Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Lehet egy másik gond is. Rengetegszer belső üzemanyagtartállyal látom repülni, ami lényegében megfelezi a szállítható lövészek számát.
02-47.jpg
Az orosz gépek általános problémája a mérethez képes kicsi terhelhetőség.A Mi17 harctéren komoly ellenféllelszemben ccsak egy jó nagy célpont.Rohamdesszant feladatokra alkalmatlan.Nincs vele egyébként egyedül,a CH47 ugyanugy van ezzel.A kinaiak átveszik az ami struktúrát,és a Z-20 lesz a harctéri rohamdesszant szállitó,és az AC313 a szállitó heli,amig nem fejlesztenek nálla jobbat.Vagyis a közepes szállitk nem kapnak kzvetlen harci feladatot,komoly ellenféllel szemben.Hiányos felszereltségű ellenfél esetén még csak-csak bevethető harci zónában is,de ahol gá már jelenvan,semmi keresnivalja egy átlagos közepes helinek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
Az orosz gépek általános problémája a mérethez képes kicsi terhelhetőség.A Mi17 harctéren komoly ellenféllelszemben ccsak egy jó nagy célpont.Rohamdesszant feladatokra alkalmatlan.Nincs vele egyébként egyedül,a CH47 ugyanugy van ezzel.A kinaiak átveszik az ami struktúrát,és a Z-20 lesz a harctéri rohamdesszant szállitó,és az AC313 a szállitó heli,amig nem fejlesztenek nálla jobbat.Vagyis a közepes szállitk nem kapnak kzvetlen harci feladatot,komoly ellenféllel szemben.Hiányos felszereltségű ellenfél esetén még csak-csak bevethető harci zónában is,de ahol gá már jelenvan,semmi keresnivalja egy átlagos közepes helinek.

Dehogynem használnák őket.Mond az valamit,hogy összfegyvernemi harcászat?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 824
113
Ha az a sárga szar bent van szerintem nem is szállíthat embert.De ez csak valószínű abból kiindulva,hogy ember és rakonyány a személyi felszerelésen és fegyverzeten kívül nem málházható egyszerre.
Megint csak biztonsági rendszabály.
Csak arra nem emlékszem pontosan,hogy ez vonatkozik e erre a tartályra.
A kutató-mentő készültség bizonyosan felülírja ezt a szabályt. (ha nem is mindegyik gépnél)
http://airbase.blog.hu/2012/11/02/mentesre_keszen
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Dehogynem használnák őket.Mond az valamit,hogy összfegyvernemi harcászat?
Igen.És a harctéri használat alatt azt értem,hogy közvetlen az ellenséges csapatok tüzében tevékenykedik.Ez a rohamdesszant feladatkör.Hogy úgy mondajam hasonlatként,a rohamdesszant gépek APC/IFV feladatkrt,mig a közepes szállitok inkább a katonai tehrautó,max korlátozottan APC feladatkört töltenek be.És az APC feladatkör betöltéséhez nagyonerős fedezetet igényelnek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
Igen.És a harctéri használat alatt azt értem,hogy közvetlen az ellenséges csapatok tüzében tevékenykedik.Ez a rohamdesszant feladatkör.Hogy úgy mondajam hasonlatként,a rohamdesszant gépek APC/IFV feladatkrt,mig a közepes szállitok inkább a katonai tehrautó,max korlátozottan APC feladatkört töltenek be.És az APC feladatkör betöltéséhez nagyonerős fedezetet igényelnek.

Oda nem visznek helikoptert ahol nincs meg a fölény BH-sem!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Nemtalálom.Hol van pontosan?

