre vagy az Airbus-ra és a másik,aki pedig légiutaskísérő fizetésért ül a fedélzeten, elég ha csak vészhelyzet esetén megy előre a kabinba. Sem pedig ügyeskedő szibériai milliárdosok miatt, akik viszont a gépszemélyzet típusátképzésén/ az alkatrész vásárláson fillérbaszóskodnak, hogy legyen pénz még egy jachtra monacoban.
Tehát ha kell, verjen is oda az állam, inkább csináljon céget ő,ha már a tisztelt vállalkozó urak annyira rámentek a profitmaximalizálásra, hogy a repbiztonságot magasról leszarják. Kivéve persze a saját magángépük esetében.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Bár ez itt kicsit OFF, de itt egy mai példa arra, hogy a dolgok ugyanúgy működnek, mint a SzUban.
Az állam eldönti, hogy le kell váltani az An2eseket.
Kijelöli a tervező irodát.
Átveszi a tervet.
Kijelöli a gyárat.
Alapít egy új légiforgalmi vállalatot.
Piacnak, gyárnak, utazó közönségnek semmi beleszólása.
https://vpk.name/news/206876_v_ross...lya_regionalnyih_passazhirskih_perevozok.html

A hasonlatodat illetően az első és az utolsó mondatban van a lényeg. Az állam eldönti... a piacnak, utazóközönségnek nincs beleszólása. Már miért is ne lenne? Honnan tudod, hogy az állam nem az alapján dönt, amit a piac, vagy az utazóközönség elvárásaiból fogalmazott meg?
Félre ne értsd, én nem vagyok az államosítás híve, de ha az állam képes a piaci igényekre hallgatni, akkor működik a dolog. A gond ott van, ha nem.
És mint tudjuk, az állam általában nagy, a nagyság átka pedig a rugalmatlanság.
De önmagában az, hogy mit jelöl ki az állam, még nem zárja ki a piaccal való együttműködést.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 428
18 845
113
HMD-k terén tényleg komolyan le vannak maradva..

