F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 844
113
Am komálom ezt mert tudtommal le lettel szólva régebben hogy a gagyi R-27 modern változata (is) nem találja el a célt meg stb.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hogyan müködik ez az inditás?
Az infra-vezérlésű rakéták hangjelet adnak a pilóta fülhallgatójába, ha az infrafej befogta/érzékeli a célt. A rakétának mindegy, hogy egy Szu-27 szárnya alatt lóg vagy a rakétasínt egy teherautóra barkácsolták föl a hozzávaló indítódobozokkal és kábelezéssel együtt. Ha Abdul jól céloz a mozgathatóra szerelt indítóállvánnyal, akkor a befogásnál a rakéta ugyanúgy jelezni fog és indítható a célra. Egyetlen különbség lesz a repülőgépről indításhoz képest: a kisebb kezdősebesség miatt (0!!) kisebb lesz a hatótávja, mintha szárny alól mondjuk 850km/ó-nál indították volna.
 
M

molnibalage

Guest
Az infra-vezérlésű rakéták hangjelet adnak a pilóta fülhallgatójába, ha az infrafej befogta/érzékeli a célt. A rakétának mindegy, hogy egy Szu-27 szárnya alatt lóg vagy a rakétasínt egy teherautóra barkácsolták föl a hozzávaló indítódobozokkal és kábelezéssel együtt. Ha Abdul jól céloz a mozgathatóra szerelt indítóállvánnyal, akkor a befogásnál a rakéta ugyanúgy jelezni fog és indítható a célra. Egyetlen különbség lesz a repülőgépről indításhoz képest: a kisebb kezdősebesség miatt (0!!) kisebb lesz a hatótávja, mintha szárny alól mondjuk 850km/ó-nál indították volna.
Nem a kezdősebesség a nagy difi, hanem a légkör sűrűsége és a magasságkülönbség.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113


DY1V-BQXUAAXvYE.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
M

molnibalage

Guest
Én nem a szegényes, csóró koldus-évekről beszéltem :(, voltak azért a magyar pilótáknak jobb éveik is, de mint céloztam rá annyira akkor se ment a repülés, mint az F-15 zsokénak. :eek:
Elsővonalas vadászgépen szerintem egy kézen meg lehet számolni hány olyan magyar pilóta, aki repült volna 2000 óránál többet.

K. A. az egyik, de ő messza átlagnál hosszabb karrierrer bír. Ennyi év után egy 30 éve USAF pilóta legalább 5 ezer óránál járna úgy, hogy 10 éve nem repül, mert csak vezető beosztásban van.
https://www.veol.hu/hirek/foldon-az-eg-katonaja-1514484/


Ehhez képest, egy átlag USAF pilóta, aki megunja a banánt is 5-6 év után lazán repül 1000+ órát. Az F-16.net oldalon igen érdekes statisztikákat lehet találni.
K.A-hoz hasonló karrierhosszal repüő pilóta kb. 13 év alatt repülte le azt, amit K.A élete során. Óriási a szakadék.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed