RDO 3221 Komondor

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 611
14 581
113
Nem. Te azt írtad,hogy zéró harcértékkel bír. Erre reagáltam, hogy nem egy lövészpáncélosról írok, hanem a mentő változatról! Miért kellene harcértékkel bírnia egy mentőnek, vagy a jelenleg használatban lévő Unimog specifikációknak? (A Mistral hordotó, értelem szerűen kivétel, de arra egy védő géppuskát azért feltennék!) Ez egy hordozó jármű, egy páncélzattal ellátott teherautó! Erre alkalmas (nem többre), viszont ezen a téren a hazai gyártásu Komondor ,ki tudná váltani a jelenleg használt Unimog családot. Talán még a Honvédség által használt HMMWV terepjárókat és MRAP típusokat is. Egy egységesítés, logisztikailag is jó lenne, plusz a már említett hazai gyártás. Ha ezeket a típusokat mind kiváltja a jármű, akkor az már egy magasabb darabszám, ami további jó hatással van az árra.

Miért kéne egy szárazföldi mentőnek 18 tonnásnak lennie? Vag ha már annyi, akkor legyen legalább egy Boxer szint.

Az Unimog egy teljesen más kategória, az egy kiemelkedő terepjáró képességű, viszonylag kicsi teherautó.

Tekitve az előállítás módját, kétlem, hogy a méretgazdaságossag előnyei megjelennének és befolyásolnák az árat.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Jelenleg az átalakított BTR-80 as mentők, 14 t tömegüek, védettségben és helykínálatban elmaradnak a Komondortól. Valószínüleg nem lennének 18T ak a széria változatok. Jelenleg kisipari szintű prototípus gyártás van. Amennyiben az általam leírt egységesítés megtörténne, akkor a gyártás folyamata is változna valószínűleg!
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Igazából, már rég megvehettük volna az Unimog licenszét, de tudjuk, hogy sok minden el lett bakkva.

A másik: alfa74 : Nem az a kérdés, hogy a magyar ipart akarjuk-e támogatni, vagy a külföldit és mellesleg azt sem itt kéne kezdeni. Értem, amit mondasz és egyet is értenék vele, de az a helyzet, hogy a Kommondor egy hatalmas vakvágány a jelenlegi helyzet miatt. Ha a hazai ipart akarjuk támogatni, azt nem a megrendeléseknél kell kezdeni, hanem a jogszabályoknál és az adók átalakításánál, főleg amennyit ők hozzátesznek a magyar termeléshez..


Az unimogot pedig nem írnám le, azért mert ráerőltettek valamit, azért számos szerepkörben, már bizonyított.
Bár én leginkább a Steyr-t vettem volna meg és akkor több lovat is egy csapásra...

A komondor szerintem pár évig még próbálkozni fog és majd eldől, hogy mekkora bukta vagy siker..
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 723
2 495
113
Srácok Én napi szinten vezetek régebbi évjáratú Unimogokat a seregben jó meg bízható de nem egy csodaszer, ha terepre kell menni én egy Uralt sokkal többre becsülök mint egy Unimogot. És szerintem igen is meg lenne a helye a seregben a Komondor féle járműveknek , és nem becsmérelném nulla tapasztalattal a terepjáró képességét sem. Én csak akkor alkotnék ilyenről vélemény ha már lenne gyakorlati tapasztalatom róla. Napi szinten vezetek nagy vasakat és azt megtanultam, hogy a sofőr a legfontosabb alkatrésze a járműnek mert mindent lehet csodásan és borzasztóan vezetni. Rengeteg szer sofőrt láttam már odabent akitől még a jogsit is elvenném. Én szerintem a Komondornak a mentő változata külsőleg jónak tűnik. De lehetné önjáró tüzérségi (120mm aknavető, 155mm löveg) változatót, Légvédelmi rakétahordozó változatot ( Mistral m3 rakéta távirányítót toronyban 4-6 rakétával esetleg GAU 19 nehézgéppuskával megtámogatva)…STB „Support” járműveknek jó lenne.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 836
65 444
113
Mentősnél kérdés milyen a jármű rugózása. Elég magasra fel kell emelni a hordágyat a ki-be rakodáshoz. Nem tűnik két emberes feladatnak.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Összegezhetnénk egy kicsit a típusokat abból a szempontból, hogy a meglévő információk és az aktuális gazdasági és politikai helyzet alapján van-e értelmük a rendszeresítésre belügyi, és/vagy katonai erőknél!
Az RDO3231(mentő)-ről megoszlanak a vélemények úgy látom, de gondolhatnánk rá a mentős BTR váltótípusaként, vagy lényegében ez is felejtős?
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 611
14 581
113
A mentőhöz: Ha jól nézem a raktér/tehertér alja is legalább 1,5m magasan lehet. Finoman szólva sem ideális sérültek pakolászásához.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 723
2 495
113
Sajnos egyik tehergépkocsi sem alacsony felépítésű. Sem a sima Unimog sem a páncélozott , ezért találták ki egy kihúzható rakodássegítő mechanizmust a mentők be. sajnos kihúzott állapotról nincs képem. Úgy tudom hasonló van a Komondorban is. Igaz egy páncélozott Boxer , Pátria...stb jobbak mint ezek de az áruk is többszörös lehet.