Így van .
Remélem 2020 előtt beérik a szu-35 és a frisített szu-30sm1 gépeken is
attachment.php
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A hasonlatodat illetően az első és az utolsó mondatban van a lényeg. Az állam eldönti... a piacnak, utazóközönségnek nincs beleszólása. Már miért is ne lenne? Honnan tudod, hogy az állam nem az alapján dönt, amit a piac, vagy az utazóközönség elvárásaiból fogalmazott meg?
Félre ne értsd, én nem vagyok az államosítás híve, de ha az állam képes a piaci igényekre hallgatni, akkor működik a dolog. A gond ott van, ha nem.
És mint tudjuk, az állam általában nagy, a nagyság átka pedig a rugalmatlanság.
De önmagában az, hogy mit jelöl ki az állam, még nem zárja ki a piaccal való együttműködést.
Nem mondtam, hogy nem.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez a gép már konkrétan készen van. Repül belőle több példány is. A SzibNIA ( szibériai repülési tudományos társaság fejlesztette), Novoszibirszkben. A SzibNIA részéről a programért Vlagyimir Barszuk volt a felelős. Ő a második világháborús repülőgépek rajongói számára lehet ismert, ugyanis ha újjáépítenek Oroszországban egy második világháborús repülőgépet,akkor annak általában Barszuk végzi el a berepülését. Ő repülte be annak idején a világ első újjáépített Il-2-es repülőgépét, az újjáépített MiG-3-as magassági vadászt, vagy éppen tavaly a második újjjáépített Il-2-est. Repüli az összes második világháborús Polikarpov típust is. Ezt a továbbfejlesztett AN-2-essel már számos alakalommal repült bemutatót a MAKSZ-on, kis példányszámú sorozat is készült a gépből. Az An-2-esek nem mai vasak, lassan kiöregszenek, és kell az utánpótlás.Ott nem csak annyira használják az An-2-eseket mint felénk, hogy nyáron ejtőernyőst ugratnak velük és szúnyogoznak, esetleg tavasszal, ősszel műtrágyáznak vele és az egész telet átpihenik egy hangárban. Ott az An-2-esek egész évben üzemelnek, és rengeteg felhasználó rengeteg féle célra használja őket. Jóval gyorsabban kopik belőlük az üzemidő,mint Magyarországon. Nem akkor kell elkezdeni kotorászni utódtípus után, amikor az utolsó orosz lajstromban lévő An-2-es leszáll a búcsúrepülése végén. Ugye nem gondolod, hogy majd az ukránoktól fognak venni,ahol a regnáló erőteljesen neonáci beütésű hatalom inkább nukleáris robbanófejjel felszerelt rakétákat röptetne Oroszországra, semmint új/továbbfejlesztett An-2-eseket? :D Nyilván,hogy saját fejlesztésű utódban gondolkodnak. A tudásuk megvan hozzá, az állam most pénzt kell adjon a nagy példányszámú sorozatgyártásra.
Ebben azt lámom, hogy az állam nem előírt, hanem kiválasztott egy jó alternatívát, amivel már ráadásul tapasztalat is van. Ez nem egy olyan project ami most fog a 0-ról indulni. Az pedig, hogy létrehoztak egy új légiforgalmi vállalatot(egy régi bázisán, ahogy a cikkben is ott van) nem tudom miért lenne baj. Pont a Szaratov Airlines, meg sok egyéb korábbi példája jelzi,hogy nem feltétlenül jó mindent magánvállalatokra bízni. A repülésbiztonság fontosabb mint az,hogy szabad versenyen ölhessék egymást a cégek spórolva a személyzetek képzési költségein/ alkatrészeken. Aztán az ilyen "mi már nagyon kapitalisták vagyunk és megoldjuk okosba, költséghatékonyan,olcsóbban" módszerek vége az, hogy a Tu-134-esből B-737-esre ültetett kapitány utasokkal teli géppel hátonrepülésben csapódik a vasúti töltésbe. Mert rossz volt az idő nem nagyon volt látás, IFR szerint kellett volna csinálni a megközelítést. És a bérelt 737-esen már régóta fennáló és meg nem csinált( mert ha földön áll a hangárban, nem termel bevételt,a bérleti díj viszont ketyeg) gázkarmeghibásodás korrekciójával bíbelődő gépszemélyzet fordítva értelmezte a műhorizont jelzését. Ugyanis ha a 134-esen és a 737-esen egyforma jelet ad a műhorizont akkor a két gép pont ellentétesen áll. Egy példa: a horizont felső széle bal oldalon 45 foknál van,az alsó pedig jobbra lent. A 737-esnél ez azt jelenti, hogy a gép 45 fokban be van döntve balra. A 134-esnél ugyanez a azt jelenti, hogy a gép 45 fokra be van döntve jobbra! Mert a régi szovjet műhorizonton nem a horizontot forgatták a gép sziluettje alatt, hanem fix horizont