F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 079
11 757
113
Itt korróziós problémákról írnak és átvétel felfüggesztésről, 30 napos gyártási átadási késésekről
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mutass az elmúlt 40 évből olyan beszámolókat, ahol erre képes gépek ütköztek meg egymással.
Nem voltak erre alkalmas gépek.
Segítek, az etióp-eritreai légiharcokig nem volt kifejezetten kis sebességeken is jól manőverező 4. generációs gépekkel nappali manőverező légiharc éles körülmények közt.
Ott viszont rendesen húzták a sebességet el mind a két típusnál.
Odáig a két csúcstípusnak, az F-15-ösnek és az F-16-osnak nem igazán kellett olyan ellenféllel megküzdenie, ahol élesben a határokig kellett velük elmenni. Az F-16-os 82-ben még csak 23-asok ellenében mérkőzött, míg pl a Desert Storm idején Cesar Rodriguez későbbi három légigyőzelmes F-15-ös pilóta úgy keveredett fordulóharcba Jameel Sayhood MiG-29-esével, hogy az egy vízszintes S manővernél túlságosan sok magasságot veszített a sivatag felett és katapultálni kényszerült.

Az azóta eltelt időben számos vegyes légiharc gyakorlásnál látni, hogy a Super Hornet tartósan manőverezik a Rafale ellenében Mach 0.45 környéken, 20-27 fokos állásszöggel, 2.5-3.5 g-vel, míg a Rafale pedig 200 csomó fölé nem is nagyon gyorsul a Raptor elleni manőverező légiharc során, de az állásszög is 25-35 fok között változik. A g érték itt se nagyon éri el még a 4-et se.
Norvég F-16-os a Typhoon ellenében nem gyorsul 250 csomó fölé.
A modern gépek közt már ilyen a dogfight.
És a három légi győzelmes szaudi F16os pilóta? Mind3 BVR volt?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
30581861_2141186572769663_8577978429545119744_o.jpg


30653358_2141186542769666_7264769668869521408_n.jpg


"The drag chute is unique to Norwegian F-35A aircraft and rapidly decelerates Royal Norwegian Air Force F-35s after landing on the country's icy runways. These tests were required in order for the maximum amount of force to be applied to the entire system. Pending final data review, all drag chute testing is complete and Norway is on track for full certification of the system by the end of this year."
Megpróbálják széttépni a levegőben?
 
M

molnibalage

Guest
http://www.aero.de/news-29034/Airbus-warnt-Deutschland-vor-F-35-Kauf.html

Airbus-fōnõk szerint nem kell az F35, helyette német-francia együttműködés. Na, persze, alapvetően szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban
Ja persze. És lesz belőle olyan sikeres vadászgép, mint az A400...? Aztán majd 20 év múlva az első IOC gépnél jön az eltérési jegyzék, hogy mi az, amit a gép soha nem fog tudni? Bár vadászgépből azért sikerült 4. genben egész jókat összerakni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Mondjuk az EF és a Rafi kifejezetten jó gépek. Csak késtek vagy 20 évet. Az új 5. gen géppel ugyan ez lehet a helyzet, ha 0-ról kezdik a fejlesztést.
Viszont ha az EF+Rafi elektronikáját és hajtóművét beteszik egy új 5. gen sárkányba akkor 10 év alatt is készen lehetnek szerintem. És a fejlesztési kockázat is kisebb.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Izraeli F-15-ösök MIG-23-asokat lőttek le a 80's években. MIG-29-et emlékeim szerint csak a NATO erők lőttek le Irakban és Jugoszláviában.
Illetve afrikai belháborúban Szu-27 lőtt le MIG-29 eseket.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Ja persze. És lesz belőle olyan sikeres vadászgép, mint az A400...? Aztán majd 20 év múlva az első IOC gépnél jön az eltérési jegyzék, hogy mi az, amit a gép soha nem fog tudni? Bár vadászgépből azért sikerült 4. genben egész jókat összerakni.
Rendszeresen ezt hallom, hogy akkoriban... Mint a magyar foci. Mára ezek az emberek már kiöregedtek, utánpótlás szinte alig. Airbus-os ismerōsök szerint már így is francia-fejnehéz a cég és nem az elōnyére mondják.

2 hete volt Airbus-os sztrájk Augsburg-ban (a Premium Aerotech-nek itt van egy egész nagy üzeme). A cég megtakarításokba kezdett. Kapásból 400 munkahelyet megszüntetnek, majd a helyükre kölcsönzött munkaerō jön. 1 napos figyelmeztetō sztrájk volt. Ismerōsöm tervezō de amúgy karbantartási részen van, lelép. Nyolc kollégájával mennek a Közel-Keletre, valami légitársaságnál lesznek üzemeltetési cuccführerek. Nem egyedüliek...
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 873
5 105
113
Mikor? Hol? 1982-ben 29-es még a Szu-ban is csak mutatóban volt, első export 9.12-ből Indiába volt 1986 táján.
89 ben 2 őt 2001 ben 1 ez python 4 el 1 et aim 9 el annó anysasban is ìrtak róla cikkben.Magyar nyelvű infót wikipédiàn talàltam ott fél van sorolva az összes f15 győzelem.