DSC00040.JPG


http://www.4shared.com/download/O6PLcEdjce/DSC00294.JPG?sbsr=b49ffd00680acc8b1099ff03404953f93d39c904c86174eb&lgf
p=3000

Unimog4.JPG
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
286
220
43
Vicces, hogy arról vitatkozunk milyen mentő lenne a jobb, amikor még mindig elavult cramer sínt használunk a sam splint helyett és OMSz-os M táskát az erre kitalált hátizsák helyett...
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Vicces, hogy arról vitatkozunk milyen mentő lenne a jobb, amikor még mindig elavult cramer sínt használunk a sam splint helyett és OMSz-os M táskát az erre kitalált hátizsák helyett...

Ha ezt nem írod, hogy probléma, én pl nem is tudnék róla. Mentőnek csak akkor jártam a közelében, mikor elengedtem az úton. Szóval nem vicces, már hasznos.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Az 1. biztos, hogy mentő?

A harctéri mentőkről, meg annyit, hogy szerintem a lánctalpasok a legjobbak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 836
65 444
113
Mi van ha a 6 kerekű mentő jármű is elakad?:) Határőrizeti célra radaros jármű? Mi az ördög? Hol akarnak ezzel őrködni a zsidó - palesztin határon? Mert semmi sem indokolja hogy a magyaron ilyen 18 tonnás páncélozott, terepre alkalmatlan akármik forgolódjanak a szűk állékban.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
"Kutyás" bemutató a Gamma tesztpályán. A legérdekesebb képek, plusz maga a mappa:
12088044_921265507943906_3871507947267592652_n.jpg

12108213_921265567943900_5146618991040115549_n.jpg

12107801_921265571277233_953482402025823279_n.jpg

12115734_921265604610563_7670157792429095935_n.jpg

12079489_921265644610559_310153424748991273_n.jpg

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.921265437943913.1073741838.405218966215232&type=3

Ahogy látom, nem akkora nagy gond, hogy magasan van az utastér.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Ja, az első 3 berakásnál. Bár az új Craftereknél is tudnának gyakorolni, mert ott majdnem a mellkasig kell felemelni a hordágyat és úgy kell betolni a kocsiba.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 723
2 495
113
Én a <b>képek</b> alapján jónak találom a járműveket. Aki fikázni akar annak meg úgy is mindegy. Higgyétek el a többi nyugati sem sokkal különb. Én is likelek egy pár képet.

11012967_861761510560973_649694655586982609_o.jpg


10494929_861761513894306_5180360366832733799_o.jpg


12052366_921275511276239_3424428954658803925_o.jpg


12112197_915485171855273_1274389137733366809_n.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 836
65 444
113
A sebesült berakás módja tetszik, így már nem kell olyan magasra emelni. Viszont szerintem nagyon magas, még úgy is hogy a képeken nincs rajt semmi komoly a tetőn. Ha magas, akkor a súlypontja is magas, borulékonyabb,nehezebb vezetni, nehezebb megtanulni vezetni. Dőlt már oldalra egy Mrapunk ahol ketten meghaltak.
Akár milyen öreg is de nekem a bolgárok M117-je jobban tetszik, bár az se egy alacsony valami. Van +40 Maxxpro-nk meg egy tucat Cougar. Először azokat kéne akkor kidobni vagy ajándékozni,szétlőni és csak helyette beszerezni ebből azt a kb 50-et ami kell ha kell egyáltalán ennyi Mrap.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
Ha magas, akkor a súlypontja is magas, borulékonyabb,nehezebb vezetni, nehezebb megtanulni vezetni. Dőlt már oldalra egy Mrapunk ahol ketten meghaltak.

Ha lesz annyi eszük, hogy nem a merevhidas felfüggesztést fogják erőltetni (ugye elérhető a független felfüggesztés is a Komodorhoz), akkor azért annyira nem lesz ez rossz szerintem. Az ominózus balesetben szereplő MRAP is egy történetesen merevhidas MaxxPro volt.


Akár milyen öreg is de nekem a bolgárok M117-je jobban tetszik, bár az se egy alacsony valami. Van +40 Maxxpro-nk meg egy tucat Cougar.
Azóta már lett M-ATV-nk is, ha jól rémlik. Azok legalább tényleg jók.