felett forgatták a gép sziluettjét. Ebből adódott a baj is, mert látták a műhorizonton, hogy a gép elkezd bedőlni. Ők el is kezdték a korrekciót, csak mivel még annyira bennük volt a Tu-134 és a szimulátoros képzést a 737-esre is "okosban" kapták (hogy olcsóbb legyen az órák egy részét csak papíron repülték le...),így félreértelmezték a műhorizont állását és a korrekciójuk valójában nem egyenesbe hozta a gépet, hanem egyre közelebb vitte őket a háton repüléshez, végül bele is kerültek ebbe a helyzetbe. Amikor erre rájöttek már olyan alacsonyan voltak, lévén,hogy leszállni készültek,hogy már késő volt. Ez egyébként a Nordavia esete volt. A Szaratov Airlines,aminek pedig pár napja zuhant le az An-148-asa arról lett ismert, hogy egy véletlen szerű hatósági ellenőrzés alkalmával totál ismeretlen figurákat találtak a pilótaülésekben, szakszolgálati engedély nélkül. Az eset után bevonták a cég működési engedélyét,több évre. Ki tudja, talán oda még engem is felvettek volna, némi további orosz nyelvtanulás után pedig én eddig csak vitorlázórepülőgéppel tudtam egyedül repülni, mert motorosrepülő kiképzésre nem volt pénzem.
Lehet,hogy tudtam volna nekik egy olyan fizetési összeget ajánlani amivel én is, és ők is jól járnak (egészen a katasztrófáig), csak rádióznom ne kelljen, mert nem tudom az orosz fóniát.
Egy szó mint száz, ha valahova repülőgéppel akarok utazni, inkább bíznám magam egy állami cégre, ha az biztonságosabb, mint egy magánvállalatra. Sem ír idióták miatt nem akarok meghalni, akik szerint elég egy pilóta is a 737-esre vagy az Airbus-ra és a másik,aki pedig légiutaskísérő fizetésért ül a fedélzeten, elég ha csak vészhelyzet esetén megy előre a kabinba. Sem pedig ügyeskedő szibériai milliárdosok miatt, akik viszont a gépszemélyzet típusátképzésén/ az alkatrész vásárláson fillérbaszóskodnak, hogy legyen pénz még egy jachtra monacoban.
Tehát ha kell, verjen is oda az állam, inkább csináljon céget ő,ha már a tisztelt vállalkozó urak annyira rámentek a profitmaximalizálásra, hogy a repbiztonságot magasról leszarják. Kivéve persze a saját magángépük esetében.
Értem amit mondasz, de hogy jön ez ide? Nem az An2esről volt szó, hanem a döntési mehanizmusról. Még csak arról sem, hogy ez jó vagy rossz, hanem arról, hogy mennyit változott a SzU óta.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez a gép már konkrétan készen van. Repül belőle több példány is. A SzibNIA ( szibériai repülési tudományos társaság fejlesztette), Novoszibirszkben. A SzibNIA részéről a programért Vlagyimir Barszuk volt a felelős. Ő a második világháborús repülőgépek rajongói számára lehet ismert, ugyanis ha újjáépítenek Oroszországban egy második világháborús repülőgépet,akkor annak általában Barszuk végzi el a berepülését. Ő repülte be annak idején a világ első újjáépített Il-2-es repülőgépét, az újjáépített MiG-3-as magassági vadászt, vagy éppen tavaly a második újjjáépített Il-2-est. Repüli az összes második világháborús Polikarpov típust is. Ezt a továbbfejlesztett AN-2-essel már számos alakalommal repült bemutatót a MAKSZ-on, kis példányszámú sorozat is készült a gépből. Az An-2-esek nem mai vasak, lassan kiöregszenek, és kell az utánpótlás.Ott nem csak annyira használják az An-2-eseket mint felénk, hogy nyáron ejtőernyőst ugratnak velük és szúnyogoznak, esetleg tavasszal, ősszel műtrágyáznak vele és az egész telet átpihenik egy hangárban. Ott az An-2-esek egész évben üzemelnek, és rengeteg felhasználó rengeteg féle célra használja őket. Jóval gyorsabban kopik belőlük az üzemidő,mint Magyarországon. Nem akkor kell elkezdeni kotorászni utódtípus után, amikor az utolsó orosz lajstromban lévő An-2-es leszáll a búcsúrepülése végén. Ugye nem gondolod, hogy majd az ukránoktól fognak venni,ahol a regnáló erőteljesen neonáci beütésű hatalom inkább nukleáris robbanófejjel felszerelt rakétákat röptetne Oroszországra, semmint új/továbbfejlesztett An-2-eseket? :D Nyilván,hogy saját fejlesztésű utódban gondolkodnak. A tudásuk megvan hozzá, az állam most pénzt kell adjon a nagy példányszámú sorozatgyártásra.