Kantin, Magyarország, és az volt a kérdésem, hogy a seregben ma is jellenző-e a kiemelő (felfelé húzó) hatás, mint régen? Konkrétan a hátrányos helyzetűekkel és a cigányokkal kapcsolatosan. Biztos megtalálod a 636. oldalon a vitaindítót, aztán már érkezett ezekre több ilyen olyan reagálás...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lehet egy másik gond is. Rengetegszer belső üzemanyagtartállyal látom repülni, ami lényegében megfelezi a szállítható lövészek számát.
02-47.jpg
Azért láthatod sokszor így a gépet, mert a kutató-mentő szolgálatot (Szolnok és Pápa) mindig így adják és repülik a gépek. Ha eltűnik egy gép, megszakad vele a kapcsolat és keresni kell, akkor fontos hogy minél tovább a levegőben maradva minél nagyobb területet tudjanak átfésülni helikopterrel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Hát ez egy érdekes kérdés.A közepes kategoria harctéri feladatokra,rohamdesszant célra nagy.A Mi171 sem egy rohamdesszant helikopter,és az inpozáns fegyverzete korszerű csaatlégvédelem esetén teljessen hasznavehetetlen.Akkora heliflottát kiépiteni,hogy légimozgékony csapatok meghaladják a légiroham század szintjét meg a magyar lehetőségeket meghaladja.


Nos, szerintem a szállítóhelikopter feladata az, hogy katonákat és eszközöket/felszerelést vigyen A-ból B-be jóval gyorsabban, mint bármi egyéb módon lehetséges, illetve olyan helyekre, amit más járművel megközelíteni nehéz, vagy lehetetlen. És a nagyobb tehertér-teherbírás=több katona és több eszköz egy fordulóval, vagyis rövidebb idő alatt és/vagy kevesebb gép használatával lehet megoldani a feladatot. Ha fel is lehet fegyverezni, az ugyan pluszpont, de nem ez az elsődleges funkciója.
Amúgy az én elképzelésem a magyar heliflottát illetően az, hogy kell egy nagyobb, lehetőleg rámpás szállítótípus, meg egy kisebb általános célú, vagyis két típus lenne összesen. Az utóbbi lehetne pl. a H145M, vagy valami hasonló méretű-teljesítményű (kéthajtóműves!) típus, amihez lennének irányított 70 mm körüli rakéták (APKWS-kategória), meg komolyabb ATGM-ek is. Dedikált harci típus kapcsán molnival értek egyet, vagyis hogy túl drága lenne nekünk, inkább a Gripenekhez vegyünk több precíziós bombát, levegő-föld rakétát.

Nem erről van szó. A gyakorlatok során a pilóták szinte soha nem repültek a teljes felszállótömeg közelébe, nem emelgetnek gyakran nagy terhet stb. Tehát valójában ruitin sem volt ahhoz, hogy a dudi által álmodott "hering" mennyiségben tömjék meg...

Ha így is van-volt, ez nem a gép hibája (mint ahogy nem a MiG-ek, Gripenek hibája, hogy a pilóták repórája annyi volt, amennyi pl.) és nem jelenti azt sem, hogy nem jönne jól a kapacitása, ha tényleg kitörne itt valami csetepaté.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nos, szerintem a szállítóhelikopter feladata az, hogy katonákat és eszközöket/felszerelést vigyen A-ból B-be jóval gyorsabban, mint bármi egyéb módon lehetséges, illetve olyan helyekre, amit más járművel megközelíteni nehéz, vagy lehetetlen. És a nagyobb tehertér-teherbírás=több katona és több eszköz egy fordulóval, vagyis rövidebb idő alatt és/vagy kevesebb gép használatával lehet megoldani a feladatot. Ha fel is lehet fegyverezni, az ugyan pluszpont, de nem ez az elsődleges funkciója.
Amúgy az én elképzelésem a magyar heliflottát illetően az, hogy kell egy nagyobb, lehetőleg rámpás szállítótípus, meg egy kisebb általános célú, vagyis két típus lenne összesen. Az utóbbi lehetne pl. a H145M, vagy valami hasonló méretű-teljesítményű (kéthajtóműves!) típus, amihez lennének irányított 70 mm körüli rakéták (APKWS-kategória), meg komolyabb ATGM-ek is. Dedikált harci típus kapcsán molnival értek egyet, vagyis hogy túl drága lenne nekünk, inkább a Gripenekhez vegyünk több precíziós bombát, levegő-föld rakétát.