Ebben azt lámom, hogy az állam nem előírt, hanem kiválasztott egy jó alternatívát, amivel már ráadásul tapasztalat is van. Ez nem egy olyan project ami most fog a 0-ról indulni. Az pedig, hogy létrehoztak egy új légiforgalmi vállalatot(egy régi bázisán, ahogy a cikkben is ott van) nem tudom miért lenne baj. Pont a Szaratov Airlines, meg sok egyéb korábbi példája jelzi,hogy nem feltétlenül jó mindent magánvállalatokra bízni. A repülésbiztonság fontosabb mint az,hogy szabad versenyen ölhessék egymást a cégek spórolva a személyzetek képzési költségein/ alkatrészeken. Aztán az ilyen "mi már nagyon kapitalisták vagyunk és megoldjuk okosba, költséghatékonyan,olcsóbban" módszerek vége az, hogy a Tu-134-esből B-737-esre ültetett kapitány utasokkal teli géppel hátonrepülésben csapódik a vasúti töltésbe. Mert rossz volt az idő nem nagyon volt látás, IFR szerint kellett volna csinálni a megközelítést. És a bérelt 737-esen már régóta fennáló és meg nem csinált( mert ha földön áll a hangárban, nem termel bevételt,a bérleti díj viszont ketyeg) gázkarmeghibásodás korrekciójával bíbelődő gépszemélyzet fordítva értelmezte a műhorizont jelzését. Ugyanis ha a 134-esen és a 737-esen egyforma jelet ad a műhorizont akkor a két gép pont ellentétesen áll. Egy példa: a horizont felső széle bal oldalon 45 foknál van,az alsó pedig jobbra lent. A 737-esnél ez azt jelenti, hogy a gép 45 fokban be van döntve balra. A 134-esnél ugyanez a azt jelenti, hogy a gép 45 fokra be van döntve jobbra! Mert a régi szovjet műhorizonton nem a horizontot forgatták a gép sziluettje alatt, hanem fix horizont felett forgatták a gép sziluettjét. Ebből adódott a baj is, mert látták a műhorizonton, hogy a gép elkezd bedőlni. Ők el is kezdték a korrekciót, csak mivel még annyira bennük volt a Tu-134 és a szimulátoros képzést a 737-esre is "okosban" kapták (hogy olcsóbb legyen az órák egy részét csak papíron repülték le...),így félreértelmezték a műhorizont állását és a korrekciójuk valójában nem egyenesbe hozta a gépet, hanem egyre közelebb vitte őket a háton repüléshez, végül bele is kerültek ebbe a helyzetbe. Amikor erre rájöttek már olyan alacsonyan voltak, lévén,hogy leszállni készültek,hogy már késő volt. Ez egyébként a Nordavia esete volt. A Szaratov Airlines,aminek pedig pár napja zuhant le az An-148-asa arról lett ismert, hogy egy véletlen szerű hatósági ellenőrzés alkalmával totál ismeretlen figurákat találtak a pilótaülésekben, szakszolgálati engedély nélkül. Az eset után bevonták a cég működési engedélyét,több évre. Ki tudja, talán oda még engem is felvettek volna, némi további orosz nyelvtanulás után pedig én eddig csak vitorlázórepülőgéppel tudtam egyedül repülni, mert motorosrepülő kiképzésre nem volt pénzem.
Lehet,hogy tudtam volna nekik egy olyan fizetési összeget ajánlani amivel én is, és ők is jól járnak (egészen a katasztrófáig), csak rádióznom ne kelljen, mert nem tudom az orosz fóniát.
Egy szó mint száz, ha valahova repülőgéppel akarok utazni, inkább bíznám magam egy állami cégre, ha az biztonságosabb, mint egy magánvállalatra. Sem ír idióták miatt nem akarok meghalni, akik szerint elég egy pilóta is a 737-esre vagy az Airbus-ra és a másik,aki pedig légiutaskísérő fizetésért ül a fedélzeten, elég ha csak vészhelyzet esetén megy előre a kabinba. Sem pedig ügyeskedő szibériai milliárdosok miatt, akik viszont a gépszemélyzet típusátképzésén/ az alkatrész vásárláson fillérbaszóskodnak, hogy legyen pénz még egy jachtra monacoban.
Tehát ha kell, verjen is oda az állam, inkább csináljon céget ő,ha már a tisztelt vállalkozó urak annyira rámentek a profitmaximalizálásra, hogy a repbiztonságot magasról leszarják. Kivéve persze a saját magángépük esetében.
Ha már úgyis itt tartunk: Ez már legalább a második gázturbinás An2es modernizáció. A lengyelek vagy tíz évvel beelőzték. Nincs piaci igény a tízszer drágább változatra. Ahogy a Robinson helikopter gázturbinás változatára sem.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Ha már úgyis itt tartunk: Ez már legalább a második gázturbinás An2es modernizáció. A lengyelek vagy tíz évvel beelőzték. Nincs piaci igény a tízszer drágább változatra. Ahogy a Robinson helikopter gázturbinás változatára sem.

Az AN-2 első gázturbinás utóda az An-3T volt. Oroszországban fejlesztették ki,az Antonov gyár szakembereivel együttműködve és kis szériában gyártották is. A hajtóműve egy omszki cég fejlesztése, amely egy régi, 60-as évekbeli hajtómű továbbfejlesztése. 2000-ben repült az első példány és 2009-ig gyártották Omszkban, majd 2012-ben a szériagyártás átkerült Kijevbe,de azóta nem sok gép készült...
A gázturbinás verziónak van előnye ( a kerozin olcsóbb mint a repbenzin), de van hátránya is, a magasabb vételár például. A SzibNIA által fejlesztett gépre most lesz kereslet. Igen, az állam döntött róla. De ha megnézed a gép adatait, és összehasonlítod az eredeti An-2-vel ami egy elképesztően jóindulatú, fantasztikusan jó repülőgép, láthatod, hogy bizony ez még annál is jobb. Én párszor repültem ilyennel utasként( napraforgó vegyszerezés, szúnyogirtás), volt, hogy vezethettem is,persze nem a vegyszerezés közben,mert akkor csak mezőgazdasági jogosítással rendelkező pilóta irányíthatja. Elképesztően jó gép. Tele vegyszerrel, sok üzemannyaggal marha lassan (80km/h környéke óra szerint) nagy bedöntéssel fordulva is a levegőben marad. Csak hallod, ahogy egy koppanással előjön az orrsegédszárny, ő pedig békésen szépen repüli tovább a mezőgazdasági standard fordulót. Egy szintén mg célokra fejlesztett és használt csehszlovák Cmelak gép, ilyenkor már nagy eséllyel szárny irányban lecsúszott volna és a tábla végében égne. Az előbbi Nordaviás és Szaratov Airlines-es példáimat pedig azért írtam, hogy szemléltessem vele, hogy bizony vannak helyzetek, amikor jobb ha nem a mindenható piac,a szabad verseny és az igen tisztelt vállalkozó urak döntenek valamiről a légiközlekedésben, hanem az állam. Amely ugyan szintén lop, de nem tolja annyira túl a lopást, hogy az súlyosan veszélyeztesse a repülésbiztonságot. A vállalkozók meg az oroszoknál spóroltak az alkatrészvásárláson/ hajózószemélyzet átképzésén,amiből bizony komoly,tömeges emberhalál lett. A ryanairnél a nagyon okos ember azzal próbálna spórolni, hogy a 2 fős hajózószemélyzetre tervezett Boeing/Airbus típusok kabinjába csak egy pilótát ültetne,a másik ülés üresen maradna. Oda csak vészhelyzet esetén ülne be(feltéve ha előre ér még időben) egy alapból légiutaskísérő státuszban lévő, légiutaskísérő bérrel megfizetett másik pilóta. A piacnak meg a vállalkozónak ez nagyon jó lenne, mert akár még olcsóbb is lehetne a jegy ennek a megoldásnak hála. Egyedül az utazóközönségre nézve lenne káros egy vészhelyzet esetén. A 'csúnya, gonosz' állami hatóság épp ezért nem is engedte bevezetni ezt a "remek" újítást.
 