Ha így is van-volt, ez nem a gép hibája (mint ahogy nem a MiG-ek, Gripenek hibája, hogy a pilóták repórája annyi volt, amennyi pl.) és nem jelenti azt sem, hogy nem jönne jól a kapacitása, ha tényleg kitörne itt valami csetepaté.
A szállitóhelikoter feladata pontossan ez.De emiatt egy szállitógép nagyobb,rosszabbul manőverezik,vagyis nem való a közvetlen harcövezetbe.Kell egy mozgékony,harci sérúléseket is viszonylag jol tűrő,és ütőképes fegyverzetű és kellően teherbiró tipus.Mivel a dedikált csataheli szerintem is drága nekünk,be kell tudnia tölteni ezt a szerepkört is.Ehez a H145M kicsi,gyenge,csekély teherbirásu,polgári szabványú tipus.Szerintam legfeljebb a felderitő-páncélvadász-könnyűtámogató szerepkörre alkalmas.Kell közé és a szállitó közé egy tipus,ami képes betölteni a harctéri szállitó,roham-desszant szerepkört,és elég tüzerős meg mozgékony,hogy pótolja a dedikált csatahelit.Ebben a kategóriában 2tipus van.A Mi35M és az AH60.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A németek feloldották a Tigerekre elrendelt repülési tilalmat és négy gépet kiküldenek Maliba.
http://www.janes.com/article/75264/germany-sends-fourth-tiger-helicopter-to-mali
http://www.spiegel.de/politik/deuts...-triebwerksklappen-vor-absturz-a-1172779.html
Szerintük a nyári baleset oka az lehetett - bár egyértelmű bizonyíték nincs - hogy repülés közben leszakadt az egyik hajtómű burkoló lemeze.
Ezt arra alapozzák hogy a lemezt több kilóméterre találták meg a baleset helyszínétől.
image-1192820-860_poster_16x9-xhkt-1192820.jpg

Arra gondolhatnak hogy a leszakadt lemez felrepülhetett a rotor lapátok közé és részben ez okozhatta hogy azok leszakadtak.
Gyanúsított továbbá a robotpilóta is. Az arra vonatkozó korlátozás érvényben marad (nem szabad használni turbulens időben)
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 028
113
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, amit én láttam a saját szememmel:

Elmúlt 5 éven belül történt valahol német nyelvterületen belül, tanulmányúton a saját adott területén világ vezető cégnél.
Kis prezentációs bemutatkozás/saját top minőségű termékcsalád reklámozása etc. után tervezésért felelős részen keresztül elindultunk a VIP étteremrész felé.
Jó sok üvegfalú iroda nyílt a folyosóról ahol vezetett az utunk, egyszer csak azt vettem észre, hogy egy szakállas kreol fickó öltönyben zokniban tűri befelé a piros mintás szőnyeget a fűtőtest mellé az iroda sarkában, és térdel lefelé...

Kollégámmal összenéztünk miután elhaladtunk az iroda előtt, egy szót sem kellett szólni, a házigazdánk is meglátta ezt, aki még egy jóravaló német német, kicsit elkomorodott a tekintete, aztán széttárt kézzel mondta, hogy ez van, meg valahol ez elvárás. Később bejártuk az üzemet is, ahol a gyártás folyt, ott is akadt újnémet azért, nem is kevés.

Az van, hogy a német iparban már nem ugyan azok az arcok dolgoznak ugyan azzal a precizitással, megbízhatósággal, mint tették azt mondjuk 40 évvel ezelőtt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
Hú, ez kurwa ciki. Épp tőlük veszünk helikoptert?