M

molnibalage

Guest
. A ryanairnél a nagyon okos ember azzal próbálna spórolni, hogy a 2 fős hajózószemélyzetre tervezett Boeing/Airbus típusok kabinjába csak egy pilótát ültetne,a másik ülés üresen maradna. Oda csak vészhelyzet esetén ülne be(feltéve ha előre ér még időben) egy alapból légiutaskísérő státuszban lévő, légiutaskísérő bérrel megfizetett másik pilóta. A piacnak meg a vállalkozónak ez nagyon jó lenne, mert akár még olcsóbb is lehetne a jegy ennek a megoldásnak hála. Egyedül az utazóközönségre nézve lenne káros egy vészhelyzet esetén. A 'csúnya, gonosz' állami hatóság épp ezért nem is engedte bevezetni ezt a "remek" újítást.
Ezen a ponton összekevered egy kiváló gép balfasz módon felvázolt nem tervezett nevetséges üzemeltetését totálisan mással. Nem szerencsés. Szezon és fazon a viat kapcsán, nem releváns. A szabályzó hatóság megakadályozott egy hülyeséget, de a gép tervezésébe korábban hol is szóltak bele? Mindenkire érvényes előírások vannak...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 428
18 845
113
Ez egy repőlő laboratórium.

Értem csak meglepő azért hogy a mi-28nm után már egy másik harci helin dolgoznak.

Vagy erről lenne szó?
https://sputniknews.com/military/20...lop-5th-Generation-Attack-Helicopter-by-2017/


Shibitov did not specify the characteristics of the future combat helicopter, but he was quoted earlier by the Russian media as saying that the criteria for a fifth-generation attack helicopter must include low radar signature, an extended flying range, an advanced weapons control system, the capability to combat fighter jets and have a speed of up to 600 kilometers (370 miles) per hour.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Csökkentett észlelhetőségű! Haha olyat oroszok nem tudnak.

Haha,az USA-nak sem ment, pedig nagyságrendekkel többet költöttek rá. Amíg ott van a gép tetején a forgószárny, amitől helikopter a helikopter,addig nem nagyon fogunk csökkentett észlelhetőségű helikoptert látni. Tekintve, hogy a forgószárny a forgása miatt komoly visszaverő felület. Ha pedig nem forog, akkor teljesen mindegy, hogy milyen kialakításúra lett tervezve a helikopter, mert leesik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Haha,az USA-nak sem ment, pedig nagyságrendekkel többet költöttek rá. Amíg ott van a gép tetején a forgószárny, amitől helikopter a helikopter,addig nem nagyon fogunk csökkentett észlelhetőségű helikoptert látni. Tekintve, hogy a forgószárny a forgása miatt komoly visszaverő felület. Ha pedig nem forog, akkor teljesen mindegy, hogy milyen kialakításúra lett tervezve a helikopter, mert leesik.
Egy helikopternek nem is nagyon kell ÚGY csökkentett észlelhetőségűnek lennie, mint egy repülőgépnek. A terepet tudja használni saját maga előtt takarásnak, ez egy komplexebb terep felett többet ér mint akármilyen stealth geometria és/vagy bevonat. Legyen csendes, fürge, és a lehető legkisebb hőképpel rendelkezzen. Ettől lesz csökkentett észlelhetőségű.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 697
113
Haha,az USA-nak sem ment, pedig nagyságrendekkel többet költöttek rá. Amíg ott van a gép tetején a forgószárny, amitől helikopter a helikopter,addig nem nagyon fogunk csökkentett észlelhetőségű helikoptert látni. Tekintve, hogy a forgószárny a forgása miatt komoly visszaverő felület. Ha pedig nem forog, akkor teljesen mindegy, hogy milyen kialakításúra lett tervezve a helikopter, mert leesik.

Egy helikopternek nem is nagyon kell ÚGY csökkentett észlelhetőségűnek lennie, mint egy repülőgépnek. A terepet tudja használni saját maga előtt takarásnak, ez egy komplexebb terep felett többet ér mint akármilyen stealth geometria és/vagy bevonat. Legyen csendes, fürge, és a lehető legkisebb hőképpel rendelkezzen. Ettől lesz csökkentett észlelhetőségű.

A Komancsot egyébként dicsérték, hogy a manőverező képességének is jót tett ez a fajta kialakítás.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
Holnap (vasárnap) 9.55-tól a Vojennaja Prijomka adásában: A legújabb orosz fegyverekről lesz szó: Mit kap az elkövetkezendő 10 évben az orosz hadsereg. Benne további információk az új orosz gyorsasági harci helikopterről, orosz támadó drónokról és egyébről. Tehát vasárnap magyar idő szerint 7.55-kor ZVEZDA TV.(Eredetileg a Bumerangos filmet tervezték bemutatni)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
Holnap (vasárnap) 9.55-tól a Vojennaja Prijomka adásában: A legújabb orosz fegyverekről lesz szó: Mit kap az elkövetkezendő 10 évben az orosz hadsereg. Benne további információk az új orosz gyorsasági harci helikopterről, orosz támadó drónokról és egyébről. Tehát vasárnap magyar idő szerint 7.55-kor ZVEZDA TV.(Eredetileg a Bumerangos filmet tervezték bemutatni)
Előzetes
http://мультимедиа.минобороны.рф/mu...ons/voenpriem/more.htm?id=12164214@cmsArticle
 
  • Tetszik
Reactions: Roni